Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

SF,LA & Vegas...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
DaXearo
Amerika-ontdekker

SF,LA & Vegas...

Bericht door DaXearo »

Hallo,

Deze maand december ben ik een kleine week naar New York geweest, mijn eerste trip naar de States. Ik wou er al heel mn leven naartoe gaan naar de States en het is super goed meegevallen!
Wat ik nog wil gaan bezoeken is San Francisco, Los Angeles, Las Vegas en Miami. (+ de bekende national parks zoals Grand Canyon etc.)

Ik heb noch de tijd noch het geld op SF,LA,Vegas in 1 trip te doen, dus ik vroeg mij af of een week San Francisco te doen is.
Het jaar nadien een week LA en het jaar daarop een week Las Vegas.

Graag wat tips aub.

Thanks!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kunt ook drie jaar sparen, scheelt twee dure vluchten en extra rente.Hoe langer het verblijf hoe, relatief, lager de vliegkosten zijn. Beetje rare vraag eigenlijk.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Yeehaw schreef:Je kunt ook drie jaar sparen, scheelt twee dure vluchten en extra rente.Hoe langer het verblijf hoe, relatief, lager de vliegkosten zijn. Beetje rare vraag eigenlijk.
Mee eens.

Overigens is San Francisco ook goed te doen in drie dagen (een week is vrij lang voor San Francisco). Los Angeles kun je makkelijk een week verblijven, mits je van plan bent om de pretparken te bezoeken. Puur voor de stad ben je in een dag (hooguit twee dagen) wel uitgekeken.

Ook voor Las Vegas is een week vrij lang. De hotels aan de strip zijn 's avonds het mooist en in twee avonden heb je dat ook wel redelijk gehad. Daarbij nog twee avonden om uit te gaan (weet niet wat voor type je bent. Of je moet natuurlijk echt een feestbeest zijn wat elke avond tot diep in de nacht wil uitgaan... ofzo) :) Overdag is Las Vegas vrij saai. Men moet het toch van de to do's in de hotels hebben. Maar als je een feestbeest bent, heb je overdag ook wel de slaap nodig. Dus dat is dan niet zo'n ramp :D Maar een week Las Vegas is vrij lang.

Ikzelf heb twee dagen San Francisco gedaan. Was prima te doen (maar drie dagen had ik ook prima gevonden. Vier denk ik niet meer - ookal vind ik dit - tot nu toe - de mooiste stad welke ik bezocht heb in de Verenigde Staten).
Los Angeles zijn we langer geweest. Dit hebben we ook opgedeeld in vier dagen Hollywood en vier dagen Anaheim. De vier dagen Hollywood waren voor: de highlights, Universal Studios, Six Flags Magic Mountain en een dagje Studio Tours (NBC & Warner Bros). De vier dagen in Anaheim waren voor de twee Disneypark (Disneyland & Disney California Adventure) en Knott's Berry Farm. Meer had Los Angeles voor ons niet te bieden.
En vervolgens hebben we vier dagen in Las Vegas doorgebracht. Veel en veel te lang :( Gelukkig hadden we een auto tot onze beschikking, zodat we er ook nog eens op uit konden (Valley of Fire en een vliegtuigtour boven de Grand Canyon).

Mijn advies: spaar iets langer door, zodat je een rondreis kunt maken van een week of drie :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Stefandb
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stefandb »

SpaceAce schreef: Mijn advies: spaar iets langer door, zodat je een rondreis kunt maken van een week of drie :)
absoluut mee eens. 3 aparte reizen zullen veel duurder uitkomen.
Doe zoals de meeste forumleden. ==> niet ieder jaar naar de USA, mar 1 of 2 of 3 jaar niet op reis gaan (of een "goedkoop" reisje in EU) en daarna 3 weken of een maand naar de USA
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: SF,LA & Vegas...

Bericht door hekkie »

DaXearo schreef:Ik heb noch de tijd noch het geld op SF,LA,Vegas in 1 trip te doen, dus ik vroeg mij af of een week San Francisco te doen is.
Het jaar nadien een week LA en het jaar daarop een week Las Vegas.
!
Hoi DaXearo,

Dat een vliegticket relatief duur is omdat je maar een week kunt blijven, lijkt mij duidelijk. Kies je desondanks toch voor elk jaar een weekje, dan is dat natuurlijk best mogelijk. Realiseer je wel dat je New York niet kunt vergelijken met andere steden in Amerika.

San Francisco zou je evt. kunnen combineren met een stuk kustroute of bijv. met Yosemite Nat. Park.

LA is geen stad om een week door te brengen, wel een aantal dagen als je ook de Pretparken wilt bezoeken. Is evt. te combineren met Las Vegas, want dat is maar een halve dag rijden of met San Diego (2 uur rijden) en/of met Joshua Tree Nat. Park.

Las Vegas is te combineren met de Grand Canyon, Page (evt. Monument Valley), Zion (evt. ook Bryce) en het Valley of Fire State Park.

Zomaar drie ideetjes die je in een week zou kunnen doen.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer