Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fiery Furnace Tour Arches

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Liesje
Amerika-ontdekker

Fiery Furnace Tour Arches

Bericht door Liesje »

Hey allemaal,

Wij wilden graag the Fiery Furnace Tour doen in Arches.
We zijn 3 dagen in Moab maar voor al deze 3 dagen is deze tour al volzet in de voormiddag..
Kan er iemand zeggen of dit in juli doenbaar is in de namiddag en hoeveel op voorhand we daar dan best aanwezig zouden zijn.
Of als er iemand een tip kan geven over een andere trail altijd welkom ;-)

groetjes,

Annelies
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Fiery Furnace Tour Arches

Bericht door Martin & Marianne »

Je loopt er niet echt in de zon, dus ik zou het ook wel in de middag aandurven. Dan kun je de frissere ochtend voor een andere korte wandeling gebruiken, bijvoorbeeld in de windows section.
Tegen zonsondergang is Delicate Arch erg mooi (maar wel druk waarschijnlijk). Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Voor meer wandelmogelijkheden zie mijn wandelsite.

Wat bedoel je met hoelang van te voren aanwezig zijn; kun je de middagtour niet reserveren?

Marianne
Liesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje »

Hey Marianne,

bedankt voor je reactie.
Nee het is inderdaad niet mogelijk om de namiddag tour te boeken.
Is een beetje stom want je hebt dan nooit eigenlijk zekerheid of je echt kan meegaan...
maar we zullen zien dat we het beetje knn plannen met al te weinig hinder

groetjes,

Annelies
Cindysimone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Cindysimone »

Wij zijn er ook drie dagen in juli en ik heb al drie maanden geleden geboekt. Toen de laatste plaatsen. Het is blijkbaar erg gewild en druk. Ik zou voor de middaguur een dag vantevoren langs gaan en kijken of je dan al kaartjes kunt kopen. Succes
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik zie voor de zomermaanden alleen de ochtend tour, alles volgeboekt trouwens, de middag tour staat er niet bij, misschien doen ze deze niet meer in de zomermaanden?

* Ik zie nu staan dat de middag tickets alleen gekocht kunnen worden ter plekke, vanaf 7 dagen voor de tour.
Liesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje »

ja we knn nog proberen van een dag ervoor te gaan kijken en anders zullen we al maar best een alternatief zoeken ;-)
Deze trail is blijkbaar wel heel populair ;-)
Ofwel is het maar een heel beperkt aantal van mensen dat per hike meekunnen.
Hopelijk hebben we ter plaatse meer geluk ;-)

Bedankt voor de reacties en als iemand andere suggesties heeft om te doen in Arches altijd welkom!

Groetjes,

Annelies
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Devils garden trail, wel vroeg beginnen, tot double O arch, ook een hele mooie wandeling, wel iets intensiever, en veel drinken mee!
https://kuipertjeusa2007.wordpress.com/ ... g-20-moab/" onclick="window.open(this.href);return false;
Liesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje »

hallo,

Hier ben ik weer nu heb ik gezien dat je de Fiery Furnace tour ook via moab adventure center kan boeken.
Ze vragen dan wel echter een prijs van 89dollar per persoon.
Ik weet niet wat de prijs via een ranger van het park zelf is maar ik vind 89dollar precies veel voor een begleide wandeling of vergis ik mij?

groetjes,

Annelies
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat zal een heel ander soort tour zijn. Kijk eens op de NPS-site voor prijzen en andere informatie: http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/programs.htm
Een ranger walk kost 10 dollar pp. En je kunt al 7 dagen van te voren een middagtour boeken:
Tickets for afternoon tours will be sold in person up to seven days in advance. Tours sell out quickly; stop by the visitor center as soon as you arrive in Moab to inquire about the next available spaces.
Marianne
momomarknb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door momomarknb »

Hoi, dacht ik eerst ook. Maar dat is niet dė Fiery Furnace Tour, maar een andere als je goed leest!!
Liesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje »

hm is inderdaad precies een andere tour. Deze duurt ook 5 uur ipv de normale 3 uur.
En Ja Marianne ik heb ook gezien dat ze 7 dagen op voorhand verkopen maar alleen in visitor center als ik mij niet vergis en we zijn er maar 3 dagen.
Dus kans is groot dat ze dan al op zijn.
Plus we gaan ook nog een dag raften en knn dan maar uit 2 dagen kiezen...
We zullen wss gewoon moeten afwachten...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vermoed dat ze dan nog niet weg zijn; er zijn weinig mensen die er een week zitten. Je kunt zodra je in Moab aankomt meteen naar het VC rijden. Dan weet je ook meteen waar je aan toe bent.
Toen wij de tour deden kon je nog niet van te voren reserveren en toen lukt het ons ook om voor ons vieren te reserveren.

Marianne
jelledeheus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jelledeheus »

Is dit dus ook zo voor de periode Oktober? Ik zie dat je online niet kunt reserveren.

Gelijk bij aankomst in Moab naar het visitors centrum en proberen te reserveren.
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

In 2011 hebben wij dit ook gedaan, bij aankomst gelijk naar de Rangerpost om de middag tour te bespreken voor de volgende dag. De middag tour is prima te doen in oktober want je loopt grotendeels in de schaduw, wij waren er eind september.
Wij zijn met ca. 25 personen op pad gegaan, je moet wel goed kunnen klimmen en klauteren. Het is trouwens een heel leuke tour om te doen. Zie onze blog http://maartenenmarianne8.blogspot.nl/2 ... rches.html.
Succes met het boeken.
jelledeheus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jelledeheus »

Ik heb hem in 2009 gedaan, vond het geweldig. Dus nu wil ik heb nogmaals doen :)
Nu zijn we er in een andere periode, maar het zal vast goed komen.
waarom de middag toer?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wij willen deze tour doen in juli 2017.
Ik zat even te kijken op de website waar je deze kunt boeken https://www.recreation.gov/tourDetails. ... 0185&cat=1 omdat aangeraden wordt dit 6 maanden van te voren te doen, omdat het dan vaak binnen enkele dagen al vol zit. Dus in januari zou ik dan moeten kunnen boeken.
Echter als ik nu welke datum dan ook invul (alle maanden tm 6 maanden vooruit geprobeerd) geeft hij aan 'no times for date'.

Iemand enig idee hoe dit zit?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Blijkbaar kan er nu nog niet gereserveerd worden.
Attention: The schedule for the 2017 Fiery Furnace Tours is temporarily unavailable. We hope to have the tours available in early 2017. Please check back later.
Zie hier voor meer informatie.

Marianne
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik zag het (te laat, na mijn post) inderdaad ook net.
Misschien heeft het te maken met werkzaamheden die in Arches gaan plaatsvinden in 2017? :?
Ik hoop dat we toch het nodige kunnen gaan bekijken daar!
Jootje1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jootje1 »

Het laatste nieuws over Fiery Furnace:
Voor de Fiery Furnace tour olv een ranger is dit jaar niet vooraf online te reserveren helaas, tgv de werkzaamheden in Arches komend seizoen.
Tickets zijn alleen persoonlijk te krijgen op het Visitors centre, vanaf 7 dg tevoren en wie t eerst komt, wie t eerst maalt. Telefonische reserveringen zijn ook niet mogelijk.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer