Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Verajay en Lena78: Las Vegas-Arizona-NM-Denver-Utah-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Verajay en Lena78: Las Vegas-Arizona-NM-Denver-Utah-LV

Bericht door PSVwally »

Het stukje van Moab tot aan de GC zou ik misschien anders doen. Je gaat nu van Moab naar Torrey en dan doe je dat stukje dubbel de volgende dag. Een mooie weg, dus dat kan best, hoor. Maar ik zou van Torrey via de UT12 (een even prachtige weg) naar iets als Kanab rijden, om vandaar dan naar Monument Valley te rijden, of Monument Valley te laten vallen voor Zion. Ik weet niet meer of jullie dat nu al hadden gedaan, en of jullie erin geïnteresseerd waren. MV is heel mooi en indrukwekkend, maar als ik moest kiezen, koos ik toch voor Zion. Maar dat is gewoon iets om over na te denken, zodat je weet dat het er is. Als je interesses elders liggen, weet je wat je moet kiezen.
Je doet dat toch niet echt dubbel? Alleen een mooi stuk van een km of 70 tussen Torrey en Hanksville. In al die topics gaat het steeds over het stuk rond Monument Valley, dan ligt Zion in dit routeplan toch niet echt gunstig vind ik.
(al ben ik het zeker met je eens dat de ut12 en bryce en zion prachtig zijn)

Ik zou overigens ook niet terugrijden naar Denver. Ik zou via de trail ridge road en Granby die dag al een heel stuk richting Montrose rijden. Dan kun je de dag erna Black Canyon of the Gunnison doen en via de million dollar highway bv naar Durango of Cortez (puur als overnachtingsplek en dan niet de NM in die plaatsen ook nog bezoeken, want daar heb je geen tijd voor) en dan de dag erna naar Arches.

dag 12 RMNP - Montrose
dag 13 Montrose - Durango/Cortez
dag 14 Durango/Cortez - Moab (arches)

Dan moet je wat later in de middag als je terugrijd van Canyonlands op dag 15 naar Moab gewoon maar een stuk van de UT128 op en neer rijden. Het mooiste stuk is zeg maar vanaf Moab tot je de Colorado oversteekt, een km of 40.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ja, het stuk tussen Torrey en Hanksville, dat is het dubbele stuk dat ik bedoel. Maar zoals ik al zei: Het is wat ik zou doen, niet wat ik vind dat zij moeten doen. Ik geef het maar aan, zodat ze zelf kunnen kiezen. Het is iets van een 90km extra, om uiteindelijk een heel extra stuk te ontsluiten in je route.
Maar het idee om langs Granby te rijden is inderdaad een beter plan dan voor de tweede keer Denver in te gaan.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben het ook niet geheel met je oneens hoor :wink: Ik vond persoonlijk Zion ook leuker dan MV. Maar ik had het idee om ze nu geen nieuwe routeplannen meer aan te leveren, want dan krijgen we nog meer onduidelijkheid en weer een nieuwe route en topic :mrgreen:
Lena78
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Lena78 »

Zo bedankt voor de tips.
We hebben Zion alle twee al gezien en MV heb ik nog niet gezien.
Ik weet dat Zion erg mooi is maar iets nieuws zien heeft mijn voorkeur.
En dan misschien met namen nog het gebied om MV heen ipv MV zelf.
Die Valley of the Gods lijkt mij erg mooi. (ik kan de fout Garden = Valley niet meer wijzigen)

Misschien is het inderdaad handig om wat verder door te rijden dan Denver op dag 12.
Ik zou overigens ook niet terugrijden naar Denver. Ik zou via de trail ridge road en Granby die dag al een heel stuk richting Montrose rijden. Dan kun je de dag erna Black Canyon of the Gunnison doen en via de million dollar highway bv naar Durango of Cortez (puur als overnachtingsplek en dan niet de NM in die plaatsen ook nog bezoeken, want daar heb je geen tijd voor) en dan de dag erna naar Arches.

Over doorrijden verder dan Williams valt ook nog te praten volgens mij.
We willen in de GC een helikopter vlucht doen.
Maar begrijp ik dat 2 dagen te veel zijn voor de GC als je niet de Canyon in gaat?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

als je er een relaxdag van wilt maken zou je best 2 dagen bij de grand canyon kunnen doorbrengen. Maar je zit er sowieso al een uur onder. Wij zijn van MV naar de Grand Canyon gereden. Die dag alle viewpoints meegepakt en bij de bright angel lodge een klein stuk omlaag (en weer terug gelopen). De volgende morgen een helicoptertour gedaan en doorgereden naar Las Vegas. Wij hadden niet het idee dat we echt veel gemist hadden.

In jullie geval zou je dag 18 ook al makkelijk een stukje van de grand canyon mee kunnen pakken in de middag. Dan heb je ook nog eens heel dag 19. Dat is in principe meer dan genoeg. Dan zou ik echt wel de dag erop verder rijden als naar Kingman en niet nog eens naar de GC gaan. Rij dan zoals M.Kactus aangaf een stuk door naar twentynine palms. Dus niet meer naar de Grand Canyon, maar vanaf Williams over route66 naar Kingman - Oatman - Topock (niet via de snelweg dus) en dan een klein stukje over interstate 40 tot je vanaf Needles na een km of 50 bij de afslag Goffs Rd, Essex komt. Die nemen en dan onderaan linksaf en dan zit je weer op historic route 66. Die blijven volgen tot Amboy. Daar linksaf de weg naar 29palms pakken.
Dan zit je de volgende dag al een stuk dichter bij Joshua Tree NP en ben je ook eerder in LA, wat evt met de files daar wel handig kan zijn (of meer tijd in joshua tree np natuurlijk). Ik weet dat je in Amboy kunt tanken, maar op het stuk tussen Needles en Amboy kom je volgens mij op misschien essex, ca na weinig pompen tegen, dus hou dat wel in de gaten, want je wilt niet ergens in de woestijn zonder komen te staan.

Als je overigens wilt quoten is het makkelijk om een quote teken te gebruiken (dus selecteer een zin of alinea en gebruik dan de quote knop boven het reactiescherm) ipv dik gedrukt. Quote alleen niet een heel lang of een bovenstaant bericht in zn geheel.
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

dag 12 RMNP - Montrose
dag 13 Montrose - Durango/Cortez
dag 14 Durango/Cortez - Moab (arches)
Ik heb hier even naar gekeken en het ziet er super uit, vooral die Miljon Dollar highway maar.....
Hoe had je dat gedacht qua tijd. Om van Estes RMNP in Montrose te komen zijn we 6 uur en 20 minuten onderweg, das een hele dag rijden.
Die gaat dan af van onze tijd in RMNP, nou weet ik dat jullie al eerder zeiden dat het aantal dagen in RMNP wat we nu hebben misschien teveel is, maar kunnen jullie uitleggen waarom dit teveel is dan?
Of i het zo dat als we die Trail Ridge Road rijden we dan ook nog een stuk van het park zien?
Dus niet meer naar de Grand Canyon, maar vanaf Williams over route66 naar Kingman - Oatman - Topock (niet via de snelweg dus) en dan een klein stukje over interstate 40 tot je vanaf Needles na een km of 50 bij de afslag Goffs Rd, Essex komt. Die nemen en dan onderaan linksaf en dan zit je weer op historic route 66. Die blijven volgen tot Amboy. Daar linksaf de weg naar 29palms pakken.
Ook bekeken. Waarom op deze manier? Is dit mooi rijden of gaat het erom dat we dan over de Route 66 gaan?
Van Williams op deze manier naar Amboy is weer een rid van iets meer dan 5 uur... pfff.
Is er misschien nog een alternatief tussen Kingman en Amboy in zodat we op en uur of 4 rijden uitkomen?
Laatst gewijzigd door Lena78 op 30 mar 2015, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Lena en Verajay: Phoenix - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Lena78 schreef: dag 10 van Denver naar Estes RMNP
dag 11 RMNP
dag 12 RMNP en terug rijden naar Denver, daar overnachten
dag 13 van Denver via Black Canyon of the Gunnison naar Montrose en overnachten
dag 14 van Montrose via de 128 naar Arches en overnachten in Moab
De tijd voor RMNP is mooi zo. Het park heet trouwens Rocky Mountain NP, en de plaats waar je overnacht is Estes Park, er bestaat niet zoiets als Estes RMNP.
Maar ik zie niet in waarom je naar Denver zou willen rijden. Qua tijd maakt het misschien niet veel uit, maar je bent al in Denver geweest, dus het zo mooier zijn om dwars door het park te rijden naar de westkant van het park. En de Trail Ridge Road loopt door het park, dus ja, natuurlijk zie je dan iets van het park. En dan kun je dan van de westkant naar Montrose rijden. Dus zo:

dag 10 van Denver naar Estes RMNP
dag 11 RMNP
dag 12 RMNP - Granby/Grand Lake
dag 13 Granby - Montrose
dag 14 van Montrose via de 128 naar Arches en overnachten in Moab.

Je hebt dan twee volle dagen RMNP. Dat is wel mooi. Of het te veel is of niet moet je zelf beoordelen. Kijk op http://www.nps.gov/romo" onclick="window.open(this.href);return false; om te zien wat je er kunt doen en om de kaart van het park te bekijken.
Hooguit kan het zijn dat jullie er verhoudingsgewijs veel tijd voor uittrekken. de meeste mensen zouden die tweede dag bij Moab zetten.

Marianne
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

Dank je Marianne,

Ik heb net gekeken naar Miljon Dollar Highway en die spreekt me toch ook wel aan hoor. Maar dan moeten we iets verder rijden dan Granby.
Ik zat te denken aan Grand Junction en dan de volgende dag naar Black Canyon of the Gunnison dus op deze manier:

dag 12 van Estes Park via de Trail Ridge Road (dit is een scenic drive door het Park waardoor je dus heel veel van het park nog ziet richting het plaatsje Granby. Op het forum stelt iemand voor om dan door te rijden naar Montrose wat ik ok vindt maar dat is wel 6 uur en 20 min rijden. We zouden ook tot Grand Junction kunnen rijden daar overnachten dat is precies een uur minder.

dag 13 van Grand Junction naar Black Canyon of the Gunnison is dan 1,20 uur en daarna doorrijden over de supermooie Miljon Dollar highway, heb me er net eens in verdiept en dit is echt een mooie weg, zie de foto's. Doorrijden naar Curtez en daar overnachten dit is qua rijden 4 uur en 45 minuten. Dan hebben we de staat Colorado wel echt goed gezien, wat mij erg aanspreekt.

dag 14 van Cortez naar Arches dit is 2 uur rijden dus dan hebben we daarna nog genoeg tijd in het park en dan overnachten in Moab.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Lena78 schreef: Ook bekeken. Waarom op deze manier? Is dit mooi rijden of gaat het erom dat we dan over de Route 66 gaan?
Van Williams op deze manier naar Amboy is weer een rid van iets meer dan 5 uur... pfff.
Is er misschien nog een alternatief tussen Kingman en Amboy in zodat we op en uur of 4 rijden uitkomen?
Beide. Vooral van en naar Oatman is het een mooie weg om te rijden, maar ik vond de meer verlaten stukken ook heel fijn om te rijden. Rond Hackberry en zo. En dan niet alleen vanwege de omgeving, maar ook door de coole dingen naast de weg. Dat is net zo typisch aan Route 66. De toffe diners, vervallen motels, oude tankstations, oude auto's, en vreemde roadside attractions. Daarom moet je je ook niet blindstaren op die 5 uur rijden. Zeker daar moet je Route 66 zien als de bezienswaardigheid van die dag. Je bent niet aan het rijden, je bent dat aan het doen. Al rijdend. Als je begrijpt wat ik bedoel :)

En ja, door de Trail Ridge Road te doen, zie je meer van het park. Je kunt aan het Alpine Visitor Center eens kijken om daar een wandeling(etje) te starten, dan doe je de andere kant ook. Wij hadden de Alpine Ridge Trail aangestipt, maar de TRR was bij ons gesloten.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind 5 uur rijden op een dag in sommige gevallen nog wel meevallen. Je hebt de hele dag de tijd over een route waar je normaal 5u over zou doen, dus je hebt normaal gesproken ook nog meer dan 5u om in het licht ergens iets te bekijken. Maar om op dag 2 van RMNP al naar Grandby te rijden zoals Marianne aangeeft is misschien al wel verstandig ja. Je hebt dan vildoende tijd voor RMNP.

Over die route66 naar 29palms. Ik wil altijd zo weinig mogelijk snelweg rijden op mijn vakanties in Amerika, of het moet echt niet anders kunnen. Zo'n stuk route66 door niemandsland heeft ook wel iets als je een dag erna in het megadrukke LA komt.
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

Hallo

We laten het stuk in de GC zoals het is...
We hebben er wel voor gekozen om vanuit Estes over de Trail Ridge richting Granby.
Rijden tot Montrose vonden we te ver, dus we rijden nu tot Grand Junction.

Dag erna naar Black Canyon of the Gunnison en via de Miljon Dollar Hihgway naar Cortez.
Daarna door naar Arches en overnachten in Moab.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou zeggen rij dan naar Salida en de dag erna via BcotG naar Montrose. Vanuit Grand Junction kun je eigenlijk beter doorrijden naar Moab. Of je moet die dag nog tijd over hebben om bij GJ nog Colorado NM mee te pakken.

Bedoel je dat je het stuk tussen de GC en LA zo laat?
dag 20 GC en doorijden naar Kingman, daar overnachten
dag 21 van Kingman naar Joshua Tree en dan doorrijden naar LA Anaheim overnachten.
Overnacht dan niet in Kingman, maar boek een resort in Laughlin en ga daar een dag aan een zwembad liggen, anders verspeel je in mijn ogen de saaiste dag van je vakantie aan een hele korte rit. Of doe een uitje naar Slid Rock park in Sedona en rij dan naar Kingman?
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

@PSWally We werden het niet eens over dat stuk.

Het is wel de bedoeling om van Willams eerst nog terug te gaan naar de GC. En nog tijd in de GC door te brengen.
Daarna dan naar Kingman.
Ik weet nog niet of ik die dag ook nog een keer mee ga naar de GC. De dag ervoor wil ik graag de helikopter vlucht doen en dan is het voor mij ok.
Dus ik was ook al aan het kijken naar een hotel/motel met zwembadje in Williams.
Hoeft niet luxe te zijn :wink:

Ik begrijp je tip over Salida wel maar scheelt een uur.
We willen na BCotG via Miljon Dollar Highway naar Cortez.
We zitten bij GJ een uur dichterbij BCotG dan wanneer vanaf Salida ernaar toe willen.
Omdat we daarnaar doorrijden naar Cortez en ook nog tijd willen om BCotG te zien lijkt me GJ een betere optie, of zie ik iets over het hoofd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Antwoord op je vraag over route 66
rt66-2.jpg
Rij van Williams richting Seligman en sla net voor Seligman af route66 op. Of rij gewoon via de 40 naar Kingman. Net ten zuiden van Kingman sla je dan af richting de 10, of als je route66 pakt loopt deze ten zuiden van kingman evenwijdig aan de 40 en ga je er onderdoor. Dan volg je daarna de 10. Het staat aangegeven als Oatman highway, maar er staat ook regelmatig gewoon 'historical route66" aangegeven op de borden.
Je volgt dan deze weg, die niet overal al te best is en ook smal, de heuvels in tot je over de Sitgreaves pass bij Oatman komt. Na Oatman kun je dan de keuze maken om om te rijden via Topock en dan via Needles terug te rijden naar BullHead city, of dat je de 153 pakt en direct naar Bullhead city gaat.

Dan de keuze voor Grand Junction of Salida. Voor GJ pak je vanaf Granby de wat saaiere snelweg en dan rij je die dag wat langer dan naar Salida. De route lijkt me via Salida wel mooier iig. De dag erna is het vanaf GJ inderdaad wat dichterbij om naar BCotG te gaan. Ik probeer altijd zo veel mogelijk de snelwegen te vermijden op de vakanties en wat meer de binnenwegen en dorpjes ed mee te pakken als het kan. Keuzes, keuzes.
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

Dank je wel Paul.
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

Een vraag over een deel van de route.
Op aanraden van een forumlid hebben we er nu in onze route voor gekozen om als volgt te reizen:

Estes Park - Trail ridge road Granby - Salida. In Salida overnachten. En de volgende dag op deze manier verder;
Salida - bezoek aan Black Canyon of the Gunnison - Over de Miljon Dollar Highway - Cortez. In Cortez overnachten.
Daarna van Cortez naar Moab etc etc.

Nu gaat het mij om het volgende.
Ik zou eigenlijk verder willen rijden dan Salida en overnachten in Gunnison omdat we dan de volgende dag meer tijd hebben.
We zouden dan misschien Mesa Verde nog even kunnen bekijken (alleen uitizchtpunt).
De keuze zou dan zijn om van Estes niet via Granby maar via Boulder, Salida naar Gunnison te rijden.
We hebben namelijk 2 dagen in de Rocky Mountains dus ik denk dat we die Trail Ridge dan ook wel rijden...

Van Estes via Boulder naar Gunnison kost evenveel tijd als van Estes via Granby naar Salida.

Ik heb Salida bekeken en het lijkt me best een leuk plaatsje, met de Arkansa river walk.
Dus daar overnachten is ook wel aantrekkelijk, en niet zo ver doorrijden.
We kunnen dan ter plekke nog kiezen of ze de korte weg nemen (via Boulder) of toch de mooie weg (via Granby)

Wat zouden jullie aanbevelen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt in plaats van die twee dagen/3 nachten RMNP natuurlijk ook een nacht minder Estes Park doen en de laatste nacht in Granby overnachten, dan rij je de Trail ridge Road alleen van oost naar west; die dag is dan ook een volle dag voor het park. Van Granby kun je prima tot aan Gunnison rijden.
Het lijkt me hoe dan ook wat krap om van Gunnison naar Cortez te rijden en dan zowel de Black Canyon als Mesa Verde te bezoeken. Alleen een uitzichtpunt doen in MV heeft niet veel zin vind ik, daarvoor ga je niet helemaal het park inrijden. Het is mooier om een tour te doen en dat gaat dan niet lukken.

Marianne
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

@Marianne
Ik heb de site beter bekeken van Mesa Verde NP.
Je hebt gelijk er staat dat in en uit het park rijden al 2 uur kost....
Jammer want dit NP leek mij erg interessant omdat het natuur met cultuur combineert....

Is het de moeite waar om Mesa Verde wel te doen en Black Canyon of the Gunnis te laten vallen wellicht?
Ik heb bij die laatste het idee dat het een grote Canyon is waar wat uitzichtpunten zijn. Wij hebben namelijk zowiezo geen tijd om daar heel lang te blijven.
Wat vinden jullie?
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Ik vond Mesa Verde wel de moeite, ja. Het is een hele trek naar boven, en weer naar beneden, maar met heel mooie uitzichten. En ook zoals je zegt cultureel best belangrijk. Het park is niet heel groot, en we hebben het eigenlijk vooral met de auto gedaan, behalve een wandelingetje naar één van de cliffhouses, en hier en daar wat uitzichtpunten. Ik zou het toch niet willen gemist hebben, maar in Black Canyon ben ik dan ook nog niet geweest.
Hoe dan ook, een ander zal toch nooit kunnen kiezen voor jullie. Kies voor wat je het meeste aanspreekt, dan zal het op z'n minst wel meevallen.
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

@MKaktus:
Hoeveel tijd waren jullie kwijt in Mesa Verde als je doet wat jullie hebben gedaan?
We zitten in Durango en gaan vanuit daar naar Mesa Verde.
Als het kan zou ik daarna door willen rijden naar Monticello.
Dat is een uur rijden.
Zou dit lukken, of toch liever in Cortez overnachten, 15 minuutjes rijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer