Ik wil al langere tijd naar de USA verhuizen, en hoe ouder ik wordt, hoe sterker de drang wordt.
Volgend jaar studeer ik af als Bachelor in de verpleegkunde (na eerst 10 jaar in de toeristische sector gewerkt te hebben). Iemand ervaring met hoe het zit om naar daar te verhuizen voor te werken als verpleegkundige? Ik weet dat ik daar nog een extra examen moet afleggen en ook mijn diploma laten vertalen? klopt dat en hoe zit dat precies? Ik ben al gaan vragen op school bij de verantwoordelijke voor internationale studentes, maar zij wist mij niet meer te zeggen dan dat het allemaal heel ingewikkeld was.
Eventueel denk ik erover na om een Banaba te doen (bachelor-na-bachelor) of een Master. Heb ik dan dan betere kansen? Of zou ik deze misschien beter in de USA proberen te doen?
Ook is er iemand in de USA met wie ik nu vrienden ben en ik zie dat dit wel meer dan vrienden kan worden. Stel dat dit in orde komt

enig idee of verpleegkundige veel werkkansen hebben in Arizona? (waar hij woont?)
stel dat ik zou meedoen aan de lottery voor een greencard, kan dat dan nadelig werken om dan uiteindelijk green card te bekomen via huwelijk? Dat ze dan denken dat ik eerst probeer via lottery en als dat niet lukt maar probeer om één of andere vent aan de haak te slaan voor alsnog aan die green card te komen.
allez, ik weet ik loop wat op de zaken vooruit, maar ik wil graag op de hoogte zijn wat wel en niet kan vooraleer ik een stomme fout bega.