MarkDu schreef:Ja maar Kokopelli, er past dus geen slot op want ik heb een koffer. Dus ging mijn vraag meer om de TSA kofferriem. Een TSA slot aan tas lijkt mij ook veiliger, dus ben aan het overwegen een reistas aan te schaffen.
Top, super bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Zal naar aanleiding hier van een TSA kofferriem gaan aanschaffen zodat de US border het open kan maken. Om te voorkomen dat het open kan schieten doe ik er nog een kofferriem zonder slotje verticaal eromheen, zodat de koffer gekruist dicht zit.
Overigens ben ik er wel verbaasd over hoe mijn koffer op de heen en terugweg een paar jaar geleden op vakantie tussen Amsterdam en San Francisco niet is opengemaakt/opengebroken. Toen was ik niet op de hoogte van de TSA sloten. Wellicht dat men op JFK meer bagage checkt dan op andere vliegvelden dan.
MarkDu schreef:Top, super bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Zal naar aanleiding hier van een TSA kofferriem gaan aanschaffen zodat de US border het open kan maken. Om te voorkomen dat het open kan schieten doe ik er nog een kofferriem zonder slotje verticaal eromheen, zodat de koffer gekruist dicht zit.
Overigens ben ik er wel verbaasd over hoe mijn koffer op de heen en terugweg een paar jaar geleden op vakantie tussen Amsterdam en San Francisco niet is opengemaakt/opengebroken. Toen was ik niet op de hoogte van de TSA sloten. Wellicht dat men op JFK meer bagage checkt dan op andere vliegvelden dan.
Ik denk dat verticaal een beetje over the top is. Deze zullen er makkelijker afglijden aangezien ze niet door het handvat gaan en of achter pootjes blijven hangen.
1 riem is echt meer dan voldoende.
Ik heb het gevoel dat een TSA-slot een wassen neus is. Je kan er net zo goed een gewone riem omheen doen. Wij hadden tijdens onze afgelopen reis naar Amerika riemen met TSA slot om de koffers heen. Toch zijn ze opengemaakt; camera en nog wat andere spullen zijn eruit gestolen en er zat uiteraard geen briefje in dat ze gecheckt waren. Conclusies: 1. dom om de camera in de koffer mee te nemen en 2. blijkbaar hebben verkeerde mensen een TSA-sleutel en is het een vals gevoel van zekerheid.
Pipo chris, de koffer heeft boven ook een handvat + een handvat voor de trolley, het is een koffer trolley bedankt voor het meedenken!
Jedinja, ja ik las ook wat andere zeiden je meest waardevolle spullen als handbagage meenemen - dat zal ik na jouw nare ervaring dus vooral doen. Moet er niet aan denken dat er iets kostbaars gestolen wordt.
Onze koffers/tassen (voorzien van de goedkoopste kofferriemen en nooit op slot) zijn alleen bekeken/geopend als we "Sweet Baby Ray's BBQ saus" mee terugnamen naar Nederland. Op Schiphol zaten de riemen keurig om de koffers/tassen heen, maar konden zien dat de plastic zakjes waar we die flessen in hadden verpakt waren open gescheurd.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Wij hebben op onze harde koffers met cijferslot van voor 9/11 ook geen mogelijkheid om een TSA slot eraan te hangen, dus wij hebben deze TSA kofferriemen gekocht: http://www.bol.com/nl/p/adventure-bags- ... 031578334/
De band halen we door de handgreep aan de bovenkant heen, waardoor de band er ook niet af zou kunnen glijden. De koffers zelf doen we vervolgens niet op slot.
@MarkDu, zeker rekening mee houden. Uiteindelijk heeft KLM een goede schadevergoeding gegeven waardoor we een mooiere camera hebben kunnen kopen, dus we zijn er niet slechter op geworden Maar toch, geen aanrader want het is niet leuk om je koffer (met vertraging) open te maken en dat je camera weg is.
Met de duizenden koffers die door de bagagesystemen van vliegvelden gaan is het belangrijker dat je koffer niet opvalt. Als jij je koffer hermetisch probeert af te sluitne met 2 sloten, tieraps etc, is dit juist een indicatie voor eventuele dieven dat je koffer interessant is om te openen.
(of een LV of ander duur merk, dat is ook een geode manier om aandacht te trekken...)
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Wow veel nieuwe ervaringen, bedankt!!! Deze heb ik niet gelezen voor ik al de TSA kofferriemen van Samsonite heb besteld. Wel erg duur maarja dan maar liever meer zekerheid dat de koffer niet open wordt gebroken.
Jedinja schreef:Ik heb het gevoel dat een TSA-slot een wassen neus is. Je kan er net zo goed een gewone riem omheen doen. Wij hadden tijdens onze afgelopen reis naar Amerika riemen met TSA slot om de koffers heen. Toch zijn ze opengemaakt; camera en nog wat andere spullen zijn eruit gestolen en er zat uiteraard geen briefje in dat ze gecheckt waren. Conclusies: 1. dom om de camera in de koffer mee te nemen en 2. blijkbaar hebben verkeerde mensen een TSA-sleutel en is het een vals gevoel van zekerheid.
Tja, ik heb het nog al eens gezegd, maar ik doe mijn koffer dan ook niet op slot opdat er niemand iets uit zo kunnen halen, maar opdat er niemand iets in kan stoppen.
Eruit halen kan altijd wel zodra ik de koffer niet meer in de buurt heb. Maar tot ik 'm heb afgegeven, en gezegd heb dat alles wat erin zit ook van mij is, wil ik er liever zo veel mogelijk mensen uithouden. Dan is een TSA-slot de beste oplossing.
Wij zijn eergisteren terug gekomen van onze Florida vakantie.
Bij ons gaan de harde koffers niet op slot maar er gaat wel een band om die 2 kanten op gaat.
En super strak zit. Iemand die kwaad wil heeft dus werk aan onze koffer.
Bij terugkomst bleek 1 koffer te zijn geopend door de TSA, dit gebeurd wel vaker. De band zat er ook weer keurig omheen,
Gister las ik de post over diefstal uit de koffer. Dat zal mij toch nooit gebeuren. Nooit waardevolle spullen erin.
Midden in de nacht schrik ik wakker, nou ja ik lag al uren te draaien...!
Ik had een portemonnee mee met Engelse ponden. allemaal klein geld.
Deze op de heen weg gebruikt en er zat nog maar een paar pond in. Later zag ik een zijvakje nog vol zitten met poolse sloties.
Maar portemonnee dus op de terug weg in de koffer gestopt, en wat denk je. WEG!!
Met 99% zekerheid bij de TSA eruit gestolen. Jammer voor de dief. ongeveer 5 pond en een hand vol sloties waarde nihil.
Stom natuurlijk om dit in de koffer te doen, maar ja er zat niks van waarde in.
Toch straks maar eens een mailtje naar de TSA toe. Ik heb een tsa briefje met tijdstip en paraaf.
Wij laten onze bagage altijd los. Doen gewoon een riem errond, kwestie van een beetje zekerder te zijn dat ze niet openvalt. Iemand die echt kwade bedoelingen heeft en in je koffer wil zijn, geraakt er toch in, slot of niet.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Ja ik denk ook wel eens: als ze er maar niks in stoppen. Maar ja ook dat kan. In ons geval heeft iemand de koffers er ergens tijdens het traject uit gepikt. We hebben ze dan ook met vertraging op ons vakantie-adres ontvangen. En tja als ze er iets uit kunnen halen kunnen ze er ook iets in stoppen. Voelt voor mij als even 'simpel' voor degene die kwaad in de zin heeft.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.