Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Elke V.: Definitieve reisen het van te voren boeken hotels

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Elke V.
Amerika-ontdekker

Reis Elke V.: Definitieve reisen het van te voren boeken hotels

Bericht door Elke V. »

Wij zijn net terug uit de VS en hebben een fantastische reis achter de rug. Onze hotels waren aan het begin en aan het einde van de reis en bij de National Parks van tevoren geboekt. De tussenliggende hotels hebben we afhankelijk van waar we wilden stoppen, ter plaatse gezocht. Het vinden daarvan was in april geen enkel probleem. Bij geen enkel hotel was er geen kamer.

12.4: vlucht naar Phoenix. Verblijf in een redelijk luxe ressorthotel in Scottsdale, The Saguaro, met een prachtig zwembad. In oktober hebben we $ 132,- voor een nacht betaald. Bij boeking in april had dezelfde kamer $ 256,- gekost.
13.4: Best Western Prescottian. Twee weken voor de reis toch nog geboekt.€ 91,84.
14.4: Hampton Inn in Flagstaff:€ 137,98. Onderweg besloten dat we toch niet in Sedona wilden overnachten. Stadje was ons deze keer te toeristisch. In vergelijking met andere hotels te duur.
15.4: BW Wayfarers in Kingman: € 110,94. Onderweg besloten in Kingman te blijven. Een bijzonder klantvriendelijk hotel.
16.4: via de prachtige weg naar Oatman in Las Vegas een kamer genomen in het Mardi Grass hotel, dat we al van twee eerdere Amerikareizen kenden. Mooi zwembad. Fremont Street bleek enorm te zijn aangepast. € 85,54.
17.4: in Las Vegas een hotel in St. Georges geboekt.. Was echt niet nodig geweest. We konden de Days Inn in St. George niet eens makkelijk vinden. Ligging hotel was ook niet prettig.€ 95,79.
18.4: Quality Inn & Suites in Springdale (prima ligging ten opzichte van Zion, voordeel de shuttlebus net voor de duur).. zonde dat we hier niet twee nachten hadden geboekt. Maar dat weekend was alles vol in Scottsdale, we hoefden dat weekend ook geen entree voor een National Park te betalen, omdat dat de officiële opening van het seizoen was. € 96,97. Door de korte afstand St. George/Springdale hadden we wel bijna twee hele dagen in Zion.
19.4: Ruby's Inn bij Bryce: van tevoren geboekt. Lag inderdaad erg dicht bij Bryce. € 204,06 voor twee nachten.
20.4: Ruby's Inn bij Bryce: zie 19.4.
21.4: Uiteindelijk in Page een kamer genomen. Quality Inn Page, € 125,56.
22.4: Gouldings in Monument Valley.. Grandioos de ligging met uitzicht op Monument Valley en een balcon. Duur qua hotel, maar het was elke cent waard. 2x sunset en sunrise.
23.4: Gouldings in Monument Valley.. zie hierboven. In totaal € 353,- betaald voor twee nachten.
24.4: Holiday Inn in Chinle (Canyon de Chelly).. hotel van tevoren geboekt.. prima uitgangspunt voor de tour. € 124,28.
25.4: In Holbrook overnacht. Best Western Arizonnian genomen. € 105,54.
26.4: onderweg naar Tucson een hotel in Globe genomen. Best Western Copper Hills Inn. € 105,56. Zeer mooie rit trouwens.
27.4: in Tucscon twee nachten in het Best Western Royal Sun verbleven. Een uitstekende suite gekregen (men was met de parkeerplaats bij de kamers bezig, maar wij vonden het geen probleem om 50 meter verder te parkeren).Totaalprijs voor twee nachten € 201,=. Inclusief een werkelijk uitstekend ontbijt (keuze uit 10 ontbijtmenu's). Het zwembad was ook erg leuk.
28.4: zie 27.4.
29.4: Super 8 Downtown Phoenix van tevoren geboekt. Erg goedkoop, € 161,69 voor twee nachten. Ligging was inderdaad op loopafstand van het centrum van Phoenix. Maar wij zouden een volgende keer de laatste dagen van een rondreis toch liever een wat aangekleder hotel nemen met meer faciliteiten. Het zwembad was er wel, maar zeer klein en niet zeer aantrekkelijk. Staff was niet erg vriendelijk.
30.4: zie 29.4.

Veel geleerd over diverse stammen in het Zuidwesten (alle visitor centers die we tegenkwamen hebben we bezocht, diverse musea bezocht) en veel mooie gebieden gezien.

Hopelijk over twee jaar weer naar de VS.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Definitieve reisindeling en het van te voren boeken hotels

Bericht door Vito »

Eerlijk gezegd vind ik dat je toch nog behoorlijk dure overnachtingen hebt gehad, ondanks dat het voorseizoen was. Dat heeft dan misschien toch te maken met het last minute een kamer boeken?
Als ik zie wat wij kwijt zijn, en dan is het voor de hotels hoogseizoen, valt het voor ons toch nog mee. Ik heb het idee dat vroeg boeken toch loont, want als ik zie wat hotels nu rekenen voor exact dezelfde kamer die ik verleden jaar of in januari heb geboekt voor mei, ben ik echt stukken voordeliger uit.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ben ik mee akkoord, de gemiddelde kamerprijs is hier toch aan de hoge kant, tenzij er specifiek naar duurdere (en grotere of luxueuzere) kamers werd gekeken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Elke V.
Amerika-ontdekker

Bericht door Elke V. »

De meeste hotels die we van tevoren hebben geboekt zijn in november 2014 geboekt.. Maar dat waren de hotels die we per se wilden hebben, zoals Gouldings, Holiday Inn in Chinle (maar 3 hotels in de hele stad), Saguaro, Bryce en Springdale. Medio april hadden wij trouwens te maken met een lage Eurokoers. Monument Valley is gigaduur, dat vonden wij ook. Maar toen wij er een keer waren, vonden wij dat wel de moeite waard.

Wij kiezen er trouwens wel voor om bijvoorbeeld een Best Western of Quality Inn te zoeken. Daar weet je wel wat je kunt verwachten. Days Inn en Knights Inn, of Super 6 of 8, daar hebben wij een aantal slechte ervaringen mee gehad. Het toppunt was in 2013 een Knights Inn in Nashville, dat wel dicht bij het Centrum lag, maar waar wij het een afbraakboel vonden en waar je bang was om in bed te gaan liggen. En buiten het hotel was de omgeving niet al te veilig.

Ik heb trouwens tussendoor regelmatig gekeken naar de prijzen van de reeds geboekte hotels, en de prijzen werden inderdaad iets duurder. Daarom de opmerking m.b.t. Saguaro.
Mij viel trouwens op dat wij deze keer voor state en city tax samen tussen 10 en 15% extra moesten betalen (ook Navajo tax) bovenop de gewone kamerprijs. In diverse hotels kwam daar nog een sales tax of een green fee bovenop. Ik kan me niet herinneren dat wij in 2012 of 2013 zoveel tax hebben betaald.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Thanks voor het doorgeven van je hotels. Misschien wil je deze ook wel bovenin wat beter beschrijven in het 'hotels en campings' deel van het forum.

Ik vind er ook een aantal dure nachten bijzitten. Ik betaalde voor de bryce view lodge bijvoorbeeld maar €63.
Ook Kingman vind ik prijzig. Maar het gaat er om of je een goed vakantie hebt gehad natuurlijk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer