Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ESTA aanvraag: Klein vraagje

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: ESTA aanvraag: Klein vraagje

Bericht door pbuyse1 »

Dat ga je volgens mij toch maar 1 keer of als je veel gelukt hebt 2 keer kunnen doen voor de immigration officer jou moeilijke vragen gaat beginnen stellen en je risico loopt terug gestuurd te worden.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

als je 90 dagen gaat, een week naar huis, en vervolgens weer op de stoep staat om 90 dagen te blijven zal de immigratie officier snel de conclusie trekken dat je defacto in de US woont, en dat mag dus niet. Hij kan je ter plekke weigeren en terugsturen, of je voor een korte periode toelaten (bijv 1 week) en je tevens de instructie geven bij thuiskomst een visum aan te vragen.

Ik heb dit een keer gezien bij een vrouw die haar dochter en kleinkinderen weer kwam 'bezoeken': ze was net 10 dagen weg en kwam weer de US binnen. De officier gaf haar toestemming om 2 weken te blijven, maar daarna moest ze minimaal 6 maanden wegblijven uit de US.

En hoe ik dit weet? Ik zat in de wachtruimte van secondary inspection en hoorde het hele gesprek.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
lisavh1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door lisavh1 »

kastelke schreef:Hoeveel jaar denk je dat te doen, over en weer reizen naar de US voor 90 dagen, een week terug naar Belgie, en dan weer terug naar de US. Zonder dat je in de US mag werken, naar school mag gaan, of zinnig vrijwilligerswerk mag doen...
Kom kom, met 20 jaar mag je toch wel al iets meer realiteitszin hebben.
Mag ik jou er op wijzen dat ik wel zou werken gedurende die periode? Wanneer je zelfstandig bent en er zelf voor kiest de vertegenwoordiger te zijn in Amerika, is dit perfect mogelijk. Los van de officer die mij dus zou tegenhouden. Mijn realiteitszin zit dus helemaal goed.
lisavh1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door lisavh1 »

@Jrabakker: Wat ik dus dacht. Nou ja, is ook maar normaal. Kon het toch maar eens proberen! Hopen op die ticket uit de loterij dan maar :-)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

lisavh1 schreef:Mag ik jou er op wijzen dat ik wel zou werken gedurende die periode? Wanneer je zelfstandig bent en er zelf voor kiest de vertegenwoordiger te zijn in Amerika, is dit perfect mogelijk. Los van de officer die mij dus zou tegenhouden. Mijn realiteitszin zit dus helemaal goed.
Veel success en plezier!
10 maanden per jaar in de US werken als 'zelfstandig vertegenwoordiger' zonder visum... Ze gaan je graag zien komen bij Immigrations.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer