Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Campings Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Jedinja
Amerikafan

Campings Yellowstone

Bericht door Jedinja »

Hoi,

In juni zijn wij 6 nachten in Yellowstone. We hebben het volgende staan:

We komen uit Zion/SLC en overnachten in Jackson. Daar hebben we nog geen overnachting geboekt. Is dit noodzakelijk in juni? En welke camping is een aanrader?

Vervolgens is het plan als volgt:

Dag 1: Grand teton, overnachten iop Grant Campground
Dag 2: Old Faithfull overnachting moet nog geboekt worden
Dag 3: nog in te vullen, overnachten Madison Campground
Dag 4: nog in te vullen, overnachten op Canyon Campground
Dag 5: nog in te vullen, overnachten op Canyon Campground
Dag 6: omgeving Lake, overnachten Grant Campground
Dag 7: reisdag naar Twin Falls (op weg naar Yosemite)

We moeten nog 1 overnachting regelen in/bij Yellowstone. Waar kunnen we dan het best overnachten? Ik zou graag op Norris kamperen maar denk dat we daar niet op tijd kunnen zijn. Ik hou de site in de gaten of er nog een plekje vrij komt op Madison. Kunnen we anders beter naar West Yellowstone gaan? We reizen in juni, is boeken noodzakelijk in West Yellowstone? We reizen met een 30ft camper en met 2 jonge kinderen dus wil niet te veel risico nemen.

En nog een laatste vraag: we reizen van Yellowstone naar yosemite. Is het nodig om voor de tussenstops campings te reserveren of is er meestal wel plek? Ik denk dan aan Twin Falls/Reno/Lake Tahoe.

Voldoende vragen, hopelijk kunnen jullie me van wat advies voorzien. Alvast bedankt!!
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Campings Yellowstone

Bericht door ina »

Na wat ik begrepen heb zijn veel campgrounds snel vol in Grand Teton, ook in juni. Wij gaan deze zomer van SLC naar Grand Teton en proberen een plekje op Gros ventre te bemachtigen, deze schijnt meestal nog wel plek te hebben. Voordeel van deze campground is dat hij niet zo ver van het stadje Jackson ligt, ook schijnen er elanden over de campground te lopen. Andere campgrounds zijn vaak al vroeg in de middag vol. Ik denk dat het qua tussenstops tussen Yellowstone en Yosemite wel mee zal vallen. Ik zou wel de campgrounds in Yellowstone vast gaan leggen voor ze allen volzet zijn.
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Wij waren afgelopen jaar in Yellowstone/Grand Teton halverwege juni. Grand Teton kwamen we eind van de middag aan op Signal Mountain Campground en daar hadden we 1 van de laatste plekken, dus daar zou ik niet zo bang zijn voor een plekje als je redelijk op tijd aankomt. Houdt wel rekening met de muggen daar, want we konden gewoon niet buiten zitten van de muggen op onze plek.
Yellowstone zou ik zeker weten boeken, dat is altijd vol!
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat we dan maar de gok gaan nemen dat we in Jackson/Grand Teton nog wel een plaats kunnen vinden. Ik noteer de campings in elk geval die jullie noemen.

De campings in Yellowstone heb ik al geboekt. Behalve de 2e nacht, daarvoor probeer ik nog een plekje op Madison te bemachtigen (ik check regelmatig de site van xanterra, zo heb ik de andere overnachting op Madison ook kunnen boeken) en anders belanden we denk ik in West Yellowstone. Zal daar meestal nog wel plek zijn?

Groetjes,
Jedinja
MorgaineLeFay
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door MorgaineLeFay »

Hoi Jedinja,

Hebben jullie uiteindelijk nog geboekt? Wij gaan ook in de tweede helft van juni, en zijn er alleen in geslaagd voor de eerste nacht Yellowstone iets te boeken omdat de rest al vol was. Nou zijn wij ook maar met zijn tweetjes en een klein tentje maar ik vind het toch wel erg spannend... ik hoop, dat we als we er de volgende dag vroeg uit gaan, het lukt om in Yellowstone op een van de niet te reserveren campings een plekje te bemachtigen... elders op dit forum las ik daar je er voor 9en al moet zijn, dat moet lukken. Vervolgens komen we vanuit YS in Grand Teton dus daar kunnen we ook vroeg zijn. Het bericht van girltje is dus wel geruststellend :lol:

Wat gaaf trouwens met twee kinderen en een camper zo'n reis maken ik vind het zo samen al een hele onderneming!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij hebben meerdere keren in midden-juni een plek gevonden op deze grote campground Fishing Bridge: http://www.yellowstonenationalparklodge ... e-rv-park/" onclick="window.open(this.href);return false;, zonder te reserveren, aan het einde van de dag.
MorgaineLeFay
Amerika-ontdekker

Dank je, GypsyGirl!
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Sorry voor mijn late reactie. Onze vakantie staat momenteel op losse schroeven aangezien onze oma ernstig ziek is. We gaan komende week de knoop doorhakken of we gaan, onze vlucht staat gepland op 11 juni. De campings die ik noemde hadden we al geboekt. Alleen voor 23 juni, de 2e nacht moeten we nog een plekje hebben. Wanneer ben jij in het park? Wij hebben op 22 juni en 24 t/m 26 reserveringen staan in Yellowstone die ik misschien moet annuleren.
Het is inderdaad een onderneming met 2 kids. Met de oudste hebben we bijna 3 jaar geleden ook een reis gemaakt, hij was toen net 2. Was ons erg goed bevallen dus dan is de stap om het met 2 kids te doen ook wat sneller gemaakt he :)
MorgaineLeFay
Amerika-ontdekker

Wat naar om te horen! Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat met je oma.

Wij zijn op 22 juni al weer weg uit Yellowstone, toch hartelijk bedankt voor het melden. Ik hoop voor jullie dat je de overnachtingen lekker zelf kunt gebruiken!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

de beartooth highway is op dit moment overigens al open (kan nog wel gesloten worden), als je kans ziet zou ik deze weg ook zeker een keer rijden.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Helaas, wij gaan onze reis naar Amerika annuleren. Het is te onzeker hoe het met oma gaat verlopen. We willen niet zo ver zijn als het niet goed gaat. Hopelijk kunnen we de reis een andere keer gaan maken. Dit jaar konden we het laatste jaar buiten het hoogseizoen, vanaf juli is onze zoon leerplichtig. Helaas, maar het is niet anders.
MorgaineLeFay
Amerika-ontdekker

Heel veel sterkte Jedinja.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer