Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lier88: rondreis 15 dagen national parks

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Lier88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Lier88: rondreis 15 dagen national parks

Bericht door Lier88 »

Beste allemaal,

Aangezien jullie me vorig jaar fantastisch hebben geholpen hoop ik dat jullie ook nu weer iets voor me kunnen betekenen.
Afgelopen oktober hebbn we een prachtige reis gemaakt;
LV-deathvalley-Mammoth Lakes-Yosemite-SF-LA.

Dit jaar is het plan met zn 6en te gaan.
Natuurlijk willen we nu graag een ander gedeelte zien van de USA.
Nu ben ik een beetje in de boekjes aan het bladeren van HI en heb ik de volgende reis gevonden:

( we hebben vakantie van 2 oktober tm 16 oktober )

dag 1 Las vegas
dag 2 en 3 vegas-grand canyon
dag 4: grand canyon - lake powell/page
dag 5: lake powell/page - monument valley- kayenta
dag 6: kayenta - mesa verde NP
dag 7: mesa verde NP- Moab
dag 8: moab - Arches NP - moab
dag 9: Moab- capitol Reef NP
dag 10 en 11 : capitol reef NP- Bryce Canyon
dag 12 en 13 : Brye Canyon - Zion NP-lasvegas

Mijn vraag aan jullie:

is deze route het waard?
zijn de afstanden te doen? elke dag uren in de auto zitten zien we niet zitten
Als we de plaatjes googlen valt het ons op dat veel ' rood/paars rots/bergachtige plaatjes zijn. Lijken de parken idd veel op elkaar of is dit bedrog vanaf een plaatje?
Een mogelijkheid om te combineren met Yellowstone is qua afstand zeker niet te doen?
Zijn de temperaturen goed te doen in Oktober?
Zijn er shop mogelijkheden aan deze kant van de USA? We love de outlets :wink:

Veel vragen aan jullie, ik hoop dat jullie ons een beetje wegwijs kunnen maken.
Ik hoor graag jullie opmerkingen en tips!

Groetjes,

Lianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Lier88; rondreis 15 dagen national parks

Bericht door PSVwally »

Je schrijft het toch beter per dag uit. Nu is het (voor mij iig) wat onduidelijk wanneer je soms waar precies bent.

Als je van Page naar MV gaat en daarna door naar Moab, dan overnacht je beter in Mexican Hat dan Kayenta.
Doe je op dag 7 Canyonlands en Dead Horse SP? Want dat mis ik wat in je verhaal.

Die laatste dagwn moet je echt uitschrijven, want het is me compleet onduidelijk waar je overnacht. Ik zou 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion pakken, maar ik weet niet of je op het einde nou ook nog een volle dag Las Vegas wilt ofzo?

Combineren met Yellowstone is op deze manier met de tijd niet te doen. Ook zit je in Oktober in Yellowstone al met gesloten accomodaties en misschien al wel met afgesloten wegen. Hoewel het bv in Bryce al koud kan zijn 's nachts heb je dat nog niet in het gebied ten oosten van Las Vegas.

Shoppen kan in Las Vegas en er zit een Outlet in St. George. Outlets by Zion heet dat.
Lier88
Amerika-ontdekker

Re: Reis Lier88: rondreis 15 dagen national parks

Bericht door Lier88 »

Goedemiddag,

Amerika 2015

Dag 1: Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Grand Canyon - Flagstaff ( 1 dag / nacht voldoende?)
Dag 4: Flagstaff - Lake Powel/Page
Dag 5: Lake Powel/Page - Monument Valley - Kayenta
Dag 6: Kayenta - Mesa Verde N.P. - Cortez
Dag 7: Cortez - Canyonlands NP - Moab
Dag 8: Moab - Arches NP - Moab
Dag 9: Moab - Capitol Reef - Torrey
Dag 10: Torrey - Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Zion NP - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Amsterdam

Hopelijk is het zo wat duidelijker. De laatste plaats elke dag is de plaats waar we overnachten.

Is het een idee en ook te doen om voordat we van Torrey naar BC rijden om de andere kant op richting Yellow Stone NP te gaan? Ik weet dat het lang rijden is, maar de tijd hebben we in principe, dan skippen we 2 dagen op het laatst in LV. Ik weet alleen niet of het wijs is ook met het oog op de periode in het jaar dat we gaan.

Ik hoor het graag!

Groetjes Lianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Lier88 schreef: Dag 3: Las Vegas - Grand Canyon - Flagstaff ( 1 dag / nacht voldoende?)
Één nacht GC kan voldoende zijn als je geen helikoptervlucht of lange wandeling wilt maken. Zoals jij het plant wordt het echter heel krap. Je hebt deze dag al een uurtje of zes pure rijtijd zonder stops. Dat laat weinig tijd voor de Grand Canyon, je mist zonsopkomst en/of zonsondergang en je mist de uitzichtpunten aan de East Rim Drive tussen Grand Canyon Village en Desert View, omdat je waarschijnlijk vanwege tijdgebrek US-180 naar Flagstaff neemt. Ik zou proberen een overnachting aan de Rim te vinden of eventueel in Tusayan. Je hebt dan op dag 3 een halve dag voor het gedeelte tot Hermits Rest en de volgende dag kun je na een zonsondergang en/of zonsopkomst via de uitzichtpunten aan de East Rim Drive naar Monument Valley rijden. De overnachting is misschien iets duurder maar je krijgt naar mijn mening een veel betere route en bovendien bespaar je benzinekosten.
Lier88 schreef: Dag 5: Lake Powel/Page - Monument Valley - Kayenta
Voor Monument Valley kun je het beste overnachten in The View (heel mooi maar ook heel duur) of Gouldings. Mexican Hat is waarschijnlijk een aantrekkelijker alternatief dan Kayenta en het ligt ook iets gunstiger op weg naar Mesa Verde.
Lier88 schreef: Is het een idee en ook te doen om voordat we van Torrey naar BC rijden om de andere kant op richting Yellow Stone NP te gaan? Ik weet dat het lang rijden is, maar de tijd hebben we in principe, dan skippen we 2 dagen op het laatst in LV. Ik weet alleen niet of het wijs is ook met het oog op de periode in het jaar dat we gaan.
In oktober is al heel veel gesloten in Yellowstone en de kans op sneeuw is aanzienlijk. Bovendien moet je rekenen op 2 dagen heen, drie dagen in Yellowstone (en eentje in Grand Teton) en twee dagen terug. Die tijd heb je niet. Ik zou Yellowstone dus voor een andere keer bewaren.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Is het een idee en ook te doen om voordat we van Torrey naar BC rijden om de andere kant op richting Yellow Stone NP te gaan? Ik weet dat het lang rijden is, maar de tijd hebben we in principe, dan skippen we 2 dagen op het laatst in LV. Ik weet alleen niet of het wijs is ook met het oog op de periode in het jaar dat we gaan.
Je plan zou dan dit zijn?

Dag 10: Torrey - Bryce Canyon Torrey - West Yellowstone
Dag 11: Bryce Canyon - Zion NP - Las Vegas Yellowstone
Dag 12: Las Vegas Yellowstone
Dag 13: Las Vegas Yellowstone - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Amsterdam Las Vegas - Amsterdam
Dag 16: aankomst thuis

Ik zal niet zeggen dat het niet kan, maar wel dat het op deze manier echt wel zonde is. Je mist dus Bryce en Zion en je hebt veel minder tijd in Las Vegas. Maar als je bij Yellowstone bent moet je ook gewoon tijd doorbrengen bij de Grand Tetons. Je hebt ook echt de minimale tijd voor Yellowstone en de ritten van en naar Yellowstone zijn niet relaxt lang. Met stops om te plassen, tanken en eten kun je er zo een uur of 2 bijtellen. 12u autorijden is echt geen pretje. En je mist ook nog zoveel moois onderweg. Maar zoals ook ik al eerder aangaf is de periode waarin je gaat een risico dat je lang niet overal in Yellowstone kunt komen en er zullen zeker al veel accomodaties afgesloten zijn.

Je hebt in je eigen route al buiten Las Vegas een erg druk programma waar op enkele dagen zeker een dag meer op een bepaalde plek nodig kan zijn. De meeste mensen pakken bijvoorbeeld 2 nachten Zion na 1 nacht Bryce. Jullie overnachten daar niet eens 1 nacht. Flagstaff is vooral als je maar 1 dag voor de Grand Canyon uittrekt niet de beste plek om te overnachten. Het ligt ook op 1.5u van Grand Canyon village.
Ik zou je reis in het westen uitbreiden en wat rustiger maken door wat minder dagen Las Vegas te doen en waarschijnlijk raak je net als velen hier toch wel min of meer verslaafd aan Amerika zodat je een volgende keer bv een rondje Denver of Salt Lake City doet incl. Yellowstone.
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

IK heb dus net een stuk zitten typen maar kennelijk niet goed op de knop gedrukt en nu is het weg. Het kwam op precies hetzelfde neer als Old Faithfull heeft geschreven.
Oktober is een prima maand om dit gebied te bezoeken, wij zijn er ooit in november geweest, overdag nog lekker weer, 's nachts was het wel koud en in Grand Canyon had het al gesneeuwd, maar dat gaf er juist ook weer een mooi contrast aan.
Verder zou ik op de 1e dag direkt beginnen met de route omdat je de eerste dagen toch vroeg wakker bent en dan mooi vroeg op pad kan gaan. Dus alle dagen Las Vegas zou ik naar het einde toe overhevelen. Het aantal dagen in Las Vegas zou voor mij te lang zijn, maar dat is uiteraard ook maar net hoe je die dagen wilt invullen.
Shoppen kan je ongetwijfeld in Las Vegas en als je googled op "outlet factory las vegas" dan zie je dat er zelfs 2 locaties zijn van de Premium outlet factory's.
Dag 11 vond ik ook een haast klus worden: 's ochtends uit Bryce weg, onderweg Zion even doen en dan 's avonds in Vegas zijn. Zonde om zo snel aan Zion voorbij te gaan. Overnachting in de prachtige houten lodge in het park kan ik je van harte aanbevelen.
St George is ook het stoppen waard, een bezoek aan de bekende Mormonen tempel vond ik heel bijzonder en ook al heb je er niets mee, het is toch iets specifieks voor deze regio.
De Hoover Dam bezoeken jullie misschien nog vanuit Las Vegas? Als je van plan was dat onderweg naar de GC te doen dan houd je helemaal geen tijd over voor de GC, zeker niet als je na die dag ook nog een dik uur naar een hotel in Flagstaff gaat rijden.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Hey Lianne, wij hebben 4 keer een reis van ongeveer 14 dagen gemaakt. Kijk gerust even naar onze reisverslagen om een idee te krijgen wat je goed kan combineren. Je zou denk ik onze eerste en tweede reis kunnen combineren, maar dan enkel het stuk ten oosten van Las Vegas meepakken. :-)

Ik zou in jouw geval niet op Las Vegas vliegen, maar heen op Phoenix en terug van Vegas. Dat kan perfect. Onderweg van Phoenix naar de Grand Canyon kom je ook nog leuke dingen tegen.

Met het aantal dagen dat je nu voorziet voor de parken zou ik Mesa Verde laten vallen. In de buurt van Moab is veel te doen en kan een extra nacht geen kwaad. ;-) Onderweg van Moab naar Torrey heb je nog Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon, maar dan heb je weer weinig tijd voor Capitol Reef die dag. Wij deden een extra dag voor Capitol Reef. Ook een extra dag Zion is misschien niet slecht. In je voorgestelde route heb je eigenlijk maar heel weinig tijd voor de natuur.

Een voorbeeld van een combinatie van onze routes:

Dag 1: aankomst Phoenix
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Page
Dag 4: Page - Monument Valley
Dag 5: Monument Valley - Moab (via de 261 en 95 richting Blanding bv.)
Dag 6: Moab (Arches)
Dag 7: Moab (Canyonlands)
Dag 8: Moab - Capitol Reef - Torrey
Dag 9: Torrey - Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon - Zion
Dag 11: Zion NP - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Amsterdam

Ik ben een grote fan van Vegas, maar in deze route zou ik toch een extra dag voor de natuur nemen. Een extra dag Zion bijvoorbeeld.

Om op je vragen te antwoorden: Ik zou zeker proberen te overnachten aan de Grand Canyon zelf. Je vindt daar zeker betaalbare dingen. En zo kan je de zonsondergang en -opgang meepikken. Als je van Phoenix zou komen, en je rijdt de volgende dag naar Page (zoals mijn voorstel hierboven) hadden wij wel genoeg tijd bij de Grand Canyon vonden wij.
Bij Monument Valley is The View inderdaad een aanrader! Niet goedkoop, maar ja, dat hadden we er wel een keer voor over. :lol:
Shoppen kan je zeker in Vegas. Er is een outlet in het noorden en eentje in het zuiden. Over de Wynn heb je ook nog de Fashion Mall. (lekker hamburgers daar bij de Stripburger trouwens ;-)).
De mormonentempel bij St George hebben we ook eens bezocht. Nuja, het bezoekersgedeelte, in de tempel mag je niet binnen. En ik vond het toch ook wel indrukwekkend.

Wat je ook zou kunnen doen is Moab niet doen deze vakantie. Je zou dan van Monument Valley via de 261 en 95 richting Hanksville kunnen rijden naar Torrey. Dat geeft je wat meer ruimte voor andere dingen: Capitol Reef, Zion. Misschien dat je dan dingen zoals Petrified Forrest en Canyon de Chelly kan meepikken.
MarkW
Amerika-newbie

Bericht door MarkW »

Dag Allemaal,

Dank voor alle tips! We hebben nu een planning die er zo uitziet:

Dag 1: AMS-Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles - Palm Springs
Dag 5: Palm Springs - San Diego
Dag 6: San Diego
Dag 7: San Diego - Flagstaff
Dag 8: Flagstaff - Grand Canyon
Dag 9: ?
Dag 10: ?
Dag 11: ?
Dag 13: ?
Dag 14: ? - Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - AMS
Dag 17: AMS

De vraag is hoe we na de grand canyon in een logische volgorde langs Bryce Canon, Zion NP, Page, Moab en Monument Valley gaan, verdeeld over 5 dagen als dat voldoende is.

Ik verneem graag alle suggesties! HG Mark
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een logische volgorde bepalen is niet zo moeilijk, bekijk het eens met googlemaps, dan kun je zelf ook zien hoe je de route het beste rijdt en wat de reistijden zijn. Er is al een mooie route gegeven met de plaatsen die jij noemt. In 5 dagen gaat dat echter niet lukken zoals je in die route ook kunt zien. Dan kun je het beste Moab overslaan. Zowel LA als Moab wordt te veel in 2 weken.
Is LA een must? En waarom Palm Springs tussen LA en San Diego? En waarom zou je via Flagstaff naar de Grand Canyon rijden?

Kijk eens naar mijn 2011-verslag toen had ik 2 weken in september, met begin in LA en eind in Phoenix. Moab hebben we toen niet bezocht.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 apr 2015, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Hebben jullie al geboekt?

Als jullie LA graag willen bezoeken zou ik het zo doen. Moab meteen laten vallen, dat ligt dan te ver.

Dag 1: AMS-Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles - San Diego
Dag 5: San Diego
Dag 6: San Diego - Kingman
Dag 7: Kingman - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 9: Monument Valley - Page
Dag 10: Page - Bryce
Dag 11: Bryce - Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - AMS
Dag 17: AMS

Als je nou een rondje vanuit Las Vegas doet kun je Moab ook meepakken, maar dan moet je LA en San Diego weer (letterlijk) links laten liggen. Moab lijkt me wel een mooie omgeving in Oktober.
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

En als je niet bij de Grand Canyon zelf of in Tusayan wilt overnachten, het is al een aantal keren aangegeven dat Flagstaff in jullie geval echt niet goed ligt namelijk, rij dan naar Williams, ook niet het beste, maar het scheelt alweer 30min rijden tov Flagstaff.
MarkW
Amerika-newbie

Bericht door MarkW »

Nee hoor er is nog niets definitief geboekt.
Bedankt voor de tips.
Palm springs is dus niet de moeite waard begrijp ik?

De reden overigens dat we voor flagstaf kozen is omdat we daar tegen personeelstarief in een bepaald hotel kunnen slapen en dat scheelt enorm op de kosten.

LA hoeft voor ons niet maar de rest van de groep wil het wel graag.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je moet altijd even kijken of die kosten opwegen tegen 3u op en neer rijden? Als dat voor jullie zo is, dan zeg ik lekker doen, betaal je 20-50 dollar meer om dichterbij te zitten...dan is dat per pp een peulenschil om het niet te doen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef:Je moet altijd even kijken of die kosten opwegen tegen 3u op en neer rijden?
En besef dat extra kilometers rijden ook geld kost.
Groet,

Old Faithful
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

En het gaat dan niet alleen om 3 uur op en neer te rijden. Je schrapt dan eigenlijk automatisch de kans om zonsopgang of zonsondergang te zien aan de GC. In het donker wil je die verplaatsing immers niet maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou het persoonlijk na zonsondergang daar nog niet zo erg vinden om een stuk terug te rijden. Maar als je zonsopkomst bij de GC wilt zien is het inderdaad wel erg midden in de nacht op ja en dat lijkt me geen pretje.
MarkW
Amerika-newbie

Bericht door MarkW »

Ik denk dan toch dat het Kingsman word.

Als ik zo naar de route kijk is het dan niet makkelijker om te beginnen in san diego? Dan naar LA en dan naar kingsman?
Of maakt dat niet uit en kunnen we net zo goed in LA beginnen?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Kingman (zonder s).
Ik neem overigens aan dat Lier88 en jij bij elkaar horen in dit verhaal? Want in de post van Lier kwam heel San Diego niet voor.

San Diego beginnen is wel makkelijker, al heb ik vaak het idee dat vliegen op LAX goedkoper is. Als je 's middags aankomt in LA kun je evt ook nog best naar San Diego rijden.
MarkW
Amerika-newbie

Bericht door MarkW »

Dag beste allen,

@paul inderdaad lier88 en ik horen bij elkaar!

Excuus dat we tijdje niks meer hebben gepost, maar ondertussen zijn de tickets geboekt met United Airlines! Vrijdag 2 oktober heen en 17 oktober weer terug in AMS.

Het schema ziet er nu zo uit:

Datum Activiteit Reistijd Hotel Kosten

Vrijdag 2 oktober Amsterdam - Los Angeles
Zaterdag 3 oktober Los Angeles (Hollywood en shoppen)
Zondag 4 oktober Los Angeles (Disneyland)
Maandag 5 oktober Los Angeles - San Diego
Dinsdag 6 oktober San Diego (Walvis spotten)
Woensdag 7 oktober San Diego - Kingman 6 uur (588 KM)
Donderdag 8 oktober Kingman - Grand Canyon 3 uur (280 KM)
Vrijdag 9 oktober Grand Canyon - Monument Valley - Kayenta 2,5 uur (243 KM)
Zaterdag 10 oktober Kayenta - Page at Lake Powel 1,5 uur (160 KM)
Zondag 11 oktober Page - Bryce Canyon 2,5 uur
Maandag 12 oktober Bryce Canyon - Zion 1 uur
Dinsdag 13 oktober Zion
Woensdag 14 oktober Zion - Las Vegas 2,5 uur
Donderdag 15 oktober Las Vegas
Vrijdag 16 oktober Las Vegas - Amsterdam
Zaterdag 17 oktober Aankomst Amsterdam

Indien iemand suggesties of opmerkingen heeft of we wat missen of iets beter kunnen plannen horen we dat natuurlijk graag!
Alleen het hotel in de grand canyon staat al vast(non-refundable).

Horen het graag!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou wel kijken of er iets in mexican hat vrij is/komt ipv kayenta. Dan zit je de volgende ochtend met zonsopkomst in Monument Valley ook beter.

Verder weinig op aan te merken. Ja, weinig tijd in San Diego, maar goed dat is een keuze.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer