Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis frouke: 2de keer Zuidwesten met 3 kids Yellowstone-San Diego
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Reis frouke: 2de keer Zuidwesten met 3 kids Yellowstone-San Diego
Welk hotel/lodge kies ik het best als uitvalsbasis in Yellowstone zelf als we komen vanuit Gardiner richting Jackson. We gaan in Yellowstone de klassieke viewpoints bekijken. Ik weet dus niet goed wat de meest 'logische' plek is om te overnachten: Canyon Lodge, Lake Lodge of Old Faithfull Inn? De dag dat we vanuit Gardiner het park inrijden gaan we de upper en de lower Yellowstone Falls bezoeken. De volgende dagen heb ik nog niets ingepland.
Alvast bedankt,
Frouke
Alvast bedankt,
Frouke
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je op één plaats wilt overnachten kun je voor Canyon kiezen, dat ligt heel centraal. zeker voor de eerste nacht zou dat voor jullie een goede keuze zijn.
Meerdere plaatsen kunnen ook handig zijn, zeker als je bijvoorbeeld bij Old Faithful het geiser bassin tegen de avond wilt bezoeken. Probeer eens de andere dagen ook in te vullen en kijk dan wat daarvoor het handigste ligt. Of kijk naar de beschikbaarheid en prijzen, boek iets en pas daar je bezoek op aan.
Voor 2016 kun je al reserveren en het schijnt al heel snel te gaan. Dus misschien is er al niet veel keuze meer.
Kijk eens in ons 2004- en 2006-verlsag voor onze overnachtingen; wij hadden beide keren 2 verschillende accommodaties. Voor onze komende reis hebben we nog meer verschillende accommodaties omdat er heel weinig vrij was.
Marianne
Meerdere plaatsen kunnen ook handig zijn, zeker als je bijvoorbeeld bij Old Faithful het geiser bassin tegen de avond wilt bezoeken. Probeer eens de andere dagen ook in te vullen en kijk dan wat daarvoor het handigste ligt. Of kijk naar de beschikbaarheid en prijzen, boek iets en pas daar je bezoek op aan.
Voor 2016 kun je al reserveren en het schijnt al heel snel te gaan. Dus misschien is er al niet veel keuze meer.
Kijk eens in ons 2004- en 2006-verlsag voor onze overnachtingen; wij hadden beide keren 2 verschillende accommodaties. Voor onze komende reis hebben we nog meer verschillende accommodaties omdat er heel weinig vrij was.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hoi Frouke,
ik heb ook al geboekt voor 2016 in Yellowstone.
We doen de 1e nacht in Mammoth Hot Springs, daarna 2 nachten in Lake Lodge en om af te sluiten nog 1 in Old Faithful.
Ik heb de plattegrond van het park erbij gepakt en dit leek ons het beste.
Voor alle nachten hebben we cabins uitgekozen. Goedkoper en ook leuker....hoop ik!
Natuurlijk ontkom je er niet aan dat je bepaalde stukken dubbel moet rijden, maar in zo'n geweldig park zal dat vast geen probleem zijn!
succes met het boeken en wacht niet te lang!
groetjes
Josephine
ik heb ook al geboekt voor 2016 in Yellowstone.
We doen de 1e nacht in Mammoth Hot Springs, daarna 2 nachten in Lake Lodge en om af te sluiten nog 1 in Old Faithful.
Ik heb de plattegrond van het park erbij gepakt en dit leek ons het beste.
Voor alle nachten hebben we cabins uitgekozen. Goedkoper en ook leuker....hoop ik!
Natuurlijk ontkom je er niet aan dat je bepaalde stukken dubbel moet rijden, maar in zo'n geweldig park zal dat vast geen probleem zijn!
succes met het boeken en wacht niet te lang!
groetjes
Josephine
groetjes
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/
USA 2022: http://degrootjesinamerika2022.blogspot.com/
Josephine
USA 2016: http://degrootjesinamerika2016.blogspot.nl/
USA 2018: http://degrootjesinamerika2018.blogspot.nl/
USA 2020: http://degrootjesinamerika2020.blogspot.com/
USA 2022: http://degrootjesinamerika2022.blogspot.com/
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
'Meerdere plaatsen kunnen ook handig zijn, zeker als je bijvoorbeeld bij Old Faithful het geiser bassin tegen de avond wilt bezoeken.' (geciteerd uit Mariannes berichtje hierboven)
@Marianne: is het interessanter om het OF geiser bassin tegen de avond te bezoeken ipv overdag?
Groetjes, Frouke
@Marianne: is het interessanter om het OF geiser bassin tegen de avond te bezoeken ipv overdag?
Groetjes, Frouke
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Josephine: de eerste 2 overnachtingen doen we nét buiten het park (Gardiner) en ik twijfel nu nog tussen 3 overnachtingen in Canyon Lodge óf 2 nachten Canyon Lodge en 1 overnachting in Old Faithfull... Langs de ene kant probeer ik zo véél mogelijk op dezelfde plek te blijven omdat ik weet van onze vorige USA reis dat de kinderen hier soms écht nood aan hebben, maar langs de andere kant lijkt het mij mss ook logischer om die laatse overnachting in Old Faithfull te doen... Soit, ik ga proberen de knoop snel door te hakken, want ik zag zo links en recht al wat rode vakjes opduiken op hun website...
Jullie ook nog véél succes met boeken.
Groetjes, Frouke

Groetjes, Frouke
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ps: hoeveel tijd/dagen moet je ongeveer rekenen om het geiser gebied deftig te bezoeken. Dit gedeelte trekt me sowieso wel aan dus wil er wél mijn tijd voor nemen. 

De meest bezochte geysergebieden zijn grofweg de Norris Geyser Basin, West Thumb Geyser Basin, Upper Geyser Basin, Midway Geyser Basin en Lower Geyser Basin.
Hoe lang je daar voor nodig hebt is wat lastig te zeggen. Zo konden wij tot 2 keer toe geen parking vinden bij Norris. Daarbij liggen ook niet alles dicht bij elkaar, dus bezoek je tussendoor ook andere zaken. Ik zou zeggen dag je qua tijd een dag of anderhalf wel bezig bent met enkel de geysergebiede, inclusief wandelingen.
En na je 26e geyser moet ik eerlijk bekennen dat je bij nr 27, 28 en 29 etc denkt: Ah, weer een geyser. Snel doorlopen...
Hoe lang je daar voor nodig hebt is wat lastig te zeggen. Zo konden wij tot 2 keer toe geen parking vinden bij Norris. Daarbij liggen ook niet alles dicht bij elkaar, dus bezoek je tussendoor ook andere zaken. Ik zou zeggen dag je qua tijd een dag of anderhalf wel bezig bent met enkel de geysergebiede, inclusief wandelingen.
En na je 26e geyser moet ik eerlijk bekennen dat je bij nr 27, 28 en 29 etc denkt: Ah, weer een geyser. Snel doorlopen...

Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is er dan veel rustiger, en het is ook een mooi gezicht als het iets donkerder wordt. Hetzelfde geldt voor vroeg in de ochtend. Kijk eens naar ons 2008-verslag daarvoor, bij de laatste nacht Yellowstone).frouke schreef:@Marianne: is het interessanter om het OF geiser bassin tegen de avond te bezoeken ipv overdag?
Hoeveel tijd je kwijt bent is lastig te zeggen; als je eens wilt wachten op een uitbarsting ben je natuurlijk meer tijd kwijt, maar bij bijvoorbeeld de Great Fountain geiser is dat zeer de moeite waard (zie ook weer ons 2008-verslag).
Twee nachten canyon en twee nachten Old Faithful lijkt me erg mooi.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik stem ook voor een bezoek tegen de avond bij Old Faithful.
Overdag zat het stampvol bij Old Faithful Geyser en 's avonds was er maar max 50 man.
Voor een beeld tegen de avond zie onze blog van 2011 vanaf dag 8.
Groetjes,
Ingrid
Overdag zat het stampvol bij Old Faithful Geyser en 's avonds was er maar max 50 man.
Voor een beeld tegen de avond zie onze blog van 2011 vanaf dag 8.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Is het dan toch aangeraden om onze laatste overnachting in het park in Old Faithfull te doen? Dus dan hebben we 2 nachten in Gardiner, 2 nachten in Canyon Lodge en dan die laatste nacht in OF of gewoon de 3 nachten in Canyon behouden...? Pfffffff, nie gemakkelijk allemaal.
Groetjes, Frouke

Groetjes, Frouke
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een nacht Old Faithful is in dit geval handig. Canyon ligt er nl best een stukje rijden vandaan.
Overigens over de tijd die je ergens over doet. Dat is zoals MrVanilla ook al zei erg moeilijk in te schatten. Behalve de kijktijd bij bezienswaardigheden, kan je ook zomaar een uur verliezen als jee kudde bizons over komt steken. Of als er een dier besluit dat midden op de weg de beste plek is om te gaan liggen.
Overigens over de tijd die je ergens over doet. Dat is zoals MrVanilla ook al zei erg moeilijk in te schatten. Behalve de kijktijd bij bezienswaardigheden, kan je ook zomaar een uur verliezen als jee kudde bizons over komt steken. Of als er een dier besluit dat midden op de weg de beste plek is om te gaan liggen.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ok, ik ben er biiiiiiijjjjjjjjjjjna aan uit wat ik ga doen daar, maar heb nog 1 vraagje ivm overnachtingen daarzo. Is het logischer/beter/handiger om 2 overnachtingen Canyon Lodge te doen en 1 overnachting Old Faithfull OF 1 nacht Canyon Lodge en 2 nachten Old Faithfull alvorens we verder rijden naar Jackson? De watervallen (upper en lower) doen we op de dag dat we van Gardiner Naar Canyon rijden...
Groetjes, frouke
Groetjes, frouke
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou twee nachten Canyon en 1 nacht Old Faithful (met 1 l
) doen. In Canyon zit je centraler, dus dat is handiger voor de andere delen van het park. Zorg wel dat je ook tijd hebt voor West Thumb als je naar Grand Teton rijdt, dat is een leuk en overzichtelijk gebied. Ook leuk met een ranger, zie daarvoor ons 2004-verlsag.
Marianne

Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
1. Donderdag 14 Juli: Brussel - Denver
2. Vrijdag 15 Juli: Denver - Casper
3. Zaterdag 16 Juli: Casper - Cody ('s avonds Rodeo)
4. Zondag 17 Juli: Cody - via Beartooth Highway - Yellowstone (Gardiner)
5. Maandag 18 Juli: Yellowstone (raften in Gardiner + diertjes spotten in Lamar Valley) (Gardiner)
6. Dinsdag 19 Juli: Yellowstone (upper yellowstone falls + lower yellowstone falls) (Canyon Lodge)
7. Woensdag 20 Juli: Yellowstone (Canyon Lodge)
8. Donderdag 21 Juli: Yellowstone (Old Faithful Snow Lodge Western Cabin)
9. Vrijdag 22 Juli: Yellowstone - West Thumb - Grand Teton
10. Zaterdag 23 Juli: Grand Teton
11. Zondag 24 Juli: Grand Teton - Bear Lake - Salt Lake City (shoppen)
12. Maandag 25 Juli: Salt Lake City - Utah128 - (Cisco ghost town?) - Moab
13. Dinsdag 26 Juli: Moab
14. Woensdag 27 Juli: Moab
15. Donderdag 28 Juli: Moab - Durango
16. Vrijdag 29 Juli: Durango (treinrit van Durango naar Silverton)
17. Zaterdag 30 Juli: Durango - (Moki Dugway?, Goosenecks SP en Self Drive in MV)
Monument Valley (The View Hotel)
18. Zondag 31 Juli: Monument Valley - (Page: upper antelope canyon) - Zion
19. Maandag 1 Augustus: Zion
20. Dinsdag 2 Augustus: Zion - valley of fire SP - Las Vegas
21. Woensdag 3 Augustus: Las Vegas
22. Donderdag 4 Augustus: Las Vegas
23. Vrijdag 5 Augustus: Las Vegas - (goldpannen in Calico Ghost Town en een stop aan Tehachapi Loop) - Three Rivers
24. Zaterdag 6 Augustus: Three Rivers - Sequoia/Kings National Park
25. Zondag 7 Augustus: Sequoia/Kings National Park
26: Maandag 8 Augustus: Sequoia/Kings National Park
27: Dinsdag 9 Augustus: Sequoia/Kings National Park - Anaheim of Knott's Berry Farm
28: Woensdag 10 Augustus: Anaheim of Knott's Berry Farm - San Diego
29: Donderdag 11 Augustus: San Diego (Baseballwedstrijd, Aquatica, dagje strand)
30: Vrijdag 12 Augustus: San Diego
31: Zaterdag 13 Augustus: San Diego
32: Zondag 14 Augustus: San Diego
33: Maandag 15 Augustus: San Diego
34: Dinsdag 16 Augustus: San Diego - Brussel
2. Vrijdag 15 Juli: Denver - Casper
3. Zaterdag 16 Juli: Casper - Cody ('s avonds Rodeo)
4. Zondag 17 Juli: Cody - via Beartooth Highway - Yellowstone (Gardiner)
5. Maandag 18 Juli: Yellowstone (raften in Gardiner + diertjes spotten in Lamar Valley) (Gardiner)
6. Dinsdag 19 Juli: Yellowstone (upper yellowstone falls + lower yellowstone falls) (Canyon Lodge)
7. Woensdag 20 Juli: Yellowstone (Canyon Lodge)
8. Donderdag 21 Juli: Yellowstone (Old Faithful Snow Lodge Western Cabin)
9. Vrijdag 22 Juli: Yellowstone - West Thumb - Grand Teton
13. Dinsdag 26 Juli: Moab
14. Woensdag 27 Juli: Moab
15. Donderdag 28 Juli: Moab - Durango
16. Vrijdag 29 Juli: Durango (treinrit van Durango naar Silverton)
17. Zaterdag 30 Juli: Durango - (Moki Dugway?, Goosenecks SP en Self Drive in MV)
Monument Valley (The View Hotel)
18. Zondag 31 Juli: Monument Valley - (Page: upper antelope canyon) - Zion
20. Dinsdag 2 Augustus: Zion - valley of fire SP - Las Vegas
21. Woensdag 3 Augustus: Las Vegas
23. Vrijdag 5 Augustus: Las Vegas - (goldpannen in Calico Ghost Town en een stop aan Tehachapi Loop) - Three Rivers
27: Dinsdag 9 Augustus: Sequoia/Kings National Park - Anaheim of Knott's Berry Farm
28: Woensdag 10 Augustus: Anaheim of Knott's Berry Farm - San Diego
29: Donderdag 11 Augustus: San Diego (Baseballwedstrijd, Aquatica, dagje strand)
34: Dinsdag 16 Augustus: San Diego - Brussel
Laatst gewijzigd door frouke op 13 mei 2015, 22:21, 3 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leuke route hoor.
Ik neem je aan dat ook de self drive gaat rijden bij Monument Valley op dag 17? Hou er wel rekening mee dat als je heel jouw rijtje en dus de self drive doet je deze dag al wel een uur of 7 pure autotijd hebt. Moki dugway en muley point zorgen voor een wat vreemde omweg. Misschien in dat geval Muley Point laten zitten? Overigens is Mexican Hat nou ook weer niet zo interessant hoor. Die rotsformatie kun je vanaf de weg zien en eerlijk gezegd heb je daar aan 5 min al genoeg tijd om het gezien te hebben.
Ik neem je aan dat ook de self drive gaat rijden bij Monument Valley op dag 17? Hou er wel rekening mee dat als je heel jouw rijtje en dus de self drive doet je deze dag al wel een uur of 7 pure autotijd hebt. Moki dugway en muley point zorgen voor een wat vreemde omweg. Misschien in dat geval Muley Point laten zitten? Overigens is Mexican Hat nou ook weer niet zo interessant hoor. Die rotsformatie kun je vanaf de weg zien en eerlijk gezegd heb je daar aan 5 min al genoeg tijd om het gezien te hebben.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Paul,
In het Monument Valley gedeelte had ik me eerlijk gezegd nog niet zo verdiept. (wél alvast The View Hotel geboekt!!)
Ik had zo links en rechts al wat dingetjes gelezen en opgevangen en er globaal alvast 'bijgekletst' in mijn route... Wat houdt die self drive juist in? Is die volgens jou de moeite om te doen als volledige 'daguitstap', of zou dan gooseneck SP ook nog te doen zijn op dezelfde dag? En hoelang doe je ongeveer over de self drive in MV?
Groetjes, Frouke
In het Monument Valley gedeelte had ik me eerlijk gezegd nog niet zo verdiept. (wél alvast The View Hotel geboekt!!)

Groetjes, Frouke
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
1. Donderdag 14 Juli: Brussel - Minneapolis - Denver
2. Vrijdag 15 Juli: Denver - (Walmart + (apple store?) + Ayres Natural Bridge Park - Casper
3. Zaterdag 16 Juli: Casper - Cody ('s avonds eten in Cody Cattle Company + Rodeo)
4. Zondag 17 Juli: Cody - via Chief Joseph Hwy (296) naar Rock Creek Vista òf via Belfry en Red Lodge de volledige Beartooth Hwy - Gardiner
5. Maandag 18 Juli: Gardiner: raften + diertjes spotten in Lamar Valley
6. Dinsdag 19 Juli: Gardiner - upper yellowstone falls + lower yellowstone falls - Canyon Lodge
7. Woensdag 20 Juli: Canyon Lodge
8. Donderdag 21 Juli: Canyon Lodge - Old Faithful Geyser (’s avonds) - Old Faithful Snow Lodge Western Cabin
9. Vrijdag 22 Juli: OFSL - West Thumb - Grand Teton
13. Dinsdag 26 Juli: Moab (Arches)
14. Woensdag 27 Juli: Moab (Canyonlands)
15. Donderdag 28 Juli: Moab - (Canyonlands?) - Durango
16. Vrijdag 29 Juli: Durango: treinrit van Durango naar Silverton en met bus terug naar Durango
17. Zaterdag 30 Juli: Durango - Goosenecks SP - Guided route (òf Self Drive route?) in Monument Valley
18. Zondag 31 Juli: Monument Valley - Page: upper antelope canyon - Horseshoe Bend - Toadstool Hoodoo? - Zion
20. Dinsdag 2 Augustus: Zion - via Crystal naar valley of fire SP - via 167 naar Las Vegas
21. Woensdag 3 Augustus: Las Vegas: baseballwedstrijd (’s avonds)
23. Vrijdag 5 Augustus: Las Vegas - goldpannen in Calico Ghost Town en een stop aan Tehachapi Loop - Three Rivers
27: Dinsdag 9 Augustus: Sequoia/Kings National Park - Anaheim (Buena Park)
28: Woensdag 10 Augustus: Knott’s Berry Farm - San Diego
29: Donderdag 11 Augustus: San Diego (Aquatica, dagje strand, Build a Bear)
34: Dinsdag 16 Augustus: San Diego - Minneapolis - Brussel
2. Vrijdag 15 Juli: Denver - (Walmart + (apple store?) + Ayres Natural Bridge Park - Casper
3. Zaterdag 16 Juli: Casper - Cody ('s avonds eten in Cody Cattle Company + Rodeo)
4. Zondag 17 Juli: Cody - via Chief Joseph Hwy (296) naar Rock Creek Vista òf via Belfry en Red Lodge de volledige Beartooth Hwy - Gardiner
5. Maandag 18 Juli: Gardiner: raften + diertjes spotten in Lamar Valley
6. Dinsdag 19 Juli: Gardiner - upper yellowstone falls + lower yellowstone falls - Canyon Lodge
7. Woensdag 20 Juli: Canyon Lodge
8. Donderdag 21 Juli: Canyon Lodge - Old Faithful Geyser (’s avonds) - Old Faithful Snow Lodge Western Cabin
9. Vrijdag 22 Juli: OFSL - West Thumb - Grand Teton
13. Dinsdag 26 Juli: Moab (Arches)
14. Woensdag 27 Juli: Moab (Canyonlands)
15. Donderdag 28 Juli: Moab - (Canyonlands?) - Durango
16. Vrijdag 29 Juli: Durango: treinrit van Durango naar Silverton en met bus terug naar Durango
17. Zaterdag 30 Juli: Durango - Goosenecks SP - Guided route (òf Self Drive route?) in Monument Valley
18. Zondag 31 Juli: Monument Valley - Page: upper antelope canyon - Horseshoe Bend - Toadstool Hoodoo? - Zion
20. Dinsdag 2 Augustus: Zion - via Crystal naar valley of fire SP - via 167 naar Las Vegas
21. Woensdag 3 Augustus: Las Vegas: baseballwedstrijd (’s avonds)
23. Vrijdag 5 Augustus: Las Vegas - goldpannen in Calico Ghost Town en een stop aan Tehachapi Loop - Three Rivers
27: Dinsdag 9 Augustus: Sequoia/Kings National Park - Anaheim (Buena Park)
28: Woensdag 10 Augustus: Knott’s Berry Farm - San Diego
29: Donderdag 11 Augustus: San Diego (Aquatica, dagje strand, Build a Bear)
34: Dinsdag 16 Augustus: San Diego - Minneapolis - Brussel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties