Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Golo: 21 dagen LA:LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Golo
Amerika-newbie

Reis Golo: 21 dagen LA:LA

Bericht door Golo »

Hallo allemaal,

Ik ga met mijn vriendin komende september voor het eerst een rondreis door zuidwest Amerika maken.

We huren daarvoor een auto en willen nationale parken combineren met een 'rondje LA-LV-SF-LA. We zouden graag de reis afsluiten met 2 relaxte dagen in de zon.
Wij hebben al veel aan deze website, het forum en jullie ervaringen gehad en willen jullie dan ook vragen mee te kijken naar ons reisschema:

zaterdag 5-sep van Amsterdam naar Los Angeles
zondag 6-sep Los Angeles
maandag 7-sep van Los Angeles naar Kingsman
dinsdag 8-sep van Kingsman naar Grand Canyon NP
woensdag 9-sep Grand Canyon NP
donderdag 10-sep van Grand Canyon NP naar Page
vrijdag 11-sep van Page naar Bryce Canyon NP
zaterdag 12-sep Bryce Canyon NP
zondag 13-sep van Bryce Canyon NP naar Zion NP
maandag 14-sep van Zion NP naar Las Vegas
dinsdag 15-sep Las Vegas
woensdag 16-sep van Las Vegas naar Lone Pine (of Bishop?)
donderdag 17-sep van Lone Pine naar Yosemite NP
vrijdag 18-sep Yosemite NP
zaterdag 19-sep van Yosemite NP naar San Francisco
zondag 20-sep San Francisco
maandag 21-sep van San Francisco naar Monterey
dinsdag 22-sep van Monterey naar Santa Barbara
woensdag 23-sep Santa Barbara?
donderdag 24-sep Santa Barbara?
vrijdag 25-sep van Santa Barbara naar Amsterdam via LA
zaterdag 26-sep Amsterdam

Is op dag 3 bijvoorbeeld Joshua Tree NP leuk om erbij te doen?
In welke NP's die wij bezoeken adviseren jullie een dag meer of minder te bezoeken? Bijvoorbeeld GC -1 dagen, Zion +1 dag?
Bij Page zouden wij graag Antilope Canyon en lake Powel willen bezoeken, is daar op deze manier genoeg ruimte voor?
Raden jullie aan om vanuit Vegas via Death Valley naar Lone Pine te rijden? Of wellicht Bishop of een andere locatie om van daaruit door te rijden naar yosemite.
Is Sequoia NP nog leuk om in te plannen? Lijkt ons leuk, maar iets te drukkend op het reisschema?
Is Santa Barbara leuk / gunstig om onze 'relax-dagen' te plannen? Of heeft iemand een andere leuke tip?

Graag horen we van jullie reacties, opmerkingen, aanbevelingen en tips! :)

Alvast enorm bedankt!
- Golo
Sonjah89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Golo: 21 dagen LA:LA

Bericht door Sonjah89 »

Leuk! Wij doen in september voor een groot deel dezelfde route, alleen beginnen we in Phoenix.

Wij hadden bij onze eerste planning ook een aantal dagen in Santa Barbara aan het eind staan, maar zijn toch gaan inzien dat dat een beetje zonde is van de tijd en hebben het terug gebracht naar 2 nachten.
Om nog een extra dag vrij te maken zou je ook eens kunnen kijken wat je precies wilt doen in de Grand Canyon? Misschien is 1 nacht daar ook wel voldoende.
Ik zou Sequoia niet toe voegen, dan wordt het heel druk.

- Ik zou 2 nachten Zion doen i.p.v. 2 nachten Bryce.
- Daarnaast overnachten in Death Valley en dan de volgende overnachting in Mammoth Lakes of Lee Vining, voordat je naar Yosemite gaat.
- Of niet in DV overnachten, maar een extra nacht in Yosemite verblijven.
- De tijd die je per stad hebt staan is ook wat kort, als je de nachten in Santa Barbara zou 'opofferen' kun je deze denk ik goed gebruiken in een van de 3 steden, of anders om wat meer tijd te nemen voor de kustroute (tussen Monterey en Santa Barbara)

Ik zou wel snel hotels gaan reserveren, vooral in de parken zag ik zelf dat het al aardig vol zit!

Succes met de verdere voorbereidingen! :thumbup:
Renaat BEL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Renaat BEL »

Hallo Golo

De dag dat u rijdt van Los Angeles naar Kingman trekt u daarvoor 1 volle dag uit. Waarschijnlijk is het de bedoeling om daar tussenin
Joshua te doen. Ik ben er verschillende keren voorbij gereden en mijn persoonlijke mening is dat u beter in 1 keer rijdt van LA naar Grand Canyon.
Zo heel erg veel is er nu ook niet te zien in Joshua...

Deze rit heb ik 3x gedaan en is PERFECT haalbaar, zelfs met een uitgebreid (2uur) durend bezoek aan Seligman (Route 66). Zo spaart u terug een dagje uit om in een
ander NP te besteden.
U komt dan in de avond aan in de Grand Canyon en perfect om de eerste x de zonsondergang te zien.

De volgende dag heeft u een ganse dag de tijd om de South Rim te verkennen vanaf Desert Point tot aan het einde van Hermit Rest.

Vriendelijke groeten
Renaat
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De tijd die je voor de parken uit moet trekken is afhankelijk van wat je er wilt doen. Lees je daarom goed in, bijvoorbeeld op http://www.ontdek-amerika.nl of op de NPS-sites. En kijk dan wat je aanspreekt. Wil je veel wandelen? Of andere activiteiten ondernemen? Voor het kleine Bryce trek je nu net zo veel tijd uit als voor het veel grotere Yosemite. Voor de Grand Canyon is 1 overnachting voldoende als je niet wilt gaan wandelen maar ene paar uitzichten voldoende vindt. Maar twee nachten zijn wel mooi.
Voor Zion zijn 2 nachten wel mooi, je kunt er veel leuke wandelingen maken. En Springdale is ook een leuke plaats.
Kijk eens in mijn 2011-verslag voor een deel van de route in september.
Het kan heel lekker zijn in september, maar je kunt ook pech heben en dan is twee dagen in de zon wel veel. Ik zou in plaats van een nacht Santa Barbara een extra stop tussen LV en Yosemite wel mooi vinden; in Death Valley overnachten is een bijzondere ervaring.

Joshua Tree is heel aardig om doorheen te rijden en een wandeling als Hidden Valley te doen. Zie daarvoor ons 2011/2012-verslag.

Hou er rekening mee dat het in september al vroeg donker is; zorg ervoor dat je niet in het donker nog door de parken rijdt.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 apr 2015, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De volle dag LA zet je beter op het einde van de reis dan vooraan. De eerste dag ben je toch vroeg wakker en dan kan je vroeg LA verlaten.

Op één dag vanuit LA naar de GC rijden is zeer ver. Als je Joshua Tree wil doen of een deel route 66 is dit ten stelligste af te raden. Alleen al in zuivere rijtijd zit je dan immers al op 8 uur (zonder route 66, met deze erbij is het al gauw 9 uur rijden) en dan ben je dus nor nergens gestopt. Dit dan in combinatie met de al korte dagen in september is dus geen goed idee. De kans is dan vrij groot dat je de zonsondergang niet eens haalt. De keuze voor Kingman is perfect, je hebt dan voldoende tijd om via de route 66 via Oatman te rijden, dat is het mooiste stuk. Seligman kan je uiteraard ook stoppen, maar kwa route betekent dit niets.

Ik zou ook eerder twee nachten Zion nemen ipv twee nachten Bryce.

Een overnachting in Death Valley is toch zeker aangeraden, de volgende dag dan naar de regio Mammoth Lakes, dan heb je ook tijd voor Bodie en Mono Lake.

Monterey naar Santa Barbara is ver voor één dag. Het is beter om niet verder te rijden dan Pismo beach, dan heb je rustig de tijd. Houdt er immers rekening mee dat het 's morgens vaak mistig is en je dus liever wat later de weg opgaat, dan mis je minder van het moois.

Als je in LA bvb in Marina Del Rey overnacht zit je vlak bij het strand en ook goed voor de highlights van LA zelf te bezoeken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De keuze voor Kingman is perfect, je hebt dan voldoende tijd om via de route 66 via Oatman te rijden, dat is het mooiste stuk. Seligman kan je uiteraard ook stoppen, maar kwa route betekent dit niets.
Ik ben zelf iemand die ook soms liever wat verder doorrijd en dus een lange drukke dag maakt. Als je niet bang bent om niet alles vast te leggen is dit zo'n dag om zo'n keuze te maken. Rij naar Joshua Tree en rij dan (al dan niet via route66) naar Kingman. Besluit daar wat je gaat doen. Of bijna 2u doorrijden naar Williams of overnachten in Kingman. Je kan dan gewoon even bij een fastfoodketen, veel supermarktketens of bv iets als Starbucks even via de Wifi een hotel boeken voor jouw keuze. Behalve of memorial of laybor day ofzo kan ik me niet voorstellen dat in deze plaatsen alle hotels vol zullen zitten. Nu zou jij hier OP laybor day aankomen als je de 7e blijft houden, dan gaat iedereen 's avonds alweer naar huis, dus dan zou je goed moeten zitten.
Golo
Amerika-newbie

Bericht door Golo »

Goedemorgen allemaal!

Enorm bedankt voor de reacties gelijk, erg leuk en nuttig! :D

We gaan denk ik toch voor wat zekerheid (gezien de eerste keer) en vanuit LA met een overnachting in Kingman naar de Grand Canyon. Tussendoor bezoeken we dan Joshua Tree en route 66. Wellicht dat we het bezoek aan GC nog met een nacht terugbrengen. Is het nog een idee om een nacht extra in Page te verblijven? Of is 1 overnachting genoeg voor Lake Powel, Antelope Canyon en Horseshoe Bend?

Had daarnaast helemaal het idee dat Bryce Canyon veel groter, en daar meer te doen was, dan in Zion, maar blijkbaar toch in vergist, die dagen wisselen we om, bedankt voor de tip!

Ook gaan we nog nadenken over een overnachting in Death Valley. DV trok ons eerlijk gezegd bij het eerdere voorbereidend lezen en kijken niet zo heel erg, maar zie nu toch wel veel van jullie het aanraden... het overwegen waard dus!

Het laatste stuk tussen SF en LA gaan we ook wat anders indelen om wat meer tijd voor Highway 1 te creeren.

Nogmaals bedankt voor de reacties! We gaan weer wat schuiven in de planning.
Meer tips of opmerkingen zijn nog steeds altijd welkom natuurlijk! :thumbup:

- Golo
Renaat BEL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Renaat BEL »

Golo schreef:
We gaan denk ik toch voor wat zekerheid (gezien de eerste keer) en vanuit LA met een overnachting in Kingman naar de Grand Canyon. Tussendoor bezoeken we dan Joshua Tree en route 66. Wellicht dat we het bezoek aan GC nog met een nacht terugbrengen. Is het nog een idee om een nacht extra in Page te verblijven? Of is 1 overnachting genoeg voor Lake Powel, Antelope Canyon en Horseshoe Bend?

- Golo

Afhankelijk van wat je wil doen op Lake Powell heb je genoeg met 1 overnachting in Page.
Lower Antelope Canyon kan het best bezocht worden tussen 08H30 en 10h30 (beste zonlicht).
Daarna kan je onmiddellijk naar de Horse Shoe Bend rijden (maximum 10 minuten rijden).

In de namiddag kan u dan naar Lake Powell.

Renaat
Golo
Amerika-newbie

Bericht door Golo »

Hallo!

Afgelopen semptember 2015 hebben wij onze eerste Amerika rondreis gemaakt.
Wat een geweldige vakantie en ervaring in een fantastich land! Ik zou het absoluut iedereen aanraden :D

Via deze manier willen wij Alles Amerika en alle forumbezoekers bedanken :clap:
We hebben enorm veel gehad aan alle reacties en informatie op deze website om onze reis onvergetelijk te maken!

Voor de liefhebbers een kort filmpje van onze reis:

[youtube]Gs51HUadRlc[/youtube]

Bedankt! :thumbup:
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Gaaf filmpje! Zo te zien een prachtige reis gemaakt.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht