Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Hibiscus: zomer 2015 - routecheck

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
De Bakkertjes
Amerikafan

Re: Reis Hibiscus: zomer 2015 - routecheck

Bericht door De Bakkertjes »

De eerste nacht Moab kan je ook verblijven op de Devils Garden campground in Arches. Dan kan je de volgende morgen mee met de Fiery Furnace rangerwandeling(wel reserveren).
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hibiscus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Hibiscus »

Hallo Marianne,

Ik heb je advies opgevolgd en heb een dag Page ingeruild voor een stop in Capitol Reef. Dan hebben we de tijd om vanuit Bryce de mooie route langs de 12 te nemen. We zijn nu 1 nacht in Page,
Ik moest een hoop omboeken maar gelukkig kan dat nu nog makkelijk. Ik was heel blij een mooi plekje aan de rivier te krijgen bij Watchman, B52. Tjonge, alle rivier plekjes meteen weg. Ik hou mijn hart vast voor 15 maart voor Yosemite, als ik dit al spannend vind....

Nog een vraag. We hebben 1 volle dag in Zion. Welke wandeling zullen we doen, Angels landing of the Narrows? Angels landing lijkt me geweldig maar we hebben een 11 jarige bij ons ( dan bijna 12) die soms nogal onhandig is... De 14 jarige is zeer stabiel en wil de wandeling heel graag doen. Lijkt hem cool.

Andere vraag. We komen op 3 augustus vanuit Page naar Grand Canyon gereden. De volgende dag rijden we via route 66 naar Needles. We willen een helicopter vlucht doen. Wanneer zal ik die boeken? In de late middag op de dag dat we vanuit Page aankomen ( met de kans dat we te laat zijn vanwege bijvoorbeeld pech of ander oponthoud en dan is $1000 best heel zonde) of de volgende ochtend vroeg (waardoor we later weg kunnen richting Needles - best een lange rit). We doen om 09.30 in Page een tour van Lower Antelope Canyon, om een uur of 11.3- kunnen we dus uiterlijk wel wegrijden.

nog even kort dat stukje van onze route:

Las Vegas - Zion
Zion
Zion - Bryce
Bryce - Capitol Reef
Capitol reef - Moab
Moab (raften)
Moab - Monument Valley (ochtend de Fiery Furnace)
MV - Page
Page - Grand Canyon
GC - Needles
Needles - Malibu
Malibu - LAX (camper inleveren - auto ophalen)
LA
LA - AMS

dank alweer!
Hibiscus
Amerika-ontdekker

Bericht door Hibiscus »

Oh en Saskia, we willen inderdaad de eerste nacht op Devils garden verblijven. Waar zullen we de tweede nacht boeken, weer DG of een campground in Moab. we willen die tweede ochtend de Fiery furnace boeken, de eerste dag gaan we raften vanuit Moab Adventure center. We kunnen ook de eerste nacht in Moab en de tweede nacht op Devils garden bedenk ik me nu.
De Bakkertjes
Amerikafan

Vanuit Capitol Reef zou ik eerst Canyonlands in de middag bezoeken en dan naar Moab. Volgende dag raften en in de middag naar Arches, om 18.00 uur beginnen aan Delicate Arch Trail.Overnachten in Arches, de volgende ochtend ben je vlak bij begin van FF wandeling.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hibiscus
Amerika-ontdekker

Bericht door Hibiscus »

Dank je wel Saskia, ik ben blij met je tip om eerst in Moab iets te doen en dan de tweede nacht richting Devils garden te vertrekken. Ik ga voor de eerste nacht op Canyonlands RV park staan en dan de tweede nacht op Devils garden. Kunnen we Canyonlands goed in met de camper?

Heeft iemand nog een goed idee over de helicopter vlucht in Grand Canyon? Is het haalbaar die te boeken voor einde middag als we vanuit Page komen en om 09.30 een tour door Lower Antelope Canyon doen?

En wat betreft de wandelingen in Zion, tips over welke van de twee te doen zijn ook erg welkom!

Alvast mijn hartelijke dank!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou geen vlucht boeken. Dan zit je alleen maar te stressen om die op tijd te halen. Je hebt niet alleen de rit naar Tusayan maar je wilt toch ook wel de tijd nemen voor de viewpoints langs de rim op weg naar GC Village. Als je genoeg tijd hebt en het is goed weer dan rij je naar Tusayan en kun je kijken of je nog mee kunt. En anders doe je het de volgende ochtend, dan ligt het op de route. Misschien dan niet helemaal tot aan Needles rijden.
Je kunt ook die vlucht niet doen en een wandeling maken. Met een stuk naar beneden lopen ervaar je de canyon ook, het is veel goedkoper en je hebt de tijd aan jezelf. Je kunt dan op weg van Page naar het park nog naar Horseshoe Bend.

Ik heb Angels Landing nooit gedaan en ga ik ook nooit doen denk ik. :wink: Maar de Narrows is geweldig leuk, en zeker in de zomer ook wel zo prettig. Er zijn ook veel leuke korte wandelingen zoals de Canyon Overlook Trail (aan de oostkant) en de Emerald Pools Trail. Voor Angels Landing is heel vroeg vertrekken aan te raden; dan is het minder heet en druk. De Narrows zal altijd druk zijn maar is lekker koel, dus ook later op de dag goed te doen. En als je wat verder loopt s de drukte ook verdwenen. Check wel van te voren of er waarschuwingen zijn voor flash floods(staat bij het visitor center wel aangegeven),

Marianne
Hibiscus
Amerika-ontdekker

Bericht door Hibiscus »

Wo 29 juli Bryce Canyon (Ruby's Inn) - Torrey
Do 30 juli Torrey - Moab (Canyonlands RV Park)
Vr 31 juli Moab (Devils garden campground)
Za 1 aug Moab (09.00 - 12.00 Fiery Furnace) - Monument Valley
Zo 2 augustus Monument Valley (09.00 - 12.30 Jeep tour) - Page
ma 3 augustus Page (09.30 Lower Antelope Canyon) - Grand Canyon
di 4 augustus GC (08.30 - 09.15 helicopter)- Needles
woe 5 augustus Needles - Malibu

Hallo allen,
Dit is een stukje uit onze route, alle campings en tours zijn geboekt. Ik heb toch weer even jullie advies nodig. We komen vanuit Torrey naar Moab. Wat kunnen we die middag realistisch gezien allemaal doen? Kunnen we naar Island in the Sky rijden om daar te kijken?
Op 31 juli hebben we een hele dag. We verplaatsen die dag van een camping in Moab naar Devils garden. Het gezin wil die dag graag raften en dat is geboekt ( kan geannuleerd worden.) Het lijkt mij ook erg leuk (en verfrissend!) , maar het betekent dat we verder niet echt meer iets kunnen doen, behalve naar DG te rijden. We hebben natuurlijk toch al niet zoveel tijd daar. We zouden dan in de avond nog een wandeling kunnen maken. Wat zouden jullie adviseren voor die ene dag? De volgende ochtend doen we de Fiery Furnace om 09.00, daarna rijden we naar Gouldings Campground.

Dan de 4e augustus. We hebben dus de vroege helicopter geboekt. Daarna willen we via route 66 naar een camping in Needles. Is dat haalbaar?

Dank jullie wel maar weer!
De Bakkertjes
Amerikafan

Vanuit Torrey ga je inderdaad eerst naar het Island in the Sky gedeelte, bekijk daar de viewpoints zoals Grand view Point en Mesa arch. Aan het eind van de middag naar Moab, 'savonds (schuin tegenover de camping links) eten bij de Brewery.
Na het raften de volgende dag richting Arches, daar zou ik zeker om 17.30 beginnen aan de Delicate Arch trail. Parkeren bij Wolfe Ranche.
De volgende dag na de FF tour heb je ook nog wel tijd voor het Windows gedeelte. Uiterlijk om ca.15.00 uur vertrekken naar Mon. Valley.
Saskia
Hibiscus
Amerika-ontdekker

Bericht door Hibiscus »

Hi Saskia,

dank je voor je antwoord. Ik heb ondertussen de pm rafting tour omgeboekt naar de am tour, we zijn om 12.30 klaar met raften en hebben dus de hele middag voor Arches rondom Devils garden. We gaan zeker kijken of Delicate Arch lukt, maar Landscape Arch lijkt me ook al mooi. Ik had gedacht meteen na de Fiery Furnace op weg te gaan naar Monument Valley, maar we kunnen inderdaad ook nog een paar uur daar in de buurt blijven.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Aangezien je 2 aug de jeeptour door MV maakt hoef je daar die dag ervoor niet enorm vroeg aan te komen. Ik zou gewoon zorgen dat je voor zonsondergang bij MV bent en je hebt die dag echt nog wel meer tijd in Arches NP.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer