Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisplanning Florida, Orlando

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
QM11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reisplanning Florida, Orlando

Bericht door QM11 »

Hoi!
Wij hebben onze reis naar Florida (Orlando) geboekt. We vliegen op 10 September naar Orlando, via Londen. Op 23 september vliegen we via dezelfde route terug. We zijn allebei ontzettend fan van pretparken, Disney vooral. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen met een goede planning maken. Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.

De planning tot nu toe:
Dag 1 en 2: aankomst Orlando, buurt verkennen, boodschappen doen etc
Dag 3 t/m 7: Ieder Disney park een dag en het leukste park nog een dag bezoeken
Dag 8: Outlet bezoeken
Dag 9: Universal Studio's
Dag 10: Seaworld
Dag 11: Wet 'n Wild
Dag 12 t/m 14: nog niks, op dag 14 vliegen we om 20:00 weer terug naar huis.

We hebben een huurauto geboekt en willen zeker meer zien dan Orlando, wat is naast Orlando nog meer leuk om te bezoeken? Ik zat ook te kijken om Everglades te bezoeken, maar is het haalbaar om in een dag heen en weer te rijden?
En is voor Disney 1 dag per park genoeg? We gaan niet de waterparken van Disney bezoeken omdat we al een bezoek willen brengen aan Wet 'n Wild.

Alvast super bedankt, ben door dit forum al heel veel te weten gekomen!
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reisplanning Florida, Orlando

Bericht door analogkid »

Wat wij altijd erg leuk vinden is ergens kanoen. Afgelopen Februari hebben we bij Wekiwa Springs gekanoot. Was echt prachtig. Zie ook het verslag van 2015. Op dezelfde dag hebben we nog een Basketbal wedstrijd bijgewoond van de Magic. Was ook een super evaring. Een dagje naar de Golfkust (bijv. Tarpon Springs) of Atl. kust (bijv. Cocoa Beach en KSC) is ook leuk.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Everglades in 1 dag heen en weer is wel heel veel rijden(ik denk wel zo'n 7 uur totaal)
Je kunt beter wat dichterbij gaan doen. Er zijn allerlei natuurparken in de buurt bv Kelly park. En bij Boggy creek kun je ook een trip met een airboat doen en alligators zien.
Golf kust is ook heel mooi, bv Clearwater en/of St Petersburg daar kun je ook dolfijnen spotten.
En weet je zeker dat jullie maar 1 dag Universal en 1 dag Seaworld willen doen? Voor 1 dag betaal je de hoofdprijs, meerdere dagen is altijd voordeliger.
Misschien kun je dat nog anders indelen. Voor Seaworld zijn er ook combikaarten met Bush Gardens en Aquatica.
Succes met plannen!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
QM11
Amerika-ontdekker

Bericht door QM11 »

Bedankt voor de tips, hebben we echt wat aan! Mijn vriend is een grote fan van basketbal, dus dat is een leuke combinatie. Ik ga zeker je verslag(en) lezen, vind ik heel leuk om te doen!
Asv60: Zat inderdaad te kijken om Universal Studio's twee dagen te doen. Er is zoveel te doen dat ik keuzes maken moeilijk vind, haha. Dolfijnen spotten lijkt me heel tof!
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Ja, je zult keuzes moeten maken.
Kijk voor dolfijnen spotten eens bij little toot Clearwater.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Als je pretparkfan bent dan zou ik een combi ticket nemen voor Seaworld en Bush Gardens.
De Bush Gardens vond ik echt geweldig.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
stoffelke
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door stoffelke »

Ik vind de waterparken van disney en aquatica van seaworld veel sfeervoller dan wet'n wild.
Ook plezant is de farmer's market op zondag in downtown orlando. Voor gratis disney sfeer kan je ook celabration, downtown disney en the boardwalk bezoeken.
RobertoBOZ
Amerika-ontdekker

Bericht door RobertoBOZ »

Hoi,

Een Orlando-vakantie is altijd leuk.
Vraag is waarom je alle Disney-parken achter elkaar wilt doen. Dit zijn vermoeiende dagen, dus ik zou adviseren een dagje outlet en een dagje waterpark tussen die dagen te plannen. Zo wissel je ook wat meer af en wordt het minder een marathon.

Verder: probeer bij je Disney ticket de Waterpark Fun & More optie toe te voegen. De waterparken van Disney zijn veel sfeervoller dan Wet 'n Wild.

Onderzoek ook of je een Hopper-optie aan je Disney tickets toe wilt voegen zodat je kan switchen van park. Dit kan handig zijn voor parken waar de eindshow niet iedere dag is, zoals Fantasmic in de Hollywood Studios. Dan is het daar stampensdruk. Bezoek dan overdag een ander park en ga rond etenstijd naar de Studios.

Verder: bestel je Disney tickets tijdig zodat je dining reservations kan maken en 30 dagen vantevoren je FP+ kan boeken.

Overweeg ook je keuzes tussen de andere parken: Universal heeft twee parken die allebei de moeite waard zijn.
Simonrio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Simonrio »

Tip numero uno! Ga twee dagen naar Universal! Is het daar een beetje druk ga je echt niet alles redden in 1 dag. Bovendien zijn die parken gewoon veel te tof om maar 1 dag heen te gaan. Bezoek ook zeker Busch gardens! Seaworld is 1 dag ruim voldoende. Disney waterparken zijn leuk en een bezoek aan beide is aan te raden gezien het verschillende aanbod van beide parken. Aan beide waterparken had ik aan een halve dag wel voldoende dus dat valt dan mooi te combineren met iets anders. (Bezoek winkelcentrum, nog een avondje naar Epcot, even naar Fantasmic gaan kijken)

Gezien je alle parken in Orlando wilt bezoeken is dit een aanrader: http://www.attraction-tickets-direct.co ... ckets_list" onclick="window.open(this.href);return false; Heerlijk de vrijheid om viertien dagen lang te kiezen waar je maar heen wilt, waarneer je maar wilt. Vergelijk even de Ierse, Engelse en Duitse versie van die site voor de goedkoopste prijs. (Koers wisselingen)

Wij hebben veertien dagen in Orlando gezeten en van te voren meerdere dagtripjes opgesteld, maar vaak veranderde die per dag nog. Wij hebben dagtrips (Heb ze niet allemaal zelf gedaan, sommige van de groep wel) naar de Everglades, Cocoabeach, Kennedy Space Centre (raketlancering), Daytona Beach en de Golf van Mexico gedaan. Soms in combinatie met iets anders. Wij hebben per dag gekeken waar we zin in hadden, plande soms een enkele dag vooruit, maar verder niet. Zin in Epcot? Naar Epcot. Zin in Universal? Naar Universal. Zin in het strand? Naar het strand. Fastpass voor Disney reserveerde we dan de dag van te voren en er was altijd ruim de keuze in attractie's en tijden. (was hoogseizoen) Hou wel rekening met zaken zoals Fantasmic die in sommige periode niet elke dag draait. Maar in de zomer draait die bijvoorbeeld twee keer per avond. 8)
QM11
Amerika-ontdekker

Bericht door QM11 »

Wat een reacties, echt super!
Had inderdaad al zitten te denken om de Disney parken niet achter elkaar te doen, dus bedankt voor de tip. We hadden al wel bedacht dat we niet perse de planning hoeven te volgen en inderdaad per dag te kijken waar we zin in hebben, maar vind het altijd wel fijn om een planning te maken.

Thanks voor de site, ga zeker even kijken voor de waterparken van Disney en de hop tickets.
santi980
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door santi980 »

Hey,
Ik ben net terug uit Florida en ben ook naar Universal Studio's en Islands of Adventure geweest .. het is naar mijn mening perfect te doen op één dag. Ik heb heel veel attracties kunnen doen ..
Wel had ik me een Fast Pass aangeschaft waardoor ik weinig of niets heb moeten aanschuiven .. Dit maakt echt een groot verschil! En vooral het Harry Potter gedeelte is echt fantastisch gedaan ! Have fun ! :wink:
2012 New York
2013 New York
2014 California
2015 Florida
QM11
Amerika-ontdekker

Bericht door QM11 »

Dank je wel Santi980 :)
Simonrio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Simonrio »

santi980 schreef:Hey,
Wel had ik me een Fast Pass aangeschaft waardoor ik weinig of niets heb moeten aanschuiven .. Dit maakt echt een groot verschil!

Als je $150/$180 euro uitgeeft voor een dagje fastpass mag je inderdaad wel verwachten dat je alles kan doen in 1 dag he.
QM11
Amerika-ontdekker

Bericht door QM11 »

Simonrio schreef:
Wel had ik me een Fast Pass aangeschaft waardoor ik weinig of niets heb moeten aanschuiven .. Dit maakt echt een groot verschil!

Als je $150/$180 euro uitgeeft voor een dagje fastpass mag je inderdaad wel verwachten dat je alles kan doen in 1 dag he.
Haha, is inderdaad een flink bedrag! Denk dat we toch voor 2 dagen Universal Studio's doen.

Nu twijfelen we alleen welk waterpark we graag willen doen. Waterparken van Disney, Wet 'n Wild of Aquatica?
QM11
Amerika-ontdekker

Bericht door QM11 »

Ik ben ook heel benieuwd of iemand ervaring heeft met een tattoo laten zetten in Orlando/Kissimmee? Ik ben op zoek naar een tattoo shop maar op Yelp.com zie ik even de bomen door het bos niet meer!
santi980
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door santi980 »

Simonrio schreef:

inderdaad, maar een gewoon ticket voor beide parken voor 1 dag kost je zonder fast pass ook al 147 dollar .. goedkoop is het zeker niet , ook zonder fast pass :D

en een uur aanschuiven om een attractie te kunnen doen is al helemaal niet leuk ! Maar dat maakt iedereen natuurlijk voor zichzelf uit :wink:
2012 New York
2013 New York
2014 California
2015 Florida
JimiW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door JimiW »

Wij zijn vorig jaar geweest en hebben behalve van de dingen allemaal al genoemd enorm genoten van:

Discovery Cove. Kost wel wat maar dan heb je ook wat. Een echt unieke ervaring met dolfijnen zwemmen en rest van de dag vertoeven in een park met gelimiteerd aantalen personen met prachtige zwembaden waar je tussen de zoutwater vissen zwemt en en het zoetwater bad zwem je tussen de vogels en aapjes in de bomen etc etc... hele dag gratis eten en drinken onbeperkt en parkeren inclusief en 14 dagen toegang tot Seaworld en bijbehorden water parken. Wij vonden dit echt het geld meer dan waard.

Mocht je een ochtendje niks te doen hebben vonden wij Gatorland ook erg leuk. Niet dagvullend maar daar is de prijs ook niet naar. Kleinschalige dierentuin met gators, krokodillen,slangen, katachtige en giga schildpadden etc etc en erg leuke shows met humor. Dit hebben wij gecombineerd met Boggy Creek wat echt een extreem leuke ervaring was.

Universal 1 dag is wel kort, zeker als je beide parken wil zien. Via undercovertourist hadden we destijds voor klein beetje extra een 1+1 + Park 2 Park pass ipv 1 day Park 2 Park.

Zorg ervoor dat je bij Disney fastpass enabled hebt dan kan je via je je app dagen van tevoren al plekken reserveren. Check goed welke dag je naar welk park gaat want de eindshows in Magic Kingdom en lichtjes parade zijn niet elke dag maar zijn wel absoluut de moeite waard. Misschien wel hoogtepunt van je Disney bezoek.

Zoals boven gezegd zorg ervoor dat je Hopper pass hebt, want wij waren er lekker vroeg maar waren met Animal Kingdom na de middag klaar. Epcot was echt grote tegenvaller en hebben AK en Epcot dus mooi in 1 dag kunnen doen. Hierdoor hadden we een dag extra om terug te gaan naar MK voor de Wishes firework show.

Outlet malls zijn we bij 3 geweest maar viel ons erg tegen, maar zijn niet erg merkkleding gericht. Wij hebben meer leuke koopjes gedaan compleet onverwacht bij Target. Zou persoonlijk bezoekje van een outlet niet een hele dag voor pakken. WIj hebben op terug weg van Seaworld, terug weg Disney en na het eten bij Cheesecake Factory de 3 grootste bezocht.

Er zijn ook paar leuke dinershows, lekker amerikaans over the top als je daarvan houd.

PS: Undercovertourist.com voor Disney tickets was de beste deal destijds. Allemaal FP enabled
QM11
Amerika-ontdekker

Bericht door QM11 »

Bedankt voor de uitgebreide reactie, fijn om te lezen. Goede tips en leuke aanraders :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer