Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika als 20 jarige?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
lisavh1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Emigreren naar Amerika als 20 jarige?

Bericht door lisavh1 »

Beste Amerika liefhebbers,

Ik ben nu al enkele jaren er van overtuigd dat Amerika voor mij de eindbestemming is. Het land waar ik wil leven.
Gedurende 4 à 5 jaar deed ik niks anders dan research over hoe moeilijk het nu eigenlijk is en aan welke soort formaliteiten ik allemaal moet voldoen om te emigreren naar VS.

Ondanks mijn gedrevenheid, schrikt mijn leeftijd mij toch nog wat af. Ik ben momenteel 20 jaar en vraag mij af of het wel nut heeft om volgend jaar deel te nemen aan de Greencard Lottery. Stel dat ik de eerste stappen van de loterij doorsta, maak ik evenveel kans als iemand van 40 jaar om uiteindelijk effectief die Greencard te bemachtigen?

Alvast bedankt en laten we samen hopen op een prachtige Amerikaanse toekomst!
Hockey
Amerika-expert

Re: Emigreren naar Amerika als 20 jarige?

Bericht door Hockey »

Laten we de vraag omdraaien. Waarom zou je minder kans maken? Als je aan de eisen voldoet en wint, en je nummer current wordt, dan mag je emigreren.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Gewoon meedoen. De kans op winnen is <1%. Als je daadwerkelijk wint kun je je druk gaan maken over het vervolgtraject.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
lisavh1
Amerika-ontdekker

Bericht door lisavh1 »

Bedankt voor het snelle antwoord.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Even een aanvulling. De US is toch wat lastiger geworden als het om Lottery Winners gaat.
Je moet minstens een middelbare school opleiding hebben, of enige ervaring in een beroep waar vraag naar is.
Je moet aantonen dat je jezelf kunt onderhouden in de US, en enig spaar-geld hebt om de eerste periode te overbruggen.

Doe je mee, en win je plus ga je voor het visum, en wordt je afgewezen, dan wordt later op vakantie gaan in de US of er gaan studeren een stuk lastiger. Je hebt nl. door je visum-aanvrage je immigration intent blootgegeven. En die intent is verboden als het gaat om tijdelijk verbijf voor toerisme of studie/stage.

Ga je met de komende Lottery meedoen, zorg dan dat je in Ned. iets leert dat je redelijke kans heeft op werk in de US.
Meer info kun je vinden in de voorwaarden van de E-DV Lottery.
Ga ook zoveel mogelijk sparen zodat je inderdaad straks een saldo hebt staan op de bank.

Succes !
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Hey Lisa

Ik moet zeggen dat ik het wel grappig vind, eerder deze week was er een echtpaar dat net met pensioen is waar over de leeftijd gediscusseerd werd, en nu iemand die aan de andere kant van het spectrum staat.
Ik zou juist zeggen dat jouw leeftijd bijna het perfecte moment is om over te stappen... maar eerst moet je dan wel de loterij winnen, sommige mensen proberen het al tientallen jaren...

Vertel eens een beetje over jezelf en je plannen...
Waar zou je naartoe willen in amerika en waarom? En ben je nog aan het studeren of werk je al? En ben je al eens in Amerika geweest?
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De 'perfecte overstap' is alleen mogelijk als de Consular Officer' het ook zo ziet.
Er is meer selectie, kandidaten die het mogelijk niet gaan redden worden nu afgewezen.
Winnen is op zichzelf niet meer genoeg.

Wat trekt al deze mensen zo ? Bijna alles wat je op tv/cable etc. ziet, wordt gefilmd in Canada !
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ik was 25 toen ik hem won
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ja - maar dat is inmiddels al een aantal jaren geleden. De regels zijn veranderd.
dabei
Amerika-ontdekker

Bericht door dabei »

Meedoen met de loterij is gratis (winnen niet), dus schrijf je gerust in ;)
lisavh1
Amerika-ontdekker

Bericht door lisavh1 »

TwentseGijs schreef:Hey Lisa

Ik moet zeggen dat ik het wel grappig vind, eerder deze week was er een echtpaar dat net met pensioen is waar over de leeftijd gediscusseerd werd, en nu iemand die aan de andere kant van het spectrum staat.
Ik zou juist zeggen dat jouw leeftijd bijna het perfecte moment is om over te stappen... maar eerst moet je dan wel de loterij winnen, sommige mensen proberen het al tientallen jaren...

Vertel eens een beetje over jezelf en je plannen...
Waar zou je naartoe willen in Amerika en waarom? En ben je nog aan het studeren of werk je al? En ben je al eens in Amerika geweest?
Inderdaad grappig. Het systeem is zodanig ingewikkeld dat er voor elke persoon van om het even welke nationaliteit, generatie, etc problemen zijn.

Om op jouw vraag te antwoorden van wie ik nu eigenlijk ben. Ik ben al tweemaal naar Amerika geweest. New York en Orlando. Maar mijn volgende bezoek is o zo dichtbij. Miami deze keer.

Momenteel studeer ik "Internationaal Ondernemen" en wil deze opleiding graag voortzetten met een master in Marketing. Ik zou graag in New York/Californië gaan wonen vanwege het beroep die ik later wil uitoefenen. In Amerika is de technologie omtrent marketing gewoon zoveel uitgebreider dat er meerdere mogelijkheden zijn om jezelf te ontwikkelen. Die master in marketing waar ik het eerder over had zou ik dan ook graag in Amerika behalen maar als ik op het internet surf en verschillende organisaties mail, word ik zo vaak geconfronteerd met een prijskaartje van 30.000/40.000 EUR. (evt mensen die hier een oplossing voor weten of ervaring hebben met het studeren in Amerika?)

Een andere reden waarom ik echt graag in Amerika zou willen wonen is door mijn mama. Vroeger werkte zij 3 jaar lang elke zomer bij een Belgisch bedrijfje die in Miami en Orlando vakantiehuizen verhuurt. Ook zij zou graag verhuist zijn naar Amerika maar werd deze droom ontzegd door familiale redenen. Dus ik ben echt wel van kleins af aan opgegroeid met die fenomenale "American Dream"-kriebel.

:-) hopelijk heb je een antwoord op je vragen!
lisavh1
Amerika-ontdekker

Bericht door lisavh1 »

ned in MO schreef:ik was 25 toen ik hem won
Kan je mij wat meer informatie geven over hoe het is om als 25 jarige te verhuizen naar Amerika? En hoe het precies zit met de jobs daar als emigrant?
lisavh1
Amerika-ontdekker

Bericht door lisavh1 »

USInsider schreef:De 'perfecte overstap' is alleen mogelijk als de Consular Officer' het ook zo ziet.
Er is meer selectie, kandidaten die het mogelijk niet gaan redden worden nu afgewezen.
Winnen is op zichzelf niet meer genoeg.

Wat trekt al deze mensen zo ? Bijna alles wat je op tv/cable etc. ziet, wordt gefilmd in Canada !
Groot gelijk maar voor vele mensen zijn het ook andere zaken. Neem nu mijzelf, student Internationaal Ondernemen. Amerika is een belangrijke speler op de economische markt en om dan als voormalige economie student je in dat zelfde land te mogen bewijzen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@lisavh1, waarom Californië/New York. Zoals ned in Mo zo vaak zegt gaat het dan meestal niet om de VS, maar om een tweetal of drietal steden. Bovendien verschillen die staten flink van elkaar en zijn er enorme verschillen binnen de staat zelf.

PS: Je hoeft niet een volledig voorgaand bericht te quoten. Het is zelfs tegen de forumregels.
lisavh1
Amerika-ontdekker

Bericht door lisavh1 »

USInsider schreef:Even een aanvulling. De US is toch wat lastiger geworden als het om Lottery Winners gaat.
Je moet minstens een middelbare school opleiding hebben, of enige ervaring in een beroep waar vraag naar is.
Je moet aantonen dat je jezelf kunt onderhouden in de US, en enig spaar-geld hebt om de eerste periode te overbruggen.

Doe je mee, en win je plus ga je voor het visum, en wordt je afgewezen, dan wordt later op vakantie gaan in de US of er gaan studeren een stuk lastiger. Je hebt nl. door je visum-aanvrage je immigration intent blootgegeven. En die intent is verboden als het gaat om tijdelijk verbijf voor toerisme of studie/stage.

Ga je met de komende Lottery meedoen, zorg dan dat je in Ned. iets leert dat je redelijke kans heeft op werk in de US.
Meer info kun je vinden in de voorwaarden van de E-DV Lottery.
Ga ook zoveel mogelijk sparen zodat je inderdaad straks een saldo hebt staan op de bank.

Succes !
Bedankt voor je antwoord. Ik zie nu dus in dat ik pas begin "mee te spelen" vanaf ik definitief ook het proces kan doorstaan (quasi spaarboekje, diploma, ervaringen). Want ook al duurt het voor sommige 10 jaar wil ik niet diegene zijn die zijn kans misloopt omdat ik niet van dag 1 er klaar voor was.
lisavh1
Amerika-ontdekker

Bericht door lisavh1 »

@Hockey: Sorry. Ik ben nieuw op dit forum en was me dus niet bewust van die regel. Waarom New York? Waarom Californië?

New York is de motor voor de internationale economie. De hoofdkantoren van bedrijven, waar ik toch wel een kans wil wagen, zijn hier gevestigd. Ik bezit ook een diploma "beleggingsadviseur" dus de aandelenmarkt die New York mij te bieden heeft is zeker van groter belang dan de markt die bijvoorbeeld Texas of Washington heeft. En versta mij niet verkeerd ook deze staten zijn niet mis. Maar voor iemand die groot belang hecht aan een job parallel met de studie is het niet wat ik zoek.

De reden waarom ook Californië deel uit maakt van mijn keuze is omdat het een staat is die op een korte tijd gegroeid is van niks naar een topeconomie.

Hopelijk versta je me nu al iets beter? Leuk forum met interessante gesprekken als je het mij vraagt!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@lisavh1, dank voor je respons. Ik deel alleen je redenatie niet. Beleggingsadviezen zijn in elke staat nodig, en jij spreekt over de staat NY, maar bedoelt eigenlijk de stad, en dan nog specifieker Manhattan.
Californië is inderdaad in korte tijd uitgegroeid tot een grote economie, maar ook hier weer betreft het maar een heel klein stukje van de staat. Te weten Silicon Valley (en dus San Francisco en ruime omgeving), Los Angeles en San Diego. De rest is leeg of landbouw.

Als ik het zo lees ga jij op een beeld af wat je uit de media hebt. Want Californië biedt dan ook niet de aandelenmarkt van je studie.

Wat nu als je de kans krijgt omnaar Kentucky te gaan? En anders niet? Zeg je dan nee?
lisavh1
Amerika-ontdekker

Bericht door lisavh1 »

@Hockey Als ik het zo lees moet ik je inderdaad gelijk geven. Ik zal inderdaad deels afgaan op wat ik in de media zie omdat ik er ook mee opgegroeid ben. Voor mij zal alles rooskleuriger lijken dan het hoogstwaarschijnlijk is. Maar wanneer je dan de vraag stelt of ik naar Kentucky zou verhuizen? Dan is mijn antwoord ook meteen ja. Want ondanks New York City en de, door jou vermeldde, Californische steden voor mij een droom zijn, neemt dit niet weg dat leven en werken in Amerika voor mij een grotere droom is.

Als ik zou jou opinies lees heb ik nog een heleboel te leren!
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

lisavh1 schreef: Als ik zou jou opinies lees heb ik nog een heleboel te leren!
Dan ben je o.a. hier op de goede plek ;-) :wink:
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hockey, als CA een zelfstandig land was, zou het in grootte de 9e economie ter wereld zijn.
Het hart van de financiele wereld is in NY, op Wall Street.

Overigens als inwoner van dat 'lege deel van CA' moet ik toch protestren. Er woon hier toch hardwerkende mensen - meer dan je denkt. Plus de rest van de US zou beduidend minder te eten te hebben als de 'leegte' niet bebouwd werd door genoemde hardwerkende personen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 06 mei 2015, 22:34, 5 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer