Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cape Canaveral
Cape Canaveral
We gaan binnenkort naar Florida en een bezoek aan Cape Canaveral is ook in ons reisschema opgenomen.
Moet ik van tevoren tickets regelen?
Wat is duur van een bezoek aan Cape Canaveral?
Iemand tips wat wel/niet te doen? Bustour wel/niet nemen?
kortingsbonnen?
Hoeveel uur moet ik hiervoor inplannen gemiddeld.
hartelijk dank!
Moet ik van tevoren tickets regelen?
Wat is duur van een bezoek aan Cape Canaveral?
Iemand tips wat wel/niet te doen? Bustour wel/niet nemen?
kortingsbonnen?
hartelijk dank!
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Cape Canaveral
Hallo,
Ik ben dit jaar naar Kennedy Space Center geweest en ik vond het echt de moeite.
Ik had de tickets op voorhand geregeld via www.attractionticketsdirect.de
Wij hadden aan een uurtje of 3 - 4 genoeg.
We hebben de bustour ook gedaan en deze is zeker de moeite.
Ik ben dit jaar naar Kennedy Space Center geweest en ik vond het echt de moeite.
Ik had de tickets op voorhand geregeld via www.attractionticketsdirect.de
Wij hadden aan een uurtje of 3 - 4 genoeg.
We hebben de bustour ook gedaan en deze is zeker de moeite.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je kan gewoon ter lekke kaartjes kopen, maar het kan ook vooraf via internet.
Tijdsduur is een beetje afhankelijk van de drukte, maar plan er een halve dag voor in ofzo. Ik ben er een uur of 4 geweest. Zeker de bus pakken, anders kun je niet naar de launchpads, vehicle assembly building en naar het apollo gedeelte. Ik heb het bezocht toen ik van Miami naar Orlando ging. Kwam er net na het middaguur aan en ben daarna via de Daytona racetrack naar Orlando gereden waar ik vroeg in de avond aankwam.
De rocket garden is leuk, maar ben je in principe zo doorheen gewandeld. Pak zeker een imax film mee en als je een beetje tegen schudden kunt ook de shuttle experience. Omdat er een shuttle op de launchpads stond toen ik er in 2010 was kon ik daar niet echt dichtbij komen, maar daarentegen was de apollo hal wel indrukwekkend.
Tijdsduur is een beetje afhankelijk van de drukte, maar plan er een halve dag voor in ofzo. Ik ben er een uur of 4 geweest. Zeker de bus pakken, anders kun je niet naar de launchpads, vehicle assembly building en naar het apollo gedeelte. Ik heb het bezocht toen ik van Miami naar Orlando ging. Kwam er net na het middaguur aan en ben daarna via de Daytona racetrack naar Orlando gereden waar ik vroeg in de avond aankwam.
De rocket garden is leuk, maar ben je in principe zo doorheen gewandeld. Pak zeker een imax film mee en als je een beetje tegen schudden kunt ook de shuttle experience. Omdat er een shuttle op de launchpads stond toen ik er in 2010 was kon ik daar niet echt dichtbij komen, maar daarentegen was de apollo hal wel indrukwekkend.
- SATO
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij zijn in september met zn tweeën op Cape Canaveral geweest.
s'ochtends vertrokken vanuit Orlando en we waren er om een uurtje of 11.
Ik had extra geen tickets van te voren gekocht omdat dit qua prijs geen verschil uit maakt.
Ter plaatse stond een rij voor de kassa maar aan de self service terminals stond niemand.
Entree kaartjes gekocht en we hadden de up and close tour gekozen waarbij je naar het lanceer gebouw wordt gebracht en een tour krijgt door het zeer streng bewaakte gebouw.
Daarna gingen we nog naar een uitzicht punt vlakbij het platform en werden we afgezet waar de "normale" tour naar toe gaat (Saturn V raket).
Al met al voor ons een volledige dag want voordat we weer bij het hoofdgebouw waren was het alweer 5 uur s'middags.
s'ochtends vertrokken vanuit Orlando en we waren er om een uurtje of 11.
Ik had extra geen tickets van te voren gekocht omdat dit qua prijs geen verschil uit maakt.
Ter plaatse stond een rij voor de kassa maar aan de self service terminals stond niemand.
Entree kaartjes gekocht en we hadden de up and close tour gekozen waarbij je naar het lanceer gebouw wordt gebracht en een tour krijgt door het zeer streng bewaakte gebouw.
Daarna gingen we nog naar een uitzicht punt vlakbij het platform en werden we afgezet waar de "normale" tour naar toe gaat (Saturn V raket).
Al met al voor ons een volledige dag want voordat we weer bij het hoofdgebouw waren was het alweer 5 uur s'middags.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij zijn in Juli 2011 twee dagen na elkaar naar Cape Canaveral gegaan. De eerste dag de "Then and Now tour" bus gepakt om de space shuttle (sts135) op de launchpads te zien en alles wat met het ruimteprogramma te maken had in de tijd, om de dag nadien de allerlaatste shuttle launch mee te maken.
Ik had de tickets op voorhand geboekt, zodat je niet lang hoeft aan te schuiven, want sommige tours waren blijkbaar uitverkocht die dag. (had ook met de allerlaatste launch te maken waarschijnlijk
)
1,5 miljoen kijkers die dag, en daarna 's middags allemaal over dezelfde weg terug naar huis

Ik had de tickets op voorhand geboekt, zodat je niet lang hoeft aan te schuiven, want sommige tours waren blijkbaar uitverkocht die dag. (had ook met de allerlaatste launch te maken waarschijnlijk

1,5 miljoen kijkers die dag, en daarna 's middags allemaal over dezelfde weg terug naar huis

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Wij zijn er bijna de hele dag zoet geweest. Erg interessant allemaal. We hebben toen gekozen voor de lunch with an astronaut als extra. Super leuk om me luisteren en vragen te stellen en voor de $29 krijg je een meer dan prima lunch (buffet) met zoveel te drinken als je wilt. Was het geld erg waard.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Weet ook iemand of er vanuit Orlando dagtochten georganiseerd worden richting KSC? Door omstandigheden beschik ik die dagen niet over vervoer en ik wil toch graag een dagje KSC doen. Dus dacht ik, het zou mooi zijn als er vanaf een bepaald punt bijv. een tourbus rijdt om daar naar toe te gaan. Of kan ik er alleen op eigen gelegenheid komen? Ik ga sowieso terplekke bij een Visitor Center informeren, maar ik dacht misschien heeft er iemand van hier ervaring mee?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Google eens op: "bus tours orlando kennedy space center" zou ik zeggen. Dan krijg je direct een aantal hits...
Met viator vanaf €94, met taketours vanaf $95.. Misschien gaat er ook nog wel een gewone bus die kant op en kan het goedkoper?
Met viator vanaf €94, met taketours vanaf $95.. Misschien gaat er ook nog wel een gewone bus die kant op en kan het goedkoper?
- Robisjo
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 37
Wij hadden afgelopen oktober een coupon gevonden in een van de bijlages van de Orlando Sentinel.lise30 schreef: kortingsbonnen?
hartelijk dank!
Wat ons wel opviel is dat de toegangsprijs flink verhoogd is afgelopen jaar, en dat je niet meer gratis kan parkeren.
Wij zijn er een hele dag bezig geweest, maar dit onderwerp heeft de intressen van onze hele gezin.
Tja, bij ons bezoek in april 2014 aan het KSC viel op dat vele nieuwe zalen en films vernieuwd waren en dat ze een goed compromis vinden tussen pretpark en pedagogisch uitleg. Infotainment van grote klasse.>> Wij hadden afgelopen oktober een coupon gevonden in een van de bijlages van de Orlando Sentinel.
>> Wat ons wel opviel is dat de toegangsprijs flink verhoogd is afgelopen jaar, en dat je niet meer gratis kan parkeren.
Dat de toegangsprijs wat verhoogd is, vind ik logisch ...
Trouwens, ik denk dat er in de meeste hotels in de buurt wel promoboekjes te vinden zijn met coupons, wij hebben er ook gebruikt.
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je de mogelijkheid hebt om vrij te kiezen in je datum, probeer dan je bezoekt te laten samenvallen met een raket lancering. Ik heb dat ooit een keer mogen zien en het was 'Awsome !!'. De lanceringen vinden tegenwoordig niet zo vaak meer plaats, maar als je de kans hebt, zou het zonde zijn om er een te missen. Houd er wel rekening mee dat door het weer of problemen de launch wel eens uitgesteld kan worden. Meer info op: http://www.nasa.gov/launchschedule/
Inmiddels ben ik er geweest, ik had die dag uiteindelijk toch een auto tot mijn beschikking. Vanuit Orlando ben je met een uurtje via de tolweg wel bij KSC. Ik heb nog wel voor bussen geinformeerd, deze vertrekken vaak rond 6:30 en gaan pas 18:00 uur weer terug. Als je dan gaat, dan moet je dus wel echt de hele dag. Nu was ik rond 15:00 uur wel uitgekeken en ben weer vertrokken.PSVwally schreef:Google eens op: "bus tours orlando kennedy space center" zou ik zeggen. Dan krijg je direct een aantal hits...
Ik heb de Explorer toer gedaan en had een kortingsbon van 2,50 gevonden. Heb de kaart gewoon aan de kassa gekocht. Voor parkeren vragen ze 10,- dollar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 8196 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 2 Reacties