Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dollar Express
Dollar Express
Goedemiddag allen,
Ik lees hier op het forum verscheidene verhalen van mensen die een Dollar Express account hebben aangevraagd en hun rental reservering hieraan gekoppeld hebben, om zodoende lange wachtrijen te kunnen ontlopen bij de verhuurmaatschappij. Wij vertrekken over 7 weken voor onze rondreis naar West Amerika en hebben via een broker een auto geboekt bij Dollar Express.
Nu lees ik bij verscheidene mensen dat het niet altijd mogelijk is om hun boeking via de broker te koppelen aan het Dollar Express account, zodat je direct naar de garage kunt om je auto op te pikken en je contract etcetera al klaarliggen.
Wat mij echter niet duidelijk wordt is of je, indien het koppelen van reservering aan Express account bij de broker NIET lukt, wel nog gebruik kunt maken van een Express incheckbalie waardoor je wellicht nog steeds forse tijdwinst boekt t.o.v. de reguliere balie van Dollar.
Voordat ik een Express account ga aanmaken wil ik dit even helder hebben.
Bij voorbaat dank,
jabo
Ik lees hier op het forum verscheidene verhalen van mensen die een Dollar Express account hebben aangevraagd en hun rental reservering hieraan gekoppeld hebben, om zodoende lange wachtrijen te kunnen ontlopen bij de verhuurmaatschappij. Wij vertrekken over 7 weken voor onze rondreis naar West Amerika en hebben via een broker een auto geboekt bij Dollar Express.
Nu lees ik bij verscheidene mensen dat het niet altijd mogelijk is om hun boeking via de broker te koppelen aan het Dollar Express account, zodat je direct naar de garage kunt om je auto op te pikken en je contract etcetera al klaarliggen.
Wat mij echter niet duidelijk wordt is of je, indien het koppelen van reservering aan Express account bij de broker NIET lukt, wel nog gebruik kunt maken van een Express incheckbalie waardoor je wellicht nog steeds forse tijdwinst boekt t.o.v. de reguliere balie van Dollar.
Voordat ik een Express account ga aanmaken wil ik dit even helder hebben.
Bij voorbaat dank,
jabo
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Dollar Express
Vorig jaar ook een wagen gehuurd via een broker bij dollar. Ik heb toen ook een dollar express aangemaakt en gewoon volgend mailtje naar dollar verzonden
I've booker my car through rentalcars.com.
Could you please add my reservation to my Express account?
These are the information that I got from my agency about the car:
Hier vul je dan alle gegevens in die je van de broker hebt gekregen (confirmation number, group, rate code, account number, booking reference number)
Ik heb geen enkel probleem gehad en kon rechtstreeks doorlopen naar de garage, ga dit jaar weer net hetzelfde doen als ik mijn auto in Vegas ga ophalen. Dus ik zou zeggen maak gerust een express account aan.
I've booker my car through rentalcars.com.
Could you please add my reservation to my Express account?
These are the information that I got from my agency about the car:
Hier vul je dan alle gegevens in die je van de broker hebt gekregen (confirmation number, group, rate code, account number, booking reference number)
Ik heb geen enkel probleem gehad en kon rechtstreeks doorlopen naar de garage, ga dit jaar weer net hetzelfde doen als ik mijn auto in Vegas ga ophalen. Dus ik zou zeggen maak gerust een express account aan.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dat koppelen, van een bij een broker gehuurde auto, gaat meestal niet zo gemakkelijk. Het is mij meerdere keren gelukt, zonder gekoppelde reservering, om de counter over te slaan. Beetje "van de domme houden" en dan gaat het meestal wel. Mijn advies, gewoon een account aanmaken en proberen!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
Ik ben lid van Dollar Express en heb nog nooit mijn boeking gekoppeld. Ben altijd meteen doorgelopen en werd direct geholpen. Geen enkele vraag of boze blik o.i.d.
Gewoon doen dus!
Gewoon doen dus!
Hallo!
Mijn auto dit voorjaar bij dollar geboekt via een brooker. Ik had me toen nog niet zo verdiept in dit forum.... Lijkt echter nog steeds goedkoopste optie te zijn. We vliegen over circa 2 weken.
Heeft iemand ervaring met Dollar Express op LAX? (ik zie veel slechte recensies over dollar op LAX in het algemeen)
En is Express aan te bevelen?
Hoop eigenlijk op een upgrade. Heb een intermediate SUV gehuurd en als ik dit forum lees had dit voor twee volwassenen en twee kleinere kinderen beter een standaard SUV kunnen zijn. Ik lees ergens dat de auto dan al klaar staat in een genummerd vak voor Express members.
Is de kans hierop dan beter via Express member of juist niet?
Dank voor jullie reactie en ervaringen!
Mijn auto dit voorjaar bij dollar geboekt via een brooker. Ik had me toen nog niet zo verdiept in dit forum.... Lijkt echter nog steeds goedkoopste optie te zijn. We vliegen over circa 2 weken.
Heeft iemand ervaring met Dollar Express op LAX? (ik zie veel slechte recensies over dollar op LAX in het algemeen)
En is Express aan te bevelen?
Hoop eigenlijk op een upgrade. Heb een intermediate SUV gehuurd en als ik dit forum lees had dit voor twee volwassenen en twee kleinere kinderen beter een standaard SUV kunnen zijn. Ik lees ergens dat de auto dan al klaar staat in een genummerd vak voor Express members.
Is de kans hierop dan beter via Express member of juist niet?
Dank voor jullie reactie en ervaringen!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
In 2012 binnen drie weken, twee keer gehuurd bij Dollar LAX. Beide keren geen enkel probleem ondervonden. Als je als huurder precies weet "wat je hebt en wat je wil", gaat het allemaal best. Let alleen even op als je op de display bij de Roadside Service aankomt. Ineens kan je, als je deze onzin niet wil, geen "nee" meer invullen maar "I Decline"! (ik zie er vanaf) Met reservering én DollarExpresscard in de hand werd ik snel geholpen. (toen aparte balie)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zeikwijf achter de balie die dreigde ons in 2012 geen auto mee te geven als we geen roadside assistance zouden boeken, omdat we in de woestijnen van Arizona en Nevada wel eens panne zouden kunnen krijgen. Ook nog allerlei vage state taxes voor Nevada die ineens betaald zouden moeten worden terwijl op de voucher stond dat alles betaald was. Achteraf overigens alle kosten teruggekregen, maar aangezien het onze 1e reis op deze manier was er een beetje ingetuind. Maar daarna geleerd gewoon overal nee op te antwoorden en idd even goed opletten dat je op bijna alles accept moet ingeven en bij de roadside dus juist op decline.
OK. Dank voor de tips.
Ik heb geboekt via autoeurope. Dus volgens mij 'heb ik alles en hoef ik niks extra'.
Ook geen road ass.
Nog tips of ervaringen met dollar/Lax op het vlak van het 'krijgen van de juiste auto'?
Ik heb inmiddels wel het express lidmaatschap aangevraagd. Wellicht helpt het als er lange rijen staan.
Ik heb geboekt via autoeurope. Dus volgens mij 'heb ik alles en hoef ik niks extra'.
Ook geen road ass.
Nog tips of ervaringen met dollar/Lax op het vlak van het 'krijgen van de juiste auto'?
Ik heb inmiddels wel het express lidmaatschap aangevraagd. Wellicht helpt het als er lange rijen staan.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
De juiste auto krijg je zolang hij er staat. Als dat niet zo is, heb je het recht om een klasse groter te krijgen. Als je graag een klasse groter wilt terwijl de gehuurde er gewoon staat, kun je een beetje brutaal en creatief zijn..Nog tips of ervaringen met dollar/Lax op het vlak van het 'krijgen van de juiste auto'?
- Vriendelijk vragen
- De medewerkers die over het terrein lopen 20 dollar toeschuiven en vragen of hij iets leuks kan regelen
Laatst gewijzigd door Arends1989 op 15 jul 2015, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet gewoon een beetje geluk hebben met wat er staat. Je kan op de parkeerplaats altijd vragen, evt. met 20 dollarbiljet fooi in de hand, of er misschien niet een mooiere auto is die op dat moment gewassen wordt ofzo, maar in principe ben je een beetje overgeleverd aan het moment.Nog tips of ervaringen met dollar/Lax op het vlak van het 'krijgen van de juiste auto'?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je ANWB-lid bent, kun je ook aanspraak maken op hulp van de AAA. Dan heb je sowieso geen extra 'Roadside Assistance' nodig.PSVwally schreef:Zeikwijf achter de balie die dreigde ons in 2012 geen auto mee te geven als we geen roadside assistance zouden boeken, omdat we in de woestijnen van Arizona en Nevada wel eens panne zouden kunnen krijgen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar heb je die info vandaan? Aangezien die roadsign is voor bv sleutels in de auto laten zitten en dat soort zaken.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik denk dat Yuur http://www.aaa.com/PPInternational/Bene ... to_US.html bedoelt.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Het nummer van de Express heb ik inmiddels binnen misschien dat dat helpt bij het verkorten van de rij.
Ook stop ik een 20 dollar biljet binnen handbereik voor op de parkeerplaats.. maar ben eigenlijk niet zo'n bluffer.
En neem ANWB pas mee!
Gezien alle negatieve reacties overal op het web over Dollar en ook nog LAX maak ik me eigenlijk wel een beetje zorgen...
Huidige tarieven zijn op dit moment minimaal 200 euro hoger voor vergelijkbaar type auto, dus ik laat het maar zo.
Dank voor jullie reacties, erg hulpzaam!!
Ook stop ik een 20 dollar biljet binnen handbereik voor op de parkeerplaats.. maar ben eigenlijk niet zo'n bluffer.
En neem ANWB pas mee!
Gezien alle negatieve reacties overal op het web over Dollar en ook nog LAX maak ik me eigenlijk wel een beetje zorgen...
Huidige tarieven zijn op dit moment minimaal 200 euro hoger voor vergelijkbaar type auto, dus ik laat het maar zo.
Dank voor jullie reacties, erg hulpzaam!!
-
- Amerikafan
Yes, daar staan dus ook sleutels en benzine tussenOld Faithful schreef:Ik denk dat Yuur http://www.aaa.com/PPInternational/Bene ... to_US.html bedoelt.

-
- Amerikafan
Bekijk trouwens je voucher eens van autoeurope, bij mij zat RA er ook gewoon bij (die ze bij Dollar ook nog eens los wilde aansmeren...raar)wim75 schreef:OK. Dank voor de tips.
Ook geen road ass.
Waar je ook op moet letten of de Facility Charge er al bij zit, anders komt die post er ook nog bij (APCONRECFEE op je Dollar uitdraai die je straks krijgt).
Scheelt je zo weer 50usd..
Even voor de duidelijkheid: die Facility Charge mogen ze die wel of niet in rekening brengen in aanvulling op je voucher?Yuur schreef: Bekijk trouwens je voucher eens van autoeurope, bij mij zat RA er ook gewoon bij (die ze bij Dollar ook nog eens los wilde aansmeren...raar)
Waar je ook op moet letten of de Facility Charge er al bij zit, anders komt die post er ook nog bij (APCONRECFEE op je Dollar uitdraai die je straks krijgt).
Scheelt je zo weer 50usd..
-
- Amerikafan
Volgens de helpdesk van autoeurope niet (mits het dus op je voucher staat dat deze inclusief is).
Op de voucher:
* Belastingen en toeslagen.
* Roadside Assistance / pechhulp.
* Customer Facility Charge (CFC), indien van toepassing.
* Alle extra bestuurders van 25 jaar en ouder.
* Ongelimiteerde Kilometers.
Beide staan er dus gewoon op!
Wel lastig dat de voucher in het Nederlands is, kunnen ze vast niet lezen
* Belastingen en toeslagen.
* Roadside Assistance / pechhulp.
* Customer Facility Charge (CFC), indien van toepassing.
* Alle extra bestuurders van 25 jaar en ouder.
* Ongelimiteerde Kilometers.
Beide staan er dus gewoon op!
Wel lastig dat de voucher in het Nederlands is, kunnen ze vast niet lezen

-
- Amerikafan
Ohja, ik heb daarvoor met AutoEurope gebeld of ze mij de engelse versie wilde toesturen. Zo gepiept.
Die CFC is vooral van toepassing op locaties bij het vliegveld trouwens.
Die CFC is vooral van toepassing op locaties bij het vliegveld trouwens.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1492 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart