Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Amerika als 20 jarige?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Emigreren naar Amerika als 20 jarige?
Nou ja. Ieder heeft zo zijn mening. Vele mensen denken dat zij die Amerika kennen via de sociale media er niet het fijne van weten of het te licht opvatten. Mijn liefde voor het land heeft zich waarschijnlijk wel verder ontwikkeld door de media maar is ook ontplooit door het jaren aan een stuk opzoekwerk, lezen van boeken, vrienden opzoeken die dezelfde passie delen, etc..
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jij dan even kan referen naar een officiele bron die aangeeft dat je zowat 10 maanden per jaar in de US kan verblijven en werken als Zelfstandig Vertegenwoordiger door telkens periodes van 90 dagen US + 1 week het land uit te doen, dan zou je heel veel mensen hier gelukkig maken. Blijkbaar hebben al die forumleden hier die graag naar de US zouden gaan niet de juiste skills om die info te vinden. Jij gaat hun Reddende Engel zijn!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Volgensmij kun je wel 100 jaar lezen over een ander land... en daarna nog eens 100 jaar sociale media bekijken... Maar je komt er pas echt achter of het iets is, door het gewoon te proberen.lisavh1 schreef:mensen denken dat zij die Amerika kennen via de sociale media er niet het fijne van weten of het te licht opvatten. Mijn liefde voor het land heeft zich waarschijnlijk wel verder ontwikkeld door de media maar is ook ontplooit door het jaren aan een stuk opzoekwerk, lezen....
Jij wilt kennelijk erg graag naar de US (net als vele anderen) ----> Kijk naar de meest haalbare manier om er te komen, orienteer je op de, voor jou, beste plek en ga ervoor.
ps:
Nog even over: "Volgensmij kun je wel 100 jaar lezen over een ander land... en daarna nog eens 100 jaar sociale media bekijken"....
Ik lees Nederlandse kranten, volg nederlandse media (ben met dat sociale media (onzin) gestopt) en heb contact met de mensen thuis. Ik zou dus gerust kunnen zeggen dat ik Nederland behoorlijk ken. Echter als ik zou gaan wonen in Friesland, of Limburg of de Randstad zou ik het misschien niet trekken.. de verschillen kunnen groot zijn ( http://www.geenstijl.nl/archives/images ... pesNL.html ). Maarja... daar kom je ook maar op 1 manier achter.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Kastelke, niemand heeft het toch over 10 maanden in de US ? Heb ik (weer) iets gemist ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 06 mei 2015, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
lisavh1 schreef:Ik las dus op de officiële website dat je maximaal (met de ESTA) 90 dagen in de VS mag vertoeven. Stel dat ik dus na die 90 dagen naar België terug keer voor een familiebezoek van ongeveer 1 week mag ik dan direct terug? Of moet er een bepaalde tijd tussen zitten? Dit soort over en weer reizen zou ik dus volhouden tot dat ik de Greencard in mijn bezit heb.
Elke
Aangezien ik een model ben met een verouderde CPU - kun je er volgende keer 'elders op dit forum' bij zetten ?
(Denk Terminator vergeleken met T-1000. Ik Terminator, jij T-1000.)
Lisa, die vlieger gaat niet op en dat snap je zelf ook wel. Een toerist op VWP/ESTA verklaart geen immigratie plannen te hebben.
Te vaak langere tijd in de US, betekent dat de toegang ontzegd gaat worden.
(Denk Terminator vergeleken met T-1000. Ik Terminator, jij T-1000.)
Lisa, die vlieger gaat niet op en dat snap je zelf ook wel. Een toerist op VWP/ESTA verklaart geen immigratie plannen te hebben.
Te vaak langere tijd in de US, betekent dat de toegang ontzegd gaat worden.
- Wanderlust
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wat leuk om iemand te vinden van dezelfde leeftijd met een soortgelijke droom. Ik ben eind 2015/begin 2016 klaar met mijn WO bachelor en dan hopelijk in de zomer van '17 klaar met de master. Vanaf dan ga ik het ook maar gewoon proberen met de DV lottery, mits die nog bestaat uiteraard (ik ga er maar niet vanuit) en mits ik dan nog geen andere "opties" heb gevonden (lees: tegenkomen van een leuke Amerikaan
of iets work-wise). Leuk om te lezen dat jij hier ook over denkt. Heb je eigenlijk vrienden of familie in de VS wonen? Ik denk dat 't leuker/nuttiger is om daar eventueel naar toe te gaan om iets mee te krijgen van het Amerikaanse leven dan een vakantie. Dat is in ieder geval hoe ik erachter ben gekomen dat ik er graag wil gaan wonen. Hoe dan ook: als het echt jouw droom is om te emigreren, kom je er wel. Misschien niet nu meteen, maar je hebt je hele leven nog voor je.

Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
-
- Amerika-expert
Een heel leven besteden aan pogen om naar de VS te emigreren? Niet om cynisch te zijn, maar het lijkt me dat dat een weggegooid leven zou zijn. Pogingen wagen, kansen aangrijpen, da's natuurlijk erg goed. Maar om nou niks anders te doen....?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Wanderlust
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Waar werd dit gesuggereerd?Bennogr schreef:Een heel leven besteden aan pogen om naar de VS te emigreren?

Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
Die interpretatie kun je hier uit halen:
Wanderlust schreef:Hoe dan ook: als het echt jouw droom is om te emigreren, kom je er wel. Misschien niet nu meteen, maar je hebt je hele leven nog voor je.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bovenstaande wilde ik toch even in het juiste perspectief plaatsen: hoe graag je ook wilt en hoe groot je droom ook is, het is helaas zo dat niet iedereen kan emigreren. Als je niet voldoet aan de voorwaarden voor een visum vanwaar je naar een Green Card zou kunnen (en ook voor die stap geldt: voorwaarden, voorwaarden...), dan kom je er kort gezegd niet in.Wanderlust schreef:(...) Hoe dan ook: als het echt jouw droom is om te emigreren, kom je er wel. (...)
Inderdaad - het gezegde "waar een wil is, is een weg" gaat helaas meestal niet op als het om emigratie naar de V.S. gaat.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3628 Weergaves
-
Laatste bericht door Disney-Golf
-
- 3 Reacties