Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jkroadtrippers: Goede en leuke route?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jkroadtrippers
Amerika-newbie

Reis jkroadtrippers: Goede en leuke route?

Bericht door jkroadtrippers »

Goedemiddag allemaal,

Bedankt voor het toevoegen.
Aankomende September willen wij een rondje van LA naar LA maken.

Dit wordt de route ongeveer voor een verblijfsduur tussen de 10 en 14 dagenr:

5SEP Aankomst in LA, dan gelijk door naar Barstow voor een overnachting.
De volgende ochtend vroeg naar de Grand Canyon rijden, hierovernachten en daarna door naar Antelope Canyon.
Dan naar Las Vegas om hier 2 nachten te blijven en dan naar Sequoia National Park via Death Valley.
Vanuit Sequoia naar Santa Barbara richting LA.

De reden dat we niet omhoog naar San Francisco gaan is dat we hier te weinig tijd voor denken te hebben...
Dus die willen we bewaren voor een andere keer.

Denken jullie dat we dit kunnen doen zonder accomodaties te boeken van tevoren?

Jullie tips zijn heel erg welkom!!

Groetjes,
Kelly
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Goede en leuke route?

Bericht door Marcopstal »

Afhankelijk van het tijdstip dat je aankomt kan Barstow al ver gegrepen zijn om nog de eerste dag naartoe te rijden. Theoretisch is dit 2,5 uur rijden, doch meestal doe je er een uur of 4 over. Na de lange vlucht kan dit teveel van het goede zijn.
Als het de bedoeling is om Vegas - Death valley - Sequoia te doen: op één dag is dit onmogelijk ! Een overnachting onderweg is noodzakelijk. Er is ook geen korte weg vanuit Death valley naar Sequoia NP, je moet omrijden en vanuit Death valley is dit best een rit van een 6 uur.
Waarom via Santa Barbara terug naar LA ? Wil je dit per sé zien ? Voor de kustweg is dit stuk niet interressant en op ongeveer dezelfde tijd ben je vanuit Sequoia in LA.

Zonder vooraf te boeken is altijd een risico om een goede accomodatie te vinden in Grand Canyon, Page, Death Valley en Sequoia.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis jkroadtrippers: Goede en leuke route?

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals je het nu opschrijft lijkt het wel erg gehaast. Je slaat ook veel over, zoals Bryce en Zion, terwijl je daar min of meer langs rijdt. Rijden naar Barstow lijkt me wat te veel van het goede na aankomst. Waarom niet in Phoenix beginnen als je eerste stop de GC is? Schrijf het eens uit per dag, zodat we zien hoe lang je overal wilt blijven.
En kijk eens naar mijn 2011-verslag voor een route van LA naar Phoenix in een kleine 2 weken, ook in september.
Wij hebben toen alles van te voren gereserveerd. Zeker voor de grand canyon is dat nodig, en verder hangt het er van af wat voor accommodatie je zoekt en welke eisen je stelt. Met weinig tijd zou ik zelf niet nog onderweg tijd willen verliezen met het zoeken naar accommodatie.

Marianne
jkroadtrippers
Amerika-newbie

@ Marcopstal
Heel erg bedankt voor het advies.
We hebben het inderdaad berekend via Google Maps, maar 4 uur dat is inderdaad wel lang na zo een vlucht.
En hoe komt het dat het toch zo een 4 uur is?
Waar raadt je aan om te overnachten, gewoon in LA?

De bedoeling was om gelijk door te rijden ja vanaf Las Vegas naar Sequoia via Death Valley, misschien toch nog even een nacht ergens boeken.

Heb jij ook een reisverslag die ik zou kunnen lezen?
En tips voor een leuk hotel in Las Vegas?

@ Marianne
Dit ziet er inderdaad wat gehaast uit, dat is niet de bedoeling nee…
We zijn gebonden aan bepaalde luchthaven i.v.m mijn werk. Dus vandaar dat LA de beste optie lijkt.

We zitten te denken aan motels en als er echt geen motel te vinden is, een camping waar we met een tent willen overnachten.
Hebben jullie daar ervaring mee?

Ik ga je reisverslag zeker even lezen.

Ook heel erg bedankt.

Ik zal vast nog terug komen 
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je komt op 5 september aan. Op 7 September is het Laybor day en hebben de meeste Amerikanen volgens mij vrij. Dus dat weekend dat je aankomt zal het overal een stuk drukker zijn denk ik.

Als je rechtstreeks op LAX vliegt vanuit Schiphol kom je rond 12u locale tijd daar aan. Reken op een uur of 2 tot 2.5 ongeveer voordat je dan bij het verhuurbedrijf weg kan rijden. Nu hoef je over die rit naar Barstow niet persé 4u te gaan doen, want rond die tijd in de middag en in het weekend kun je redelijk doorrijden in LA (uitzonderingen zullen er best zijn, maar ik ben 2x in het weekend in LA geweest en nooit echt last van files gehad op zaterdagen en zondagen, behalve zondagavond). Maar met een korte stop zou ik wel op een uur of 3 rekenen. Daarom ben ik het wel eens dat Barstow misschien toch gewoon te ver is. Maar ik zou dat ter plekke bepalen. Als je een beetje vermoeid wegrijd bij het autoverhuurbedrijf boek dan ergens bij een Starbucks of McDonalds gewoon een hotel rond Riverside/San Bernadino of Victorvile. Dan zit je al wel aan de rand van LA en kun je de volgende dag vroeg op pad.

Doordat je er met laybor day (weekend) bent zou ik de grand canyon en page zeker vooraf boeken. Nu is Las Vegas sowieso al een stad die je vooraf beter kunt boeken qua aanbiedingen ed.

Je kan (het is niet aan te raden) wel in 1 dag van Las Vegas via Death Valley naar Sequoia rijden, maar dan moet je de dag erna wel minimaal nog 1 volle dag voor Sequoia NP uittrekken, maar vergis je zoals al aangegeven niet in die rit en eigenlijk is het zonde om dan alleen door death valley te rijden en niet echt op je gemak de highlights van dat park te kunnen rijden.

Misschien is het makkelijker als je je route eens van dag tot dag opschrijft zoals in andere topics, want dan zijn je dagen gewoon wat duidelijker wanneer je waar bent. Ik heb een opzetje, maar geen idee of het klopt.

01 ? - LA/Barstow
02 Barstow - Grand Canyon
03 Grand Canyon - Einde vd middag naar Page (antelope canyon is een bezienswaardigheid, Page is het dorp waar dit bij ligt)
04 Page (antelope canyon - Horseshoe bend - lake powell) - in de middag naar Las Vegas
05 Las Vegas
06 Las Vegas - Death Valley - Sequoia
07 Sequoia NP
08 Sequoia - Santa Barbara
09 Santa Barbara - LA
10 ?
11 ?
12 LA
13 LA - naar huis
14 aankomst thuis

Ik zou in jullie route iig een overnachting Death Valley inplannen, een nacht extra Seki, misschien wel 2 en dan ook Kings Canyon meepakken. En eigenlijk zou ik (niet omdat er niets te doen is) Santa Barbara uit de route halen, om of bij de Grand Canyon, of Page, of bij Las Vegas nog een extra nacht te plannen en zo het begin vd vakantie ook iets rustiger te maken. En dan dus van Seki direct naar LA rijden.
jkroadtrippers
Amerika-newbie

Er is ons een hoop duidelijk geworden en we gaan er weer even goed induiken.
Zodra er weer meer bekend is zal ik het hier posten.

Ik heb jullie reisverslagen ook gelezen. En haal ik ook veel uit.

Heel erg bedankt nogmaals en tot snel! :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat ik er gisteren ben vergeten bij te vermelden is dat je denk ik beter vanuit LA een dagje Malibu/Camarillo/Santa Barbara kunt doen. Puur voor de kustroute is het niet interessant, maar je kan er wel een leuke dag van maken.
jkroadtrippers
Amerika-newbie

Dank je Paul voor de tip, denk dat we vanuit Sequoia naar LA rijden en dan inderdaad een dagtripje maken naar Santa Barbara en Malibu en dan Camarillo erbij! :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer