Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vaar niet blind op Booking.com

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Vaar niet blind op Booking.com

Bericht door harryh »

telegraaf.nl vandaag: http://www.telegraaf.nl/digitaal/239527 ... toe__.html
"Hoteliers die kamers aanbieden via hotelboekingsite Booking.com mogen voortaan op andere verkoopkanalen goedkopere prijzen hanteren."
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Een kleinere ondernemer moet 20% afdragen aan sites zoals booking.com.
Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Moest toch weer even denken aan dit topic...

Was opzoek naar een hotel in Kuala Lumpur en na wat googlen vond ik een erg leuk, kleinschalig boutiquehotel. Ik keek op tripadvisor, voor de foto's en de recensies en zag gelijk dat de bekende boekingssites een prijs hanteren van €59 per nacht. Op de eigen website van het hotel was de (vaste) prijs trouwens een heel stuk hoger, €89 per nacht. Ik had nog een vraag over het stallen van onze bagage op de dag van vertrek en vroeg per mail gelijk of ik hetzelfde tarief kon betalen als op de boekingssites en of ik via hun website direct met mijn creditcard kon betalen. Voor de zekerheid checkte ik nog even het nu gehanteerde tarief op booking.com.

Nu, een uur later, krijg ik een email binnen van booking.com. Of ik toevallig interesse heb in dit boutiquehotel in Kuala Lumpur? Het tarief wat ze nu bieden is afgeprijsd van €189,00 naar........ €59,00!

Wat een fantastische korting! :lol:

Maar serieus, waar hálen ze het vandaan???
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Tracking-cookie. Doen heel veel sites hoor. Je hebt daar waarschijnlijk ook een account om boekingen te doen. Ze zien dat je de site bekijkt en kunnen dat bezoek dus koppelen aan je account.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hahaha, dat was me wel duidelijk :wink:.

Het ging me om die korting van 189 naar 59 euro!
Marjolijne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Marjolijne »

Ik moest gister ook zo lachen.
Ik zat te kijken naar de zoover awards die de vliegtuigsuite in Teuge heeft gewonnen.
Dus ik even googlen en keek ook even op booking.

En ja hoor 15 minuten later een mail van booking: "Marjolijne, Teuge wacht op u"
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hahahaha, ja...dat is toch ontzettend fijn om te weten :lol: :clap:
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Martin & Marianne schreef: Booking.com heeft een kamer voor me in de aanbieding: Een Standaard Tweepersoonskamer met Queensize Bed. Dit kost me $64,95
....
Nu naar de site van Ruby’s Inn zelf. Zelfde datum, zelfde type kamer. De 'standardrate' bedraagt bij Ruby’s hiervoor op deze datum $64,95 (excl. tax.) Inderdaad exact gelijk aan het tarief van Booking.com. Echter, als je kiest voor de ‘AARP or Senior Rate’ dan hoef je nog maar $58,46 te betalen (10% lager dus dan bij Booking.com).
Ik denk dat je hier wel de spijker op de kop slaat. Vaak zijn de kamers via booking.com iets goedkoper of even goedkoop als via de hotelsite zelf, echter met extra kortingen zoals de AAA-korting, ben net iets goedkoper uit via de hotelsite zelf.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vergeet wel niet dat je via Hotels.com 1 gratis overnachting krijgt op 10 boekingen (korting wordt bepaald in functie van de betaalde nachten), wat dus een extra korting van 10% oplevert.
Ik vergelijk altijd de 3: Booking.com, Hotels.com en rechtstreeks met AAA-korting. In heel veel gevallen komt Hotels.com er als de goedkoopste uit.

Belangrijk is ook om weten dat de prijzen die je bij Booking.com ziet NOOIT de plaatselijke belasting omvatten (wat in de VS kan oplopen tot 12-15%), terwijl die bij Hotels.com wél in de gepubliceerde prijs vervat zitten.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Dat laatste is volgens mij niet waar, Kalaman. Taxes zitten wel in de prijs, tenminste als ik boek in $. Ik had een totaalprijs opgekregen en die ook betaald bij het hotel.
nick87
Amerika-ontdekker

Bericht door nick87 »

Via ebookers lukt het ook nog weleens om flinke korting te krijgen, zeker als je via de app boekt krijg je al standaard 10% korting. Daarnaast hebben ze eens in de zoveel tijd een kortingscode waarmee je 10 - 20% korting kan krijgen. Met deze combi laatst een hotel in New York kunnen boeken waarbij de totaalprijs zo'n €300 lager lag dan die van booking.com
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

Jullie hebben beiden gelijk :lol: Of de belasting is inbegrepen hangt o.a. af vanuit welk land je de website bekijkt. Als ik de site bezoek vanuit NL zie ik altijd incl. tax. Kijk ik bijvoorbeeld vanuit de UK, dan is tax niet inbegrepen. Ook al ben ik beide keren ingelogd met mijn NL account.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Van uit België zijn de taksen in de VS inderdaad nooit inbegrepen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer