Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

waar overnachten in New Orleans ?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: waar overnachten in New Orleans ?

Bericht door Nati »

We hebben een hotelkamer!
Toch maar eens een gokje gewaagd met Priceline en na het 3de bod was het bingo.
Begonnen aan 100 euro per nacht voor een 4* in het French quarter maar dat was uiteraard te hoog gegrepen. 2de gok aan 110 euro voor een hotel met 3.5* en een andere wijk erbij en het was weer noppes. 3de keer bleek een goede keer want nu voor 112 euro een 3* hotel gewonnen.
Best Western Plus St Christopher gelegen in Magazine street: totaal kosten 273.98 euro taxes en fees inbegrepen en ze serveren zelfs nog een ontbijt.
Het is wel met een dubbel gevoel want zij hebben kamers waarin er geen ramen zijn en ook de reviews op tripadvisor zijn uiteenlopend. Volgens de website van Hotels.com betaal je voor dezelfde periode voor een kamer met raam 438 euro alle belastingen en toeslagen inbegrepen,Booking .com was 339 euro zonder alle taxen ,dus wat wij betalen is uiteindelijk toch nog een redelijke prijs voor dat weekend voor een hotel in de stad.

@Figment spijtig dat we elkaar misschien mislopen maar wij hebben geen strak reisschema en boeken enkel de eerste en laatste dagen van onze reis en daardoor kan het zijn dat we misschien wel vroeger in New Orleans aankomen
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Fijn dat het is gelukt! Dit hotel had ik ook in een vorig berichtje genoemd en is volgens mij een prima verblijfplaats. Ik heb er zelf nooit overnacht, maar het ligt echt super centraal in het Warehouse District. Even Canal Street oversteken en je bent in French Quarter! Ook de St. Charles Streetcar ligt om de hoek, evenals vele attracties.
Het is overigens niet vreemd dat er kamers zijn die geen raam hebben. Het klinkt vreemd, maar er zijn zoveel hotels in New Orleans met kamers zonder raam. Sommige hotels proberen deze kamers juist aan te bevelen als zgn "vampire rooms", waar je niet bang hoeft te zijn dat er daglicht in je kamer komt. Er worden serieus speciale arrangementen aangeboden waar reizigers grif voor betalen!
De reden waarom er kamers zonder raam zijn, is omdat er veel hotels in historische panden zijn. Van binnen mag er wel een en ander worden verbouwd, maar de buitenkant van de panden mag niet worden veranderd. Het mag wel een ander kleurtje krijgen, maar er mag alleen worden gekozen uit kleuren die de gemeente goedkeurd. Dit om het historisch erfgoed te bewaren. Vandaar dat het na een verbouwing regelmatig voorkomt dat er donkere kamers zijn. Je kan altijd voor vertrek contact opnemen met het hotel en vragen naar een kamer met raam. Daar zullen ze denk ik niet zo moeilijk over doen.

Ik heb ook niet echt een strak schema gepland. In New Orleans verblijf ik bij vrienden en daarna reis ik verder naar Atlanta of Biloxi, afhankelijk of er in dat weekend gratis overnachtingen zijn via MyVegas.
Alvast heel veel plezier gewenst met alle voorbereidingen en voorpret!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ik heb dit bericht nét te laat gelezen.

Ik heb voor september 2015 het Holiday Inn New Orleans Downtown Superdome geboekt. Rechtstreeks bij het hotel.
We betalen $ 149,78 per nacht, inclusief ontbijt (dit is inclusief tax).
Vlakbij de streetcar maar ook op slechts 20 minuten lopen van French Quarter.

Ik wil liever in het Holiday Inn French Quarter-Chateau LeMoyne zitten maar dat vind ik nu nog te duur.
Een van mijn collega's heeft afgelopen jaar op het laatste moment dit hotel nog kunnen boeken voor ik geloof $ 80 per nacht.
Ga de websites maar eens goed in de gaten houden.

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Hoi Reny,
Kijk ook eens bij hotelscombined.com. Hier kan je vaak goede deals vinden! Het hotel wat je op dit moment hebt is ook zeker niet slecht. Het ligt geloof ik vlakbij City Hall. Een veilige buurt om rond te lopen, maar nou niet bepaald charmant. Het is echt downtown. Mocht je er toevallig zijn op het moment dat de Saints thuis spelen, dan is deze omgeving wel the place to be! Gezellig tailgating bij de Superdome, echt een aanrader! Binnen 10 minuten loop je naar French Quarter.

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Dank je wel voor de reactie en info.

ik ga deze site eens verkennen. In principe zijn we niet écht ontevreden over ons geboekte hotel.
En 10 minuten lopen naar French Quarter is voor ons geen enkel probleem.

Maar......wie weet, switch ik nog (komt regelmatig voor :wink: )

Groet,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
gerretje1960
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door gerretje1960 »

Wij hebben een hotelletje in de wijk Bywater, naast French quarters gelegen geboekt. Het heet the Lookout inn, en heeft 4 kamers met ieder hun eigen thema. kamers kosten altijd ongeveer 100 dollar. Net iets te ver om te lopen, maar de bus stopt er vlakbij. En we zitten er aan te denken om fietsen te huren, lijkt me heerlijk.
September/oktober 11e keer Florida, yes.
USAreis
Amerika-ontdekker

Bericht door USAreis »

Wellicht kan iemand ons verder helpen....

Wij hebben ons oog laten vallen op het best western plus french quarter landmark hotel.
Nu ligt dit als we op google maps kijken aan de rand van french quarter, Rampert street bij het Louis Armstrong park.
Kunnen we daar savonds gewoon over straat qua veiligheid?

Ons oog is ook gevallen op maison dupuy hotel en het holiday inn french quarter chateau.
Die liggen wat meer in het centrum van french quarter.
Prijs kwaliteit verhouding is het best western echter aantrekkelijker (vinden wij).

Alvast bedankt voor de reacties!
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Ja hoor, je kan 's avonds met een gerust hart over N. Rampart Street lopen! Een aantal jaren geleden was dit nog een beetje een vaag gebied, maar inmiddels is dat niet meer het geval. Het hotel zit vlakbij de Voodoo Spiritual Temple van Priestess Miriam, wat zeker een bezoekje waard is! Je zit ook vlakbij de Voodoo Lounge, een gezellige buurtkroeg. En ook het Backstreet Cultural Museum ligt om de hoek! Ik zou 's avonds niet over de begraafplaatsen lopen, maar verder zit je goed. Ik vind het zelf heerlijk om 's avonds over de Esplanade te wandelen en heb mij in die omgeving nooit onveilig gevoeld! Alvast heel veel plezier gewenst & let the good times roll!

USAreis
Amerika-ontdekker

Bericht door USAreis »

Bedankt voor je reactie!

Misschien hebben we nu toch iets beters gevonden... Place d'armes hotel?
Ik heb op dit forum wel positieve dingen gelezen daarover!

We gaan nog even nadenken wat we doen :)
pretberg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door pretberg »

We hebben voor ons bezoek in oktober voorlopig een hotel geboekt in Jefferson, Jefferson Inn &Suites.
Het is nog annuleerbaar dus hebben nu de tijd om verder te kijken, de prijs was 150 euro voor 2 nachten en had een goede waardering op diverse sites.

Heeft iemand ervaring met dit hotel of de omgeving van het hotel?
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
2025 North East USA
Puckiet
Amerika-ontdekker

Bericht door Puckiet »

En als je met een camper rond reist? Ik zie een RV- camping aan de rand van French Quartier, is dat aan te raden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer