Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zwemveiligheid kind
Zwemveiligheid kind
Deze zomer gaan we met onze dochter van 5 naar Florida op vakantie. Natuurlijk zullen we daar een aantal keer een waterpark bezoeken.
Nu vragen wij ons af hoe het zit met de zwemveiligheid. Ik heb vernomen dat de opblaasbandjes die wij in Nl kennen daar niet geaccepteerd worden als veilig. Is het verstandig om in Nl al een zwemvest aan te schaffen, of worden deze ook niet geaccepteerd?
Tevens heb ik ergens op een blog gelezen dat het raadzaam is om waterschoenen te dragen ivm het heet worden van de wandelpaden. Is dit idd een goede tip?
Nu vragen wij ons af hoe het zit met de zwemveiligheid. Ik heb vernomen dat de opblaasbandjes die wij in Nl kennen daar niet geaccepteerd worden als veilig. Is het verstandig om in Nl al een zwemvest aan te schaffen, of worden deze ook niet geaccepteerd?
Tevens heb ik ergens op een blog gelezen dat het raadzaam is om waterschoenen te dragen ivm het heet worden van de wandelpaden. Is dit idd een goede tip?
Re: Zwemveiligheid kind
Nee, aan vleugeltjes heb je daar niks, die worden gezien als speelgoed. De meeste parken hebben ofwel gratis 'life jackets' te leen, of je mag je eigen vest meenemen. Officieel moet dat dan wel "Coast Guard approved" zijn (dat staat op een ingenaaid label), maar ik heb geen idee hoe streng ze daarmee zijn.
Ik zou dus wachten tot je daar bent en het vest daar kopen bij de eerste de beste Walmart/Target. Goedkoper en je weet zeker dat je een goedgekeurde hebt. Zelfs deze is goedgekeurd, dus het hoeft het echt niet zo'n lelijk bootvest met gespen te zijn.
Ik zou dus wachten tot je daar bent en het vest daar kopen bij de eerste de beste Walmart/Target. Goedkoper en je weet zeker dat je een goedgekeurde hebt. Zelfs deze is goedgekeurd, dus het hoeft het echt niet zo'n lelijk bootvest met gespen te zijn.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
En waterschoenen zijn idd een goed idee. Niet alleen voor de hete ondergrond maar ook tegen het uitglijden op natte vloeren.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Ik kan me niet herinneren dat ik in een waterpark ooit een zwemvest aan een kind gezien heb. Het stikt er wel van de life guards.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerika-expert
Meeste kinderen die ik ken die nog niet goed kunnen zwemmen hebben een Puddlejumper aan (die link van Bello). Geeft meer vrijheid dan een echt reddingsvest maar is zeker veilig genoeg als de ouders dichtbij blijven. Ik heb 3 kinderen in Puddlejumpers gehad en er is er nog nooit eentje koppie-onder mee gegaan. Ze zijn niet geschikt voor tochtjes op de boot ofzo omdat ze het kind niet op de rug draaien, maar zijn zeker geschikt voor zwemmen en spelen in een waterpark. Juist omdat ze niet naar de rug draaien zijn ze beter voor zwemmen.
En ja, waterschoenen zijn wel zo handig. Asvalt en beton wordt heel heet in de zomer.
En ja, waterschoenen zijn wel zo handig. Asvalt en beton wordt heel heet in de zomer.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Bij de disneywaterparken en aquatica hebben ze heeeel veel zwemvestjes hangen.
Deze kan je gewoon pakken.
Alle kleine kinderen lopen ermee.
Zwemschoentjes zijn ideaal in de waterparken, soms is de grond zo vreselijk heet.
Zelfs ik heb ze aan
Deze kan je gewoon pakken.
Alle kleine kinderen lopen ermee.
Zwemschoentjes zijn ideaal in de waterparken, soms is de grond zo vreselijk heet.
Zelfs ik heb ze aan

- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Je zal er wel niet op hebben gelet..ANY schreef:Ik kan me niet herinneren dat ik in een waterpark ooit een zwemvest aan een kind gezien heb. Het stikt er wel van de life guards.
Reken er maar niet op dat je kinderen zonder zo'n zwemvest in het water ziet.
In het kader van aansprakelijkheid enzo zegmaar...
Ik heb m'n voeten overigens behoorlijk gepijnigd op dat hete beton van Aquatica...inderdaad
waren slippers/crocs/waterschoenen geen overbodige luxe.
Grappig om de mensen te zien springen over de hete betonvloer ;-)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Een wonder dat die van ons groot geworden zijn dan.Reken er maar niet op dat je kinderen zonder zo'n zwemvest in het water ziet.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik bedoel dan natuurlijk de grote parken als Disney en Aquatica.
Daar ging de vraag over....
Is het wat overtrokken soms? absoluut!
Maar, wat als er morgen een kind verdrinkt in Disney's waterpark..en ze had geen zwemvest?
Daar ging de vraag over....
Is het wat overtrokken soms? absoluut!
Maar, wat als er morgen een kind verdrinkt in Disney's waterpark..en ze had geen zwemvest?
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
-
- Amerika-expert
Wij hebben 4 kinderen. De oudste kon ik altijd vertrouwen in de buurt van water omdat ze wist wat de regels waren. Nr. 2 wist ook wat de regels waren en luisterde goed in de buurt van water, maar hij is toch een keer in het water gevallen en verdween onder water terwijl ik 3 stappen bij hem vandaan was. Was in het zwembad dus helder water en behalve flinke schrik geen schade. Nr3 heeft z'n hele leven al zo veel zelfvertrouwen dat hij er nog wel eens vandoor gaat als hij overtuigd is dat hij het beter weet. Hij moet met 5 jaar nog steeds z'n puddlejumper aan als ik met hem en de jongste naar het zwembad ga. De kans dat hij er stilletjes vandoor gaat is nog steeds te groot, al gaat het wel beter. Nr. 3 kan trouwens nog steeds niet goed zwemmen, moeten we deze zomer echt hard aan gaan werken. Als ik alleen ben met hem kan hij zonder puddlejumper omdat ik dan 100% aandacht voor hem heb. Nr. 4 is een beetje een pechvogeltje, misschien omdat ze haar grote broers wil bijhouden? Maar ze kent geen angst en dat gaat soms fout in de speeltuin. Die moet dus ook altijd haar puddlejumper aan.
In het peuterbad mogen ze zonder puddlejumper, en in het medium bad mogen ze zonder als ik ook in het water ben en als m'n oudste ook in het water is, of een andere volwassene. Allebei de kleintjes zonder puddlejumper gaat niet goed.
Ik vind het in zulke drukke parken dus echt niet overdreven om kinderen een floating device aan te doen. Het is zo makkelijk voor een kleintje om weg te glippen, en voor ouders om afgeleid te zijn.
In het peuterbad mogen ze zonder puddlejumper, en in het medium bad mogen ze zonder als ik ook in het water ben en als m'n oudste ook in het water is, of een andere volwassene. Allebei de kleintjes zonder puddlejumper gaat niet goed.
Ik vind het in zulke drukke parken dus echt niet overdreven om kinderen een floating device aan te doen. Het is zo makkelijk voor een kleintje om weg te glippen, en voor ouders om afgeleid te zijn.
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Contacteer:
Absoluut mee eens.
Wij zaten een keer op het terras van onze poolhome in Kissimmee, toen onze dochter besloot met kleren en al eens
het water in te lopen. Totaal niet nadenken wat ze deed. We zaten met 3 volwassenen, maar ik had haar binnen een
paar seconden weer eruit gevist. Mijn vrouw verbaasde zich erover hoe snel ik haar eruit had gevist, terwijl bij de
rest nog niet helemaal was doorgedrongen dat ze erin lag, had ik haar er al uit.
mijn dochter was toen net 4 jaar.
En dan zit je nb naast het zwembad lekker een biertje te drinken. Maar stel je eens voor dat dit gebeurt in zo'n druk
park als bv Aquatica, waar we toen ook zijn geweest. Dan is een paar seconden uit het oog verliezen misschien meteen fataal.
Ik zou in dat soort situaties ook nooit vertrouwen op de aanwezigheid van de vele lifeguards, waar ANY aan refereerde.
Je bent en blijft altijd zelf verantwoordelijk.
Maar, onze zoon, die wel al lang en breed zijn zwemdiploma's had, mocht niet op de heftige glijbanen in Aquatica....hij was te klein.
Tot groot ongenoegen van hemzelf. Ook dat kan ik nog wel begrijpen, maar soms zijn ze daar een beetje te strikt in naar mijn mening.
Dat bedoelde ik meer met overtrokken, dat gold absoluut niet voor het dragen van de floating devices.
Je zit als ouders toch een stuk rustiger, als je weet dat er wat dat betreft weinig kan gebeuren...
Wij zaten een keer op het terras van onze poolhome in Kissimmee, toen onze dochter besloot met kleren en al eens
het water in te lopen. Totaal niet nadenken wat ze deed. We zaten met 3 volwassenen, maar ik had haar binnen een
paar seconden weer eruit gevist. Mijn vrouw verbaasde zich erover hoe snel ik haar eruit had gevist, terwijl bij de
rest nog niet helemaal was doorgedrongen dat ze erin lag, had ik haar er al uit.
mijn dochter was toen net 4 jaar.
En dan zit je nb naast het zwembad lekker een biertje te drinken. Maar stel je eens voor dat dit gebeurt in zo'n druk
park als bv Aquatica, waar we toen ook zijn geweest. Dan is een paar seconden uit het oog verliezen misschien meteen fataal.
Ik zou in dat soort situaties ook nooit vertrouwen op de aanwezigheid van de vele lifeguards, waar ANY aan refereerde.
Je bent en blijft altijd zelf verantwoordelijk.
Maar, onze zoon, die wel al lang en breed zijn zwemdiploma's had, mocht niet op de heftige glijbanen in Aquatica....hij was te klein.
Tot groot ongenoegen van hemzelf. Ook dat kan ik nog wel begrijpen, maar soms zijn ze daar een beetje te strikt in naar mijn mening.
Dat bedoelde ik meer met overtrokken, dat gold absoluut niet voor het dragen van de floating devices.
Je zit als ouders toch een stuk rustiger, als je weet dat er wat dat betreft weinig kan gebeuren...
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij hebben gewoon bandjes gebruikt.... (en ook nooit nooit een vest gezien)ANY schreef:Een wonder dat die van ons groot geworden zijn dan.Reken er maar niet op dat je kinderen zonder zo'n zwemvest in het water ziet.
Wat bij ons opvallend was: jongste was met oudste twee (13 en 11, alletwee volledig zwemABC, ik bedoel...zichtbaar goed zwemmend!) EN bandjes om... op de arm een meter of zes bij mij vandaan... PLONS!!! Life guard in het water...
Nee ik vond zwemmen in Florida niet echt ontspanning... andere staten zijn niet zo idioot streng.
Bij de oudste 2 bandjes gebruikt, nu bij onze jongste een puddle jumper, wat een geweldig ding. Makkelijker om te doen, blijft goed zitten, lijkt ook comfortabeler en vooral veiliger. Enige nadeel is het volume om mee te nemen, maar het weegt gelukkig bijna niets.
Terug in Texas!
Bedankt voor jullie reacties! Hier kunnen we echt iets mee.
Onze dochter heeft bijna haar zwemdiploma en kan zich in eerste instantie redden. Maar natuurlijk gaat ze niet zo het water in. Ook al is ze enig kind en hebben we volledig aandacht voor haar, we nemen daarin geen risico.
In Amerika kennen ze niet het systeem van zwemles zoals wij dat hier hebben. Dus ik begrijp dat de zwemveiligheid daar heel andere eisen moet stellen.
Onze dochter heeft bijna haar zwemdiploma en kan zich in eerste instantie redden. Maar natuurlijk gaat ze niet zo het water in. Ook al is ze enig kind en hebben we volledig aandacht voor haar, we nemen daarin geen risico.
In Amerika kennen ze niet het systeem van zwemles zoals wij dat hier hebben. Dus ik begrijp dat de zwemveiligheid daar heel andere eisen moet stellen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben gewoon bandjes gebruikt.... (en ook nooit nooit een vest gezien)Dbacks2 schreef: Een wonder dat die van ons groot geworden zijn dan.
Wat bij ons opvallend was: jongste was met oudste twee (13 en 11, alletwee volledig zwemABC, ik bedoel...zichtbaar goed zwemmend!) EN bandjes om... op de arm een meter of zes bij mij vandaan... PLONS!!! Life guard in het water...
Nee ik vond zwemmen in Florida niet echt ontspanning... andere staten zijn niet zo idioot streng.[/quote]
Die plons was waarschijnlijk omdat ze bandjes om hadden (in het diepe). Men dacht dus dat ze niet konden zwemmen. Mijn kinderen zijn ook 11 en 13 en er is nog nooit een life guard voor ze in het water gesprongen. Die hebben dan ook alleen een zwembroek aan
in de waterparken zijn honderden zwemvesten die je zo kan pakken en weer uitdoen . heel handig en ik zou niet zelf een meer aanschaffen als het alleen daarvoor is . een zwemvest is verplicht als ze onder een bepaalde lengte zijn op de glijbanen en drijft heerlijk in de lazy river
je kan op de sites van aquatica en disney waterparken vinden wat de eisen zijn lengtei icm zwemvest .
wij hebben toen de jongste bijna 4 was deze ook gebruikt en uitgedaan als er gespeeld werd in de kinderzwembaden want dat geeft toch wat meer vrijheid . toen hij 5 was had hij A en B en mocht hij van bijna alle glijbanen qua lengte en die hij niet mocht durfde hij niet
wij vinden juist dat ze in amerika heel losjes zijn met de eisen mbt de lengte mbt glijbanen maar ook bv attracties . ik vind europa over het algemeen veel strenger en bv in egypter moet je 10 zijn voor je van glijbanen af mag al heb je het hele alfabet aan zwemdiploma's en je bent 9 dan heb je pech.
er staan overal lifeguards die goed opletten

wij hebben toen de jongste bijna 4 was deze ook gebruikt en uitgedaan als er gespeeld werd in de kinderzwembaden want dat geeft toch wat meer vrijheid . toen hij 5 was had hij A en B en mocht hij van bijna alle glijbanen qua lengte en die hij niet mocht durfde hij niet

wij vinden juist dat ze in amerika heel losjes zijn met de eisen mbt de lengte mbt glijbanen maar ook bv attracties . ik vind europa over het algemeen veel strenger en bv in egypter moet je 10 zijn voor je van glijbanen af mag al heb je het hele alfabet aan zwemdiploma's en je bent 9 dan heb je pech.
er staan overal lifeguards die goed opletten
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik vind het in Amerika ook juist makkelijker dan hier.
Mijn zoontje van 5 zit op zwemles dus in laag water heeft hij geen vest aan, in andere baden wel.
Vanmiddag gaan we in NL naar het Tikibad en daar MOET iedereen onder de 1,20 M bandjes om.
Zo ken ik meerdere kindjes onder de 1,20 met een ABC diploma.
Dit is dus voorlopig de laatste keer dan we hier heen gaan. Pas weer wanneer mijn zoontje boven de 1,20 is gaan we weer.
Mijn zoontje van 5 zit op zwemles dus in laag water heeft hij geen vest aan, in andere baden wel.
Vanmiddag gaan we in NL naar het Tikibad en daar MOET iedereen onder de 1,20 M bandjes om.
Zo ken ik meerdere kindjes onder de 1,20 met een ABC diploma.
Dit is dus voorlopig de laatste keer dan we hier heen gaan. Pas weer wanneer mijn zoontje boven de 1,20 is gaan we weer.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1998 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-
- 9 Reacties