Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dallas - New York
- Vanlootje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Reis Dallas - New York
Halverwege september wil ik graag met mijn twee broers met de auto van Dallas naar New York reizen.
De globale reisplanning ziet er als volgt uit:
Dag 1 Amsterdam - Dallas
Dag 2 Dallas (bezoek Gas Monkey Garage)
Dag 3 Dallas - Houston
Dag 4 Houston - Baton Rouge
Dag 5 Baton Rouge - New Orleans
Dag 6 New Orleans
Dag 7 New Orleans - Vicksburg
Dag 8 Vicksburg - Memphis
Dag 9 Memphis
Dag 10 Memphis - Nashville
Dag 11 Nashville
Dag 12 Nashville - Atlanta
Dag 13 Atlanta
Dag 14 Atlanta - Great Smoky Mountains
Dag 15 Great Smoky Mountains
Dag 16 Great Smoky Mountains - Roanoke
Dag 17 Roanoke - Shenandoah NP
Dag 18 Shenandoah NP
Dag 19 Shenandoah NP - Washington
Dag 19 Washington - New York
Dag 20 New York
Dag 21 New York
Dag 22 New York - Amsterdam
Wat vinden jullie ervan?
De globale reisplanning ziet er als volgt uit:
Dag 1 Amsterdam - Dallas
Dag 2 Dallas (bezoek Gas Monkey Garage)
Dag 3 Dallas - Houston
Dag 4 Houston - Baton Rouge
Dag 5 Baton Rouge - New Orleans
Dag 6 New Orleans
Dag 7 New Orleans - Vicksburg
Dag 8 Vicksburg - Memphis
Dag 9 Memphis
Dag 10 Memphis - Nashville
Dag 11 Nashville
Dag 12 Nashville - Atlanta
Dag 13 Atlanta
Dag 14 Atlanta - Great Smoky Mountains
Dag 15 Great Smoky Mountains
Dag 16 Great Smoky Mountains - Roanoke
Dag 17 Roanoke - Shenandoah NP
Dag 18 Shenandoah NP
Dag 19 Shenandoah NP - Washington
Dag 19 Washington - New York
Dag 20 New York
Dag 21 New York
Dag 22 New York - Amsterdam
Wat vinden jullie ervan?
- Color01
- Amerika-expert
Re: Reis Dallas - New York
jr ziet niets anders, dan de binnenkant van de auto.
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Het is een beetje veel rijden inderdaad.
Als ik zie dat je meer dan 3650km moet afleggen op deze route en je maar 12 rij dagen hebt zul je gemiddeld 300km per keer moeten rijden. Baton Rouge - New Orleans is niet heel ver dus de rest van de 300km komt dan dus al weer bij de andere dagen erbij. En zo zitten er wel meer kleinere afstanden in waardoor je dus bepaalde dagen erg lang in de auto zit. Ik denk dat 300km echt een uitzondering moet zijn in een route als het echt niet anders kan. Als je lang in de auto wilt zitten rijd dan eens van Amsterdam naar Den Bosch rond een uur of 17:00.
Je ziet en beleefd je vakantie beter als je iets van je route wijzigt. (lees: consessies doet)
Wij gaan in november dit rondje doen: Houston - San Antonio - Dallas - Memphis - New Orleans (en wat kleine plaatsen er tussen). Dit doen wij in 22 dagen. De 23e dag landen wij weer in Amsterdam. Dat is een kleinere route in hetzelfde aantal dagen als jullie willen. En toch een prachtige route. Bewaar New York en Washington voor een andere keer.
Als ik zie dat je meer dan 3650km moet afleggen op deze route en je maar 12 rij dagen hebt zul je gemiddeld 300km per keer moeten rijden. Baton Rouge - New Orleans is niet heel ver dus de rest van de 300km komt dan dus al weer bij de andere dagen erbij. En zo zitten er wel meer kleinere afstanden in waardoor je dus bepaalde dagen erg lang in de auto zit. Ik denk dat 300km echt een uitzondering moet zijn in een route als het echt niet anders kan. Als je lang in de auto wilt zitten rijd dan eens van Amsterdam naar Den Bosch rond een uur of 17:00.
Je ziet en beleefd je vakantie beter als je iets van je route wijzigt. (lees: consessies doet)
Wij gaan in november dit rondje doen: Houston - San Antonio - Dallas - Memphis - New Orleans (en wat kleine plaatsen er tussen). Dit doen wij in 22 dagen. De 23e dag landen wij weer in Amsterdam. Dat is een kleinere route in hetzelfde aantal dagen als jullie willen. En toch een prachtige route. Bewaar New York en Washington voor een andere keer.
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
- Vanlootje
- Amerika-ontdekker
New York heb ik er bij aangeplakt, omdat ik graag de herfstkleuren wil zien bij de Blue Ridge Parkway. Of is het ook voldoende om alleen het onderste gedeelte bij de Great Smoky Mountains te rijden en te eindigen in Atlanta?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als ik het zo bekijk heb je in deze route ook echt het minimaal aantal dagen in New York en bv voor een stad als Washington DC echt te weinig tijd.
Je hebt vanaf Baton Rouge tot Atlanta steeds 1.5e dag voor de steden, maar dan heb je erg weinig tijd voor alles wat er tussen ligt. Ik zou zoals Pipo ook al aangeeft de dagen voor Washington en NY elders in de route zetten en dan is terugvliegen vanaf Atlanta best te doen hoor.
Je hebt vanaf Baton Rouge tot Atlanta steeds 1.5e dag voor de steden, maar dan heb je erg weinig tijd voor alles wat er tussen ligt. Ik zou zoals Pipo ook al aangeeft de dagen voor Washington en NY elders in de route zetten en dan is terugvliegen vanaf Atlanta best te doen hoor.
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Baton Rouge zou ik sowieso schrappen uit de reis. Als je tussen Houston en New Orleans nog ergens een overnachting wilt, dan is Cajun Country (Lafayette, Breaux Bridge, Opelousas) een veel betere keus!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Herfstkleuren???? Wij waren vorig jaar van 27/9-24/10 in Texas en New Mexico. Helaas geen herfstkleur gezien.Wij reden speciaal naar de Maples maar nada. Dat kwam omdat het nog niet koud genoeg was 's nachts. Het verkleuren begint pas na nachtvorst zeiden de parkwachters toen. Ik hoop dat dat voor jullie anders ligt dit jaar.
- Vanlootje
- Amerika-ontdekker
Die herfstkleuren hopen we te zien bij de Great Smoky Mountains en de Blue Ridge Parkway. Daar zijn ze als het goed is wel te zien eind september, begin oktober. In Texas en New Mexico is het waarschijnlijk wel wat warmer dan in Tennessee en North Carolina.
Het lijkt me verstandig dat ik Washington en New York dan laat zitten en dat we eindigen in Atlanta en dan een stukje van de Blue Ridge Parkway rijden bij Asheville.
Wij zijn trouwens geen musea en oude gebouwen bezoekers, dus zo heel veel tijd zijn we vaak niet kwijt in de steden. De enige musea die we eventueel gaan bekijken zijn muziekmusea en auto's/motoren musea.
Het lijkt me verstandig dat ik Washington en New York dan laat zitten en dat we eindigen in Atlanta en dan een stukje van de Blue Ridge Parkway rijden bij Asheville.
Wij zijn trouwens geen musea en oude gebouwen bezoekers, dus zo heel veel tijd zijn we vaak niet kwijt in de steden. De enige musea die we eventueel gaan bekijken zijn muziekmusea en auto's/motoren musea.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Herfstkleuren komen pas half oktober op hun hoogtepunt in de Smoky Mountains, behalve misschien in de hoger gelegen gebieden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 1663 Weergaves
-
Laatste bericht door Thierry73
-
- 5 Reacties