Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen zonder auto.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Robbiestarlight
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reizen zonder auto.

Bericht door Robbiestarlight »

Zodra ik klaar ben met mijn opleiding wil ik er tussen uit in Amerika. Ik wil een aantal steden bezoeken, en bijv. naar de Grand Canyon gaan. Maar, wat ik hoor, is dat het openbaar vervoer dat er is best slecht is. Dus als ik in 1 of andere stad ben die in de buurt ligt van de Grand Canyon, hoe moet ik daar dan komen? Iemand tips?
mtl
Amerika-expert

Re: Reizen zonder auto.

Bericht door mtl »

OV is alleen goed in dichtbevolkte gebieden. Maar het haalt het niveau van bijv. het OV in West Europa nog niet eens. Voor de parken in de VS gaat het bijv. al een moeilijk verhaal worden.
Gast

Bericht door Gast »

Je kunt vanaf Las Vegas met een helicopter naar de Grand Canyon :thumbup:
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

En vanuit Las Vegas vertrekken ook diverse bustours die kant op.
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de Grand Canyon kun je eens op http://www.nps.gov/grca kijken (onder Directions & Transportation). Ook de andere parken hebben een eigen site met ontzettend veel informatie. Sommige parken zijn wel en andere niet met het openbaar vervoer te bereiken. Er zijn soms ook georgansiaeerde bustours, zoals vanuit San Francisco naar Yosemite.
Een auto is wel een stuk handiger.

Marianne
peeweetm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door peeweetm »

Dag daar!

Wij gaan over een weekje voor de vierde keer die kant op. In de regel doen we een stukje met Amtrak (http://www.amtrak.com/home).
De eerste keer zijn we met Amtrak van New York via Washington en Chicago naar Los Angelos gereden. Pas in LA hebben we een auto gehuurd.
Het jaar daarna zijn de kinderen meegegaan, toen ergens tussen de 5 en 12. Met Amtrak van Chicago naar San Francisco. Daar hebben we een dag een auto gehuurd, de andere vier dagen alles met veerboot, tram, bus en wandelen.
Het jaar daarna zijn we met Amtrak vanaf New York via Washington en Savannah naar Miami gereden. In New York hadden we ons hotel in Jersey City, lekker elke dag met de lokalo's in de bus, gezellig kletsen, ook 's avonds in de rij voor de bus (duurde een minuutje of twintig, maar wel weer van gedachten wisselen met die mensen daar!)
En dit jaar gaan we met Amtrak van Chicago onderlangs naar Los Angelos en San Diego. Vanaf daar huren we een auto en gaan daarmee onder andere naar de Grand Canyon. (Met de auto naar Williams en vanaf daar met http://www.thetrain.com/.

Als je bij bijvoorbeeld Google Earth ook bushaltes e.d. activeert en je klikt er op eentje, dan kom je zo bij de website van de lokale vervoerboer. Op internet zoeken op '[STADSNAAM] transit' helpt je meestal ook goed op weg. Yosemite is trouwens ook met Amtrak te bereiken, maar die doen we volgend jaar misschien.

Zonder auto heb je zeker niet dezelfde opties als met auto, die heb je in Nederland en België ook niet. Maar hier overleven we met ons vijven ook prima zonder auto en daar lukt het ons elke keer ook best aardig voor een paar weken!
Bovendien kom je in het OV tenminste echt in aanraking met de inwoners van de VS, dat lukt je niet in de auto! :thumbup:

Groeten uit Rotterdam! Peter
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De afstanden zijn groot. Heel veel zaken, maar niet alles, is wel met openbaar vervoer te bereiken. Het kost je natuurlijk wel vaak wat meer tijd.

Onderzoek alles goed en laat je niet te gemakkelijk verleiden. GC vanuit Vegas met de helikopter is bvb vaak niet de "echte"Grand Canyon doch de Grand Canyon West. Het zijn daarenboven ook dure excursies !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Ik reis altijd met het ov door de VS, en hoewel dat soms een uitdaging is, is het ook een enorm leuke manier van reizen! Vanuit Flagstaff kan je een aantal leuke tours maken naar de Grand Canyon. Deze zijn beter dan de tours die worden aangeboden in Las Vegas. Kijk eens naar de tour die wordt aangeboden door het Grand Canyon Hostel. Deze heb ik enige jaren geleden gedaan en vond ik echt een aanrader! Flagstaff is daarnaast ook een super leuke stad voor een jonge solo reiziger.
Wellicht is de Bundu Bus ook een optie. Deze organisatie brengt reizigers naar Nationale Parken die met het ov niet bereikbaar zijn. Let wel, dit zijn geen tours!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je hebt volgens mij ook vliegtuigjes die naar Tusayan vliegen vanaf Las Vegas. Anders zou ik echt proberen om in Williams of Flagstaff te komen en dan met een bus, of vanaf Williams met de trein naar de south rim te komen. Overigens zag ik ergens beelden van een helitour met een landing in de westkant van de grand canyon en dat was zeker ook spectaculair hoor. Ik heb alleen het idee dat die bustours naar de 'westrim' met de skywalk dure toeristenlokkers zijn.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

@peeweetm
Ik haak even aan ivm de amtrak info. Kwam op dit topic uit vanwege mijn zoektocht om met de Amtrak een route (denk aan Chicago - New Orleans) te kiezen/reizen. Zie zeker de voordelen ook zoals jullie omschrijven, heb ik SAn Diego ook veel met ov gedaan ofschoon dat daar wel slecht geregeld is, maar je krijgt leuke gesprekken. Maar heb dus geen idee van de ticketprijzen.
Jullie hebben dit al enkele malen gedaan, dus experts in mijn ogen :-) en de site zelf ook gevonden maar kom niet verder, in de zoekopties. Zal vast iets over het hoofd zien, bv City of New Orleans , heb ik echt geen idee hoe verder te gaan met prijzen zoeken?! Doorklikken op de routes werkt ook niet. EN los de info invullen zoals from (find a station) to (find a station) geeft de route foutmeldingen? Kom er even niet uit, Mag ik anders een pb-tje sturen?
Enne lees dat jullie vast nu in de buurt zitten van San Diego!.... jealous!! But njoy :thumbup:
Ingrid
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
peeweetm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door peeweetm »

Dag daar!

Stuur je vragen maar!
Je zou van CHI naar NOL reizen. Prijzen fluctueren op dezelfde manier als vliegtickets. April 2016 $350 in coach voor bv 2 volwassenen en 2 kinderen, $690 in twee roomettes.
Als je lid bent van de ANWB (AAA), kun je voor jezelf en je gezin (max. 6 personen) 10% korting krijgen op de coachprijs.

Overigens is http://biketrain.net/amsnag/amSnag.php een site, die helpt de laagste tarieven te vinden. :idea:

Twee keer in de bus gezeten in San Diego en dat ging eigenlijk probleemloos (van Old Town station naar La Jolla en een paar dagen later verder naar Hertz om de auto te halen). Iedereen met een koffer op wieltjes en een rugzak, medereizigers schikten een beetje in! :clap:

Plezier! Peter
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Hallo Peter, top, bedankt voor de tips en adviezen zover, ik ben me gewoon aan het orienteren want het zou voor de vakantie volgend jaar pas zijn, maar vind het leuk om er mee bezig te zijn. Dit jaar mijn budget voor de vakantie al aardig opgesnoept aan een vakantie NYC, 2x Spanje en Berlijn :wink:
Ik reis vooralsnog alleen en hou wel van deze manier van praatjes maken met medereizigers. Dus hou graag de optie open om contact te zoeken . :thumbup:
Zoek zelf ook nog wel verder, heb nog volop de tijd.
Wat ov vervoer in SD betreft: ik logeerde daar in de wijk Clairemont (was daar voor een cursus) en moest naar La Jolla voor de lessen, met de auto 10 minuten rijden, met de bus incl overstap een uur. Maar buiten dat vind ik het een heerlijke stad.
Nog veel plezier daar en bedankt voor je snelle reactie :wink:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer