Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Weekje New York in April
-
- Amerika-expert
Re: Weekje New York in April
Als je met meer dan 1 persoon van JFK naar een hotel in Queens/Long Island City reist zou ik een taxi nemen. Is niet zo ver uit de buurt en bespaart heel wat sjouwen. Wel opletten dat je in de echte gele (of tegenwoordig ook groene) taxi zit en door iemand met een hesje aan of een pet op in de taxi gezet wordt en een briefje in je handen gefrummeld krijgt met het nummer van de taxi. Er zijn vast prijzen voor Manhattan, maar voor elders gaat de meter aan (en als de chauffeur dat "vergeet", vraag daar dan om, je bent in New York, je hoeft niet meer verlegen te zijn!).
NIET je laten aanspreken/meelokken door vreemde mannen die je een taxi beloven, dat zijn afzetters! En dat kan je letterlijk duur te staan komen.
NIET je laten aanspreken/meelokken door vreemde mannen die je een taxi beloven, dat zijn afzetters! En dat kan je letterlijk duur te staan komen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Meyem en Betty, thanks voor de tips! We gaan zeker een dagje naar Woodbury als ik het zo hoor, ik zal achteraf hier komen vertellen hoe het ons bevallen is!
@Bennogr:
Bedankt voor de info, mijn vriendin en ik waren sowieso al van plan om een taxi te nemen, geen zin om te sjouwen en zoeken na een vermoeiende vlucht.
Dat van die nep taxi's wist ik niet, heb het wel in Ibiza meegemaakt maar had niet gedacht dat het zomaar in NY zou kunnen. We zullen voorzichtig zijn dan!
@Bennogr:
Bedankt voor de info, mijn vriendin en ik waren sowieso al van plan om een taxi te nemen, geen zin om te sjouwen en zoeken na een vermoeiende vlucht.
Dat van die nep taxi's wist ik niet, heb het wel in Ibiza meegemaakt maar had niet gedacht dat het zomaar in NY zou kunnen. We zullen voorzichtig zijn dan!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Statue of Liberty zou ik niet doen. Je moet vaak lang wachten voordat je de boot op kan (mn terug). Wij zijn er niet geweest maar met de rondvaartboot en watertaxi langs gevaren). De rondvaart duurt ongeveer 3 uur maar gaat wel om heel Manhattan, vonden wij leuk om te doen. Als je het aan het einde vd week doet of halverwege heb je even een 'rustpunt'.
Stand up comedy NY vonden wij ook erg leuk om te doen.
Heel veel plezier, maar dat gaat vast lukken
Stand up comedy NY vonden wij ook erg leuk om te doen.
Heel veel plezier, maar dat gaat vast lukken

2011: Zuidwest 2013:New York, Texas
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dat over het Vrijheidsbeeld, daar ben ik het niet mee eens. Ben 3x geweest en heb nooit hoeven wachten. Je kunt altijd beslissen om op de boot te blijven en meteen naar Ellis Island te gaan, maar persoonlijk vind ik het beeld wel de moeite waard ....
Stand up is zeker leuk, ik ben een paar maal naar Comedy Cellar geweest .... is best een aanrader
Stand up is zeker leuk, ik ben een paar maal naar Comedy Cellar geweest .... is best een aanrader
Ik lees inderdaad regelmatig dat er lange wachttijden zijn ivm Statue of Liberty dus dat wordt nog even bedenken hoe we dat gaan aanpakken.
Ivm hop on hop of bus: ik lees dat er verschillende bussen zijn met verschillende routes. Is er ook een bus die alle route doet zodat we dan alles hebben gezien? Of moet je dan alle bussen apart doen en betalen? Is het wel de moeite om dit te doen?
Ivm hop on hop of bus: ik lees dat er verschillende bussen zijn met verschillende routes. Is er ook een bus die alle route doet zodat we dan alles hebben gezien? Of moet je dan alle bussen apart doen en betalen? Is het wel de moeite om dit te doen?
-
- Amerika-ontdekker
http://www.newyorksightseeing.com/nyc-t ... tours.html
Volgens mij hadden wij deze. In voor ons nieuwe steden doen we eigen meestal wel zo'n soort tour. Dan zie je in grote lijnen de stad en weet je een beetje hoe de hoofdwegen lopen.
Ik adviseer je daarom om het aan 't begin v.d. week te doen.
Wel goed om te weten is dat het op de straten in NY vaak druk is waardoor je nog weleens stil staat. Reken vaak minimaal 30min. extra als je een tour doet, zeker in de spits.
Volgens mij hadden wij deze. In voor ons nieuwe steden doen we eigen meestal wel zo'n soort tour. Dan zie je in grote lijnen de stad en weet je een beetje hoe de hoofdwegen lopen.
Ik adviseer je daarom om het aan 't begin v.d. week te doen.
Wel goed om te weten is dat het op de straten in NY vaak druk is waardoor je nog weleens stil staat. Reken vaak minimaal 30min. extra als je een tour doet, zeker in de spits.
Welke tour had je dan gedaan?leontineD schreef:http://www.newyorksightseeing.com/nyc-t ... tours.html
Volgens mij hadden wij deze.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben vorig jaar een HOHO tour gedaan met citysightsNY (blauwe bus). Hier is een gids aanwezig. Kaarten ter plekke op straat gekocht (hadden een leuke prijs voor meerdere dagen) en verschillende tours gedaan.
1998: New York
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
2014: New York
2015: rondreis Florida en New York
2018: rondreis Californië
2020: rondreis Oregon - Canada
-
- Amerika-ontdekker
Volgens mij hadden we de all loops voor 2 dagen. Als je t een beetje handig plant en de kaarten in de ochtend ophaalt kan je de 3e dag de ochtend ook nog meepakken. De ene keer zijn ze strenger met controleren v.d. datum/tijd dan de andere keer
.

Is dat niet wat teveel als je op 6 dagen NY 2 dagen besteedt aan HOHO tours?
-
- Amerika-expert
Je gaat niet de hele dag in een HOHO tour zitten. Misschien de eerste dag om een goed overzicht te krijgen. Daarna zou ik bij elke aantrekkelijke halte uitstappen en da buurt (zoals ze in Brooklyn zeggen, op de plaatselijke brandweerauto in Ditmas Parkgaan verkennen stond geschilderd: Da Pride of Flatbush).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Is het niet zonde om 3 van de 6 dagen te besteden aan winkelenCronimet schreef:Is dat niet wat teveel als je op 6 dagen NY 2 dagen besteedt aan HOHO tours?

Als je wat wilt kopen zou ik gewoon 1 dag naar een outlet mall gaan.
Wat betreft HOHO tours, daar heb ik echt helemaal niks mee. Vooral in steden waar het OV zo uitgebreid is als in NY ga ik veel liever zelf de stad door. De activiteiten zelf zijn al toeristisch genoeg (vooral bij 1e keer NY als je de meer standaard highlights doet), dan wil ik niet ook nog eens met z'n allen in die bus al die attracties langs.
Overzicht van de stad krijgen is gewoon een kwestie van good voobereiden, dan weet je al waar alles is en wat je wel of niet na elkaar kunt plannen omdat het bij elkaar in de buurt ligt.
Daarbij is een kaartje van de MTA 31$ en dan kun je een week lang gaan en staan waar je wilt.
Mij zul je ook nooit in een hopon-hopoff bus zien. Waar dan ook ter wereld.
-
- Amerika-ontdekker
Bijkomstig voordeel vinden wij dat je wat meer gedetailleerde informatie krijgt over de stad. Uiteraard blijft het persoonlijk of je het wel/niet wil.
Als wij ergens uit willen stappen doen we dat en gebruiken het ook vaak als vervoermiddel. Als de kaart niet meer geldig is gebruiken we gewoon openbaar vervoer.
Als wij ergens uit willen stappen doen we dat en gebruiken het ook vaak als vervoermiddel. Als de kaart niet meer geldig is gebruiken we gewoon openbaar vervoer.
Hmm ik denk dat we wel een ritje gaan maken met een HOHO, maar niet teveel. Dat we tenminste even wat overzicht hebben van de stad in grote lijnen.
Dankje wel voor de tips allemaal.
Nog een laatste vraagje, moet je die documenten van de ESTA uitprinten of is het goed als je die op je mobiel hebt?
Mijn printer heeft het blijkbaar begeven en wij vertrekken deze nacht
Dankje wel voor de tips allemaal.
Nog een laatste vraagje, moet je die documenten van de ESTA uitprinten of is het goed als je die op je mobiel hebt?
Mijn printer heeft het blijkbaar begeven en wij vertrekken deze nacht

Je hoeft je esta echt niet op papier of mobiel te hebben. Het is puur voor je eigen administratie. Je staat echt voor schut als je dat aan de immigrations ambtenaar laat zien bij de pascontrole. Iedereen die deze gegevens hoort te hebben heeft het al op computer.
Ok thanks!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5354 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state