Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Forumlid introducties... wie ben jij?

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Wow, :shock: jij zegt dat je Nederlands niet goed is ??
Acroniemen ? :blink: nou dat moest IK toch even opzoeken hoor .... wij gebruiken veel Smileys :mrgreen: :mrgreen:

Ik kan me haast niet voorstellen dat Belgen de Amerikanen haten. Belgen zijn over het algemeen zeer vredelievende mensen. :beerchug:

Maar in ieder geval, :welcome:

/PeeJay
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Hallo ArmyGirl,

Dit is de aangewezen plek om je Nederlands te oefenen: een forum vol met Nederlandse en Belgische Amerika fans. Veel oefening heb je niet nodig want ik ben, net als PeeJay, van mening dat je Nederlands heel goed is!

Zoals je al gemerkt zult hebben, verschillen Nederlandstalige forums niet veel van Engelstalige forums.

:welcome:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Yay! Een fellow Virginian! Welkom! Waar in Virginia zit je?
Je schrijft goed Nederlands, zeg!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Welkom armygirl, en dat van je verloofde, dat maakt helemaal niets uit hoor dat hij in het amerikaanse leger zit, wat doet hij eigenlijk als ik vragen mag?

Richard

P.S. LOL wordt hier ook gebruikt hoor, maar de :D of :lol: of zelfs :hilarious: is meer gangbaar voor dezelfde term hier!
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Army girl,

Namens een Amerika fan : welkom op het forum.
Nederlanders ( en volgens mij ook Belgen) hebben helemaal geen hekel aan Amerikanen hoor.
Ik vraag me af waarom jullie die indruk van ons hebben. :dunno: Is dat het beeld dat jullie over ons gegeven wordt in de media?

Je Nederlands is trouwens erg goed!

Groetjes Marjon
ArmyGirl
Amerika-newbie

Bedankt voor de warme welkom!! :-)

Bericht door ArmyGirl »

Hi iedereen! Bedankt voor de welkom. Om jullie vragen te beantwoorden: Wij wonen in Arlington. Mijn verloofde is stationed in Fort Myer hier in Arlington. Hij is in de 3rd US Infantry. Hier op Fort Myer doen ze soms begrafenissen (dat zijn er nu meer dan gewoonlijk :( ) op Arlington Cemetery en meestal training voor combat. Infantry units zijn all male combat units. Gelukkig worden de mannen van Fort Myer niet teveel deployed (dat was since Vietnam geleden tot dit jaar!!) maar natuurlijk met ons luck was hij bij diegene die deployed werd vorige December!! :roll:

Ik had die indruk van Europeanen gebaseerd op mijn family in Belgie. Elke keer als ik ga worden die kwaad op mij over wat Bush doet!! LOL :lol: Ik had ook die indruk van de lezersbrieven in De Standaard te lezen. Ken je dat? Dat is een Belgische krant en die is online dus daar kijk ik soms naar.

Wat een uitgespreide groep hebben jullie hier. Ik ga mijn moeder ook eens vertellen van hier te komen kijken. Mijn ouders wonen ten noorden van Los Angeles. :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Armygirl,

Jee, wij zijn praktisch buren! Wij wonen in Vienna.
Hebben je ouders altijd Nederlands met je gesproken? En waar heb je het leren schrijven?
Ik ben hier extra benieuwd naar, want mijn kinderen spreken wel Nederlands, maar schrijven gaat niet zo makkelijk.
groetjes,

Petra
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Redneck
Amerikakenner

Re: Bedankt voor de warme welkom!! :-)

Bericht door Redneck »

ArmyGirl schreef:Elke keer als ik ga worden die kwaad op mij over wat Bush doet!! LOL :lol: Ik had ook die indruk van de lezersbrieven in De Standaard te lezen.
Ach ArmyGirl, hou in de gaten dat het voor veel mensen blijkbaar bijzonder moeilijk is om de politiek van een land niet te verwarren met de miljoenen individuen die daar wonen. Een nogal simpele gedachtengang want dat zijn twee zeer verschillende dingen.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

Wat een leuk topic!
Nou, ik zal ons even voorstellen dan; Ik heet Hans, ben 42 jaar en chauffeur (professional truckdriver :wink: ) van beroep en woon samen met mijn vriendin Marijke, die lerares basisonderwijs is!
Wij zijn enorm Amerika-fan, en we hebben het heerlijke land al 3x bezocht, dit jaar hebben we zelfs een coast-to-coast trip gemaakt, 10.500km gereden, en vreselijk genoten van alles wat we onderweg tegenkwamen!
Elke keer als we terugzijn in Nederland hebben we alweer heimwee naar Amerika, een ander vakantieland is er voor ons eigenlijk niet!
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Welkom bij de club!!!!!

En jullie hebben helemaal gelijk; Amerika is een schitterend land, en terwijl ik dit typ draait op de achtergrond de screensaver mee van alle ongelofelijke mooie natuurparken mee. :lol:

Groetjes Anice en Frank
henky
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door henky »

Hallo, dit is Henky (mijn bijnaam) en RuudB, eigenlijk heet ik Henriette , Ruud en ik zijn 31 jaar getrouwd, wij hebben geen kinderen, wij wonen onder de rook van R'dam, we zijn beide 54 jaar. Wij zijn vanaf 1975 Joegoslavieverslaafd geweest, hebben heeeel veeeel van dat prachtige land gezien, maar de laatste keer dat we daar waren was 1989 toen het al flink 'rommelde'daar! In 1983 zijn we (nav 10-jarig huwelijk) naar Canada geweest, het jaar daarop weer naar Canada gecombineerd met Amerika, en ja... daar begon de USA-verslaving! In 1985 rondreis gedaan aan de Westkust nav 12 1/2-jarig huwelijk! De staten Nevada, California, Arizone en Utah bezocht. Veel highlights, o.a. Grand Canyon, Zion, Bryce Canyon, Las Vegas, Hooverdam. In 1988 rondreis gemaakt langs de oostkust; begonnen in New York en diverse omliggende staten aan de oostkant bezocht, Connecticut, Pennsylvania, Virginia, stukje Canada met de Niagarawatervallen, schitterende reis gehad. In 1991 voor de 1e maal naar Florida en vanaf dat moment tot nu toe 15x in FLA vakantie gevierd. HEERLIJK!! Vanuit FLA ook veel autorondreizen gedaan, daardoor hebben we al veel en veel grote steden en highlights van de USA gezien. Over al die jaren hebben we 28 staten bezocht. Met name Noord- en South Carolina vind ik (Henky) errug mooi, maar........ FLA blijft numero 1 voor ons, op de '2e plaats' staat Californie!
Wellicht doen we dat ook nog een keer vanuit FLA met de auto. Lijkt ons te gek! Nou, dit was het zo'n beetje, want ik kan nog wel uren doorgaan over FLA en de USA in z'n geheel. Hartelijke groetjes van ons voor alle forummers.
Henky en RuudB 8) :P
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
henky
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door henky »

Oeps bijna vergeten, ik wilde nog even melden dat dit een erg leuk forum is. Veel verschillende onderwerpen, erg gezellig om te lezen.
Nogmaals groetje van Henky
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Welkom Henky en RuudB. Naast de gemeenschappelijke interesse in de V.S., als land om op vakantie te gaan of er te wonen, is dit een heel leuke groep mensen. Veel plezier op het forum.

gr. Redneck 8)
Georgia on My Mind
Anita

Bericht door Anita »

Hoi Henky!

Grappig; ik kom je op het Orlando forum van Ben weleens tegen en ik heb nooit geweten dat je een vrouw bent!!!
Gezien je naam (Henky) dacht ik dat je een man bent.

Leuk hoor!
Nou, welkom en ook veel plezier hier met de rest!

Anita
henky
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door henky »

Hahaha, dit is niet voor 't eerst hoor dat er gedacht wordt dat ik een man ben!! Ik kan het me heel goed voorstellen. De leukste reactie was een paar maanden geleden op het Floridaforum, toen schreef iemand:
"ik zag twee mannen in de rij bij de gate in Orlando staan en ik dacht bij mezelf, zouden dat Henky en Ruud zijn?"
Ik vond het wel een grappige reactie. :lol:
Groetje van Henky en RuudB
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

Henky en Ruudb,

welkom in ons midden, side van de Amerika liefhebbers.
Bezint eer ge begint, want het lezen van alle reiservaringen en reisverslagen, doet je steeds willen terug keren naar dit fantastische land. :lol:
Ook als je (net als wij) pas weer 6 weken terug bent!!!!! :(

Groetjes Anice en Frank
henky
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door henky »

Dat kun je wel zeggen. Als wij terug zijn van een vakantie in de USA dan hebben we zeker 2 maanden "opstartproblemen" om weer in het Ned. gareel te komen. Wanneer wij op vakantie zijn in de USA is er de eerste twee dagen al het gevoel of we er veeeeeel langer zijn. Heerlijk toch?
Groetje van Henky en RuudB
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Henky en Ruud,

Ook ik heb jullie al elders "gezien" (en me afgevraagd of het om twee mannen ging ;)). Heel leuk om jullie hier ook tegen te komen! Welkom!
MarHan
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door MarHan »

Hallo Dennis en anderen,

als nieuw aangemeld lid vandaag zal ik me ook even voorstellen :)

Ik ben Margo, 42, getrouwd met Hans, 44, en we hebben 2 meiden van 12 en 14. We zijn 2 x eerder in Amerika geweest, 1 x gauw door Fort Lauderdale en Miami geraced vanwege een cruise voor ons 12,5 jarig huwelijk met z'n tweeen, en 1 x met ons vieren in de zomer van 2002 ( heel leuk dat ik de link naar ons reisverslag ( die nog steeds niet af is, ik weet het.. ) op dit forum terug heb gezien ! ).

Op dit moment ben ik de zomervakantie van 2005 aan het plannen, en tegelijk de pasfoto's voor deelname aan de DV 2006 aan het regelen :)

Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb, alle info over de US of A is altijd welkom :)
Foto's Amerika 2002 : http://www.wenbregen.info/gallery .
Nieuw weblog reisverslag Amerika 2002 :
http://amerikareis2002.blogspot.com
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Welkom op het forum marhan, wij willen ook graag al jouw info en ervaringen weten :wink:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer