Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Timing reserveren voor populaire bestemmingen
Timing reserveren voor populaire bestemmingen
Hallo,
Voor sommige overnachtigen zoals Curry Village, Death Valley Stovepipe wells of furnace creek zou ik tijdig moeten reserveren. Ik zie op de websites dat dit nu kan tem april 2016.
Heeft iemand idee vanaf wanneer je zou kunnen boeken voor juli - augustus 2016?
Voor curry village willen we namelijk 2 cabins te pakken krijgen en in Death Valley zouden we volgens de huidige planning net op een zondag arriveren.
Heeft iemand een idee wanneer deze data beschikbaar komen om te boeken? Is het aangeraden om dit al te boeken als je je vliegtickets nog niet hebt?
Alvast dank voor de reacties!
Voor sommige overnachtigen zoals Curry Village, Death Valley Stovepipe wells of furnace creek zou ik tijdig moeten reserveren. Ik zie op de websites dat dit nu kan tem april 2016.
Heeft iemand idee vanaf wanneer je zou kunnen boeken voor juli - augustus 2016?
Voor curry village willen we namelijk 2 cabins te pakken krijgen en in Death Valley zouden we volgens de huidige planning net op een zondag arriveren.
Heeft iemand een idee wanneer deze data beschikbaar komen om te boeken? Is het aangeraden om dit al te boeken als je je vliegtickets nog niet hebt?
Alvast dank voor de reacties!
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Timing reserveren voor populaire bestemmingen
Als je op dit moment kan reserveren tot April 2016, lijk het me aannemelijk dat de data voor Juli en Augustus beschikbaar zullen zijn in Juli en Augustus..
Regelmatig de website in de gaten houden. Zelf heb ik in Februari geboekt (Currie Village) voor Augustus dit jaar en er was nog heel veel beschikbaar.
Wanneer je echter twee cabins wilt boeken, zou ik er lekker op tijd bij zijn, zodat je kan proberen er twee naast elkaar krijgen.
Succes!
Regelmatig de website in de gaten houden. Zelf heb ik in Februari geboekt (Currie Village) voor Augustus dit jaar en er was nog heel veel beschikbaar.
Wanneer je echter twee cabins wilt boeken, zou ik er lekker op tijd bij zijn, zodat je kan proberen er twee naast elkaar krijgen.
Succes!

Laatst gewijzigd door Arends1989 op 29 apr 2015, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb alle overnachtingen al vastgelegd voordat ik überhaupt tickets had. Het maakt je alleen wel minder flexibel, maar bijna alles is gratis te annuleren, dus mocht je echt op andere dagen goedkope tickets vinden dan is daar nog wel een mouw aan te passen.
Voor de genoemde accommodatie weet ik het helaas niet, kun je dat niet vinden op de website?
Voor de Grand Canyon had ik 13 maanden van tevoren gereserveerd.
Voor de genoemde accommodatie weet ik het helaas niet, kun je dat niet vinden op de website?
Voor de Grand Canyon had ik 13 maanden van tevoren gereserveerd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In death valley is er gewoon relatief gezien weinig overnachtingsruimte, met maar 3 hotels.
Meestal kun je voor de parken wel bijna een jaar vooraf reserveren en ik zou dat voor beide aangegeven plekken ook doen. Inderdaad gewoon de websites in de gaten blijven houden.
Ik zou voor death valley overigens voor Furnace Creek gaan.
Meestal kun je voor de parken wel bijna een jaar vooraf reserveren en ik zou dat voor beide aangegeven plekken ook doen. Inderdaad gewoon de websites in de gaten blijven houden.
Ik zou voor death valley overigens voor Furnace Creek gaan.
Ik hou het in de gaten!
Voor death valley: inderdaad furnace Freek is aangenamer maar in het hoogseizoen en weekend ook veel duurder. Het is eigenlijk maar een overnachtingsplaats. We komen van bishop , in het park een aantal zaken bezoeken en de volgende dag rijden we door naar las Vegas.
Of ligt het gewoon beter op de weg als je van bishop naar las Vegas gaat?
Bedankt voor de tips!
Voor death valley: inderdaad furnace Freek is aangenamer maar in het hoogseizoen en weekend ook veel duurder. Het is eigenlijk maar een overnachtingsplaats. We komen van bishop , in het park een aantal zaken bezoeken en de volgende dag rijden we door naar las Vegas.
Of ligt het gewoon beter op de weg als je van bishop naar las Vegas gaat?
Bedankt voor de tips!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yosemite kun je een jaar van te voren boeken. Dat kun je zelf zien als je nu kijkt tot wanneer je kunt boeken. De cabins met badkamer zijn vrijwel direct volgeboekt dus daar moet je meteen toeslaan.
In DV gaat het niet zo snel. Het is volgens mij ook niet zo dat het in het weekend duurder is. En de zomer is geen hoogseizoen daar.
Als je in DV overnacht zou je daarvoor ook in Lee Vining of Mammoth Lakes kunnen overnachten in plaats van in Bishop.
Marianne
In DV gaat het niet zo snel. Het is volgens mij ook niet zo dat het in het weekend duurder is. En de zomer is geen hoogseizoen daar.
Als je in DV overnacht zou je daarvoor ook in Lee Vining of Mammoth Lakes kunnen overnachten in plaats van in Bishop.
Marianne
Beste Marianne,
Bedoen je dan met de Cabins in Yosemite dat je echt 1 juli 2015 moet klaarzitten om te boeken voor de periode van volledige maand juli 2016?
En indien ja, is er dan een tijdstip dat je moet klaarzitten?
We vertrekken immers 2 juli dit jaar ook nog een weekje op vakantie naar Turkije dus dan zal het krap worden
Alvast dank voor jullie hulp
Bedoen je dan met de Cabins in Yosemite dat je echt 1 juli 2015 moet klaarzitten om te boeken voor de periode van volledige maand juli 2016?
En indien ja, is er dan een tijdstip dat je moet klaarzitten?
We vertrekken immers 2 juli dit jaar ook nog een weekje op vakantie naar Turkije dus dan zal het krap worden
Alvast dank voor jullie hulp
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je moet inderdaad klaarzitten om te boeken.
In deze topic:http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ite+boekenvind je er veel informatie over.
Het is zelfs aangewezen om vooraf al eens te oefenen want het gaat razendsnel.
In deze topic:http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ite+boekenvind je er veel informatie over.
Het is zelfs aangewezen om vooraf al eens te oefenen want het gaat razendsnel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Waar is de tijd dat we enkel onze vluchten en huurwagen moesten vastleggen en de slaapplaatsen voor het uitkiezen hadden.
In september 2013 hebben wij onze slaapplaats in de Grand Canyon moeten vastleggen (sommige plaatsen waren al volboekt) om in mei 2014 (!!!) te kunnen verblijven.
Op tijd zijn is de boodschap, misschien nu reeds vastleggen voor 2020

In september 2013 hebben wij onze slaapplaats in de Grand Canyon moeten vastleggen (sommige plaatsen waren al volboekt) om in mei 2014 (!!!) te kunnen verblijven.
Op tijd zijn is de boodschap, misschien nu reeds vastleggen voor 2020

Beste Marianne en andere forumbezoekers,
Ik heb je link naar het desbetreffende topic even gevolgd en dit had ik inderdaad ook al een keer gelezen maar het betreft hier wel degelijk campsites die je op bepaalde dagen en uren moet boeken.
Ik zou echter graag 2 cabins boeken voor eind juli 2016.
Ik zou graag ervaringen horen of dit ook zo razendsnel gaat, en vermits het pas volgend jaar betreft, of dit dan vanaf 1 juli kan of is dit ook pas op de 15 de van de maand.
De boekingen voor de cabins in Curry village of de hotels gaat volgens mij via een andere site of vergis ik me?
Sorry voor mijn vragen maar ik zou het geweldig vinden om daar iets te pakken te krijgen. Eventueel kunnen we daar dan een dag langer blijven dan gepland of in Zion, ben nog steeds aan het twijfelen.
Zo veel te doen en te zien en je moet het gepland krijgen in 21 dagen zonder overal te snel door te vliegen.
Alvast dank
Ik heb je link naar het desbetreffende topic even gevolgd en dit had ik inderdaad ook al een keer gelezen maar het betreft hier wel degelijk campsites die je op bepaalde dagen en uren moet boeken.
Ik zou echter graag 2 cabins boeken voor eind juli 2016.
Ik zou graag ervaringen horen of dit ook zo razendsnel gaat, en vermits het pas volgend jaar betreft, of dit dan vanaf 1 juli kan of is dit ook pas op de 15 de van de maand.
De boekingen voor de cabins in Curry village of de hotels gaat volgens mij via een andere site of vergis ik me?
Sorry voor mijn vragen maar ik zou het geweldig vinden om daar iets te pakken te krijgen. Eventueel kunnen we daar dan een dag langer blijven dan gepland of in Zion, ben nog steeds aan het twijfelen.
Zo veel te doen en te zien en je moet het gepland krijgen in 21 dagen zonder overal te snel door te vliegen.
Alvast dank
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Voor de andere accommodaties: http://www.yosemitepark.com/lodging.aspx Boekingen tot 1 jaar vooraf.
PS: Google is je beste vriend.
PS: Google is je beste vriend.

Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het gaat met de accommdatie anders dan met de campings. Accommodatie kun je een jaar van te voren boeken. Je kunt dat zelf zien op http://www.yosemitepark.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Vul maar eens 2016 in op de arrival-kalender; dan zie je dat 1 mei de verste datum is die je kunt boeken. En als je morgen kijkt zul je zien dat je ook 2 mei kunt boeken. Wil je meerdere nachten dan kun je nu ook al tot bijvoorbeeld 4 mei boeken; dus je hoeft niet tot 2 mei te wachten voor de nacht van 3 op 4 mei.
Kijk zelf eens hoe laat de volgende dag beschikbaar komt en bekijk in juni en begin juli eens hoe snen het gaat met de cabins. Ik zie nu nog cabins op 1 mei vrij, maar het weekend van 29 april zijn er al geen cabins met badkamer meer te krijgen.
Je kunt vanuit Turkije ook wel boeken lijkt me.
Denk er aan dat je een credit card nodig hebt.
Marianne
Kijk zelf eens hoe laat de volgende dag beschikbaar komt en bekijk in juni en begin juli eens hoe snen het gaat met de cabins. Ik zie nu nog cabins op 1 mei vrij, maar het weekend van 29 april zijn er al geen cabins met badkamer meer te krijgen.
Je kunt vanuit Turkije ook wel boeken lijkt me.

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben Yosemite begin september '14 geboekt voor eind juli dit jaar. Toen kon ik alleen nog een tent krijgen. in Curry Village... Dus ik zou idd maar klaar zitten in juli voor de reservering.... Wij zien de tent maar als een groot avontuur 
Anita

Anita
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Daar is dit forum voor heSorry voor mijn vragen maar ik zou het geweldig vinden om daar iets te pakken te krijgen.

@klaas in principe zijn die tenten nog niet zo verkeerd. En er staat gewoon een bed in, dus het is een 'luxe' manier van kamperen

Ik vond het in 2012 veel te duur (was nog 1 plek vrij toen voor $160 per nacht) en het had die week voor wij er waren enorm geregend en gestormt in Yosemite. Toen was Curry Village veranderd in een grote modderpoel en waren die tenten ook niet bepaald wit van de buitenkant. Maar als je de hotel en campings beoordelingen leest net boven het berichtvenster zijn de meningen heel positief.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt op zich dan wel de tijd gehad om te kijken of er iets anders vrij zou komen. Dat kun je nog steeds doen. Vaak zijn er toch wel annuleringen. Je moet je wel afvragen of je ook meer wilt betalen. De cabins in Curry Village zijn prima, maar al weer een stuk duurder dan de tenten. Heb je een heated tent of ene gewone tent?Kloosgoesusa schreef:Wij hebben Yosemite begin september '14 geboekt voor eind juli dit jaar. Toen kon ik alleen nog een tent krijgen. in Curry Village...
Wij hebben voor het eerst een tent geboekt, maar kijken toch nog regelmatig of er iets anders vrijkomt. Maar op zich zijn de tenten ook goed te doen. Wij hebben in White Wolf in een zelfde soort tent overnacht, en dat was erg leuk. Maar het is daar wel rustiger dan in Curry village.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 5659 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-