Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LarsUSA: Route West Amerika 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LarsUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis LarsUSA: Route West Amerika 2015

Bericht door LarsUSA »

Hallo allemaal,

Enige tijd geleden heb ik mij aangemeld op het forum om informatie in te winnen over mijn reisplannen voor aankomend zomer. Na lange tijd dingen uitzoeken en verschillende topics te hebben gelezen (waaronder ''All About LA'') heb ik erg leuke tips gekregen en heb ik het volgende plan ontwikkeld. Ik zou graag jullie advies willen vragen om te beoordelen in hoeverre mijn reisplan realistisch is binnen het tijdsbestek. Op advies van enkele vrienden ben ik bij Kilroy Travel geweest en zij kunnen tegen gereduceerde tarieven o.a. vliegtickets en overnachtingen boeken, zij achten de reis dus haalbaar. De route die ik heb uitgestippeld is als volgt:

Amsterdam - LA (één week overnachten in Santa Monica of Venice Beach, daarna start rondreis)
LA - Santa Barbara
Santa Barbara - Las Vegas
Las Vegas - Zion National Park
Zion - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Lake Powell (overnachten in Page)
Page - Grand Canyon (overnachten in Flagstaff)
Flagstaff - Palm Springs
Palm Springs - San Diego
San Diego - LA
LA - Amsterdam

Mijn interesse ligt met name in het ontdekken van LA en diens bezienswaardigheden. Een tour door Bel Air om de huizen van de rich and famous te zien interesseert mij niet, mijn plan is om een week uit te trekken om LA te ontdekken en de tips uit het topic ''All about LA'' te gebruiken. Dus bezoek aan Runyon Canyon, Griffith Park etc. Ik wil dan een week aan de kust verblijven om daar 's avonds de gezelligheid op te zoeken. Na een week LA begin ik dan aan de reis zoals hierboven beschreven. Een andere optie, en tevens qua tickets voordeliger, is om niet in LA te starten maar in Las Vegas en vervolgens te eindigen in LA.

Hoe denken jullie over bovenstaand reisschema? Is dit realistisch in een periode van 4 weken? NB. Ik ga in mijn eentje reizen..

Daarnaast loop ik tegen het probleem aan dat het boeken van een hotel voorafgaand aan de reis erg duur is. Ik heb al vele sites bezocht en gemiddeld betaal je makkelijk 150 á 200 euro per nacht. Via AirBNB of een hostel kan ik de kosten drukken, maar een hostel voor een week spreekt mij niet erg aan. Hebben jullie nog tips?

Tot slot, ik heb me veelal in LA verdiept en daarnaast ken ik Las Vegas en Grand Canyon al van een bezoek in 2009. Palm Springs, Flagstaff, Page en San Diego zijn voor mij onbekend. Zijn deze steden de moeite waard om langer dan één nacht te blijven?

Zo, het zijn nogal wat vragen dus alvast bedankt voor jullie reacties :D
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Route West Amerika 2015

Bericht door Marcopstal »

Dat een reisbureau dit haalbaar vind is op zich geen referentie, daar heb ik al voorbeelden genoeg van gezien. Als je alles via een reisbureau boekt (wat ik niet zou aanraden) zorg er dan voor dat jij zelf kiest waar je overnacht en niet zij !!!!

Waarom Santa Barbara ? Het maakt de rit naar Vegas alleen maar langer.

Als het een rit met de wagen is mis ik Death Valley.

Ga voor de GC niet in Flagstaff overnachten, dat is 1,5 uur er vandaan. Kies voor het park zelf of Tusayan.

Schrijf je schema ook eens van dag to dag uit, dat maakt het allemaal wat duidelijker. Nu lijkt het of je steeds maar één nacht blijft.

Een week aan de kust verblijven zal altijd een duurder prijskaartje met zich meebrengen.

San Diego moet je zeker meer dan één nacht verblijven.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
LarsUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door LarsUSA »

Bedankt voor je reactie!

Ik heb mijn reisschema al uitgeschreven, maar wilde het hierboven kort weergeven. De plekken waar ik meer dan 1 nacht denk te willen verblijven zijn Las Vegas, Palm Springs en San Diego. Het plan is om dit in minimaal 3, maximaal 4 weken te doen. Dat betekent dat ik na aftrek van 6 a 7 nachten LA nog 14 a 21 dagen heb voor de rondreis. Ter plekke zal ik beoordelen of ik ergens landen dan 1 of 2 nachten wil verblijven.

Dean Valley heb ik in 2009 al gezien, evenals SF en Yosimite Park. Dit wilde ik dus overslaan. Ik wilde via Santa barbara zodat ik ook Malibu en een klein stukje van de Pacific Coast Highway kan rijden.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De PCH tussen LA en Santa Barbara is niets speciaals, naar Malibu kan je altijd eens heen en weer rijden, dat begint direct na Santa Monica, maar op zich heb je dat snel gezien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis LarsUSA: Route West Amerika 2015

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou SB ook niet op deze manier bezoeken. Maar als je zeven dagen in LA verblijft zou je wel een dagje op en neer kunnen rijden naar SB. Wij verbleven vorig jaar 4 dagen in LA en zijn toen ook een dagje naar Santa Barbara gereden, en onderweg de outlet bij Camarillo en Zuma Beach in Malibu meegepakt. In Malibu is Point Dume State Beach ook een aanrader.

Ik zou echt niet meer dan 1 nacht in Palms Springs verblijven, daar is niet al te veel te beleven en kan het echt heel erg heet worden, zeker in de zomer.

Dan zou ik nog een extra nacht San Diego inplannen, wat een leuke stad is.
Groetjes,
Daniel
LarsUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door LarsUSA »

Oké, bedankt voor jullie tips. Hebben jullie ook nog ideeen om het verblijf in LA wat goedkoper te maken? Toen ik in 2009 een rondreis maakte hebben we geen enkel hotel vooraf geboekt en betaalden we ter plekke ongeveer 80 - 100 dollar per nacht, als ik nu op internet kijk loopt dit al gauw op naar 150 - 200 per nacht..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is overal flink duurder geworden, dat hebben al meer mensen ervaren. Ik denk niet dat het veel goedkoper is als je ter plekke iets boekt. Maar wellicht kun je wel korting bedingen als er nog veel vrije kamers zijn.
Het moet trouwens wel goedkoper kunnen dan 150 tot 200 dollar lijkt me, maar dan moet je niet in Santa Monica gaan zitten denk ik.

Ik zou toch eens de route per dag uitschrijven, dan is het veel duidelijker hoeveel tijd je overal hebt. Met 2 nachten in LV, SD en PS heb je toch nog tijd over? Een extra nacht Zion zou ok mooi zijn. En afhankelijk van je plannen daar nog een nacht Page. Flagstaff is leuk, maar niet voor een bezoek aan de GC. Wil je wel naar de GC doe dan een nacht in het park en dan nog een nacht in Flagstaff, want dat is wel een leuke plaats.
En boek toch zo hier en daar iets, zeker als je niet te veel geld uit wilt geven. Als je er in de zomer bent zit e er wel in het hoogseizoen.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op advies van enkele vrienden ben ik bij Kilroy Travel geweest en zij kunnen tegen gereduceerde tarieven o.a. vliegtickets en overnachtingen boeken
Hoezo kunnen zij trouwens tegen een gereduceerd tarief jouw die dingen aanbieden? Het lijkt mij dat je gewoon betaald wat iedereen zou moeten betalen als ze op dat moment een reis moeten boeken.
Ik weet niet waar je reisschema is uitgeschreven, maar ik zou ook gewoon vanuit LA een dag op en neer gaan naar Santa Barbara. Ten opzichte van je vorige topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 76#p961276 is er dus het één en ander veranderd en als ik het goed begrijp ga je nu toch een auto huren?

Welke data ben je in LA, dat kijkt wat makkelijker mee namelijk.
Je zou voor LA eens kunnen kijken bij de Titta Inn in Alhambra, daar hebben een aantal mensen op het forum positieve ervaringen mee. Wat duurder is de park plaza lodge in culver city vlakbij de labrea tarpits. Dit ligt iets gunstiger dan de vorige.
LarsUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door LarsUSA »

Klopt, ten opzichte van het vorige plan is er heel wat gewijzigd nadat ik meer research heb gedaan. Ik ben van plan in de tweede week van juni weg te gaan, en dan rond de 30e terug te keren. Zoals het nu lijkt is een week lang overnachten in LA niet haalbaar en zal ik dit naar max 4 nachten moeten bijstellen. Qua tickets is het dan voordeliger om te landen in Las Vegas en dan de route te rijden die ik eerder beschreef, en dan te eindigen in LA. Het lastige is alleen dan het niet mogelijk is om alleen een heen ticket te boeken, en de retourvlucht open te houden aangezien je moet kunnen aantonen wanneer je aankomt en vertrekt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou je alleen een heenticket willen kopen? Wil je de datum van de terugvlucht open houden? Twee enkeltjes zijn veel duurder dan een retour of open jaw, dus nog afgezien van de problemen die je bij binnenkomst zou kunnen krijgen is het financieel ook niet handig om een enkel ticket te kopen.
De tweede week van juni is al erg snel. En je zit ook deels in het hoogseizoen. Dus kijk alvast eens naar accommodatie in drukke gebieden (naast de parken is bijvoorbeeld Page ook druk en duur). Wil je goedkoop overnachten dan is een tent wellicht een idee. Zeker in de parken bespaar je dan erg veel geld.

Marianne
LarsUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door LarsUSA »

Bedankt allemaal! Ik zal eens verder op onderzoek uit gaan nav jullie tips!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer