Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Snackbar keten in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
hemmie
Amerika-expert

Re: Snackbar keten in Amerika

Bericht door hemmie »

Importeren van snacks zal denk ik heel lastig worden, het zijn immers vleesproducten. Dat is ook de reden waarom Nederlandse winkels in de VS meestal geen kroketten ofzo in het assortiment hebben, al zijn er nu wel een paar bedrijven in de VS die ze maken.

Hier in Brazilie hebben ze de automatiek/muur wel uitgeprobeerd, sloeg geloof ik toch niet echt aan. Wel zijn er hier meerdere Nederlanders die kroketten produceren en verkopen via bars en restaurants, dat schijnt wel aardig te lopen. Maar in Brazilie is de kroket (met kaas of garnalen bijvoorbeeld) sowieso nog wel een rdelijk gangbaar product, dus dat scheelt.
Terug in Texas!
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Die automatiek/muur hebben ze in New York een aantal jaar geleden ook al een getest, maar is uiteindelijk niet gelukt.

http://www.nrcnext.nl/blog/2011/09/15/u ... jaar-febo/
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
frent
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door frent »

Hier in België zijn wij nu ook niet fan van de nederlandse muurtjes denk ik...
Hier hebben we natuurlijk een overvloed aan frituren waar je ze zo kan kopen :)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Een tijd terug is hier in Arvada een frietentent geopend, Manneken Frites, en ik was heel erg benieuwd naar hoe het zou zijn, maar het viel toch wel erg tegen. De frieten leken voor geen meter op de Nederlandse of Belgische frieten (Amerikaans ongeschild), en de sauze die ze aanboden waren het toch allemaal net niet - de satésaus was herkenbaar als satésaus maar dat was het dan ook, de curry was het net niet, en ook de mayo was zeker geen Nederlandse of Belgische mayo. En stevig aan de prijs. Al met al wel teleurstellend, maar de tent schijnt redelijk te lopen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Je zou kunnen overwegen dit sort snacks eerst met een foodtruck aan de man te brengen, dan tref je een gevarieerd publiek dat normaliter open staat voor meer avontuurlijk eten. Hier in Seattle heb je een zeer uitgebreide selectie aan foodtrucks. OP de amazon campus is er zelfs een special parkeerplaats (meerdere plekken) van 11 tot 2 voor foodtrucks sinds er daar iedere dag andere trucks komen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Nee. Amerikanen vinden NL snelle hap meestal helemaal niks. Er is ook moordende concurrentie van honderden ketens en honderdduizenden andere verkooppunten van eten.

De NL keuken heeft nagenoeg geen aanspraak met uitzondering van supersteden en een geïsoleerde plaats met NL nostalgisch erfgoed hier en daar.

De VS eetcultuur is geobsedeerd door (nep)-kaas: vrijwel alles heeft heel veel kaas. En heel veel etnische varieteit: hamburgers, tacos , nachos, biefstukken, ribben, salades, pasta, brood met super veel beleg enzovoorts. Daar sluit NL snelle hap helemaal niet op aan.

Brazilië heeft bijzonder goed eten trouwens: prima gegeten afgelopen week: veel verser en smakelijker dan in de VS. :mrgreen: Beleza!
Gast

Bericht door Gast »

Dulles schreef:Amerikanen vinden NL snelle hap meestal helemaal niks.
Is daar onderzoek naar gedaan?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Dulles schreef:Nee. Amerikanen vinden NL snelle hap meestal helemaal niks. Er is ook moordende concurrentie van honderden ketens en honderdduizenden andere verkooppunten van eten.

De NL keuken heeft nagenoeg geen aanspraak met uitzondering van supersteden en een geïsoleerde plaats met NL nostalgisch erfgoed hier en daar.

De VS eetcultuur is geobsedeerd door (nep)-kaas: vrijwel alles heeft heel veel kaas. En heel veel etnische varieteit: hamburgers, tacos , nachos, biefstukken, ribben, salades, pasta, brood met super veel beleg enzovoorts. Daar sluit NL snelle hap helemaal niet op aan.

Brazilië heeft bijzonder goed eten trouwens: prima gegeten afgelopen week: veel verser en smakelijker dan in de VS. :mrgreen: Beleza!
ben blij dat jij precies weet wat de amerikanen lekker vinden.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad :lol:. Je kunt hier zo gevarieerd eten als je maar wilt. Er is hier in Washington trouwens de Amsterdam falafel shopwaar ze de vreemde combinatie van falafels en Nederlandse frieten serveren. Dat loopt zo goed dat ze inmiddels 7 locaties hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Mijn Amerikaanse ex-vriend was echt verzot op frikandellen (en haring)!
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Er zullen vast Amerikanen zijn die NL snelle hap willen proberen maar de vraag is of een NL friettent commercieel haalbaar is. Nee dus. Plus er zijn al VS friettenten: Five Guys / Checkers enzovoorts. De Amerikanen die ik ken en die in NL zijn geweest vonden NL snelle hap helemaal niks: friet met mayonnaise en vleesproducten die op drollen lijken. :lol:
FrankW

Bericht door FrankW »

Frikandellen worden ook gemaakt in de VS. Also known as Dutch Dawg.
http://www.freaknfries.com/
http://dearbornbrand.com/shop/hot-dogs/ ... uten-free/

In Holland Michigan zijn een paar restaurants die kroketten en frikandellen op het menu hebben staan.
http://www.deboerbakery.com/Lunch_c_13.html

Alleen een snackbar zonder andere "Amerikaanse" gerechten zal denk ik heel moeilijk op te starten zijn aangezien er niemand bekend mee is. Een Food Truck zoals anderen al suggereerden is waarschijnlijk de beste en voordeligste manier om zoiets op te starten.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Nederlandse snacks zullen wel aanslaan denk ik. Ik heb er zelf ook wel eens over gedacht (in 2008) maar ben een andere kant opgegaan. Het idee was een foodtruck in het begin en dan de braderieen en andere evenementen afgaan en bedrijfs catering. Je moet alleen de Nederlandse snacks een amerikaans tintje geven maar ook aan de andere kant echte Nederlandse dingen erbij leveren. Dus echte frietsaus, pindasaus, curry etc. Importeren dus. De kroket dus op een hoagie rol, met een mengsel van frietsaus en amerikaanse mosterd bijvoorbeeld samen met frietjes met curriesaus. Ik zou zelf de poffertjeskant op gaan. Kost weinig om te maken en je kan in een keer 10 porties maken of zo in een paar minuten. Met poffertjes kan je ook eindeloos varieren met allerlei zoetigheden die amerikaans zijn, bijv pofferjes met caramelsaus of met lokaal gemaakte jams etc.
Mijn schoonouders hebben/hadden een restaurant op hun camping met een concept dat mij wel trok (niet dat ik zelf een restaurants zou beginnen denk ik.
Elke dag twee maaltijden op het menu en elke dag wat anders als verrassing, dus ook stampot, nasi,etc naast een amerikaans gerecht
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Het lijkt me moeilijk om met een echte NL frietkraam geld te verdienen in de VS. Zodra je VS producten gaat verkopen met NL producten als bijverdienste is dat natuurlijk geen frietkraam meer.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

FrankW schreef: In Holland Michigan zijn een paar restaurants die kroketten en frikandellen op het menu hebben staan.
http://www.deboerbakery.com/Lunch_c_13.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt kroketten (en ook bitterballen) online en bij een aantal addressen in de US bestellen: http://voorncroquettes.com/
Ik kocht ze vroeger weleens bij DubbelDutch, een NLse winkel hier in de buurt, maar ik ben er een beetje op uitgekeken (uitgegeten?).
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

hemmie schreef:Hier in Brazilie hebben ze de automatiek/muur wel uitgeprobeerd, sloeg geloof ik toch niet echt aan. Wel zijn er hier meerdere Nederlanders die kroketten produceren en verkopen via bars en restaurants,
haha ik ben nu even 2 weken in Macae, Brazilie... en was inderdaad (aangenaam) verrast. Maar het andere eten is hier veelste lekker om voor een kroket te gaan :$
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb zelf ook nog nooit hier een kroket of bitterbal gegeten :-) Ben ook meer van de Mexicano, over een dikke maand mag ik eindelijk weer :clap:

Je bent in de buurt, TwentseGijs!
Terug in Texas!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Loek schreef:
Je kunt kroketten (en ook bitterballen) online en bij een aantal addressen in de US bestellen: http://voorncroquettes.com/
Ik kocht ze vroeger weleens bij DubbelDutch, een NLse winkel hier in de buurt, maar ik ben er een beetje op uitgekeken (uitgegeten?).

45 dollar for 12 kroketjes incl: verzendkosten....dan moeten ze voor dat geld toch wel heel erg lekker zijn.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Voor dat geld kun je er zelf 100 maken. Ik maak kip sate kroketten.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Of zo'n snackbar een schot in de roos is, is toch een grote gok. Iedereen heeft een andere smaak, maar het zou misschien kunnen lukken. Zou het er wel zelf niet op wagen. Ik heb hier al een aantal keer het idee van poffertjes zien passeren. Dat vind ik een gewaagde keuze, in België is dat al geen succes, vrees dat dat in de VS ook zo zal zijn. Als die 'kroketmuren' al eens uitgetest zijn en weinig succes kenden, is dat eigenlijk al geen goed nieuws. Aan de andere kant houden Amerikanen toch van 'vettig' eten, dus zou het misschien toch op één of andere manier kunnen lukken.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer