Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis EstherdP: Logische vliegvelden en route

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
EstherdP
Amerika-ontdekker

Re: Reis EstherdP: Logische vliegvelden en route

Bericht door EstherdP »

oow dat is inderdaad verwarrend zie ik nu. Ik bedoelde de 1e nacht bij Yosemite (= 2 dag in het schema). De 1e nacht hebben hebben we nog niets geboekt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je bent wrs rond een uur of 14 weg bij het autoverhuurbedrijf. Omdat het nog dag is zou ik hetzelfde als naar Monterey adviseren. Dus dan kom je rond Modesto/merced, afhankelijk van hoe je rijden wil.
EstherdP
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherdP »

Super bedankt weer!

Verder twijfelen of we in Needles moeten overnachten. Lees dat het niet heel leuk is daar. Kingman vind ik eerlijk gezegd wat te vroeg op de route als we de volgende dag naar San Diego moeten. Wat is jullie ervaring en is Lauglin een optie?

We willen graag via Oatman rijden omdat dat een leuk dorpje moest zijn. Is het daar ook prima overnachten eventueel?
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ik zou inderdaad via Oatman rijden, maar volgens mij is het daar lastig om te overnachten. Oatman is uiteindelijk niet veel meer dan één straat, ik weet niet of er wel hotels zijn.
Je hebt dus je helikoptervlucht, en daarna moet je een stuk rijden. Om hoe laat ben je klaar met die helikoptervlucht? Kingman is inderdaad een beetje vroeg om al te stoppen, maar het moet natuurlijk ook haalbaar blijven, en je wilt niet in het donker door Oatman. Dat zou sneu zijn (en met die bergpas zou ik het ook niet meteen aanraden).

Ik denk eigenlijk dat je Oatman niet meer haalt, en dan lijkt Needles me een prima oplossing. Oké, het is geen erg aantrekkelijk stadje, maar het is er best goedkoop en het blijft een R66-stadje. Dat is meer wat je van bijvoorbeeld 29-palms kunt zeggen, waar je echt in het donker zou aankomen. Wij zijn 's ochtends in Williams vertrokken en waren na zonsondergang in 29 Palms. Het probleem is dat er net na Oatman een hele tijd niets is, dus ik zou het gewoon op Needles houden.

Waarschijnlijk ga je tussen Oatman en San Diego via Cadiz en Joshua Tree NP? Vergeet dan niet een route te bekijken via het Anza-Borrego SP en de Salton Sea. Die laatste staat nog altijd op mijn lijstje, in onze route paste ze net niet.

Edit: Als je natuurlijk gewoon via Palm Springs en Temecula (I15) naar San Diego rijdt, is Barstow wel een optie. Niet veel aantrekkelijker dan Needles, maar wel al dichter bij SD.
EstherdP
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherdP »

Bedankt voor de tips omtrent de route Needles - SD, daar had ik nog niet aan gedacht :) Wordt wel een lange dag, maar dat geeft niet. Joshua Tree willen we waarschijnlijk niet meer doen.

De helikoptervlucht moeten we nog boeken, maar dit zal in de ochtend zijn rond 9 uur. De vlucht zelf duurt een half uur, dus rond 10 / half 11 uur zijn we naar verwachting wel op weg. Vanaf Tusayan via Oatman naar Needles is het volgens mij nog geen 4 uur rijden. Dus zou haalbaar moeten zijn toch..?
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Oké, de helikoptervlucht is in ieder geval wel mooi vroeg gedaan. Dan moet je gewoon meteen vertrekken daarna. Want vergis je niet, de rit is maar 4u, maar je rijdt over R66, via Seligman, Peach Springs en Hackberry. Vooral bij die eerste zul je toch ook even willen stoppen om te kijken wat er te zien is, en onderweg zijn er wat fotomomenten. Maar hou er bovenal toch maar rekening mee dat je de weg naar Oatman niet aan Google's maximumsnelheid op zult vliegen :). En dan Oatman bezoeken, natuurlijk. Zoals ik zei, wij zijn vertrokken rond 10u, en waren bij zonsondergang in Cadiz (wat trouwens wel prachtig was, aan Roy's), en moesten nog tot 29 Palms. We hadden wat getreuzeld in het begin, maar het is natuurlijk vakantie :) Maar dat zou eventueel wel haalbaar kunnen zijn voor jullie. Als ik jou was, zou ik mikken op 29 Palms, maar Needles in het achterhoofd houden, nog niks boeken en ginds zien.

Als je 29 Palms haalt, dan kun je de volgende dag wel gewoon door Joshua Tree NP naar het zuiden rijden. Je zou namelijk moeite moeten doen om er niét door te rijden dan, en als je een parkenpas hebt, is het toch gratis.
EstherdP
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherdP »

Enorm bedankt voor dit! We laten het dan nog even open inderdaad. Zouden we ook kunnen overnachten in Cadiz?
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

EstherdP schreef:Enorm bedankt voor dit! We laten het dan nog even open inderdaad. Zouden we ook kunnen overnachten in Cadiz?
Hoegenaamd niet :) Sowieso is Cadiz eigenlijk een beetje fout uitgedrukt, want je komt er niet echt. Je komt ernaast, het is Chambless en Amboy waar je doorkomt. Maar dat is er zo in geslopen door onze planning.
Maar in zowel Cadiz, Chambless als Amboy kun je niet overnachten, en dat zul je wel heel snel merken :) Er is compleet niks, behalve enkele vervallen gebouwen. Roy's Motel in Amboy is het enige wat in de buurt komt van voorzieningen. Je kunt er iets eten kopen of tanken, maar het is blijkbaar even vaak dicht als open. Dus overnachten is geen optie. Maar 29 Palms is dan ook niet meer zo heel ver, en het is een oninteressante baan vanaf daar, dus kan het niet zo veel kwaad als het al wat donker is. Tenminste, dat neem ik aan, want bij ons was het al donker ;)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij hadden de vlucht bij de grand canyon rond 930. Volgens mij waren we rond 10u in de lucht en om 11u stonden we weer buiten.
Ik zou na de vlucht naar Seligman rijden, dan daar in een typisch route66 restaurantje lunchen. Dan heb je als je om 13u doorrijd echt nog wel tijd genoeg voor de rit naar Needles. Hackberry vond ik eerlijk gezegd een grote verroeste bende. Kingman hebben we even een Starbucks en een snack genomen. Je wilt inderdaad tussen Kingman en Oatman op de pas ook nog wel een keer stoppen, maar zorg dat je voor 17u bij Oatman bent geweest, want volgens mij zijn rond 18u de ezels ook weg uit de straat.

Gebruik Needles idd alleen puur als overnachting, verder niet een heel bijzonder stadje. Net als Kingman trouwens, dat is ook een langgerekt gehucht vond ik.
EstherdP
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherdP »

Het is de vlucht van 8 uur geworden. Wel vroeg, maar andere optie was 10 uur, dat vonden we dan wel weer laat. We hebben nu de Eco Star Imperial geboekt.
EstherdP
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherdP »

Helaas Lees ik nu dat de tioga road weer dicht is... :-( ook glacier point road. Dit gooit wat roet in t eten mbt yosemite. Ook de sonora is nu dicht. We zouden daar donderdag rijden vanuit El Portal. Wat is jullie advies hierin

Verder Lees ik verschillende berichten over de mariposa grove. Deze is nog open tot 6 juli dit jaar toch? Dit las ik NPS site.

Hoor graag van jullie
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

De Mariposa Grove is open.

Hou de website goed in de gaten. Het kan zomaar zijn dat de Tioga Pass binnen een paar dagen weer open is. Hou de facebookpagina van het park ook in de gaten, nieuws wordt daar wat sneller gepost dan op de site.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Er is ongeveer 75 cm sneeuw gevallen en er komt er nog bij. Ook de komende week zou er nog kunnen vallen. De route via de Tioga pass is dus zeer twijfelachtig de komende weken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
EstherdP
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherdP »

Ai dat klinkt niet goed, wat enorm balen zeg. Wat is jullie advies om te doen ? De sonora is nu ook zelfs dicht.

We hadden gepland om donderdag ochtend van el portal naar lone pine te rijden.. hoe zien jullie dit ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Inderdaad de NPS-site goed in de gaten houden, en deze site: http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi voor de andere wegen.
Je kunt altijd de 88 nemen, of je rijdt via het zuiden als zowel de Tioga Pass als Sonora Pass gesloten blijven de komende week. Als je in Lone Pine overnacht is de zuidelijke route het snelst. Je kutn dat natuurlijk met googlempas enes bekijken. Je kunt ook in Bishop overnachten, dan is de 88 ook te doen, je hebt dan een mooiere route.

Zie hier voor de weersverwachting voor de komende 7 dagen.

Marianne
EstherdP
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherdP »

Overnachting in lone pine, niet in DV. Wilde er doorheen naar LV.

T weerbericht ziet er dan weer positief uit moet ik zeggen.

Zou jij liever de 88 of onderlangs gaan ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zelf liever de 88 nemen (zie ons 2006-verslag daarvoor), maar naar Lone Pine is dat wel een stuk langer; dan zou ik iets eerder stoppen. De rit naar LV wordt dan wel weer langer, maar is nog wel te doen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer