Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vaar niet blind op Booking.com
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Vaar niet blind op Booking.com
Ja klopt, lichtelijk overdreven. Maar dat is dit hele topic inmiddels.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Dat is heel raar! Als het dezelfde voorwaarden betreft (kamer, datum etc) dan biedt Booking.com laagste prijsgarantie. Dus als je het elders goedkoper vind en je laat dat Booking.com weten betalen zij het verschil terug.Vito schreef:
Toch is het zo. Je denkt toch niet dat ik geen zuinige Hollander ben? De goedkoopste mogelijkheid was toch altijd echt bij het hotel zelf.
Ik kan wel een voorbeeld opzoeken als je me niet gelooft?
http://www.booking.com/content/terms.nl.html
Je bent dus een hoop geld misgelopen

Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Als ze het verschil terug betalen loop je toch geen geld mis of ben ik nu blond? Of krijg je dan én de goedkope prijs én het verschil? Dan ben ik zeker weten geld misgelopen. Ze zullen dan wsch wel zeggen dat het een ander kamertype betreft of ander tarief 
Edit: niet dus. Je krijgt alleen het verschil tussen de reeds geboekte en de goedkope prijs. M.a.w. het blijft per saldo net zo duur, alleen spek ik Booking niet door rechtstreeks te boeken.

Edit: niet dus. Je krijgt alleen het verschil tussen de reeds geboekte en de goedkope prijs. M.a.w. het blijft per saldo net zo duur, alleen spek ik Booking niet door rechtstreeks te boeken.
Als je inderdaad altijd de vergelijking tussen Booking.com en het betreffende hotel gemaakt hebt ben je per saldo inderdaad niet duurder uit geweest. Maar je stelling dat je via het hotel zelf altijd goedkoper uit was gaat dus ook niet op. Omdat in mijn ervaring Booking.com vaker goedkoper is hoop ik dat je inderdaad altijd de vergelijking hebt gemaakt, anders zou je wel degelijk geld hebben kunnen laten liggen.
Maar goed, laten we vooral concluderen dat een ieder moet boeken waar hij/zij zich goed bij voelt!
Maar goed, laten we vooral concluderen dat een ieder moet boeken waar hij/zij zich goed bij voelt!

Groetjes,
Daniel
Daniel
Heb vaak zat meegemaakt dat direct bij het hotel boeken echt niet goedkoper was dan bij een boekingsite.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb idd altijd vergeleken via Trivago, Tripadvisor, Booking en de rechtstreekse hotelsite.
En niet een keer kwam Booking er het goedkoopst uit. Enige reden om bij Booking te boeken was het verschil van bed (king of 2 Queens) Never mind, ik kan me wel vinden in de posts van Martin.
En niet een keer kwam Booking er het goedkoopst uit. Enige reden om bij Booking te boeken was het verschil van bed (king of 2 Queens) Never mind, ik kan me wel vinden in de posts van Martin.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik kies altijd voor seniorentarief. Volgens mij kennen de boekingssites dat niet en ben ik daarom zo'n 10% goedkoper uit bij het hotel zelf. Geldt volgens mij ook voor AAA(ANWB/Touring)-tarief.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoi Ruud, het is Martin (of het Marianne of Martin is, kan je altijd zien aan de ondertekening bij de berichten.) Zoals ik al eerder schreef, is het de vreemde in mijn ogen misleidende - daar erger ik me dus aan - kortingsmethodiek waarmee Booking.com zich negatief onderscheidt t.o.v. andere boekingsites. Corrigeer me als er ook andere sites zijn die dezelfde rare methodiek gebruiken. Ik nagel Booking.com echter niet aan de schandpaal. Zoals het topic ook heet, zeg ik alleen maar: ‘vaar niet blind op booking.com.’Ruud2004 schreef:@Martin of Marianne:
Het is ook niet dat jullie ongelijk hebben, maar om nu dit ene bedrijf aan de schandpaal te nagelen is niet fair. …. Ik denk dat iedereen wel dat deze waardeloze wijze van marketing door de gehele reiswereld (en daar buiten) wordt toegepast, niet alleen door Booking.com….
Ik heb daar nooit zo bij stilstaan maar je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Ik heb daarom even de proef op de som genomen en het eerste de beste hotel gepakt wat me te binnen schoot: Best Western Ruby’s Inn bij Bryce en een volstrekt willekeurige datum gepakt: 1 overnachting voor twee personen van 26 april op 27 april.Old Faithful schreef:Ik kies altijd voor seniorentarief. Volgens mij kennen de boekingssites dat niet en ben ik daarom zo'n 10% goedkoper uit bij het hotel zelf. Geldt volgens mij ook voor AAA(ANWB/Touring)-tarief.
Booking.com heeft een kamer voor me in de aanbieding: Een Standaard Tweepersoonskamer met Queensize Bed. Dit kost me $64,95 (ik laat de taks even buiten beschouwing bij de vergelijking.) Nu durf ik het bijna niet te zeggen

Nu naar de site van Ruby’s Inn zelf. Zelfde datum, zelfde type kamer. De 'standardrate' bedraagt bij Ruby’s hiervoor op deze datum $64,95 (excl. tax.) Inderdaad exact gelijk aan het tarief van Booking.com. Echter, als je kiest voor de ‘AARP or Senior Rate’ dan hoef je nog maar $58,46 te betalen (10% lager dus dan bij Booking.com). Nu kan Young Martin nog niet gebruik maken van de Senior Rate aanbieding maar wel van de AAA-rate en die bedraagt ook $58,46 voor deze kamer, ook 10% lager dan bij Booking.com
Op grond van deze steekproef (n=1

Martin
Met een seniorentarief ben je inderdaad regelmatig goedkoper uit rechtsstreeks bij het hotel. Ik heb hier voor mijn aankomende trip in juni ook 3 keer gebruik van gemaakt met boeken aangezien ik met mijn 85-jarige vader op pad ga. Kortingssites bieden dit tarief niet.
Ook al betaal je rechtsstreeks bij het hotel, dit hotel moet wel een bedrag afdragen aan de boekingsite anders zou deze geen centjes verdienen.... Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik via een boekingsite had geboekt en het hotel bij uitchecken vroeg de volgende keer te bellen omdat zij dan een betere prijs af kunnen geven dan via een boekingsite. Immers dan hoeven zij geen commissie te betalen.
Ik kijk altijd via kayak.com en tripadvisor wie het goedkoopste is en check dan bij het hotel zelf. Bij gelijkblijvende prijzen ga ik voor het hotel zelf. Ik heb al jaren niet meer via booking.com geboekt voor Amerika, soms wel voor andere bestemmingen in Europa of Azië. Dat komt echter ook doordat het hotel zelf vaak meer keuze in types kamer heeft dan een boekingsite en ik vaak kies voor wat kleinere family owned gelegenheden.
Ook al betaal je rechtsstreeks bij het hotel, dit hotel moet wel een bedrag afdragen aan de boekingsite anders zou deze geen centjes verdienen.... Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik via een boekingsite had geboekt en het hotel bij uitchecken vroeg de volgende keer te bellen omdat zij dan een betere prijs af kunnen geven dan via een boekingsite. Immers dan hoeven zij geen commissie te betalen.
Ik kijk altijd via kayak.com en tripadvisor wie het goedkoopste is en check dan bij het hotel zelf. Bij gelijkblijvende prijzen ga ik voor het hotel zelf. Ik heb al jaren niet meer via booking.com geboekt voor Amerika, soms wel voor andere bestemmingen in Europa of Azië. Dat komt echter ook doordat het hotel zelf vaak meer keuze in types kamer heeft dan een boekingsite en ik vaak kies voor wat kleinere family owned gelegenheden.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Mijn grootste bezwaar tegen booking.com (en vergelijkbare sites) is dat het aanbod erg beperkt is. Veel leuke kleinere motelletjes en cabins (vooral niet-franchise en niet-keten motels) vind ik er niet terug. Ik kan zeker driekwart van de motels waar we vorige zomer hebben geslapen niet terugvinden op booking.com. Voor onze Amerika reizen gebruik ik daarom dit soort boeking websites heel weinig.
Wat Kalaman al zei over hotels.com. Ik vind de gratis nacht altijd wel lekker en 10 overnachtingen zijn zo geboekt. Zeker als je met een aantal
mensen een weekendje weg regelt bijvoorbeeld.
Ik vind het tevens fijn dat je bij hotels.com meteen de inclusief BTW prijs ziet.
Als ik verder écht op zoek naar de goedkoopste prijs ben boek ik via Hotwire (vaak al met naam van hotel) icm een retailmenot coupon.
mensen een weekendje weg regelt bijvoorbeeld.

Ik vind het tevens fijn dat je bij hotels.com meteen de inclusief BTW prijs ziet.
Als ik verder écht op zoek naar de goedkoopste prijs ben boek ik via Hotwire (vaak al met naam van hotel) icm een retailmenot coupon.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hoi Martin
, ik probeer in mijn reacties alleen maar aan te geven (en ja, dat aan de schandpaal nagelen is ook overdreven) dat het niet alleen Booking.com betreft die deze marketingtrucjes toepast. Het is absoluut misleidend, daar heb je helemaal gelijk in, maar alle boeking sites (lees: de gehele reiswereld) doen dit en dan was het fair geweest dit ook zo te benoemen. Bv: "Vaar niet blind op Booking sites".
Aan de andere kant, maken we er ook (bijna) allemaal gebruik van. Het in een vroeg stadium boeken en zonder kosten annuleren van hotelkamers als je later wat beters/goedkoper/mooier hebt gevonden komt ons allen ook goed uit. Erg handig, doe ik zelf ook. Daarnaast heb ik ook niet zoveel medelijden met een individuele hotelier of hotelketen die hun kamers via Booking.com aanbieden. Zij bepalen zelf de prijs van hun kamers en via sites als Booking.com zullen zij echt meer klanten trekken dan zonder dit soort sites. Die kosten die zij moeten afdragen worden echt wel op de klant verrekend hoor.
Het werkt ook de andere kant op. Afgelopen paasweekend via Booking.com voor mijn zoon een kamer in Parijs geboekt. Toen hij in het hotel was, heeft het hotel de boeking geannuleerd (zijn CC niet geaccepteerd, vaag verhaal) en mijn zoon (op andere naam) cash hetzelfde tarief laten betalen. Booking.com klantenservice zat er direct bovenop. Primair was hun vraag of het gezelschap wel onderdak had, het financiële geknoei regelden ze rechtstreeks met het hotel.
Blijft voor ons als consumenten een zaak van goed vergelijken en opletten en trek je niets aan van al die marketingtrucjes.
Zoals:
-Nog slechts één kamer beschikbaar.
-Op dit moment bekijken 12 mensen dit hotel.
-Er zijn nog slechts 4 stoelen tegen dit tarief beschikbaar.'
-Het is druk in Las Vegas. Deze auto is waarschijnlijk snel uitverkocht.
-Actie tarief, alleen vandaag.
etc.

Aan de andere kant, maken we er ook (bijna) allemaal gebruik van. Het in een vroeg stadium boeken en zonder kosten annuleren van hotelkamers als je later wat beters/goedkoper/mooier hebt gevonden komt ons allen ook goed uit. Erg handig, doe ik zelf ook. Daarnaast heb ik ook niet zoveel medelijden met een individuele hotelier of hotelketen die hun kamers via Booking.com aanbieden. Zij bepalen zelf de prijs van hun kamers en via sites als Booking.com zullen zij echt meer klanten trekken dan zonder dit soort sites. Die kosten die zij moeten afdragen worden echt wel op de klant verrekend hoor.
Het werkt ook de andere kant op. Afgelopen paasweekend via Booking.com voor mijn zoon een kamer in Parijs geboekt. Toen hij in het hotel was, heeft het hotel de boeking geannuleerd (zijn CC niet geaccepteerd, vaag verhaal) en mijn zoon (op andere naam) cash hetzelfde tarief laten betalen. Booking.com klantenservice zat er direct bovenop. Primair was hun vraag of het gezelschap wel onderdak had, het financiële geknoei regelden ze rechtstreeks met het hotel.
Blijft voor ons als consumenten een zaak van goed vergelijken en opletten en trek je niets aan van al die marketingtrucjes.
Zoals:
-Nog slechts één kamer beschikbaar.
-Op dit moment bekijken 12 mensen dit hotel.
-Er zijn nog slechts 4 stoelen tegen dit tarief beschikbaar.'
-Het is druk in Las Vegas. Deze auto is waarschijnlijk snel uitverkocht.
-Actie tarief, alleen vandaag.
etc.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wellicht ten overvloede voor veel lezers: Bij seniorentarief denkt men misschien aan vanaf 65 jaar. Bij de meeste hotels in Amerika is dit echter vanaf 60 jaar en soms, zoals bij Best Western, zelfs vanaf 55 jaar.Martin schreef: Nu kan Young Martin nog niet gebruik maken van de Senior Rate aanbieding maar wel van de AAA-rate en die bedraagt ook $58,46 voor deze kamer, ook 10% lager dan bij Booking.com
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@RCRD: Die gratis overnachting bij Hotels.com is inderdaad wel lekker - je moet wel minimaal één verblijf per jaar bij Hotels.com boeken anders verlopen je 'Welcome Rewards-nachten' - maar als je tien keer een kamer met AAA-rate boekt dan ben je even goedkoop uit (10 x 10% korting versus 1 x 100% korting) zonder risico dat je gratis nacht verloopt.
Voor ons geldt hetzelfde als voor Felicitas; een aantal accommodaties waar wij willen zitten, waaronder veel verblijven in de nationale parken kan je niet met boekingssites boeken. Wij gebruiken boekingsites dan ook nauwelijks (heel soms Hotwire om ergens goedkoop te zitten als het ons niet zo veel uitmaakt om welke accommodatie het gaat.)
@Ruud. Tuurlijk, alle boekingssites passen marketingtrucjes toe, maar de meest misleidende vind ik toch die van Booking.com met hun fictieve kortingspercentages voor dag X die gebaseerd zijn op een andere - veel duurdere - dag Y. Nu moet ik ze wel nageven, ze komen er eerlijk voor uit hoe ze hun kortingspercentage berekenen. Het zijn ongemaskerde schurken
@Old Faithful: De not so young anymore Martin ziet opeens mogelijkheden.
Martin

Voor ons geldt hetzelfde als voor Felicitas; een aantal accommodaties waar wij willen zitten, waaronder veel verblijven in de nationale parken kan je niet met boekingssites boeken. Wij gebruiken boekingsites dan ook nauwelijks (heel soms Hotwire om ergens goedkoop te zitten als het ons niet zo veel uitmaakt om welke accommodatie het gaat.)
@Ruud. Tuurlijk, alle boekingssites passen marketingtrucjes toe, maar de meest misleidende vind ik toch die van Booking.com met hun fictieve kortingspercentages voor dag X die gebaseerd zijn op een andere - veel duurdere - dag Y. Nu moet ik ze wel nageven, ze komen er eerlijk voor uit hoe ze hun kortingspercentage berekenen. Het zijn ongemaskerde schurken

@Old Faithful: De not so young anymore Martin ziet opeens mogelijkheden.

Martin
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Interessant discussietopic, maar wel een hoop dat volgens mij het gros van de mensen al wel weet. Booking.com werkt al jaren met allerlei psychologische trucs om mensen over te halen om een kamer te boeken. Wat betreft die xx% korting, daar let ik niet eens op, want ik vind het bij de aanbieding onvoldoende duidelijk waar dat op gebaseerd is. Ik vergelijk altijd allerlei boekingssites + de site van het hotel en op de goedkoopste site boek ik. Dat is in 9/10 gevallen in ieder geval niet bij het hotel zelf en ook lang niet altijd het geval bij Booking.com.
Rondshoppen loont.
Rondshoppen loont.
Dat maakt mij heel erg nieuwsgierig welk hotel dan bijna €700 per nacht kostte.ksanthony schreef:Ik werk zelf op een reisagentschap , en om een voorbeeld te geven , ik boekte voor een klant deze week een reis naar Zanzibar.
Zij hebben € 4900 betaald voor twee personen. 5* hotel all in , inclusief taxitransfers , vluchten in PremEco , annuleringsverzekering etc..
Toen ik het hotel raadpleegde op booking.com bleek dat exact dezelfde kamer , voor de kamer alleen bij hen al € 4700 kostte....
Deze waarschijnlijk: http://staroftheeast.diamonds-resorts.com/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wie zegt dat het maar 1 week betreft danDivision schreef:Interessant discussietopic, maar wel een hoop dat volgens mij het gros van de mensen al wel weet. Booking.com werkt al jaren met allerlei psychologische trucs om mensen over te halen om een kamer te boeken. Wat betreft die xx% korting, daar let ik niet eens op, want ik vind het bij de aanbieding onvoldoende duidelijk waar dat op gebaseerd is. Ik vergelijk altijd allerlei boekingssites + de site van het hotel en op de goedkoopste site boek ik. Dat is in 9/10 gevallen in ieder geval niet bij het hotel zelf en ook lang niet altijd het geval bij Booking.com.
Rondshoppen loont.
Dat maakt mij heel erg nieuwsgierig welk hotel dan bijna €700 per nacht kostte.ksanthony schreef:Ik werk zelf op een reisagentschap , en om een voorbeeld te geven , ik boekte voor een klant deze week een reis naar Zanzibar.
Zij hebben € 4900 betaald voor twee personen. 5* hotel all in , inclusief taxitransfers , vluchten in PremEco , annuleringsverzekering etc..
Toen ik het hotel raadpleegde op booking.com bleek dat exact dezelfde kamer , voor de kamer alleen bij hen al € 4700 kostte....

Ik kijk zelf ook eerst op hotelscombined.com. De belangrijkste boekingssites worden hier vergeleken.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
En ook een aantal minder bekende sites maar ook de hotel websites zelf (al zie ik die de laatste tijd bij Trivago er ook wel bij staan).Preben schreef:Ik kijk zelf ook eerst op hotelscombined.com. De belangrijkste boekingssites worden hier vergeleken.
Vaak zie je naast de prijsverschillen ook verschillen in annuleringsmogelijkheden (en -kosten).
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4629 Weergaves
-
Laatste bericht door Jo usalover