Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
L1b
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
L1b
Er wordt voor mijn man een L1b visum aangevraagd. Dit gaat via HR en een immigration lawyer.
Maar wat wij ons afvragen is hoe groot is de kans dat deze eventueel geweigerd wordt?
Maar wat wij ons afvragen is hoe groot is de kans dat deze eventueel geweigerd wordt?
vanhofwegen.wordpress.com
vanhofwegen1.wordpress.com
Re: L1b
Een bedrijf zal niet een L-1B procedure in werking zetten en een immigratie advokaat inhuren, als de kans op slagen klein is.
Problemen kunnen zich voordoen als USCIS de connectie tussen het bedrijf waar je man nu werkt en het bedrijf in de US waar je man zal gaan werken, onvoldoende acht.
Het percentage afwijzingen voor L-1B procedures is de afgelopen tien jaren sterk gestegen - tot ruim een-derde. De reden daarvoor is waarschijnlijk dat meer en meer bedrijven de L-1B zijn gaan gebruiken als alternatief voor het H-1B visum.
Als het baan-aanbod above-board is en de advocaat is deskundig, dan zou ik me niet teveel zorgen maken.
Tenminste als er niet illegaal in de US is verbleven en/of gewerkt.
Ik neem aan dat voor jou meteen een L-2 wordt aangevraagd - en voor eventuele kids ook ?
Het grote voordeel van het L-1 visum is dat er geen yearly cap op is en evenmin is een Labor Condition Application vereist.
Plus een L-2 visum houder - althans de echtgenote - kan een werk vergunning (EAD) aanvragen in de US en heeft ook recht op een Soc. Sec. #.
Laat weten hoe het verder gaat ! En sterkte, onzekerheid is inderdaad niet leuk.
Problemen kunnen zich voordoen als USCIS de connectie tussen het bedrijf waar je man nu werkt en het bedrijf in de US waar je man zal gaan werken, onvoldoende acht.
Het percentage afwijzingen voor L-1B procedures is de afgelopen tien jaren sterk gestegen - tot ruim een-derde. De reden daarvoor is waarschijnlijk dat meer en meer bedrijven de L-1B zijn gaan gebruiken als alternatief voor het H-1B visum.
Als het baan-aanbod above-board is en de advocaat is deskundig, dan zou ik me niet teveel zorgen maken.
Tenminste als er niet illegaal in de US is verbleven en/of gewerkt.
Ik neem aan dat voor jou meteen een L-2 wordt aangevraagd - en voor eventuele kids ook ?
Het grote voordeel van het L-1 visum is dat er geen yearly cap op is en evenmin is een Labor Condition Application vereist.
Plus een L-2 visum houder - althans de echtgenote - kan een werk vergunning (EAD) aanvragen in de US en heeft ook recht op een Soc. Sec. #.
Laat weten hoe het verder gaat ! En sterkte, onzekerheid is inderdaad niet leuk.
Laatst gewijzigd door USInsider op 26 apr 2015, 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zal afhangen van zijn kwalificaties. Als hij voldoet aan de eisen, en hij is al meer dan 1 jaar in dienst van deze werkgever, en hij heeft een blanco strafblad, staat niet bekend als anti-USA en heeft nooit eerder een geweigerd visum gehad of een overstay gehad, dan zal het louter een administratieve afhandeling zijn.
Meer over de officiële eisen:
http://www.uscis.gov/working-united-sta ... -knowledge
Ben jij van plan om daar ook te gaan werken?
Meer over de officiële eisen:
http://www.uscis.gov/working-united-sta ... -knowledge
Ben jij van plan om daar ook te gaan werken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is dit hetzelfde (Brits) bedrijf waar je in 2014 mee in onderhandeling was? Want als dat het geval is, dan is hij nog geen jaar in dienst en kan een L1b niet aangevraagd worden.
Elke
Voor een L-1B zijn geen eisen mbt. kwalificates of opleiding. Dat is nu juist een van de verschillen met H-1B - waar wel eisen worden gesteld, aan de baan en aan de potentiele werknemer.
Edit: nog mijn excuses voor nogal lange en emotionele bijdrages in de vorige diskussie.
Overigens lees ik - dank aan Kastelke - dat het bedrijf je man nog meer net heeft aangenomen ? Ieder die net een jaar werkt bij een bedrijf en dan meteen voorgedragen wordt voor een L-1B visum, zal aan meer scrutiny bloot staan. Rijst de verdenking dat de L-1B 'benut' wordt als Plan B om H-1B problemen te omzeilen dan is een afwijzing inderdaad mogelijk.
Edit: nog mijn excuses voor nogal lange en emotionele bijdrages in de vorige diskussie.
Overigens lees ik - dank aan Kastelke - dat het bedrijf je man nog meer net heeft aangenomen ? Ieder die net een jaar werkt bij een bedrijf en dan meteen voorgedragen wordt voor een L-1B visum, zal aan meer scrutiny bloot staan. Rijst de verdenking dat de L-1B 'benut' wordt als Plan B om H-1B problemen te omzeilen dan is een afwijzing inderdaad mogelijk.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Het is niet het bedrijf waar we eerder mee in onderhandeling waren. Dat hebben w stopgezet omdat de toezeggingen steeds veranderden en we steeds minder vertrouwen in ze kregen.
Het gaat nu via zijn huidige bedrijf waar hij al 9 jaar in dienst is.
@USInsider, geen probleem hoor. Het was ook best leerzaam voor ons.
Het gaat nu via zijn huidige bedrijf waar hij al 9 jaar in dienst is.
@USInsider, geen probleem hoor. Het was ook best leerzaam voor ons.
vanhofwegen.wordpress.com
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is goed.
En je man/de job voldoet verder aan de voorwaarden die in de link hierboven vernoemd zijn?
En je man/de job voldoet verder aan de voorwaarden die in de link hierboven vernoemd zijn?
Elke
Mirjam, dank voor je vriendelijk reactie !
Een dienstverband van 9 jaar doet een 'Plan-B' verdenking teniet. Dus daar zit je goed.
Mbt. de vereisten aan je man, aan de baan, enz. - dat is vooral voor de immigratie-advokaat. Die moet de L-1B petitie zo schrijven dat je man zijn kwalificaties en de vereisten van de baan naadloos op elkaar aansluiten. Een goede immigratie-advokaat heeft daar ruime ervaring in. Dus ook daar kun je gematigd vertrouwen hebben in het afkomen van het L-1 visum.
Een dienstverband van 9 jaar doet een 'Plan-B' verdenking teniet. Dus daar zit je goed.
Mbt. de vereisten aan je man, aan de baan, enz. - dat is vooral voor de immigratie-advokaat. Die moet de L-1B petitie zo schrijven dat je man zijn kwalificaties en de vereisten van de baan naadloos op elkaar aansluiten. Een goede immigratie-advokaat heeft daar ruime ervaring in. Dus ook daar kun je gematigd vertrouwen hebben in het afkomen van het L-1 visum.