Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Graag wat raadgevingen over het rijden door Death Valley.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Graag wat raadgevingen over het rijden door Death Valley.
Hallo Amerika deskundigen,
Hier nog even een paar vragen over Death Valley. Wij zouden graag wat raadgevingen willen over het rijden door Death Valley waar wij op 6 juni a.s. vanuit Las Vegas naar toe gaan via Pahrump naar Stovepipe Wells. Daar overnachten we met onze Cruise America 25 ft RV. De volgende morgen door via de 190 richting Lone Pine. Daar wij zoveel mogelijk willen voorkomen dat wij in de hitte rijden, willen we vroeg vertrekken, zodat we voor de ergste hitte op de plaats van bestemming zijn. Misschien heeft u nog wat nuttige tips. Bij voorbaat dank.
Theo en Linda.
Hier nog even een paar vragen over Death Valley. Wij zouden graag wat raadgevingen willen over het rijden door Death Valley waar wij op 6 juni a.s. vanuit Las Vegas naar toe gaan via Pahrump naar Stovepipe Wells. Daar overnachten we met onze Cruise America 25 ft RV. De volgende morgen door via de 190 richting Lone Pine. Daar wij zoveel mogelijk willen voorkomen dat wij in de hitte rijden, willen we vroeg vertrekken, zodat we voor de ergste hitte op de plaats van bestemming zijn. Misschien heeft u nog wat nuttige tips. Bij voorbaat dank.
Theo en Linda.
Laatst gewijzigd door markro op 21 apr 2015, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Re: Death Valley
Geen ervaring dus ook geen tips! Boven wel heel benieuwd naar andere ervaringen en mogelijk die van jullie straks! Wij rijden er op 11 juni doorheen me een cruise america c25 van yosemite naar Las Vegas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Let wel op! Vanaf 1 juni tot eind sept. is het doorreizen van DV met een CA camper voor eigen risico.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat wil je precies weten? Zoek je tips voor het park zelf of met name tips voor het rijden met een camper door het park? Wat dat laatste betreft: op weg van Stovepipe Wells naar het westen heb je ene lange klim, het park uit. Het zal verstandig zijn om dat zo vroeg mogelijk in de dag te doen.
Waarom kies je voor Stovepipe Wells? Is de volgende overnachting in Lone Pine of rij je nog verder? De camping in SPW ziet er bijzonder onaantrekkelijk uit.
Je zegt dat je voor de ergste hitte op de plaats van bestemming wilt zijn. Daarmee bedoel je Stovepipe Wells? Wat wil je daar dan doen? Ik zou zo laat mogelijk vertrekken uit Las Vegas en onderweg een aantal bezienswaardigheden bezoeken (Zabriskie Point, Badwater, Salt Creek) en zo laat mogelijk naar SPW rijden. Dan de volgende ochtend vroeg naar Lone Pine, met eerst nog een korte wandeling in de Sand Dunes.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor ene overnachting bij SPW in dezelfde tijd van het jaar.
Marianne
Waarom kies je voor Stovepipe Wells? Is de volgende overnachting in Lone Pine of rij je nog verder? De camping in SPW ziet er bijzonder onaantrekkelijk uit.
Je zegt dat je voor de ergste hitte op de plaats van bestemming wilt zijn. Daarmee bedoel je Stovepipe Wells? Wat wil je daar dan doen? Ik zou zo laat mogelijk vertrekken uit Las Vegas en onderweg een aantal bezienswaardigheden bezoeken (Zabriskie Point, Badwater, Salt Creek) en zo laat mogelijk naar SPW rijden. Dan de volgende ochtend vroeg naar Lone Pine, met eerst nog een korte wandeling in de Sand Dunes.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor ene overnachting bij SPW in dezelfde tijd van het jaar.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je voor de ergste hitte op je plek van bestemming wilt zijn ga je die dag niet veel meer kunnen doen. Wat was je dan van plan om zeg maar tussen 12 en 18 bij Stovepipe wells te doen?
-
- Amerika-ontdekker
Re: Graag wat raadgevingen over het rijden door Death Valley.
Hallo, bedankt voor de reacties. We denken er nu over om dan maar in de namiddag te vertrekken vanuit Las Vegas, als de ergste hitte voorbij is. Alleen weten we niet precies hoe lang je er over doet met een 25ft RV. En tot hoe laat je kunt aankomen op de camping in Stovepipe Wells. Wij houden een weblog bij op waarbenjij.nu / Theolinda
Linda & Theo.
Linda & Theo.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reken op directe rijtijd tussen Las Vegas en Stovepipe wells op zo'n 2u45min á 3uur met de camper. Ik zou eerlijk gezegd gewoon rond de middag al vertrekken hoor. Die hitte is ook wel apart om eens mee te maken, die constante föhn die in je gezicht blaast. bv Dantes View of Badwater is toch altijd wel minimaal een uur op en neer vanaf Furnace Creek en ook op en neer van de 190 naar Dantes View en terug naar de 190 is zeker wel meer dan een uur rijden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Om Death Valley zelf te bezoeken kan je de hitte niet vermijden, maar persoonlijk vind ik dat allemaal wel vrij relatief. Je zal op nog genoeg plaatsen in de volle zon rijden waar het ook warm is. Het ganse gebied tussen Riverside, San Bernardino, Palm Springs en Kingman bvb, maar ook de regio Phoenix.
De bestemming voor die dag is dus Stovepipe Wells. Komende van Pahrump neem je logisch gezien de 190. Je kan de afslag namen naar Dante's View en stoppen in Zabriskie Point. Je komt eigenlijk in de vallei ongeveer ter hoogte van Furnace Creek en daar kan je linksaf naar Badwater. Op terugweg kan je dan stoppen aan Devil's Golfcourse. Artists Palette is een mogelijkheid, daar dien je wel even de motortemperatuur in de gaten te houden, doch als je dit rustig aan doet kan het.
Reken voor dit alles op ongeveer 5 uur rijden. Voor een stop aan Dante's View, Zabriskie Point en Badwater zou ik op totaal een uur rekenen. Artist Palette kost je al snel meer dan een half uur, neem samen met devil's golfcourese ook een uur.
Met nog een stop aan Furnace Creek zou ik uitkomen op in totaal een 8 uur om van Vegas naar Stovepipe Wells te gaan. Dus als je op de middag vertrekt in vegas ben je om 8 uur 's avonds aan Stovepipe Wells en dan heb je een rustige dag met de nodige stops gehad.
De volgende dag heb je de klim de vallei uit, daar kan je vrij vroeg aan beginnen voor de grote hitte.
De bestemming voor die dag is dus Stovepipe Wells. Komende van Pahrump neem je logisch gezien de 190. Je kan de afslag namen naar Dante's View en stoppen in Zabriskie Point. Je komt eigenlijk in de vallei ongeveer ter hoogte van Furnace Creek en daar kan je linksaf naar Badwater. Op terugweg kan je dan stoppen aan Devil's Golfcourse. Artists Palette is een mogelijkheid, daar dien je wel even de motortemperatuur in de gaten te houden, doch als je dit rustig aan doet kan het.
Reken voor dit alles op ongeveer 5 uur rijden. Voor een stop aan Dante's View, Zabriskie Point en Badwater zou ik op totaal een uur rekenen. Artist Palette kost je al snel meer dan een half uur, neem samen met devil's golfcourese ook een uur.
Met nog een stop aan Furnace Creek zou ik uitkomen op in totaal een 8 uur om van Vegas naar Stovepipe Wells te gaan. Dus als je op de middag vertrekt in vegas ben je om 8 uur 's avonds aan Stovepipe Wells en dan heb je een rustige dag met de nodige stops gehad.
De volgende dag heb je de klim de vallei uit, daar kan je vrij vroeg aan beginnen voor de grote hitte.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Let wel bij Artist’s Drive & Dante's View wordt alleen aangeraden voor RV's < 25 ft en Devil's Golfcourse ligt aan een onverharde weg.
Ik zou alle 3 niet graag doen met een RV.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op weg van Las Vegas naar DV heb je geen problemen met de warmte omdat je niet of nauwelijks hoeft te klimmen. De camper zal daar echt geen problemen hebben. Je moet wel kijken wat je allemaal wilt bezoeken en hoeveel tijd dat kost. Rijtijden kun je op googlemaps bekijken, tel daar voor de zekerheid 10 of 20% bij op. En kijk op de kaart van het park welke wegen niet met een camper te doen zijn. Zie daarvoor http://www.nps.gov/deva (links onderaan bij park tools). Devils Golfcourse lijkt me niet geschikt inderdaad.TheoLinda schreef:Hallo, bedankt voor de reacties. We denken er nu over om dan maar in de namiddag te vertrekken vanuit Las Vegas, als de ergste hitte voorbij is. Alleen weten we niet precies hoe lang je er over doet met een 25ft RV. En tot hoe laat je kunt aankomen op de camping in Stovepipe Wells.

Ik denk niet dat je op een bepaalde tijd aan hoeft te komen op de camping. Heb je die camping gereserveerd? Waarom ga je niet bij Furnace Creek staan? Daar heb je emer schaduw denk ik.
Marianne
-
- Amerika-expert
Dante's view en Artist Drive zijn inderdaad beperkt tot RV's van maximaal 25ft. Aangezien jullie een 25ft hebben is dit geen probleem dus. Als je een keuze maakt zou ik zeker kiezen voor Dante's View. Ik schat het gedeelte dat beperkt is op een 8 km. Tot dat punt mag je zelfs aanhangwagens meenemen.
Artists Drive kan als je het rustig aandoet. Doordat dit in de vallei ligt is het er veel warmer dan de weg naar Dante's View en daar moet je natuurlijk aandacht voor hebben.
Voor Devil's golfcourse zie ik het probleem niet echt. OK, het is geen geasfalteerde weg, maar de ondergrond is wel hard en vast. Het is een "unpaved" road en geen "dirt" road.
Artists Drive kan als je het rustig aandoet. Doordat dit in de vallei ligt is het er veel warmer dan de weg naar Dante's View en daar moet je natuurlijk aandacht voor hebben.
Voor Devil's golfcourse zie ik het probleem niet echt. OK, het is geen geasfalteerde weg, maar de ondergrond is wel hard en vast. Het is een "unpaved" road en geen "dirt" road.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb de weg eerlijk gezegd 2x de andere kant op gereden, maar ik had toch altijd het idee dat het van buiten Pahrump toch flink naar beneden gaat naar Las Vegas? Dus de andere kant flink omhoog. Het zal inderdaad geen probleem zijn voor de camper, je klimt bv voor de Tioga pass nog veel meer.Op weg van Las Vegas naar DV heb je geen problemen met de warmte omdat je niet of nauwelijks hoeft te klimmen. De camper zal daar echt geen problemen hebben.
Je hebt gelijk hoor, maar onthoud wel dat je officieel geen unpaved roads mag rijden he. Wij hebben het hier vaak over dirt roads, maar in de meeste vouchers zoals bv die van Alamo staat:Het is een "unpaved" road en geen "dirt" road.
Unpaved roads may not be driven with your rental vehicle.
Dante's View neemt een uur extra. 13 miles naar boven, foto's maken en uizichten bewonderen en dan weer naar 190. Devils Golf Course bezoek je het best voor Badwater en daarna via Artist drive weer terug. Wij kamperen niet maar die campground bij SPW zag er idd zeer onattractief uit. Kale troep... de weg ernaar toe is wat hobbelig maar Mosaic Canyon vlak ten westen van SPW is zeer de moeite waard.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik heb ze alle 3 al met een camper gereden (Artist's Drive en Dante's View zelfs 2x) en dit is echt geen probleem.Arno schreef:Let wel bij Artist’s Drive & Dante's View wordt alleen aangeraden voor RV's < 25 ft en Devil's Golfcourse ligt aan een onverharde weg.
Devil's Golf Course is helemaal geen probleem. Artist's Drive is eigenlijk ook geen probleem, gewoon een paar nauwe bochten, maar heel goed doenbaar, zelfs met grotere campers. Dante's View gaat het laatste stukje redelijk steil omhoog met een paar scherpe bochten. Hier moet je gewoon een beetje opletten of er geen tegenliggers aankomen.
Maar dat geldt voor alle huurwagens, niet enkel voor campers.PSVwally schreef:Je hebt gelijk hoor, maar onthoud wel dat je officieel geen unpaved roads mag rijden he.
Ik zou ook voor Furnace Creek kiezen, want Stovepipe Wells ziet er inderdaad niet zo uitnodigend uit. Bovendien denk ik dat die in de zomer gesloten is.
-
- Amerika-expert
Bij Artists Drive moet je alleen wat meer aandacht besteden aan de koeling van de wagen als het zeer warm is, je zit dan immers in de vallei. Op zich kan het uiteraard heel goed.
Je mag inderdaad volgens alle huurovereenkomsten geen unpaved roads nemen, maar iedereen doet het. Het grote verschil zit er hem toch in dat een dirt road een groter risico vormt op een onstabiele ondergrond dan een unpaved road (door de band genomen))
Je mag inderdaad volgens alle huurovereenkomsten geen unpaved roads nemen, maar iedereen doet het. Het grote verschil zit er hem toch in dat een dirt road een groter risico vormt op een onstabiele ondergrond dan een unpaved road (door de band genomen))
-
- Amerikafan
Het enige nadeel van de hitte dat wij met onze C25 hebben gemerkt, is dat de koelkast minder goed werkte. Wij hebben daarom zo'n grote pak ijsblokjes gekocht en die in de koelkast/diepvries gelegd. Overigens noteerden wij de hoogste temperaturen tijdens onze reis niet in Death Valley, maar in de omgeving van Joshua Tree (42°C). Je moet een beetje geluk hebben met het weer. De normale temperatuur in Death Valley voor begin juni ligt rond de 41°C, en dat was geen probleem voor onze C25.
-
- Amerika-expert
Inderdaad, men overdrijft vaak mbt Death Valley, terwijl het ook op diverse andere plaatsen bloedheet kan zijn en daar zijn dan geen restricties. Ik denk dat het wel ook te maken heeft met het feit dat death Valley zeer afgelegen ligt.
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn heel blij met deze raadgevingen, en zullen pas laat in de middag DV inrijden, dit om de risico's zo veel mogelijk te mijden. En de 2e dag zo vroeg mogelijk vertrekken als de temperatuur nog redelijk is. We zagen dat het 's nachts afkoelt tot zo'n 24-26 graden Celsius. Ook kopen wij een Amerikaanse Simkaart, zodat wij daar van tevoren naar de campgrounds kunnen bellen die wij nog niet hebben besproken. Goeie tip van die ijsblokjes. Maar we zien het al aan jullie reacties wij zullen niet de enige zijn die met een Camper door DV gaan.
Groetjes Linda & Theo.
Groetjes Linda & Theo.
-
- Amerikafan
Strikt genomen zijn er ook op andere plaatsen restricties. Vaak staat er in de voorwaarden dat "Death Valley en andere woestijngebieden" niet toegestaan zijn. Ik geloof dat er in de voorwaarden van Cruise America die je ter plaatse ondertekent ergens staat "any area marked as desert on a map". Strikt genomen zou je dus door grote delen van het zuidwesten niet mogen rijden...Marcopstal schreef:...terwijl het ook op diverse andere plaatsen bloedheet kan zijn en daar zijn dan geen restricties...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Titus canyon is een leuke weg van ongeveer 30 km waar we 3 uur op gereden hebben, wel een SUV nodig.
http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/titus-canyon.htm
http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/titus-canyon.htm

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2309 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z