Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis frouke: 2de keer Zuidwesten met 3 kids Yellowstone-San Diego

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis frouke: 2de keer Zuidwesten met 3 kids Yellowstone-San Diego

Bericht door frouke »

Bedankt voor je reactie Inge. We hebben beslist om RMNP voor een volgende keer te houden. We kunnen er niet écht de tijd voor nemen tijdens deze route die ik opgesteld heb. We gaan dan liever nog een keertje terug richting het Zuidwesten zodat we er een volgende keer wél voldoende tijd voor kunnen uittrekken :wink:

Groetjes, Frouke
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoikes,

Wat is volgens jullie de meest logische overnachtingsplek op dag 6? Nog 1 overnachting in Gardiner/Mammoth Hot Springs of die dag al naar ons volgende hotel verhuizen (Old Faithfull Inn/Lake Lodge).

Groetjes, Frouke
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe zou je nog een keer s ochtends naar de Lamar Valley kunnen gaan dan zit je met Gardiner en Mammoth Hot Springs allebei wel goed. Mammoth HS is een leuke plek in het park. En het ligt dus wat dichterbij. Gardiner ligt er buiten, maar daar zou je je voorraden weer aan kunnen vullen in de supermarkt. Het is een stukje verder rijden.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ben je van plan na het raften nog iets in het park te gaan doen? Als je daarna alleen wat wilt relaxen of als je bijv. nog naar Lamar Valley wilt tegen de avond of juist 's ochtends, dan zou ik in Gardiner of Mammoth blijven. Als je verder trekt het park in, zou ik al verplaatsen. Dan liggen Mammoth en Gardiner wat minder gunstig.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ik vermoed dat we na het raften niet al te veel energie meer gaan overhebben... :sleepy2: Is het volgens jullie de moeite om Lamar Valley nog eens extra te gaan bezoeken nadat we er op dag 4 al gepasseerd zijn op onze weg van Cody naar Gardiner/Mammoth HS?

Groetjes, Frouke
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat is de plek om Bizons, Wolven en nog veel meer wildlife te bekijken. Eigenlijk zou je vooral in de schemer een rondje moeten rijden. Dan is het normaal gesproken wat minder druk in het park zelf en dan heb je nog meer kans om wildlife wat dichter langs de weg te zien. Ik zou overigens de Lamar Valley niet in het pikdonker willen rijden met al die bizons op en vlak langs de weg.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Duuuus dan ga ik op de dag waarop we gaan raften (dag 5) nog een overnachting plannen in Gardiner/Mammoth Hot Springs. Dan kunnen we na het raften in de laaaate namiddag nog eventjes naar Lamar Valley. Lijkt me ook wel chill om de dag mee af te sluiten, een beetje wildlife gaan bekijken. :)
Dus dan komen we op dag 4 al langs Lamar Valley, dag 5 gaan we raften en nog wat diertjes spotten in Lamar Valley, maar dan op dag 6? Is het dan nog aangeraden om op dag 6 te overnachten in Gardiner/Mammoth HS of rijden we dan best al verder naar het volgende hotel? Is er buiten Lamar Valley nog iets dat we zééééééker niet mogen missen in dat gedeelte?

4: Cody - via Beartooth Highway (Lamar Valley) - Gardiner of Mammoth Hot Springs
5: Gardiner (raften) (overnachting in Gardiner of Mammoth Hot Springs)
6: YS (gardiner of Mammoth Hot Springs)
7: YS (Old Faithfull Inn of Lake Lodge)
8: YS (Old Faithfull Inn of Lake Lodge)
9: YS - Grand Teton

Groetjes, Frouke
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

1: Brussel - Denver
2: Denver - Casper
3: Casper - Cody ('s avonds Rodeo)
4: Cody - via Beartooth Highway - Yellowstone NP (overnachting in Gardiner of Mammoth Hot Springs?)
5: YS (raften in Gardiner + diertjes spotten in Lamar Valley) (overnachting in Gardiner of Mammoth Hot Springs?)
6: YS (upper yellowstone falls + lower yellowstone falls) (OFI/Lake Lodge of...?)
7: YS (OFI/Lake Lodge of...?)
8: YS (OFI/Lake Lodge of...?)
9: YS - Grand Teton
10: GT
11: GT - Vernal
12: Vernal - Moab
13: Moab
14: Moab
15: Moab - Durango
16: Durango (treinrit van Durango naar Silverton)
17: Durango - (langs Muley Point, Moki Dugway, Goosenecks SP en Mexican Hat) - MV (Goulding's Lodge Cabin)
18: MV - (upper antelope canyon) - Zion (Zion Park Motel)
19: Zion (Zion Park Motel)
20: Zion - valley of fire SP - Las Vegas (Desert Rose Resort)
21: LV (Desert Rose Resort)
22: LV (Desert Rose Resort)
23: LV - (goldpannen in Calico Ghost Town en een stop aan Tehachapi Loop) - Three Rivers of...?
24: Three Rivers...? - SEKI
25: SEKI
26: SEKI
27: SEKI - Anaheim of Knott's Berry Farm
28: ? - SD
29: SD
30: SD
31: SD
32: SD
33: SD
34: SD - Brussel
Laatst gewijzigd door frouke op 01 feb 2015, 14:29, 5 keer totaal gewijzigd.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Als je die kant van het park opgaat, is Canyon of Lake Lodge de meest logische optie.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

4: Cody - via Beartooth Highway - Yellowstone NP (overnachting in Gardiner/Super8)
5: YS (raften in Gardiner + diertjes spotten in Lamar Valley) (overnachting in Gardiner/Super8)
6: YS (upper yellowstone falls + lower yellowstone falls) (OFI/Lake Lodge/Canyon Lodge)
7: YS (OFI/Lake Lodge/Canyon Lodge)
8: YS (OFI/Lake Lodge/Canyon Lodge)
9: YS - Grand Teton (overnachting in Jackson)
10: GT (overnachting in Jackson)
11: GT - Bear Lake - SLC (shoppen)
12: SLC (shoppen) - Utah128 - (Cisco ghost town?) - Moab
17: Durango - (langs Muley Point, Moki Dugway, Goosenecks SP en Mexican Hat) - MV (Goulding's Lodge Cabin of the View?)
23: LV - (goldpannen in Calico Ghost Town en een stop aan Tehachapi Loop) - Three Rivers of...?
Laatst gewijzigd door frouke op 23 apr 2015, 22:15, 6 keer totaal gewijzigd.
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

11: GT - Vernal
12: Vernal - Moab

Ik begin nu te twijfelen aan de overnachting in Vernal... Ben aan het denken om ipv naar Vernal te rijden, langs Salt Lake City te rijden. (kwestie van nog eens een stad te passeren vooraleer we terug de ruige natuur in gaan voor lange tijd...) :wink: Is er buiten het Dino Park in Vernal nog iets te zien dat de moeite is volgens jullie, of is een overnachting in SLC ook de moeite waard?? Mijn kindertjes zijn eigenlijk meer stadsbengels dan natuurbengels, vandaar de twijfel. Wat denken jullie?

Dan zou het worden: Dag 11: Grand Teton (Jackson) - SLC
Dag 12: SLC - Moab

Alvast bedankt,

Frouke
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

SLC is op zich wel een leuke stad voor een middagje. Je kan er bv Temple Square en de State Capitol bekijken. Of het Olympisch dorp. Of The Gateway, een grote shopping mall.

Op weg van Grand Teton naar SLC zou je nog Bear Lake kunnen bezoeken, een mooie plaats om te lunchen/picknicken.

Als je van SLC naar Moab gaat zou je via Cisco (spookstadje) en de schitterend scenic byway UT 128 (echt een aanrader) kunnen rijden.
Groetjes,
Daniel
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Leuke tips :thumbup:
En als ik nu puur op het landschap onderweg zou moeten kiezen tussen a)Grand Teton-SLC-Moab óf b)Grand Teton-Vernal-Moab, wat is dán de mooiste keuze volgens jullie? Of is het qua uitzicht een beetje hetzelfde onderweg tussen deze 2 routes?

Alvast bedankt,

Frouke
Laatst gewijzigd door frouke op 22 apr 2015, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vernal zelf is niet zo boeiend he. Dinosaur is overigens uitgebreider dan dat je denk ik voor je ziet. Ik zou als je daar langs gaat in jullie geval alleen voor het quarry deel gaan. Dat ligt op een klein halfuur voorbij Vernal (vanuit GT gezien). Het Canyon deel ligt toch nog een stukje verder en is denk ik voor je kinderen niet heel erg interessant.
Overigens kom je als je van Dinosaur de 64 naar Rangely gaat en via de 139 naar Grand Junction gaat zo ongeveer op de Ut128 uit die Daniel bedoelt.

Ik kan de route via SLC niet beoordelen. Maar de weg Jackson tot zeg maar Pinedale is best een mooie weg, al rijden jullie met de bergen in jullie rug wat denk ik toch anders is. Maar de weg tussen Rock Springs/Green River en Vernal is een erg mooie route. Bij Flaming Gorge heb ik maar kort bij stilgestaan, maar ik zeg altijd tegen mezelf als ik daar nog ooit zou komen blijf ik een dag in die omgeving. Erg mooi daar.

Cisco vond ik overigens ivm andere ghost towns echt een puinzooi, net of er een orkaan overheen was geraasd....
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Tja, Cisco is dan ook een echte ghost town hé :wink: . Geen deels opgeknapt stadje.

Beide routes zijn wel mooi.
Maar zoals PSVwally al schreef vanaf SLC heb je de bergen in de rug.

Probeer in ieder geval de Utah 128 mee te nemen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

frouke schreef:11:
Ik begin nu te twijfelen aan de overnachting in Vernal... Ben aan het denken om ipv naar Vernal te rijden, langs Salt Lake City te rijden. Dan zou het worden: Dag 11: Grand Teton (Jackson) - SLC

Misschien inderdaad wel een leuke afwisseling (ook met name voor de kinderen) om na al het natuurschoon SLC in te plannen. Wij doen dit ook dit jaar op onze reis tussen Grand Teton en Moab. Er schijnen heel mooi aangelegde winkelcentra te zijn, o.a. Gateway en City Creek Center. Kijk maar eens op internetafbeeldingen. En je hebt natuurlijk het Temple complex.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Wég twijfels, Salt Lake City it is! Puur voor men bengels even op adem te laten komen en dan maken we er gewoon gelijk een 'shopdagje' van. Daar hebben we tijdens onze vorige reis niet genoeg tijd voor uitgerokken, dus bij deze zetten we dat gelijk eventjes recht! :D
Picknicken aan Bear Lake lijkt me wel een leuk idee en de Ut128 ga ik ook proberen in te plannen. Cisco zullen we ter plekke wel zien. We hebben Bodie ook al bezocht tijdens onze vorige reis en ik denk eerlijk gezegd dat daar weinig 'ghost towns' tegen op kunnen... :wink: Maar moesten we tijd 'over' hebben lijkt het me wel eens leuk om te gaan kijken.

Dank jullie wel!

Frouke
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Is Montecito Sequoia Lodge een goede uitvalsbasis om in SEKI te verblijven voor 3 nachten? We zouden 1 overnachting doen in Three Rivers alvorens we het Seki Park inrijden. En is het hotel op zich een aanrader volgens jullie? (Onze volgende halte na SEKI is omgeving Anaheim).

Groetekes, Frouke
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Wat is volgens jullie de beste dag om te vertrekken richting de VS als jullie mijn planning zo bekijken? Donderdag of vrijdag? Volgens mij zijn dit de 2 beste dagen om de grootste druktes in de parken te vermijden... Wat denken jullie?
4: Cody - via Beartooth Highway - Yellowstone NP (overnachting in Gardiner/Super8)
5: YS (raften in Gardiner + diertjes spotten in Lamar Valley) (overnachting in Gardiner/Super8)
6: YS (upper yellowstone falls + lower yellowstone falls) (OFI/Lake Lodge/Canyon Lodge)
7: YS (OFI/Lake Lodge/Canyon Lodge)
8: YS (OFI/Lake Lodge/Canyon Lodge)
9: YS - Grand Teton (overnachting in Jackson)
10: GT (overnachting in Jackson)
11: GT - Bear Lake - SLC (shoppen)
12: SLC (shoppen) - Utah128 - (Cisco ghost town?) - Moab
17: Durango - (langs Muley Point, Moki Dugway, Goosenecks SP en Mexican Hat) - MV (Goulding's Lodge Cabin of the View?)
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Dan zou ik voor donderdag vertrekken gaan.
Als je op vrijdag vertrekt zit je op woensdag, donderdag en een dure vrijdag in LV.

Je bent dan wel in een weekend in SEKI maar dat gaat daar wel.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer