Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

welke app's gebruiken jullie in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
BartF
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: welke app's gebruiken jullie in de VS

Bericht door BartF »

driftkop schreef:GasBuddy voor benzine prijzen.
Deze wou ik vandaag ook downloaden maar ik krijg de melding dat deze niet beschikbaar is in mijn land... hopelijk kan ik die als ik in Amerika aankom wel installeren. De site van Gasbuddy is immers erg interessant.
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
JohannaPA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JohannaPA »

Apps die nog niet genoemd zijn:
- de AccuWeather app, ook voor tornado, storm, en brandmeldingen;
- Beep 'n Go en Groupon voor coupons;
- Parkmobile voor digitaal betalen voor parkeren;
- PNC Finder om zo ATMs te vinden (van mijn bank);
- Pandora radio app (werkt niet in Nederland) voor online streaming van muziek, tevens Spotify en Slacker Radio;
- Google Translate (gedownload als app, scheelt internetgebruik indien nodig);
- de FlyDelta en KLM apps om in te checken;
- de NS app voor weer eenmaal in Nederland;
- een 'assistive light' (zaklampfunctie) die ik gek genoeg apart moest downloaden;
- een QR reader (mocht je die nog niet hebben).
Blog: http://johannaslot.com
11-2013 J1 > 12-2013 PhD > 01-2014 verhuisd naar PA, USA > 05-2014 huis gekocht > 06-2014 H1B > 10-2014 labor cert. klaar > 11-2014 AOS > 01-2015 biometrics > 02-2015 EAD + i512 > 10-2015 Greencard
Bartje006
Amerika-ontdekker

Bericht door Bartje006 »

Ik gebruik de volgende apps:

Sygic > offline navigatie
Geotag Photos Pro > Voor het bijhouden van de route en GPS data aan mijn foto's te koppelen
Dropbox > Hier staan alle tickets en boekingen in
EyeFi Mobi > Om verbinding met mijn EyeFi kaart te maken (in mijn camera). Zodat foto's meteen op mijn telefoon/tablet kan bekijken.
Yelp > Voor het vinden van goede eettenten
Tripadvisor > idem

Hue > om te kijken of de lichten thuis uit zijn :)
Uber > Tot nu toe alleen nog in San Francisco gebruikt. (Je hebt ook nog Lyft en een andere, maar daar had je VS creditcard voor nodig).
Notitie app > voor bijhouden reisverslag
AirBNB
Zaklamp app
Weer app
Google Chrome
Nu.nl

En wat spelletjes en films voor in het vliegtuig. :thumbup:
Peter17
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Peter17 »

Ik gebruik nu (thuis) de app Sunrise & fall. Mooie hulp tijdens het plannen.
Zomer 2020 naar het Noord-Westen
inge-amerika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door inge-amerika »

Ik ben nu in de usa!

Ik gebruik:

- App voor creditcard. Snel een overzicht van uitgaven
- Choicehotels. Boek via deze app bijna alle Hotels. Goed betaalbare hotels en punten sparen voor gratis nachten.
- Andere boekingsapps voor vergelijking: expedia, tripadvisor, bookings.com, hotels.com, priceline, kayak
- currency app voor huidige wisselkoers
- Parkme App om de goedkoopste parkeergarages in de steden te vinden. (je kan ook zoeken naar specifieke tijden. Zo hadden wij een parkeergarage in Boston voor 5 dollar de hele dag in het weekend)

Dat was het wel!

Oh en eXcel om de kosten bij te houden :)
-
2015 Boston - San Francisco
2017 Tampa - Keys - Smoky Mountains - New Orleans
2018 New York citytrip
2022 Vegas - Yellowstone - Seattle - SF - Vegas
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door jwensammy »

Ringcredible voor naar thuisfront te bellen, (0,03 cent /min via wifi ontvanger ziet je gsm nr)
Nyc tip, om de fooi in restaurant makkelijk uit te rekenen
Priceline voor de beste deals voor hotels
Convert voor de koers om te rekenen
apps vd NP waar we naar toe gaan.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een persoon heeft hem al genoemd, maar Yelp is echt een aanrader. Niet alleen voor restaurants, hoewel het daarvoor het meest wordt gebruikt, maar ook voor andere bezienswaardigheden inclusief hotels. Ik (als Amerikaanse) gebruik die app veel. Verder is Waze een aanrader voor navigatie. De app leidt je om als er slecht verkeer is, je wordt gewaarschuwd over politie, ongelukken, camera's etc.. Vooral in het drukke (noord)oosten fijn. Uber is zeker handig, maar dan moet je een account aanmaken. Ook Parkmobile wordt veel gebruikt hier in het oosten, maar zelfde geval.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Een weer app, altijd handig..ik gebruik Weather-Pro maar er zijn er meer...
En waar ik erg tevreden over ben is Trip-it. Alle (reis)reserveringen etc in 1-oogopslag bij elkaar..Mail met je bevestiging van Booking? hoppa, op de juiste plaats in je trip. Zelf eventueel activiteiten invoegen en commentaar aanvullen bij wat automatisch is ingelezen. Echt een aanrader.
En in de grote steden de OV-apps.
Maar zonder gaat ook hoor....
Grote Amerika fan
Sonjah89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sonjah89 »

Ik las laatst een artikel over een nieuwe travel app; Polarsteps. Bedacht door een paar Nederlanders!

Volgens mij heel geschikt voor mensen die niet echt van plan zijn uitgebreid een reisblog bij te houden tijdens de reis, maar toch wel iets willen delen met vrienden/familie thuis en natuurlijk om zelf achteraf nog eens terug te lezen.

Je kunt in de App een nieuwe reis aanmaken en zodra deze reis start, zal de app je route bijhouden (geen internet of GPS voor nodig, zodra je weer online bent wordt alles wat je in de tussentijd hebt gedaan bijgewerkt). Je kunt ook heel makkelijk foto's + tekst toevoegen.
- Automatically keep track of your route and places you visited without taking your phone from your pocket.
- Explore a detailed overview of your journey including statistics such as the duration of your trip and total distance covered.
- Easily add photos and stories to your route and share your experience with your loved ones at home.
Ik heb er zelf dus nog geen ervaring mee maar ga het zeker uitproberen tijdens onze trip in september! :thumbup:

Oja, vooralsnog alleen beschikbaar voor iPhone/iPad, ik heb 'm op de iPad gezet.
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivoamerika »

Weet iemand een goede app met navigatie en kaarten die je goed kunt gebruiken in Amerika en bovendien offline te gebruiken is. Ik heb al wat gezocht maar veel van die apps zijn tegen betaling maar ik zoek juist een gratis app, heeft iemand een optie?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Navmii (oude Navfree). Werkt naar behoren. Wel van te voren de goede kaarten downloaden.
Groetjes,
Daniel
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Here Maps werkt ook prima, ook off line.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

deze is al eens in andere topics voorbij gekomen maar is echt een schitterende app. vorig jaar heb ik veel gebruik gemaakt van Everytrail om hikes te tracken en te volgen maar op of andere manier is de support voor iOS gestopt waardoor de app niet meer werkt. Na lang zoeken ben ik dan op Galileo uitgekomen. Super goede app waar je kaarten offline kan downloaden van de staten die je bezoekt én je kan de trails vanop de Everytrail downloaden in GPX bestanden en deze inladen in Galileo zodat je mooi de hikes kan volgen op je iphone. Aanrader voor wie op zoek is naar een goede tracking app die ook hikes kan inladen zodat je zeker niet verloren loopt moest je offtrail hikes beginnen doen zoals de bisti badlands enz
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer