Je doet dat toch niet echt dubbel? Alleen een mooi stuk van een km of 70 tussen Torrey en Hanksville. In al die topics gaat het steeds over het stuk rond Monument Valley, dan ligt Zion in dit routeplan toch niet echt gunstig vind ik.Het stukje van Moab tot aan de GC zou ik misschien anders doen. Je gaat nu van Moab naar Torrey en dan doe je dat stukje dubbel de volgende dag. Een mooie weg, dus dat kan best, hoor. Maar ik zou van Torrey via de UT12 (een even prachtige weg) naar iets als Kanab rijden, om vandaar dan naar Monument Valley te rijden, of Monument Valley te laten vallen voor Zion. Ik weet niet meer of jullie dat nu al hadden gedaan, en of jullie erin geïnteresseerd waren. MV is heel mooi en indrukwekkend, maar als ik moest kiezen, koos ik toch voor Zion. Maar dat is gewoon iets om over na te denken, zodat je weet dat het er is. Als je interesses elders liggen, weet je wat je moet kiezen.
(al ben ik het zeker met je eens dat de ut12 en bryce en zion prachtig zijn)
Ik zou overigens ook niet terugrijden naar Denver. Ik zou via de trail ridge road en Granby die dag al een heel stuk richting Montrose rijden. Dan kun je de dag erna Black Canyon of the Gunnison doen en via de million dollar highway bv naar Durango of Cortez (puur als overnachtingsplek en dan niet de NM in die plaatsen ook nog bezoeken, want daar heb je geen tijd voor) en dan de dag erna naar Arches.
dag 12 RMNP - Montrose
dag 13 Montrose - Durango/Cortez
dag 14 Durango/Cortez - Moab (arches)
Dan moet je wat later in de middag als je terugrijd van Canyonlands op dag 15 naar Moab gewoon maar een stuk van de UT128 op en neer rijden. Het mooiste stuk is zeg maar vanaf Moab tot je de Colorado oversteekt, een km of 40.