Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Verajay en Lena78: Las Vegas-Arizona-NM-Denver-Utah-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Verajay en Lena78: Las Vegas-Arizona-NM-Denver-Utah-LV

Bericht door GJ »

Dat red je makkelijk. Wij zijn twee jaar geleden vanuit Farmington naar Mesa Verde gereden, iets minder dan anderhalf uur rijden. Daar hebben we een begeleide tour gedaan (ik weet even niet meer of het Cliff Palace of Balcony House was... :oops:), hebben toen zelf nog Spruce Tree House bezocht en waren daar als ik het me goed herinner aan het begin van de middag mee klaar. De rit naar Durango duurde volgens mij een half uur of drie kwartier en daar hebben we nog een paar uurtjes rondgewandeld en wat gegeten voordat we naar onze B&B gingen (die ik overigens van harte aanraad: http://www.countrysunshine.com/" onclick="window.open(this.href);return false;). Heel relaxte dag gehad.

Als jullie de dag tevoren Durango al hebben bekeken en je wilt in Monticello die dag verder niks meer gaan doen, zou je misschien zelfs twee guided tours kunnen doen in Mesa Verde.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Dat moet wel lukken, hoor. Wij zijn vanuit Cortez vertrokken, maar ook niet heel vroeg. Rond 11u waren we boven, geloof ik. Als ik het goed heb, zijn we naar de Spruce Tree House gegaan, en hebben we daarna met de auto de verschillende punten bezocht, en voor valavond waren we weer beneden. Wij zijn daarna nog naar Chinle doorgereden, en uiteindelijk zelfs nog tot St. Michaels, omdat in Chinle absoluut niks meer vrij was. Dat is 3,5u. Toen was het wel vrij laat, dus dat zou ik niet aanraden :) Maar het moet dus zeker te doen zijn. Zoals GJ zegt, als Mesa Verde alles is die dag, kun je nog wel iets extra doen zelfs.
Lena78
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Lena78 »

Die dag is het alleen Mesa Verde.
Zou het dan misschien ook lukken om al naar Moab te rijden???
Omdat we nu twee dagen uittrekken voor het stuk van Granby naar Montrose, Black Canyon of the Gunnison, MD highway, Durango, Mesa Verde, Monticello, hebben we geen extra dagje meer in Moab.

Dat extra dagje hadden we willen besteden aan raften/varen.
Aangezien Vera toch heel graag de Black Canyon wil zien en ik zelf heel graag Mesa Verde vervalt onze extra dag Moab.
Toch kan ik het raften nog niet uit mijn hoofd zetten, al is het maar een kort tochtje, lijkt me zo leuk om een keer gedaan te hebben.

In een ander topic zag ik dus een tip om op 1 dag in de ochtend van 8.00 tot 12.30 te raften en daarna naar Canyon Lands te gaan.
Ik zou dit prima vinden.
Ook ben ik aan het kijken naar raft-mogelijkheen in Montrose, misschien wel bij Black Canyon of the Gunnison.
Dan kan Vera het park bekijken en ik raften...
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Moet kunnen, zou ik zo denken. Het is een rit van iets meer dan twee uur volgens Google Maps. Als je 's ochtends al vroeg in Mesa Verde bent, kun je ook met een vroege tour mee.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Jullie maken het jezelf best wel moeilijk, hè. Jullie gaan wel ongeveer naar hetzelfde, maar nooit echt helemaal :)
Wat ik al wel kan zeggen, is dat je vanuit Durango wel in Moab kunt raken als je dan ook nog Mesa Verde wilt doen. Verder zou ik niet proberen, en je gaat misschien in het donker aankomen, maar op zich kan dat geen kwaad, hè.
Maar helemaal zeker ben ik niet van je planning. Je wilt toch niet nog gaan raften op de dag van Mesa Verde ook nog? En uiteindelijk gaan jullie toch met z'n twee naar Mesa Verde, toch? Anders zou ik het niet helemaal zien zitten :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je één tour doet bij Mesa Verde kun je best nog iets anders doen die dag. Misschien is overnachten in het park iets? De Far view Lodge ligt erg mooi, en het scheelt je wat tijd. Kijk eens naar ons 2008-verslag voor ons bezoek aan Mesa verde. Wij deden twee tours, maar met 1 tour en een self gouded tour kun je ook al veel zien.
Kijk ook eens hoe het reserveren gaat, wij moesten daarvoor naar het visitor center in het park maar ik geloof dat er nu meer mogelijkheden zijn.

Marianne
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

@M.Kaktus
We hebben soms wat andere ideeën maar dit geld eigenlijk alleen.
Je moet dan geven en nemen. Of een manier vinden om beide tevreden te houden :D
Dit gaat tot nu toe heel goed hoor. We hebben maar 1 groot verschil en dat is de tijd die we doorbrengen bij de Grand Canyon.
Had ik wel iets korter gewild, maar nu hotel met zwembad geboekt dus ik ga relaxen.
Over Mesa Verde hebben we geen verschillende ideeën. We willen het alle twee graag zien.
Het enige wat ik in mijn hoofd heb is dat ik ergens zou willen raften wat voor mijn reisgenoot niet perse hoeft.
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

Hallo Allemaal

Onze route is inmiddels weer wat veranderd en misschien wel leuk om weer even mee te kijken.

1 Ams - Phoenix
2 Phoenix
3 Phoenix - Sedona - Holbrook
4 Holbrook - Petrified Forrest - El Malpais - ABQ
5 ABQ
6 ABQ - Turquiose Trail - Kasha Katuwee Tent Rocks - Santa Fe
7 Santa Fe - Bandelier NM - los alamos -Taos -Rio grande Gorge Bridge - Alamosa
8 Alamosa - Zapata Falls - Great Sand Dunes - Garden of the Gods - Denver
9 Denver
10 Denver - Estes Park - Bear lake Loop - Alberta Falls - Trail Ridge Road - Coyote Valley - Adam Falls - Grand Lake
11 Raften in Kremmling - Glenwood Spring
12 Glenwood Spring - Colorado National Monument/ Rim Rock Road - Montrose
13 Montrose - Black Canyon of the Gunnisson - Miljon Dollar High Way - Mancos
14 Mancos - Mesa Verde - Moab
15 Moab - Arches
16 Moab - Canyon Lands
17 Moab - Capitol Reef - Caineville
18 Caineville - Gooseneck SP - Valley of the Gods - Bluff
19 Bluff - Monument Valley - Williams
20 Williams - Grand Canyon
21 Williams - Grand Canyon - Route 66 - Bullhead City
22 Bullhead City - Joshua Tree - Anaheim
23 Anaheim - Disneyland - LA
24 LA of Universal Studio's Hollywood
25 LA - Venice Beach - Santa Monica
26 LA - Amsterdam
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik zou denk ik kiezen voor een verblijf in Durango in plaats van Mancos. Dat is een leuk, historisch stadje, Mancos ziet er voor zover ik het kan zien wat meer 'standaard' uit.

Verder zou ik niet kiezen voor Willams als uitvalsbasis voor de Grand Canyon, maar voor Grand Canyon village zelf of Tusayan. Als je zo ver heen en weer gaat rijden, mis je de mooiste momenten van de dag (zonsondergang en zonsopkomst) en Willams passeer je toch op de dag dat je naar Bullhead gaat.
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Ik zie eigenlijk de aanpassingen niet meteen? Williams vind ik nog altijd een prima uitvalsbasis voor de Grand Canyon, in het park is uiteraard dichterbij, maar het scheelt een 45min, dus veel hoef je niet te missen. Het is maar net wat je wilt.
En ik zou nog altijd doorrijden tot 29 Palms ipv Bullhead City. Sowieso is Laughlin dan misschien zinniger. Dat ligt in Nevada, en is een soort mini-Vegas (ik ben er nog nooit geweest). Maar bovenal heb je anders op dag 21 wel weinig te doen, en omzeil je volgens mij dan net Oatman, toch één van de dingen die je wou aandoen op R66. Maar misschien stond Bullhead City er slechts als tijdelijk idee?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kant toch gewoon via Kingman naar Oatman en dan naar Needles rijden en dan omhoog naar Bullhead City? Het ligt niet erg handig, maar omdat ze die dag toch weinig anders doen is het volgens mij goed te doen.

Verder blijft het gewoon op sommige dagen erg druk vind ik. Niet dat het niet te doen is, maar zo'n dag 10 vind ik persoonlijk erg jammer.
Zo'n stadje als Bluff ligt eigenlijk ook verkeerd met wat ze willen doen. Williams, sja, afhankelijk van wat je nog kunt krijgen in het park of tusayan en voor welke prijs snap ik dat echt wel.
In LA alleen 2 attractieparken bezoeken en een dag strand. Ik zou er ook andere dingen doen, maargoed dat is voor TS de eigen afweging natuurlijk.

Ik heb geen idee meer wanneer je nou precies gaat, maar alvast veel plezier :thumbup:
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

@GJ:
Ik twijfelde over Durango en Mancos, Ik weet niet hoe laat het wordt om na de Balck Canyon die kant op te rijden. Mancos zit weer dichter bij Mesa Verde en omdat we daarna door rijden naar Moab scheelt dit een half uur. Maar dank je voor de tip ik ga nog eens goed kijken.
Tusayan heb ik naar gekeken maar is voor ons echt te duur, daarom Williams.

@MKaktus:
Op dag 21, de laatste dag in Williams is het de bedoeling dan mijn reisgenoot nog een keer naar de Grand Canyon wil. Daarna terug rijdt naar Williams om mij op te pikken en doorrijden. Ze wil die dag echt nog wat tijd in de GC en ook daarom niet te ver hoeven rijden daarna. Dit is niet mijn idee, maar het is geven en nemen. Ze wil erg graag tijd voor de GC.

@PSVwally:
Het klopt dat het goed vol zit. Dit zijn de plannen of het per dag ook precies zo zal zijn is ter plekke de vraag.
Dag 10 heb ik ook over zitten denken. Ik wil gewoon heel graag ergens raften en na lang puzzelen was dit toch echt de beste optie.
De rafttocht gaat ook een stuk door het gebied van de Rocky Mountains, niet het park zelf, we zien dat de omgeving ook maar vanaf het water.
Wat vind je verder jammer aan dag 10?
Bluff is de enige plek daar waar je kan overnachten.
Tusayan is idd te duur vor ons.
Met LA ben ik nog bezig en er staat ook OF Universal studio's. Ik zit er zelf aan te denken om die niet te doen en te gaan voor Mull Holland drive, de rit langs de kust naar Malibu, Down Town wat architectuur bekijken etc etc. Ik heb zelfs een Lonely Planet over LA aangeschaft om te kijken hoe en wat. Dus het zal meer worden dan 2 stranden. Disneyland blijft erin. Maar ik denk dat voor mij Univeral eruit gaat.

Dank voor het meelezen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tusayan is wellicht wat duur, maar je zou ook eens in het park kunnen kijken. Er zijn vaak annuleringen, dus het loont om regelmatig te kijken of eens te bellen. In de Maswik Lodge of Bright Angel Lodge heb je kamers van rond de 100 dollar. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com" onclick="window.open(this.href);return false;. De Yavapai Lodge is duurder, rond de 150 dollar. Zie daarvoor http://www.visitgrandcanyoncom" onclick="window.open(this.href);return false;.
Wat bedoel je dat Bluff de enige plek is waar je kunt overnachten? Bij Monument Valley heb je veel meer keuze. Kijk bijvoorbeeld eens naar de San Juan Inn in Mexican Hat. Ze hebben daar ook yurts. In Monument Valley heb je het dure The View Hotel, de wat goedkopere Goudldings Lodge, en een cabin op Gouldings Campground. Bluff zal wel goedkoper zijn, maar is dus zeker niet de enige mogelijkheid.

Marianne
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

@Marianne
Dank je voor de tips voor de Grand Canyon. Ik ga het in de gaten houden.
Ik heb de San Juan inn een mailtje gestuurd. Dit is een zeer welkome tip.
Dank je.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

San Juan Inn is een erg fijn hotel en je bent in een krappe 20 mins bij Monument Valley. Het restaurant daar is overigens knap waardeloos. Een aanrader is het net verderop gelegen the Swinging Steak.
Groetjes,
Daniel
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

The Swinging steak hoort bij Mexican Hat Inn.
Daar is ook nog een kamer vrij maar weer iets duurder.
En ze reageren ook niet op mijn mail.
San Juan inn reageerde wel en daar heb ik nu dus een kamer geboekt! :thumbup:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Maar je kan er ook wel eten zonder gast te zijn van het hotel hoor!
Groetjes,
Daniel
Paweim
Amerika-ontdekker

Bericht door Paweim »

Beste Robbie en Irene,
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen in Yuma.
Laten jullie iets weten als jullie terug zijn?
Groet Wendy
Lena78
Amerika-ontdekker

Bericht door Lena78 »

Mag ik aan jullie vragen waar jullie meestal je auto huren?
De mensen die hier het meest reageren zijn volgens mij Amerika kenners en ik ben wel eens benieuwd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk alamo.com/brits, rentalcars en drive-usa veel gebruikt zijj voor de mensen die zelf boeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer