Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vaar niet blind op Booking.com
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Vaar niet blind op Booking.com
Die vergelijkings-sites checken wij ook. Daarnaast is het handig om op de site van Choice hotels te kijken wat de prijzen doen. Wel even (gratis) lid worden zodat je de beste prijs krijgt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wat ik tegenwoordig ook wel doe is de plaats van bestemming ingeven met hotels erachter dan kan je via google maps zoeken waar het hotel ligt met prijs erbij,
soms zie je dan ook hotels die niet of nauwelijks vermeldt staan op de sites.
tja hollandse he
soms zie je dan ook hotels die niet of nauwelijks vermeldt staan op de sites.
tja hollandse he

Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Ik vind booking.com echt ideaal omdat wij met zijn vijven reizen, zo zie ik direct welke hotels in aanmerking komen. Ik kijk dan nog wel verder of het goedkoper kan, maar ik boek graag bij booking.com, erg tevreden over hun service, en ze hebben een praktische website en app. Hotels.com zal denk ik vergelijkbaar zijn, maar hier in Zuid-Amerika hebben die nauwelijks aanbod, dus daar kan ik niets mee.
Terug in Texas!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik ben ook hele tevreden over booking.com. Prima service.
De meeste tarieven zijn tot op de dag van aankomst nog te annuleren dus ik boek meestal al lang van tevoren en als ik iets beters/goedkopers tegenkom annuleer ik dat gewoon weer. Dat kan heel gemakkelijk via je account, in een oogwenk is je hotel geannuleerd.
En ach, die kreten : er is nog maar 1 kamer vrij" daar trappen toch niet heel veel mensen in?
De meeste tarieven zijn tot op de dag van aankomst nog te annuleren dus ik boek meestal al lang van tevoren en als ik iets beters/goedkopers tegenkom annuleer ik dat gewoon weer. Dat kan heel gemakkelijk via je account, in een oogwenk is je hotel geannuleerd.
En ach, die kreten : er is nog maar 1 kamer vrij" daar trappen toch niet heel veel mensen in?
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dat vind ik ook handig want soms nemen we ook wel eens 1 kamer, ligt ad prijs.hemmie schreef:Ik vind booking.com echt ideaal omdat wij met zijn vijven reizen, zo zie ik direct welke hotels in aanmerking komen.
Kijk het wel na(voor de zekerheid) want wij hebben tot 2x toe gehad dat het extra bed niet was aangevraagd ondanks dat we 5 personen hadden opgegeven bij de boeking, dit moet je soms nog zelf aanvragen.
Bij je boekingen staat er dan add extra bed, booking.com vraagt het aan het hotel en deze bevestigen dat dan meestal.
Dat was dan wel weer jammer.
Maar bij booking.com is dit zeker duidelijker dan bij andere websites.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
EenVandaag besteedde onlangs een item aan dit onderwerp: http://economie.eenvandaag.nl/tv-items/ ... autoplay=1
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de initiële post hier nogal stemmingmakerij vind.
Iedere website of reisbureau maakt wel gebruik van marketingtrucjes. Dat is hopelijk niets nieuws?
Daar moet je een beetje doorheen leren kijken en niet je door laten leiden.
Ik ben al heel wat jaren een zeer tevreden gebruiker van Booking.com. Ze zijn niet altijd het gunstigste geprijsd, maar wel vaak.
De site is zeer overzichtelijk en prettig om te kunnen boeken en later te betalen (al is dat met de veranderende dollarkoers weer niet ideaal)
Daarnaast is hun klantenservice werkelijk waar snel en erg correct. Ik heb een aantal gevallen met hotels meegemaakt en dit heeft booking.com keurig opgelost.
dat kun je van veel klantenservices niet zeggen!
Het is altijd het beste om verschillende sites te vergelijken en dan ook de juiste kamers met elkaar vergelijken. Een suite met king of een Standaardkamer met Queen kan een hoop verschil in zitten! dat is appels met peren vergelijken.
Iedere website of reisbureau maakt wel gebruik van marketingtrucjes. Dat is hopelijk niets nieuws?
Daar moet je een beetje doorheen leren kijken en niet je door laten leiden.
Ik ben al heel wat jaren een zeer tevreden gebruiker van Booking.com. Ze zijn niet altijd het gunstigste geprijsd, maar wel vaak.
De site is zeer overzichtelijk en prettig om te kunnen boeken en later te betalen (al is dat met de veranderende dollarkoers weer niet ideaal)
Daarnaast is hun klantenservice werkelijk waar snel en erg correct. Ik heb een aantal gevallen met hotels meegemaakt en dit heeft booking.com keurig opgelost.
dat kun je van veel klantenservices niet zeggen!
Het is altijd het beste om verschillende sites te vergelijken en dan ook de juiste kamers met elkaar vergelijken. Een suite met king of een Standaardkamer met Queen kan een hoop verschil in zitten! dat is appels met peren vergelijken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Arends1989 schreef:…Met dit topic zet je een bedrijf dat zijn zaakjes prima voor elkaar heeft en een uitstekende klantenservice heeft in een kwaad daglicht. Het had beter geweest om dergelijke sites in het algemeen te noemen en zo de minder ervaren "Amerika gangers" te waarschuwen voor deze marketing trucs.
Tja, Booking.com. Doe ik aan stemmingsmakerij, zet ik ze in kwaad daglicht of doen ze dat zelfvinceG schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik de initiële post hier nogal stemmingmakerij vind. ...

Ok, je moet niet blind op hun informatie varen en ook elders bij andere boekingsites en op de site van de accommodatie zelf kijken of er goedkoper aanbiedingen zijn, dan wel of er nog andere beschikbare kamertypes voor de accommodatie zijn die wellicht qua prijs/prestatie beter voldoen, maar dat geldt voor alle boekingsites. Voor wat betreft dit punt verdient Booking.com dan ook geen negatieve aandacht en had ik de naam van Booking.com hier niet specifiek hoeven te noemen.
Maar waarom ik ze wel als waarschuwingsvoorbeeld heb genoemd zijn hun suggestieve marketingmethoden om de klant te verleiden, in het bijzonder de wijze waarop ze hun ”kortingen” presenteren. Dit laatste punt zal ik even toelichten:
Toelichting:
Op de site van booking.com zie je regelmatig allerlei hoge kortingspercentages staan die de klant moeten overhalen om te boeken. Je ziet dan een flink hoger doorgestreept bedrag en daaronder in het rood een veel lagere prijs: ‘de prijs van vandaag’, waarmee een forse korting wordt gesuggereerd. Echter als je kijkt hoe Booking.com deze korting berekent – die methode zie je als je met je muis op het doorgestreepte bedrag of op het kortingspercentage gaat staan; dan popt de methode op; – dan zie je dat ze dit doen door het actiebedrag op dag X te vergelijken met bedragen in de periode dertig dagen voor en na dag X. Echter, als er nou één ding is, wat je bij vergelijkingen in de reiswereld beslist niet mag doen, dan is dat het vergelijken van prijzen op verschillende dagen.
Even een simpel theoretisch voorbeeldje om duidelijk te maken hoe misleidend de methode van Booking.com kan uitpakken. Neem een hotelkamer in Las Vegas. Op woensdag kost hij 50 dollar, op zaterdag 100 dollar. Nu besluit Booking.com om de hotelkamer op woensdag met 50 cent af te prijzen naar 49,50 dollar. Ieder normaal mens zal zeggen dat is dus een korting van 1%. Zo niet de site van Booking.com. Die kijkt in de omliggende periode van dertig dagen, ziet hierbij ook het tarief van 100 dollar op zaterdag staan en laat vervolgens deze 100 dollar als het doorgestreepte ‘normale’ bedrag voor de woensdag zien en zegt dan doodleuk dat je met de 49,50 dollar voor die woensdag een kortingspercentage hebt van liefst 50,5%.
(Iets soortgelijks heeft er vermoedelijk ook bij ons “kortingspercentage” in Jackson afgespeeld waarbij het laagseizoentarief van onze incheckdatum werd vergeleken met het hoogseizoentarief van twee weken later)
Tja, is dit misleiding of niet? Ik ben in ieder geval niet de enige die vraagtekens stelt bij deze methodiek. De Reclame Code Commissie heeft zich er sinds 2011 liefst drie keer over uitgesproken (plus nog eens in de nodige beroepen die Booking.com instelde). Telkens werd Booking.com in het ongelijk gesteld.
Voor de liefhebber die deze uitspraken wilt teruglezen:
2013: https://www.reclamecode.nl/webuitspraak ... 267&acCode
2012: https://www.reclamecode.nl/webuitspraak ... 677&acCode
2011: https://www.reclamecode.nl/webuitspraak ... 792&acCode
In de uitspraak van 2012 – Booking.com hanteerde toen de op één na hoogste prijs’ binnen een termijn van 45 dagen om te vergelijken; inmiddels dus 30 dagen – zegt de Reclame Code Commissie hierover:
Dit lijkt me allemaal vrij helder. Echt veel aangetrokken van de uitspraken van de Reclame Code Commissie heeft Booking.com zich echter niet, want ze hanteren nog steeds dezelfde rekenmethodiek. Kan je ze dat kwalijk nemen? Ik vind van wel. Je behoort de klant niet met niet-bestaande kortingspercentages te verleiden. Ik ken geen andere boekingsite die ook zo’n ongewone methodiek hanteert om het kortingspercentage te berekenen. Daarom heb ik Booking.com hier specifiek genoemd. Mochten er nou toch andere boekingssites zijn die ook zo’n “misleidende” methodiek hanteren, dan heb ik er in ieder geval geen probleem mee dat deze hier ook worden genoemd4. Bij de vraag hoe de consument de in de uiting gebruikte prijssystematiek zal opvatten, dient te worden uitgegaan van het gebruikelijke verwachtingspatroon van de gemiddelde - dat wil zeggen redelijk geïnformeerde, omzichtige en oplettende - consument. Naar het oordeel van het College zal deze consument een uiting waarin sprake is van een doorgehaalde prijs met daarnaast een niet-doorgehaalde prijs aldus opvatten, dat de doorgehaalde prijs de normale prijs is, en de andere prijs het actietarief. Hierbij is van belang dat sprake is van een gebruikelijke handelspraktijk in reclame waarbij gereduceerde prijzen worden afgezet tegen de oorspronkelijke, vaak optisch doorgestreepte, prijzen teneinde de consument op het prijsvoordeel te wijzen en hem zo tot aankoop van het product te bewegen. De consument zal bij dergelijke uitingen daarom menen dat hij een reëel prijsvoordeel kan behalen.
5. Vaststaat dat Booking.com de doorgestreepte prijs niet in deze zin gebruikt, dat de hotelkamer wordt aangeboden voor een gereduceerde prijs ten opzichte van de op dat moment geldende normale prijs. In plaats daarvan is de doorgestreepte prijs ‘de op één na hoogste prijs’ ‘die een gast die een gelijkwaardige kamer heeft gereserveerd binnen een periode van 45 dagen vóór en 45 dagen ná’ het ‘(verwachte) verblijf heeft betaald/dient te betalen’. Aldus is, zoals de Commissie terecht heeft overwogen, geen sprake van een bijzonder actietarief respectievelijk bijzonder prijsvoordeel zoals door de uiting wordt gesuggereerd. Het tonen van een prijsverschil ten opzichte van het tarief waarvoor de bewuste kamer op een andere datum wordt aangeboden, kan immers niet als een gereduceerde prijs worden opgevat, terwijl ook geen sprake is van een reëel prijsvoordeel ten opzichte van de normale prijs.

Martin
Boekingssites staan niet alleen in hun nepaanbiedingen, kijk maar naar speelgoedprijzen rond Sinterklaas, holiday deals in Amerika, kortingen op vliegtickets etc. etc.
Ik bedenk van tevoren wat voor hotel ik wil hebben (locatie, goede beoordeling, met zwembad) en boek dan in het rijtje de goedkoopste aanbieder. Het interesseert me bijzonder weinig of dat een 'aanbieding' of 'alleen vandaag geldende korting' is. Ik kom er met booking.com prima uit en vind hun (vanaf dag 1 in Nederland gevestigde) klantenservice ongeëvenaard, waar ik liever mee deal dan met een hotel dat de telefoon niet opneemt en geen mails beantwoordt.
Ik bedenk van tevoren wat voor hotel ik wil hebben (locatie, goede beoordeling, met zwembad) en boek dan in het rijtje de goedkoopste aanbieder. Het interesseert me bijzonder weinig of dat een 'aanbieding' of 'alleen vandaag geldende korting' is. Ik kom er met booking.com prima uit en vind hun (vanaf dag 1 in Nederland gevestigde) klantenservice ongeëvenaard, waar ik liever mee deal dan met een hotel dat de telefoon niet opneemt en geen mails beantwoordt.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Ook een fraaie...de aanbiedingen/kortingen waar retailers mee adverteren en die gebaseerd zijn op de 'adviesprijs: http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... rijs-duim/
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Sorry ik vind het nog steeds stemmingmakerij.
De Albert Heijn (en andere retailers) verhoogt ook zijn prijzen om ze vervolgens als "aanbieding" in de schappen te leggen.
Als je gewoon aanbieders (en dus ook de hotels direct) goed met elkaar vergelijkt en dan de voor jou gunstige prijs kiest hoef je niet te kijken naar hoe hoog het fictieve kortingspercentage is.
En als ik daar alleen naar kijk dan komt booking.com regelmatig als gunstigste uit de bus en maak ik daar gebruik van. En tezamen met de zeer goede ervaringen met de klantenservice blijft het een goede aanbieder.
Ik stoor me niet zo aan die marketingtrucjes. We worden de hele dag door voor de gek gehouden om maar geld uit ons zak te kloppen.....
De Albert Heijn (en andere retailers) verhoogt ook zijn prijzen om ze vervolgens als "aanbieding" in de schappen te leggen.
Als je gewoon aanbieders (en dus ook de hotels direct) goed met elkaar vergelijkt en dan de voor jou gunstige prijs kiest hoef je niet te kijken naar hoe hoog het fictieve kortingspercentage is.
En als ik daar alleen naar kijk dan komt booking.com regelmatig als gunstigste uit de bus en maak ik daar gebruik van. En tezamen met de zeer goede ervaringen met de klantenservice blijft het een goede aanbieder.
Ik stoor me niet zo aan die marketingtrucjes. We worden de hele dag door voor de gek gehouden om maar geld uit ons zak te kloppen.....
Bij Booking.com krijg je ook secret deals en genius discount.
Als ik vergelijke op bv. trivago kreeg ik een prijs van 60$ voor de stratosphere.
Terwijl ik met een secret discount geboekt heb op booking.com voor 28$. Dus staat ook niet blind op trivago en andere sites
Je kan uren overal alles gaan nakijken, maar voor mij is booking.com een goede service/duidelijk en ik boek liefst toch alles op dezelfde site.
Dan vind je het zo weer terug achteraf!
Als ik vergelijke op bv. trivago kreeg ik een prijs van 60$ voor de stratosphere.
Terwijl ik met een secret discount geboekt heb op booking.com voor 28$. Dus staat ook niet blind op trivago en andere sites

Je kan uren overal alles gaan nakijken, maar voor mij is booking.com een goede service/duidelijk en ik boek liefst toch alles op dezelfde site.
Dan vind je het zo weer terug achteraf!

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De hele reiswereld hangt aan elkaar van Speciale Aanbiedingen, Buitenkansjes, Prijspakkers etc etc. Je wilt nu eenmaal het gevoel geven aan een klant dat hij/zij een goede Deal heeft afgesloten. En zolang de klant tevreden is lijkt me er weinig aan de hand. Slimme klanten kijken iets verder dan hun neus lang is en de rest vind het allemaal wel prima. Ik denk dat het gemiddelde publiek wat op AllesAmerika komt sowieso wat prijsbewuster is. Alles zelf los willen boeken, vergelijken etc. Terwijl de gemiddelde consument nog steeds gewoon naar een reisburo gaat en zegt 'ik wil op reis naar Amerika, doe mij een leuk pakket'.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Voor mij is booking.com een heel gebruiksvriendelijke en betrouwbare site. Vorig jaar hebben wij voor onze eerste Amerika-rondreis ook veel gebruik gemaakt van booking.com. De meeste motels hadden wij al een jaar vooraf vastgelegd via hun site en ik moet zeggen dat wij, op 1 uitzondering na, geen goedkopere tarieven hebben gevonden bij andere bookingsites. Zelfs bij de accomodaties zelf kregen wij geen betere tarieven. Het ene hotel waarbij we bij de concurrent een goedkopere kamer konden boeken, hebben wij zonder probleem kosteloos kunnen annuleren. Wat ik ook altijd een mooi voordeel vind bij hen. Verder was er ook een accomodatie die mijn creditcard onterecht had belast. Toen heb ik hen een mailtje gestuurd en zij hebben dit voor mij achterhaald en recht gezet. Dat vond ik wederom een goede service.
Mij persoonlijk storen die doorhalingen en kortingspercentages niet, uiteindelijk interesseert mij alleen de prijs die ik uiteindelijk betaal. Op die basis vergelijk ik ook steeds.
Verder merk ik wel dat we dit jaar minder gunstige tarieven vinden voor onze Thailandreis via booking.com. Misschien komt dit doordat we nu vrij laat aan het boeken zijn, geen idee. Het valt in ieder geval wel op dat het moeizamer gaat.
Maar ik maak in ieder geval nog graag gebruik van hun diensten en zou het zowiezo anderen ook zeker aanraden! Kijken en vergelijken, is de boodschap!
Mij persoonlijk storen die doorhalingen en kortingspercentages niet, uiteindelijk interesseert mij alleen de prijs die ik uiteindelijk betaal. Op die basis vergelijk ik ook steeds.
Verder merk ik wel dat we dit jaar minder gunstige tarieven vinden voor onze Thailandreis via booking.com. Misschien komt dit doordat we nu vrij laat aan het boeken zijn, geen idee. Het valt in ieder geval wel op dat het moeizamer gaat.
Maar ik maak in ieder geval nog graag gebruik van hun diensten en zou het zowiezo anderen ook zeker aanraden! Kijken en vergelijken, is de boodschap!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat hun klantenservice hier vanaf dag 1 in Nederland zit, komt waarschijnlijk omdat Booking.com van oorsprong een Nederlands bedrijf is. Het is in 1996 als een start-up bedrijf in Enschede opgericht en in 2005 voor een giga-bedrag (ik geloof voor zo’n 150 miljoen euro) door Priceline gekocht.bello schreef:Ik kom er met booking.com prima uit en vind hun (vanaf dag 1 in Nederland gevestigde) klantenservice ongeëvenaard, waar ik liever mee deal dan met een hotel dat de telefoon niet opneemt ….
Voor wat betreft dat niet opnemen van telefoons bij hotels, hou je wel rekening met het tijdverschil

@VinceG. Nogmaals niets mis met booking.com als boekingssite voor je boekingen. Wel deugt hun weergave van de korting absoluut niet. Rekenkundig wellicht juist volgens hun eigen zeer ongewone berekeningsmethode maar wel volkomen misleidend, waardoor er niet-bestaande (fictieve) kortingen getoond komen. Ze zijn daarvoor drie jaar op rij door de Reclame Code Commissie op de vingers getikt maar weigeren de methodiek aan te passen. Dan krijg je van mij echt geen hoge waardering als bedrijf, ook al ben je nog zo goed in je boekingsproces.
@Kristel. Dat je bij Booking.com vaak het laagste tarief vindt klopt. In contracten met hotels leggen ze namelijk vast dat deze geen lager tarief mogen aanbieden dan booking.com. Als een hotel deze clausule niet wil accepteren, dan sluit Booking.com geen contract met ze af. Omdat er heel veel boekingen via Booking.com gaan (ze hebben een groot marktaandeel) zijn vooral kleinere hotels wel gedwongen deze clausule te accepteren. Het gevolg is echter dat er een soort kartel ontstaat (het hotel, booking.com en eventueel andere boekingsites hebben allemaal dezelfde prijs.) In een aantal landen (in Europa bijvoorbeeld in Duitsland) heeft de kartelwaakhond deze clausule van booking.com daarom verboden. Voor hotels in die landen kan je dus soms wel een lagere prijs vinden dan bij booking.com. In Nederland bestudeert de ACM deze clausule nog en mag booking.com vooralsnog wel deze bepaling in hun contracten opnemen.
Overigens wat betreft kortingspercentages in zijn algemeenheid. Heel lang geleden, in een tijd dat wij mensen van onze huidige leeftijd vreselijk oud vonden, stonden wij een keer in een winkel in San Francisco. Naast ons stond een Amerikaans echtpaar waarvan de vrouw de man enthousiast wees op een bord: “Sale! 50%!”. Waarop de man de klassieke woorden sprak “yeah sure, 50% of 200%” Sindsdien is de uitdrukking “50% of 200%” een standaarduitdrukking in ons gezin geworden.
Martin
Dat is contractueel niet toegestaan, dus zeer onwaarschijnlijkVito schreef:Ik heb de ervaring dat rechtstreeks bij het hotel boeken bijna altijd voordeliger is.
Je betaald niets aan booking.comsabrinacom schreef: Hotels krijgen maar een deel van wat jij aan Booking.com betaalt.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@Martin: Misschien is die clausule dan ook de reden dat je op booking.com een vrij selectief deel van het totale aanbod op sommige plekken vindt.
Ik ben nu bezig een reis door Maleisie te plannen en was opzoek naar een overnachtingsplek op een eiland, waarbij ik vrij specifieke wensen had. Eerst booking.com en enkele andere bekende sites gecheckt, maar vond niet wat ik zocht. Toen ben ik op tripadvisor gaan kijken. Gewoon inzoomen op de verschillende plekken op het eiland en kijken wat er nog meer zit. Zodoende ontdekte ik meerdere resortjes die op de bekende sites niet te vinden waren en heb zo, direct via de eigen website van de eigenaren, een bungalow geboekt. Ik ben erg blij met mijn keuze, want het voldoet aan mijn wensen. Maar ik denk ook dat hierdoor er een ander type toeristen komen in dat resortje. Namelijk de mensen die een heel bewuste keuze maken voor een bepaald type accomodatie en er dus ook de tijd insteken om dat te zoeken.
Verder vind ik het echt een thumbs-up waard dat dat groepje Nederlanders in staat is geweest zo'n succesvol bedrijf uit de grond te stampen en gebruik ik booking ook zeker voor overnachtingen waar ik minder specifieke wensen heb.
Ik ben nu bezig een reis door Maleisie te plannen en was opzoek naar een overnachtingsplek op een eiland, waarbij ik vrij specifieke wensen had. Eerst booking.com en enkele andere bekende sites gecheckt, maar vond niet wat ik zocht. Toen ben ik op tripadvisor gaan kijken. Gewoon inzoomen op de verschillende plekken op het eiland en kijken wat er nog meer zit. Zodoende ontdekte ik meerdere resortjes die op de bekende sites niet te vinden waren en heb zo, direct via de eigen website van de eigenaren, een bungalow geboekt. Ik ben erg blij met mijn keuze, want het voldoet aan mijn wensen. Maar ik denk ook dat hierdoor er een ander type toeristen komen in dat resortje. Namelijk de mensen die een heel bewuste keuze maken voor een bepaald type accomodatie en er dus ook de tijd insteken om dat te zoeken.
Verder vind ik het echt een thumbs-up waard dat dat groepje Nederlanders in staat is geweest zo'n succesvol bedrijf uit de grond te stampen en gebruik ik booking ook zeker voor overnachtingen waar ik minder specifieke wensen heb.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Toch is het zo. Je denkt toch niet dat ik geen zuinige Hollander ben? De goedkoopste mogelijkheid was toch altijd echt bij het hotel zelf.6foot6 schreef:Dat is contractueel niet toegestaan, dus zeer onwaarschijnlijkVito schreef:Ik heb de ervaring dat rechtstreeks bij het hotel boeken bijna altijd voordeliger is.
Ik kan wel een voorbeeld opzoeken als je me niet gelooft?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@Martin of Marianne:
Het is ook niet dat jullie ongelijk hebben, maar om nu dit ene bedrijf aan de schandpaal te nagelen is niet fair. (beetje in de stijl van Albert Stegeman
) Ik denk dat iedereen wel dat deze waardeloze wijze van marketing door de gehele reiswereld (en daar buiten) wordt toegepast, niet alleen door Booking.com. Niet dat Booking.com door jullie bericht failliet
zal gaan, maar het was fair geweest als jullie daar duidelijker over waren geweest.
Zoals al eerder aangegeven, het blijft in de reiswereld altijd vergelijken van aanbiedingen en acties en gaan voor de beste aanbiedingen. Het is van dit soort bedrijven naief om te denken dat dit soort trucjes nog werken.
Het is ook niet dat jullie ongelijk hebben, maar om nu dit ene bedrijf aan de schandpaal te nagelen is niet fair. (beetje in de stijl van Albert Stegeman

Zoals al eerder aangegeven, het blijft in de reiswereld altijd vergelijken van aanbiedingen en acties en gaan voor de beste aanbiedingen. Het is van dit soort bedrijven naief om te denken dat dit soort trucjes nog werken.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida