Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Snackbar keten in Amerika
-
- Amerika-ontdekker
Snackbar keten in Amerika
Beste Alles Amerika forum leden,
Ik ben nieuw op dit forum dus zal mij direct even voorstellen. Mijn naam is Rick 23 jaar jong, nog nooit in de verenigse staten geweest maar staat wel hoog op mijn verlanglijstje.
Ik open dit onderwerp omdat ik al met een paar mensen een stevige discussie heb gevoerd over het feit dat ik denk dat een snackbar zoals wij die in Nederland kennen aanslaat bij de Amerikanen. Misschien wel met een Amerikaans 'sausje'.
Ik ben wel eens benieuwd naar de reacties van de echte Amerika kenners. Hoe denken jullie er over ? Een snackbar met drive-thru, snacks uit de muur en de snacks zoals wij die kennen een Amerikaanse naam geven en als bij producten stroopwafels en dergelijke.
Ik ben het (nog)niet van plan om te realiseren ook al vind ik het zelf een fantastisch idee, mijn omgeving denkt daar totaal anders over.
Ik ben benieuwd!
Groetjes Rick
Ik ben nieuw op dit forum dus zal mij direct even voorstellen. Mijn naam is Rick 23 jaar jong, nog nooit in de verenigse staten geweest maar staat wel hoog op mijn verlanglijstje.
Ik open dit onderwerp omdat ik al met een paar mensen een stevige discussie heb gevoerd over het feit dat ik denk dat een snackbar zoals wij die in Nederland kennen aanslaat bij de Amerikanen. Misschien wel met een Amerikaans 'sausje'.
Ik ben wel eens benieuwd naar de reacties van de echte Amerika kenners. Hoe denken jullie er over ? Een snackbar met drive-thru, snacks uit de muur en de snacks zoals wij die kennen een Amerikaanse naam geven en als bij producten stroopwafels en dergelijke.
Ik ben het (nog)niet van plan om te realiseren ook al vind ik het zelf een fantastisch idee, mijn omgeving denkt daar totaal anders over.
Ik ben benieuwd!
Groetjes Rick
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Snackbar keten in Amerika
Mijn man (Amerikaan) en ik roepen al jaren dat zoiets zeker in ons gebied (nogal internationaal) heel populair zou zijn. Je hebt het natuurlijk over een gigantisch land en het zal ervan afhangen waar je je vestigt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Petra,
Bedankt voor je reactie. Tuurlijk is een vestigingsplaats heel belangrijk, maar dat zou natuurlijk heel veel stappen verder in het proces zijn
. Ben gewoon benieuwd hoe de Amerikaan het zou vinden, het is natuurlijk niet om de hoek om ze even te laten proeven haha en de mensen hier hebben er wel aardig kijk op denk ik zo.
Bedankt voor je reactie. Tuurlijk is een vestigingsplaats heel belangrijk, maar dat zou natuurlijk heel veel stappen verder in het proces zijn

Er zal ergens in de VS zeker wel een markt voor zijn, vooral als je het een beetje aanpast aan de Amerikaanse smaak door b.v. ook wat gezonde dingen erbij te serveren (zelfs McD heeft tenslotte salades). Zo is er hier iemand die begonnen is met Belgische friet te verkopen, en Belgische wafels. Hij heeft nu 3 vestigingen, en serveert er inmiddels ook broodjes bij. http://www.brugeswaffles.com
Ik hoop zelf dat iemand nog eens een Hollandse Pannenkoeken & Poffertjes tent wil opening in de buurt!
Ik hoop zelf dat iemand nog eens een Hollandse Pannenkoeken & Poffertjes tent wil opening in de buurt!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hehe de Amerikaanse smaak is nu opeens gezond geworden?Dutchess schreef:Er zal ergens in de VS zeker wel een markt voor zijn, vooral als je het een beetje aanpast aan de Amerikaanse smaak door b.v. ook wat gezonde dingen erbij te serveren (zelfs McD heeft tenslotte salades). Zo is er hier iemand die begonnen is met Belgische friet te verkopen, en Belgische wafels. Hij heeft nu 3 vestigingen, en serveert er inmiddels ook broodjes bij. http://www.brugeswaffles.com

door er een paar verschrikkelijke combinaties in te gooien; Frikandel in aardbeien gel of pindakaas milkshake.
Ik heb een aantal jaar geleden onderzocht of pannenkoeken & poffertjes een goed idee zou kunnen zijn, maar ik kwam er toen niet uit.
Om veel pannenkoeken snel achter elkaar te maken heb je best wat mankracht nodig. En aangezien mensen nooit meer dan een pannenkoek
en een drankje bestellen moet je echt heel veel klanten hebben om er iets aan over te houden.
Een muur zoals de FEBO daar geloof ik wel in. Maar eigenlijk overal ter wereld. Lijkt me gaaf om zoiets in een stad als bijvoorbeeld Rome of Barcelona te proberen.
Friet van Piet zal het op de us192 vast heel goed doen.
Maar het importeren van al die vleeswaren in (aanvankelijk) kleine hoeveelheden zal nog een hele opgave zijn.
Frikandel speciaal en patatje oorlog of kapsalon zijn al weird genoeg
Maar het importeren van al die vleeswaren in (aanvankelijk) kleine hoeveelheden zal nog een hele opgave zijn.
Frikandel speciaal en patatje oorlog of kapsalon zijn al weird genoeg
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Color01
- Amerika-expert
als jij hier in de buurt een automatiek of een hollandse cafetaria opent, dan ben ik je vaste klant 

Ik weet zeker dat je er veel aan overhoud. Als in drenthe pannekoekboerderijen kunnen bestaan, dan kan het in amerika zeker. Het voordeel van de amerikaanse klant is dat ze niet lang zitten in tegenstelling tot nederland. Een tafel krijg je meerde keren per lunch en diner vol.jummel schreef:
Ik heb een aantal jaar geleden onderzocht of pannenkoeken & poffertjes een goed idee zou kunnen zijn, maar ik kwam er toen niet uit.
Om veel pannenkoeken snel achter elkaar te maken heb je best wat mankracht nodig. En aangezien mensen nooit meer dan een pannenkoek
en een drankje bestellen moet je echt heel veel klanten hebben om er iets aan over te houden.
Trust me i'm a chef

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties
, ik denk dat het in het begin wel vrij lastig is om de snacks te laten overkomen. Volgens mij, maar daar ben ik niet zeker van produceerd bijvoorbeeld FEBO zijn eigen snacks. Mocht het bijvoorbeeld wel een keten worden lijkt mij zelf produceren ook rendabeler.
Zou de gemiddelde Amerikaan nou echt zwichten voor een patatje oorlog, frikandel(speciaal) of berenhap etc ?

Zou de gemiddelde Amerikaan nou echt zwichten voor een patatje oorlog, frikandel(speciaal) of berenhap etc ?
Maar ligt dat aan de klant of aan het restaurant die je het hoofdgerecht al brengt terwijl je nog aan je appetizer bezig bent, en de rekening al brengt terwijl je nog zit te eten?yarrah schreef: Het voordeel van de amerikaanse klant is dat ze niet lang zitten in tegenstelling tot nederland.

Ja, je lacht erom, maar meer en meer restaurants en ketens gaan over op meer gezond eten. De laatste is Panera Bread:jummel schreef:Hehe de Amerikaanse smaak is nu opeens gezond geworden?
https://fortune.com/2015/05/04/panera-b ... gredients/
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Stuff Dutch People Like: http://stuffdutchpeoplelike.com/2012/09 ... ries-mayo/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
Belangstelling genoeg. Nu "alleen" de Amerikaanse immigratiedienst er "even" van overtuigen dat je een werkvergunning moet krijgen om dit grote gat in de Amerikaanse markt op te vullen.
Succes. En ja, je hebt al een grote groep erg trouwe klanten.
Succes. En ja, je hebt al een grote groep erg trouwe klanten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
Hier wordt genoemd dat steeds meer amerikaanse fastfood restaurants naast hun vette hap een gezonde keuze bieden. Ik heb dus even opgezocht hoe ongezond onze Nederlandse snack nou zijn t.o.v. Amerikaans fastfood. Ik kwam toen bij deze tabel uit;
2. Een grote pizza 1.000 calorieën (gemiddeld)
3. Big Tasty met bacon, Mc Donalds 905 calorieën
4. Dubbele Whopper, Burger King 900 calorieën
5. Diepvriespizza 750 calorieën (gemiddeld)
6. Dubbele Quarterpounder met kaas, Mc Donalds 740 calorieën
7. Patat met mayonaise 590 calorieën
8. Kroepoek, per 100 gram: 541 calorieën
9. Broodje shoarma met knoflooksaus 490 calorieën
10. Patat met ketchup 490 calorieën
11. Milkshake (Medium) 417 calorieën
12. Berenklauw 320 calorieën
13. Sauseizenbroodje 310 calorieën
14. Ham/kaas croissant 260 calorieën
15. Bamibal 230 calorieën
16. Frikandel 190 calorieën
17. Kroket 150 caloerieen
In vergelijking met een paar burgers van Mc Donalds is de kroket dus eigenlijk zo slecht nog niet. Wederom een plusplunt waarom de amerikaan aan de Nederlandse snack zou moeten.
Persoonlijk zou ik mij meer op een franchise concept richten dan dat ik zelf elke zaak stuk voor stuk volledig zou moeten runnen
2. Een grote pizza 1.000 calorieën (gemiddeld)
3. Big Tasty met bacon, Mc Donalds 905 calorieën
4. Dubbele Whopper, Burger King 900 calorieën
5. Diepvriespizza 750 calorieën (gemiddeld)
6. Dubbele Quarterpounder met kaas, Mc Donalds 740 calorieën
7. Patat met mayonaise 590 calorieën
8. Kroepoek, per 100 gram: 541 calorieën
9. Broodje shoarma met knoflooksaus 490 calorieën
10. Patat met ketchup 490 calorieën
11. Milkshake (Medium) 417 calorieën
12. Berenklauw 320 calorieën
13. Sauseizenbroodje 310 calorieën
14. Ham/kaas croissant 260 calorieën
15. Bamibal 230 calorieën
16. Frikandel 190 calorieën
17. Kroket 150 caloerieen
In vergelijking met een paar burgers van Mc Donalds is de kroket dus eigenlijk zo slecht nog niet. Wederom een plusplunt waarom de amerikaan aan de Nederlandse snack zou moeten.
Persoonlijk zou ik mij meer op een franchise concept richten dan dat ik zelf elke zaak stuk voor stuk volledig zou moeten runnen
@bekker0251, je ziet mijns inziens twee zaken over het hoofd.
1) Is de smaak van de Amerikaan wel zodanig dat deze onze snacks zal gaan consumeren?
2) Fijn dat een patatje met minder calorieën heeft dan een Big mac, maar een Amerikaan haalt meestal een complete maaltijd bij fastfood en is gewend aan grotere porties, waardoor het aantal calorieën ook al snel groeit.
1) Is de smaak van de Amerikaan wel zodanig dat deze onze snacks zal gaan consumeren?
2) Fijn dat een patatje met minder calorieën heeft dan een Big mac, maar een Amerikaan haalt meestal een complete maaltijd bij fastfood en is gewend aan grotere porties, waardoor het aantal calorieën ook al snel groeit.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Als je het mij vraagt wordt dit direct een succes. Maar voor het kan uitgroeien tot een succes zal je heel wat moeilijke stappen moeten doorstaan. Toch, ga ervoor!
Hier in Chicago zit een Nederlands pannenkoeken huis ben er nog steeds niet geweest maar schijnt een grote hit te zijn! Geloof dat er een tentje is die Vlaamse frieten verkoopt. Ik denk dat een frikandel of kroketje best een goeie hit kan worden hier in de VS! Mis ik toch wel eens hoor een lekkere kaassoufflee
Ik vraag me af warom mensen denken dat dit een succes wordt. Ik heb weleens Amerikanen meegenomen naar Lage Vuursche voor een pannenkoek. Vonden ze helemaal heerlijk, zo anders dan de pancakes in de VS. Zou je hier vaker gaan eten? Nooooooo. Idem voor een snackbar.
Ik vind de VS ook geweldig qua fastfood. Maar er vaker heengaan? Nee, dat weer niet.
Wat ik je wil meegeven is dat als je inderdaad zo'n plan hebt, onderzoek het echt goed. Ga niet af op een paar mensen/(Neder)Amerikanen die het een goed idee vinden, maar zorg dat je uitvindt of Amerikanen vaker bij je zullen komen.
Ik vind de VS ook geweldig qua fastfood. Maar er vaker heengaan? Nee, dat weer niet.
Wat ik je wil meegeven is dat als je inderdaad zo'n plan hebt, onderzoek het echt goed. Ga niet af op een paar mensen/(Neder)Amerikanen die het een goed idee vinden, maar zorg dat je uitvindt of Amerikanen vaker bij je zullen komen.
-
- Amerika-ontdekker
@Hockey
Het is tot nu toe ook alleen een gedachte en het ging mij meer een beetje om de meningen te peilen. Ik denk zelf dat het het moeilijkst is om mensen bekend te maken met de producten, verder denk ik dat het wel aan zal slaan. Wij eten immers ook rolletjes rijst met zeewier hier(sushi :p) en andere gekke dingen. Naar mijn weten is de originele amerikaanse keuken redelijk basic en is het overgrote deel van de restaurants bepaald door buitenlandse invloeden.
Wat betreft de calorieen
als er per stuk minder calorieen in een kroket zitten dan in een big mac zie ik dat juist als een plus punt, bestelt iemand er vervolgens tien dan ja...
Het is tot nu toe ook alleen een gedachte en het ging mij meer een beetje om de meningen te peilen. Ik denk zelf dat het het moeilijkst is om mensen bekend te maken met de producten, verder denk ik dat het wel aan zal slaan. Wij eten immers ook rolletjes rijst met zeewier hier(sushi :p) en andere gekke dingen. Naar mijn weten is de originele amerikaanse keuken redelijk basic en is het overgrote deel van de restaurants bepaald door buitenlandse invloeden.
Wat betreft de calorieen

Een snack heeft in america een andere betekenis dan in nederland. Hier is het een maaltijd in amerika een tussendoortje.
Wil je daar een snackbar openen dan zul je toch kijken wat een snack in amerika is en je aanbod daar op aanpassen. Od ede naam snackbar veranderen naar iets anders die de lading wel dekt.
Nog iets over gezonde maaltijden je denkt dat daar minder callorien in zitten, maar sommige hebben meer dan een frietje met een hamburger. Bron: bbc
Wil je daar een snackbar openen dan zul je toch kijken wat een snack in amerika is en je aanbod daar op aanpassen. Od ede naam snackbar veranderen naar iets anders die de lading wel dekt.
Nog iets over gezonde maaltijden je denkt dat daar minder callorien in zitten, maar sommige hebben meer dan een frietje met een hamburger. Bron: bbc
Go T@bbing!!!!