Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

1e belasting na emigratie

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

1e belasting na emigratie

Bericht door TwentseGijs »

Hi

Ik wilde net mijn belastingaangifte doen over 2014. (ik ben op 18 jan 2015 naar amerika geemigreerd) maar kan nu niet meer inloggen op mijn digid omdat ik geen adress meer in Nederland heb.

Hoe moet ik nou die belasting doen!?
"Leuker/makkelijker" en nog meer van die leugens
Laatst gewijzigd door TwentseGijs op 27 apr 2015, 02:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Locutus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 1e belasting na emigratie

Bericht door Locutus »

Ik zat in precies dezelfde situatie als jou, ben vorig jaar in juli naar de VS gegaan.
Ik kreeg eerder deze week een pakket van de belastingdienst welke ik met de hand moest invullen en dan met de post opsturen.
Als je je Amerikaanse adres dooegegeven hebt aan de belastingdienst zou het dus binnenkort bij jou moeten arriveren
rob31
Amerika-ontdekker

Bericht door rob31 »

Hoi gijs,

Dit kan je doen door het invullen van het m-formulier

Mocht je hier meer vragen over hebben mijn maat werkt bij price house watercoopers en die doet de hele dag niets anders dan belasting voor expats.
Dus kan je eventueel hiermee in contact brengen mochtmje hier zelf niet uitkomen.

Groet rob
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

18 januari 2014 of 18 januari 2015?

Als het 2014 is moet je inderdaad het M-formulier aanvragen en invullen (wat een ellende, heb ik voor 2013 moeten doen).

Als het 2015 is moet je volgens mij voor 2014 een normale aangifte doen.

Vreemd dat je geen DigiD meer hebt, ik heb de mijne gewoon meegenomen en werkt prima hier. Zelfs weten te linken aan mijn buitenlandse nummer, al heb ik dit gedaan VOOR ik me uitschreef in Nederland (ze moeten immers de brief met access naar je huisadres opsturen).
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Wij hebben net ook ons M-formulier gekregen. Wat een ontzettend on-ding zeg. Na jaren digitaal en veelal vooringevuld belastingaangifte doen is dit wel een tegenvaller. Wat ontzettend ingewikkeld... kan dat nou niet makkelijker?
Overigens, onze Digid werkt nog wel gewoon. Wellicht de belastingdienst afdeling buitenland even bellen? Dan kunnen ze je ook meteen vertellen of je een M-formulier in de bus krijgt (of zou moeten krijgen).
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
dabei
Amerika-ontdekker

Bericht door dabei »

Jrabakker heeft gelijk, ik ben ook in januari vertrokken en uitgeschreven. Kon gewoon inloggen met Digid en heb net zoals altijd aangifte gedaan. Volgend jaar moet je inderdaad een M-formulier gebruiken. Denk dat je het beste een email naar de belastingdienst kan sturen en vragen waarom je niet kan inloggen.
TwentseGijs
Amerikafan

Super bedankt voor julie reacties! Ik heb wel een paar pakketjes ontvangen maar was/ben deze maand in colombia. Woensdag naar Houston. Ik zal kijken of er iets van de belasting bij zit. De postnl had sowieso ewn probleem. voorgaande post deed er 7 weken over om over te komen.

En ik zal zometeen direct even een email sturen!

Nogmaals bedankt

Ps. Heb de datum er bij genoteerd
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
TwentseGijs
Amerikafan

Okay.. hier de update.

Ik moet het nu nog invullen dmv het P-formulier:
"Kun of wil je het aangifteprogramma niet gebruiken? Doe dan aangifte met het P-formulier. Dit formulier vraag je aan bij de BelastingTelefoon"

En dan sturen ze me voor volgend jaar het "M-formulier" op.

Heb dus uitstel van belasting aangevraagd ;-)..

Bedankt voor jullie hulp.

Tip: Dus zorgen dat de belasing OF je adres gegevens heeft in de US... OF dat de nog een post adres houd in NL.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer