Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twijfel tussen Indonesië en Thailand

Discussies over alle reizen die NIET naar de Verenigde Staten van Amerika gaan.
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Twijfel tussen Indonesië en Thailand

Bericht door Elisa »

Dag allemaal!

Ik heb dit wel al eens ergens op het forum gepost dat het plan voor de reis van 2016 Florida was… (dit staat nog steeds op onze bucketlist :)) maar aangezien we ook tickets hebben geboekt voor Lapland in de winter van 2016 gaan we voor budgettaire redenen Florida even loslaten… (of het zou moeten zijn dat de ticketprijzen voor in juli ineens spotgoedkoop zijn en de dollarkoers ineens héél gunstig zou evolueren…)

De maand(en) waarin we kunnen reizen zijn juli en augustus dit voor een 3tal weken.

Onze voorkeur gaat uit naar Indonesië of Thailand… We houden van mooie natuur, afgewisseld met wat steden en met activiteiten!

Voor Indonesië zou grofweg het schema er zo uitzien:
- Bali voor enkele dagen (enkel Ubud en misschien nog een stop op weg naar het noorden waar we de boot nemen naar Java)
- Reizen naar Java om daar de Ijen crater te bezoeken (supermooi!)
- Reizen naar Lombok voor enkele dagen: Sengiggi en Kuta Lombok
- Gili Air of één van de zuidelijke Gili’s (o.a. Gili Nanngu/Gili Gede)
- Stopover in Singapore
(veel gereis van het één naar het ander wel, maar we houden wel van afwisseling)

Het schema voor Thailand zou er grofweg zo uitzien:
- Enkele dagen Bangkok
- Enkele dagen Chiang Mai + eventueel wat tijd in de omliggende bergdorpen
- + één of twee eilanden: Koh Samui/Koh Tao/Koh Kuud want die zijn goed gelegen voor het klimaat in juli
- Stopover in Singapore

En we twijfelen énorm tussen de twee…ik ga dus maar voor beiden een schema uitstippelen en dan kunnen we nog kiezen eens de tickets beschikbaar zijn…

Het voordeel van Indonesië is vooral het klimaat: juli is een droge maand met veel zon. Ook trekt de Ijen crater ons heel sterk. Maar ik lees ook héél veel negatieve dingen over vnl. Bali: te toeristisch, veel afval, enz. enz.! Lombok zou veel minder toeristisch zijn, maar is dat zo?! En is het daar niet bevuild? Dat houdt me wel wat tegen…

Het nadeel van Thailand is het klimaat. Vooral Chiang Mai en Bangkok zijn niet zo goed in juli, het is er regenseizoen… maar in hoeverre ‘verstoort’ dat je vakantie?! We zijn in augustus al een keertje in Peking geweest en de regen stoorde daar niet , maar het regende wel elke dag in de namiddag/avond. Één dag hebben we wel een hele dag motregen gehad. Temperatuur was wel nog steeds toppie! In een stad, stoort de regen me ook minder. Maar op een eiland zou ik liever toch droog weer hebben. Vandaar dat we een eiland aan de golfkust zouden kiezen, maar dan nog is het misschien niet droog… bv. Koh Kuud is prachtig, maar ik lees dat er veel gesloten is in vanaf juni…dat moet dan toch het regenseizoen als reden hebben? Ook al lees ik overal dat het regenseizoen op die eilanden pas in oktober begint…

Qua activiteiten zijn er in beide opties veel te doen: scooter huren/kookworkshop/hiken naar watervallen enz. enz.

Maar dus: hulp nodig :)!

Ik weet dat jullie natuurlijk niet voor ons kunnen beslissen en dat het ook heel persoonlijk is, maar misschien hebben jullie er een andere kijk op en misschien helpen jullie voorkeuren ons ook wel! Misschien zijn er mensen die al op beide bestemmingen zijn geweest en een voorkeur hebben?! Of mensen die ervaring hebben met reizen naar beide landen in juli?

Alle bedenken/gedachten zijn welkom :)! Want ik ben de eeuwige twijfelaar ;)!

Groetjes,

Eliza
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Twijfel tussen Indonesië en Thailand

Bericht door Remski »

Ik ben eind juni t/m half juli 2008 in Thailand geweest, waarbij ik voornamelijk Bangkok, Chiang Mai (en omgeving), Ko Tao en Ko Phangan heb bezocht. Ook de plekken die op jouw lijst staan dus. Uiteindelijk hebben we van de 21 dagen 2 bewolkte dagen gehad en 19 zonnige dagen, waarbij er op slechts 2 dagen een bui van misschien een half uur was. Mij is het 'regenseizoen' dus alleszins meegevallen, maar het weer verschilt natuurlijk van jaar tot jaar en ik kan alleen over 2008 spreken. Wellicht ook dat we nog aan het begin van het regenseizoen zaten en dat het later in de zomer wisselvalliger wordt.

Met Indonesië kan ik je niet helpen, maar Thailand vond ik in elk geval erg de moeite waard!

*edit* het viel me trouwens op dat de dagen altijd begonnen met een strakblauwe lucht 's ochtends en dat er in de loop van de middag meer en meer wolkjes kwamen. Zal wel met de luchtvochtigheid te maken hebben ofzo (maar ik ben duidelijk geen meteoroloog).
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Het regenseizoen betekent vaak in de middag een bui. Die is dan meestal heel heftig maar niet erg lang. Zou me daar niet door laten weerhouden.

Ik ben zowel in Thailand als in Indonesie geweest. In Bali zoek je met Ubud wel meteen 1 van de drukste, meest toeristische plekken uit. We waren er afgelopen augustus op wat onze chauffeur omschreef als een rustige dag en je kon nog over de koppen lopen. Dorp gaat een beetje aan zijn eigen succes ten onder, was hier een aantal jaar geleden ook al eens en toen was de sfeer nog veel gemoedelijker. Qua afval ed, daar zou ik me niet te veel van aantrekken. Heb je als toerist geen hinder van en heb ik me persoonlijk ook nooit echt aan gestoord, hooguit af en toe over verwonderd.

Allebei de landen zijn zeer de moeite waard, wat je ook kiest het wordt zeker een supervakantie!
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Met Indonesië kan ik je niet helpen.
Wel vorig jaar ruim een maand door Thailand getrokken, en dat kan ik je van harte aanbevelen.
Omgeving Chiang Mai is erg mooi, heel relaxed sfeertje daar in de stad.
Ook Kanchanaburi vonden wij de moeite waard.
Vrienden van ons zijn ook in het regenseizoen geweest, inderdaad alleen in de avond een bui.
Andere vrienden gaan regelmatig in mei of juni naar Ko Chang. Hebben ook meestal lekker weer, af en toe een flinke bui.
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

@iedereen: dankjewel voor de reacties! Leuk en handig om een aantal meningen te lezen, dat helpt me echt wel :)!

Ik heb me ondertussen ook al wat verder ingelezen...en het spreekt allebei aan, maar met nu momenteel een lichte voorkeur voor Indonesië, ook nog deels door het weer. Op basis van jullie reacties, valt het allemaal wel goed mee precies...maar je moet toch wel geluk hebben... Wijzelf hebben in Peking wel echt hele dagen regen gehad en op sommige dagen maar een half uurtje... in een stad vind ik dat niet zo erg, maar op een eiland minder... zowieso wil ik naar allebei de landen hoor ;)!

@petticoat: ja, Ubud is een toeristische plek (al zijn er nog ergere op Bali zoals Kuta enzo). Maar door te lezen en blogs te bekijken, merk ik dat je toch de drukte echt kan ontsnappen zodra je even buiten het centrum gaat, de rijstvelden in...het lijkt me wel een leuke plaats om een paar dagen te blijven (lekker eten, goede massages, fiets huren/brommer huren, de rijstvelden meer intrekken). Was het erbuiten ook over de koppen lopen? En welke plekken raad je nog aan? Ben je buiten Bali nog ergens geweest?
In Bangkok en de eilanden Koh Tao e.d. is het toch ook wel heel toeristisch, niet? Ben je in Thailand geweest in juli of augustus?

Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Net buiten Ubud is het inderdaad een stuk rustiger en de rijstvelden zijn overal mooi! Ik denk dat ik het nu ook gewoon een beetje tegen vond vallen omdat het een aantal jaar geleden zo leuk was en toen nog niet druk. Inmiddels hebben ze een stuk uitgebreid, veel meer ook moderne winkels ed in het centrum waardoor de sfeer niet meer hetzelfde is als het geweest is, maar nog steeds leuk hoor! En zeker beter dan inderdaad Kuta, wat een soort Benidorm voor Australiers is.
Als dit je eerste keer op Bali is, zou ik ook zeker proberen een taxi voor een dag te regelen (vaste prijs afspreken) en een beetje de omgeving te verkennen. Bali is erg mooi groen en heeft een aantal hele mooie tempels.

Afgelopen zomer zijn we alleen naar Bali gegaan met ook een stop-over in Singapore. De eerste keer heb ik Bali gecombineerd met een rondreis op Java. Vooral de buurt van Jogjakarta en de Borobudur vond ik erg indrukwekkend en natuurlijk de Bromo vulkaan. Een collega van mij is op huwelijksreis geweest op een van de Gili-eilanden en die foto's zagen er ook schitterend uit.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Pioenroos »

Inmiddels is het bijna een jaar verder en ik ben erg benieuwd wat het geworden is en hoe het bevallen is. Op dit moment ben ik me namelijk ook aan het oriënteren op Indonesië en Thailand en kom er niet uit. Ik houd van een fijn, rustig hotel met een mooi tropisch uitziend zwembad. Ook vind ik het leuk om mooie tropische vogels te zien en bijzondere dieren. En mooie natuur, maar dat zit bij beide bestemmingen vast wel goed.
KevAmerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door KevAmerika »

Ik ga over 3 weken naar Thailand voor de 2e keer, specifiek naar Koh Tao.
Dit kleine eilandje is zeer geschikt om je PADI te halen en heeft nog een relaxte sfeer, in tegenstelling tot het grotere Koh Samui en Koh Phan Ngan.
Verder kan je er prachtig snorkelen, echt een aanrader!
Koh Samui ben ik 1 dag geweest maar vond er helemaal niets aan.
2011: NYC
2012: CA,UT,AZ,NV
September 2014:Washington,NYC & LasVegas
November/December 2014:Roadtrip Florida
November/December 2016: NV & UT
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik vind Thailand meer een bestemming voor een rondreis dan voor een typische strand-vakantie. Het kan er wel, kijk dan naar Phuket. Daar zijn genoeg pakketreizen naartoe.

Voor Bali geldt hetzelfde. Je wordt dood gegooid met pakketreizen naar Bali tegenwoordig. In die zin is er tussen beide landen dan denk ik weinig verschil, als je naar een vaste locatie in een resort gaat en enkel af en toe uitstapjes gaat maken. Als je echt voor een rondreis gaat dan verschillen beide landen uiteraard veel meer van elkaar. Maar dat lijkt me je vraag niet...?
Pioenroos
Amerikafan

Bericht door Pioenroos »

Dank voor de reacties :). Daar kan ik wat mee. Omdat het de eerste keer naar Azië is, wil ik me nog niet aan een rondreis wagen. Eerst maar eens zien hoe het er op de weg aan toegaat :oops: . Ik wil altijd wel graag véél zien, dus een ( vrij rustige) locatie van waaruit je makkelijk naar iets moois kunt, lijkt me voor deze eerste reis ideaal. Ik denk dat het Indonesië gaat worden.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik sprak toevallig afgelopen week iemand die een maand naar Bali was gegaan (een vriend bezoeken en surfen). Hij vond het er verschrikkelijk, net Lorret de Mar. Niet verwonderlijk als je ziet hoeveel goedkope pakketreizen naar daar aangeboden worden. Hij heeft uiteindelijk de boot of vliegtuig naar Java genomen.

Dus als je Azië wilt bezoeken, lijkt dat me nou niet echt de Azië-ervaring. Waarom durf je niet rond te reizen door Aziatische landen? Hele volksstammen gingen je voor, er is net zoveel info over te vinden als bij het plannen van een reis naar Amerika. Thailand is erg makkelijk om doorheen te reizen, het openbaar vervoer is goed geregeld en heel betaalbaar. Wij hebben inmiddels twee rondreizen door Azië gemaakt: door Thailand en afgelopen zomer door Singapore en Maleisië (ook door Maleisisch Borneo). Maleisië was lastiger te plannen dan Thailand omdat de informatie iets lastiger vindbaar was. Verder appeltje eitje.
Pioenroos
Amerikafan

Bericht door Pioenroos »

Een soort Lorett de Mar spreekt me totaal niet aan. Ik had gedacht om een stukje buiten Ubud te gaan zitten en dan een excursiepakket te nemen. Maar als het daar zo'n kermis is, is dat hem ook niet. Dan is misschien een combinatie Chiang Mai en een mooi tropisch eiland beter. Zelf rijden zie ik niet zo zitten (aan de linkerkant van de weg en ik ben bang dat het chaotisch is), maar ik ga eens naar verbindingen met het OV kijken. Leuk!
KevAmerika
Amerikafan

RiverCola schreef:Ik vind Thailand meer een bestemming voor een rondreis dan voor een typische strand-vakantie. Het kan er wel, kijk dan naar Phuket. Daar zijn genoeg pakketreizen naartoe.

Voor Bali geldt hetzelfde. Je wordt dood gegooid met pakketreizen naar Bali tegenwoordig. In die zin is er tussen beide landen dan denk ik weinig verschil, als je naar een vaste locatie in een resort gaat en enkel af en toe uitstapjes gaat maken. Als je echt voor een rondreis gaat dan verschillen beide landen uiteraard veel meer van elkaar. Maar dat lijkt me je vraag niet...?
Dat het meer een land is voor een rondreis ben ik met je eens, dat heb ik de 1e keer gedaan, echter mijn vriendin is niet echt een ''backpack type'',dus nu maar gekozen voor wel het kleinschalige maar niet in de vorm van een rondreis.
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Scheelt het zoveel in kosten dan met bv 3 weken Florida? Ben heel benieuwd namelijk?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
KevAmerika
Amerikafan

Ik heb nu voor 2x vlucht Amsterdam-Bangkok, 20 nachten hotels, binnenlandse vlucht Bangkok-Chumphon,2x retour bootovertocht Chumphon-Koh Tao, 2 excursies, visum + vaccinaties voor mijn vriendin €1900,-(€950,- pp) betaald.

Hotels kosten in total voor 2 personen €614,- euro (€307,- pp)
Kan nog wel goedkoper, wij hebben nu de laatste nacht een 5* hotel met een kamer van 65m2 voor €62, geboekt, terwijl je ook hotels hebt voor €15,- per nacht

Eten en drinken zijn wel veeeel goedkoper in Thailand, dus daar haal je veel ''winst'' op.
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Dat is zeker te doen, en inderdaad pak je "de winst"op het eten denk ik, en voor een deel op de hotels al zijn die in Bangkok ook wel redelijk ad prijs.
In Florida zijn er ook leuke en goedkope hotels te vinden.
Ik had deze vraag gesteld omdat wij eind vorig jaar plannen hadden richting Thailand ook omdat we hadden gehoord dat het voordeliger zou zijn, maar voor 4 personen maakte het toch niet heel veel meer uit daar wij tickets vonden naar Florida voor 395 pp, toen was de keus snel gemaakt.
Ik had zelfs al een planning gemaakt voor de reis van ongeveer 21 dagen (aantal dagen Bangkok, door naar Khao Yai Nationaal Park (alleen zaten we daar met vervoer van Bangkok nh National Park en weer terug) voor wildlife en dan vanuit Bangkok weer door naar Ko Tao lekker bijkomen en uiteraard het snorkelen, wat wij ook heel graag doen.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
KevAmerika
Amerikafan

Met hotels is het eigenlijk wat je verwacht en hoe hoog je eisen zjin.
Wij hebben op Koh Tao een hotel voor €13,- per kamer per nacht (week 1), en in week 2 gaan we naar de andere kant van het eiland waar minder hotels zijn, daar betalen we €38,- per kamer per nacht.
In Bangkok hebben voor €20,- per kamer per nacht, de laatste nacht willen we lekker luxe hebben en relaxen voor de terugreis.

Uiteraard heb je ook hotels voor €60,- per nacht, goedkoopste wat ik voor een hotel in de USA heb betaald was geloof ik zon $35,- per nacht.

Er valt dus wel wat winst te behalen,ligt er gewoon aan wat je behoeftes zijn.
Vaak boeken mensen ook duurdere hotels omdat het toch zo goedkoop is, dan ben je wel dezelfde kosten kwijt als in bijv de USA,maar heb je wat meer luxe.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Thailand is wel echt spotgoedkoop. Ik denk dat het by far de goedkoopste rondreis was die we ooit gemaakt hebben, ondanks de stevige ticketprijs die we betaalden (€800 pp, want 2 dagen voor Kerst = hoogseizoen vertrokken). Afgelopen zomer in Maleisie geweest, wat alweer duidelijk duurder was dan Thailand.

Voorbeelden:

Overnachtingen: In Thailand overnacht van €13 per nacht tot zo'n €58 per nacht. Waarbij de laatste in een luxueus eco-resort was in Bankok en €13 nog niet eens heel basic. Heel basic zou je rond de €6 per nacht kosten.
Verse smoothie op straat: 0,30 cent.
Massage van een uur: Tussen de €3 en de €6
Busreis van 6 uur: Retourtje (dus 2x 6 uur) pp €11 in toeringcar, inclusief flesje water en pakje koekjes voor onderweg :wink:
Maaltijd voor 2 personen in restaurantje op een eiland: €12 inclusief voorgerechtje, 2 hoofdgerechten, 2 drankjes
Maaltijd op straat voor 2 personen, van verschillende stalletjes (bv beetje sushi, drankjes, noodlegerechtjes, toetje): €5
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Hoi!

Bij ons is het Indonesië geworden: Bali - Java - Lombok en een stopover in Singapore op weg naar huis.

Het hangt er allemaal zo sterk vanaf waar je naartoe trekt in een land... als je inderdaad naar Kuta gaat op Bali, dan is dat hetzelfde als naar Ibiza gaan om te feesten. Maar verblijf je ergens anders, bv. in Tirtagangga, heb je ook terug de rust. Ubud zal inderdaad wel druk zijn, maar dan nog lijkt het me heel leuk. Ik lees ook héél veel leuke blogs over mensen die enthousiast zijn. Je verblijft er toch ook nooit 1 week? 3 - 4 dagen is genoeg vind ik. Dan is Las Vegas ook over toeristisch he?!
Als je naar Thailand gaat en je gaat naar Phuket, heb je ook net hetzelfde he... 't is maar wat je zoekt op vakantie...

Lombok lijkt me ook super, nog ongerept en mooie stranden!

Wij gaan in juli - augustus dus qua periode voor het klimaat is dat ideaal in Indonesië. Mocht ik in februari - maart gaan bv, zou ik naar Thailand trekken.
Pioenroos
Amerikafan

Bericht door Pioenroos »

Hé, wat leuk dat je reageert! En dank je wel voor de reactie. Ik vrees dat we naar beide landen moeten :D . Het gaat nu nog erg heen en weer,
maar na de zomer laat ik weten wat het geworden is!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer