Na een tijdje (lees paar maanden) rondgespookt te hebben op dit forum en daadwerkelijk een account aangemaakt te hebben start ik ook maar eens een topic.
In de afgelopen vijf jaar ging ik meerdere malen (in mn uppie) naar Londen. Vorig jaar had ik een rondje Duitsland gedaan en bezocht ik Parijs. Dit jaar had ik het 'idiote' idee om in mijn up naar Amerika te gaan. Allereerst maakte ik een planning. Het idee was om drie weken de States te bezoeken. Uiteindelijk had ik vier weken ruim ingepland met San Francisco, Los Angeles, Anaheim, Las Vegas en Atlanta. Toen het kostenplaatje erbij kwam kijken (en ik nog eens goed keek) kwam ik er dus achter dat dit geen doen is. Het nadeel van alleen reizen is en blijft dat je voor 2 personen je hotel moet boeken. (Alsof het zo'n feest is dat je voor 2 personen wil betalen, maar dat ten zijde).
Het idee is nu veranderd (en dus zo goed als definitief) naar:
Los Angeles (7 nachten)
Las Vegas (5 nachten)

Het idee in Los Angeles is om wat studio tours te doen. Warner Bros, Universal, Sony, Paramount. Daarnaast lijkt mij (als theaterfreak, naast mijn passie voor de film) het geweldig om het Dolby Theatre te bezoeken. Ook Disney stond in de planning (vandaar eerst Anaheim). Toch denk ik dat ik dat idee maar beter kan laten varen. Dit om het probleem in LA: Ik heb geen rijbewijs. Het liefst wil ik gebruik maken van de metrolijn en heb al ondervonden dat daar ook niet alles mee te bereiken is.
Ik zoek mij al weken suf naar een goed en leuk hotel (geen AirBNB of hostel). De wat luxere hotels zijn al snel aan de prijs (natuurlijk) en zelf ben ik niet echt van de goedkope ketens als comfort inn / super8 / Days Inn etc. Wie heeft de gouden tip?
Ik zag dat het in Downtown wel goedkoper is. Waarschijnlijk ook omdat de buurt een minder imago heeft?
In Las Vegas is mijn oog gevallen op hotel SLS. Voorheen stond hier het Sahara hotel. Dit hotel leek mij wel handig omdat de monorail er langs stopt. Iemand toevallig al ervaring met dit in 2014 opnieuw geopende hotel?
Atlanta staat erbij en hoort niet in dit topic. Toch heb ik daar ook al een hotel bij op het oog (Ellis). Het idee is dat ik een goede vriend van mij daar ga meeten.
Alle tips en ideeën van jullie zijn mij een hele hoop waard. Vooral richting het hotel in Los Angeles, waarbij ik me echt helemaal suf zoek.
Thanks