Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Reinier: een maand door westen van VS met kleine kinderen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Reinier: een maand door westen van VS met kleine kinderen.

Bericht door Inge »

Als je het zelf, maar vooral ook je kind, het niet gewend is, zou ik met een driejarige niet meer aan een draagzak o.i.d. beginnen. Wij hebben toentertijd in NL van vrienden een rugdrager geleend om te kijken hoe het ging en of wij het handig vonden. Maar onze dochter (toen 2 jaar) wilde er na de eerste keer niet meer in. Zelf vonden we het overigens ook te zwaar. Ik kan dat dus ook erg aanraden: probeer het uit voor de vakantie, dan merk je wat je zelf prettig vindt.
Ik kan me wel voorstellen dat het heel handig kan zijn als je zelf en je kind eraan gewend zijn of voor het jongste kind. Als baby hebben wij onze dochters ook in draagzak en -doek gedragen. Dat vonden we toen wel erg prettig.

Wij hebben uiteindelijk toch gewoon de kinderwagen meegenomen en op de meeste paden die wij met onze dochter aandurfden, kon die meestal prima mee. Een paar keer hebben we 'em even ergens geparkeerd omdat we er niet mee verder konden. We hebben hem ook een keer over omgevallen bomen moeten tillen. :lol:
Denise9
Amerika-ontdekker

Bericht door Denise9 »

Als je tips wil over draagdoeken of draagzakken dan kan ik je wel helpen! Ik ben draagconsulente en groot fan ;-)
Wij nemen een kleuterdrager mee voor de oudste. Hij zal niet veel gedragen worden maar je zal net zien dat je boven op een berg staat en hij niet meer wil lopen. Dan is op je rug dragen toch een stuk beter als in je armen. Voor de jongste nemen we een draagzak en een draagdoek mee.

Wij laten de kinderen ook bij ons slapen. We proberen ze samen in het bed achter te leggen. Als dat niet gaat slapen we apart elk bij een kind. Wij zijn wel gewend om samen te slapen. Een campingbedje lijkt me heel onpraktisch in de toch al kleine ruimte.
2008 Route66 2009 Las Vegas 2009 Miami & Keys 2011 Orlando 2012 NYC & Roadtrip Oostkust 2014 Orlando 2015 Camperreis Westkust 2015 NYC
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Nou, met nog maar ongeveer 1,5 week te gaan staat onze vakantie ineens op losse schroeven. Afgelopen dinsdag hebben onze kinderen de hele dag op de crèche gezeten met een kindje dat de waterpokken had. De kans dat ze zijn aangestoken is dus erg groot. Bij waterpokken is de incubatietijd tussen de 10 en 21 dagen. Het zou dus zomaar kunnen dat ze ziek worden vlak voordat we gaan vliegen. En vliegen met waterpokken, dat mag niet :cry:

Even flinke stress hier in het huis dus. Wat is wijsheid? Travelhome is nu aan het uitrekenen wat het eventueel zou kosten om enkele dagen eerder te vliegen en die paar dagen hotel oid te boeken. Deze optie wordt helaas niet door de annuleringsverzekering gedekt, want het schijnt niet mogelijk te zijn om door middel van een bloedonderzoek alvast te achterhalen of de kinderen besmet zijn.

Mocht één van de kinderen inderdaad ziek zijn geworden voor 11 mei, dan moeten we wel annuleren of omboeken. Omboeken naar een paar weken later zou lastig kunnen worden, omdat er mogelijk dan in de drukke tijd geen camper meer beschikbaar is. Ook zitten we natuurlijk met gemaakte reserveringen, zoals voor Upper Pines in Yosemite.

Ten slotte zou het in theorie zelfs mogelijk zijn dat de waterpokken zich precies tijdens de vlucht openbaren. Een extra landing hiervoor zal KLM niet maken, maar komen we met waterpokken Amerika wel in? Want terugvliegen mogen we dan ook niet meer... :blink:

Wat zouden jullie in onze situatie doen?
Reinier = Rhodez
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Als ik zieke kinderen zou hebben of de kans groot zou zijn dat ze ziek worden zou ik thuis blijven tot ze uitgeziekt zijn.
Want word je blij van een ziek kind met jetlag op een hotelkamer ? Denk het niet ....
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik kan me eigenlijk niet zo goed voorstellen dat je kind met waterpokken de VS niet in zou mogen, ik heb er in elk geval nooit van gehoord, en kan er zo ook nog niets over vinden.
Terug in Texas!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Overigens hebben wij wel eens tijdens verblijf in NL een bezoek aan hele goede vrienden (die ik dus al 2 jaar niet meer heb gezien) afgezegd vanwege een kind met waterpokken. Onze kinderen zijn ingeent, maar mijn man weet niet of hij het wel gehad heeft, en we zouden kort erna terugvliegen naar huis en dan weer een week later op vakantie gaan. Maar in jullie geval valt er helaas niets meer te vermijden.
Ik zou overigens gewoon gaan als je kinderen nog niet ziek zijn, als ze wel ziek worden op vakantie is dat jammer en vervelend, maar zo lang je niet weet of ze wel besmet zijn, zou ik mijn vakantie er zeker niet voor afzeggen. Veel te frustrerend als ze dan niet ziek worden.
Terug in Texas!
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Ik zou mij aan de planning houden. Het is niet zeker dat ze effectief besmet zijn en als je als voorzorg de juiste verzorging meeneemt, zie ik niet al teveel problemen. Mijn nichtje is ook al met waterpokken op vakantie geweest en mits enkele aanpassingen, heeft ze er weinig last van gehad. Het meest vervelende voor haar was dat ze er niet mee mocht zwemmen. Alvast veel succes!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal wellicht voor jullie en de kinderen niet zo'n probleem zijn als ze besmet blijken, maar het is niet verantwoord om met de kinderen te gaan vliegen omdat ze anderen al wel kunnen besmetten zelfs als ze nog geen verschijnselen vertonen. En waterpokken kan heel vervelend zijn voor volwassenen.
Misschien is het goed om met jullie huisarts te overleggen wat wel en niet verantwoord is?

Eerder vliegen is een optie maar dan loop je wel het risico met 2 zieke kinderen te zitten tijdens de vakantie. Langer op vakantie gaan wegens ziekte lijkt me inderdaad niet onder een annuleringsverzekering te vallen. :wink:

Marianne
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Maar je gaat toch niet je vakantie afzeggen omdat je kinderen MISSCHIEN de waterpokken te pakken hebben? Als het zo'n ernstige ziekte is die je ten alle tijdens moet voorkomen, waarom is dan niet iedereen ingeent? Ik denk trouwens ook niet dat je annuleringsverzekering iets dekt zolang niet vaststaat dat ze waterpokken hebben.
Terug in Texas!
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Vakantie afzeggen omdat de kinderen misschien ziek zijn wordt ook niet door een annuleringsverzekering gedekt. Gezien de kosten, gaat dat hem ook niet worden.

Met huisarts en verzekeringsmaatschappij is wel al overlegd. Zij kunnen op dit moment ook even niks doen. Het is gewoon afwachten of ze het gaan krijgen. Als ze het voor vertrek krijgen wordt het waarschijnlijk uitstellen tot het najaar. Als ze het daar krijgen is het vervelend, maar is het niet anders. Ik weet alleen dus niet hoe men in de VS omgaat met kinderen met waterpokken.
Reinier = Rhodez
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hemmie schreef:Maar je gaat toch niet je vakantie afzeggen omdat je kinderen MISSCHIEN de waterpokken te pakken hebben? Als het zo'n ernstige ziekte is die je ten alle tijdens moet voorkomen, waarom is dan niet iedereen ingeent?
Het is voor kinderen geen ernstige ziekte maar bij volwassenen kunnen er ernstige complicaties optreden - anders dan een in de war gegooide vakantie. Omdat de meeste mensen in hun kinderjaren waterpokken krijgen is inenting normaal gesproken niet nodig.

Ik weet niet wat ik in het geval van TS zou doen; het is een ontzettende vervelende situatie. Maar als TS besluit wel te gaan dan moet er rekening mee worden gehouden dat andere passagiers tijdens de vlucht risico lopen op besmetting.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wat een lastige situatie!
Zolang je niks zeker weet, zou ik me ook gewoon aan de plannen houden. Indien mogelijk en financieel haalbaar zou mij eerder vertrekken ook wel aanspreken. Ik denk niet dat je met waterpokken het vliegtuig in komt vanwege genoemd risico voor volwassenen. En de vraag is dan ook of je dat wel moet willen.

Onze meiden hebben allebei weinig last van de waterpokken gehad. (Maar ik weet van vriendinnetjes dat dat ook anders kan zijn...) Toen de jongste ze had waren we ook op vakantie (luxe kamperen in NL). We hebben toen 1 vervelende nacht gehad, maar verder heeft ze er weinig last van gehad. Ze was wel de week ervoor wat hangerig, maar toen wisten we nog niet wat er aan de hand was. Daar hadden we eigenlijk meer last van dan toen ze ze eenmaal had. Toen waren we ook al op vakantie en was ze gewoon niet fit, terwijl je wel allerlei dagjes uit doet.

We zijn ook gewoon op de camping gebleven. We hebben wel getwijfeld of we naar huis zouden gaan, maar uiteindelijk gewoon per dag gekeken hoe het ging. Dat zit je natuurlijk wel gewoon in NL en kan je dat makkelijk per dag bekijken.
Ze vond het wel vervelend dat ze niet mocht zwemmen, maar verder speelde ze de hele dag lekker buiten. Dan zit je natuurlijk wel op een NL camping met een hoop Hollandse nuchterheid en ouders die het prima vinden dat hun kind dan ook maar de waterpokken krijgt, dan is dat maar klaar. Geen idee hoe Amerikanen op waterpokken reageren en je hebt natuurlijk 2 mogelijk besmette kinderen i.p.v. 1.

Ik zou wel uit voorzorg waterpokkenmiddeltjes meenemen; als het dan ineens op komt zetten hoef je dat niet nog hals overkop te regelen en te zoeken.

Sterkte!
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Het ticket omboeken blijkt helaas niet mogelijk. Aangezien niet aangetoond kan worden of de kinderen momenteel besmet zijn, valt het laten annuleren van de eerste tickets en het boeken van nieuwe tickets niet onder een annuleringsverzekering. En om nu ongeveer € 3.000 uit te geven, omdat de kinderen misschien ziek zijn vinden we toch wat overdreven.

Hopen dat de vakantie dus toch maar door mag gaan....
Reinier = Rhodez
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik weet eigenlijk ook niet goed hoe ze in de VS op waterpokken zullen reageren, het komt er maar weinig voor, want alle kinderen zijn ingeent.
Als je kinderen vooraf waterpokken blijken te hebben dan mag je volgens mij niet vliegen, dat is dan heel jammer, maar dan betaalt neem ik aan de annuleringsverzekering ook uit, kun je later dit jaar hopelijk alsnog gaan. Als ze ziek worden op vakantie is het gewoon hopen dat ze niet zo ziek er van zijn, en misschien veel buiten activiteiten plannen, zodat je niet veel last zult hebben van mensen die bang zijn voor besmetting.
Als je kinderen vooraf nog geen waterpokken hebben kan het natuurlijk zo zijn dat ze tijdens de vlucht wel al besmettelijk zijn, maar dat weet je natuurlijk nooit. Nu ben je er bewust van dat ze wellicht besmet zijn, maar kinderen en volwassenen zijn tijdens een vlucht natuurlijk wel vaker besmettelijk zonder dat ze dat weten. Wij hebben wel eens met een dreumes in het vliegtuig gezeten die vlak na vertrek hoge koorts kreeg, bleek achteraf 6e ziekte te zijn. Is ook niet zo erg als waterpokken, maar wij wisten dat natuurlijk niet vooraf, en zo zou dat met een ziekte als waterpokken ook kunnen spelen. Dat risico is er nu eenmaal altijd als je in een vliegtuig stapt.
Terug in Texas!
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda »

Contagious Diseases
SAC clearance is required. Document the PNR and queue to Special Assistance Coordinators at DFW105/11 for follow-up or contact American Airlines Reservations for assistance. Passengers traveling with chicken pox must have lesions that are completely scabbed over, or present a medical certificate advising they are non-contagious.
Ik voel met je mee,
toen we destijds voor t eerst met onze net geen 1-jarige zoon wilde vliegen
had hij waterpokken.
Wij mochten niet vliegen!

Ik zou wachten tot er plekjes ontstaan
want je weet niet zeker of ze t krijgen natuurlijk!
En dan op t laatste moment beslissen wat te doen
Sterkte!
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Nou, het lijkt erop alsof onze reis toch door kan gaan! :thumbup:

Toch nog een vraagje op het laatst: hoe zit het eigenlijk met de stroom tijdens het rijden? Ik weet dat de normale stopcontacten het dan niet doen, maar waar zitten de 12 volt aansluitingen? Zijn die toevallig bij de zitjes aan het raam voor de kinderen? Dan kunnen zij namelijk tijdens het rijden naar filmpjes kijken.

Alvast bedankt!
Reinier = Rhodez
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda »

Dus de kids hebben geen waterpokken gekregen?
Fijn zeg!
Fijne vakantie :D
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik weet dat er steeds vaker achterin wel aansluitingen zitten, maar toch nog lang niet in elke auto. Misschien ook eens kijken of je via de sigarettenaansteker wat kunt doen. Ik had de laatste keer alleen een aansluiting in de achterbak.
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Als het goed is zijn jullie nu aan de andere kaant van de plas. Is de reis goed verlopen?
Is jullie blog openbaar? Ben erg benieuwd... :P

In ieder geval: Fijne vakantie!
Reinier
Amerika-ontdekker

Bericht door Reinier »

Hoi Inge. Ik zie je bericht nu pas. We zitten inderdaad nu in Amerika. De reis verloopt best goed, al hebben nu beide kinderen hier de waterpokken gekregen. Eerst de oudste en die heeft de jongste aangestoken. We hebben ons programma hier wel enigszins aangepast.

Het blog is wel openbaar hoor. Ik ben door de zieken nog niet helemaal bij, maar je kunt hem lezen op paardenbloemerf4.synology.me/wordpress (dus zonder www). Via het menu moet je nu nog even naar de verschillende pagina's. Ook staan er nog weinig foto's op. De WiFi hier in Amerika is toch een stuk trager en slechter dan in Nederland.
Reinier = Rhodez
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer