Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Iriis: West Amerika 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Iriis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Iriis: West Amerika 2016

Bericht door Iriis »

Heb ook hier thuis even overlegd en met iemand die ook vaak daar geweest is.
Zowel Monument Valley en Death Valley hebben we van het lijstje gehaald. We moeten tenslotte beide achter de reis staan.

Vanuit Page kunnen we Powell Lake, Horshehoe Bend en Antilope Canyon doen. Ze zeggen dat dit in 1 dag te doen is. Klopt dit? Zo ja waar kun je dan het beste die dag aanplakken?
San Diego zit er dus nog steeds in :)

Nu kom ik dus op het volgende lijstje uit:

1. Amsterdam – San Fransisco
2. San Fransisco
3. San Fransisco – Yosemite National Park
4. Yosemite National Park
5. Yosemite National Park – Las Vegas
6. Las Vegas
7. Las Vegas – Zion
8. Zion – Bryce Canyon
9. Bryce Canyon – Page
10. Page
11. Page – Grand Canyon
12. Grand Canyon – Joshua Tree National Park
13. Joshua Tree National Park
14. Joshua Tree National Park – San Diego
15. San Diego
16. San Diego – Los Angeles
17. Los Angeles
18. Los Angeles – Amsterdam
19. Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt niet in 1 dag van Yosemite naar Las Vegas rijden, ik zou dat in elk geval niet aanraden. Via death valley is de mooiste rit en kost je niet veel extra tijd ten opzichte van de snelste route. Kijk eens op googlemaps voor de reistijden vanaf Yosemite Village, of bijvoorbeeld El Portal. Er is onderweg ook veel te zien, zowel in Yosemite (langs de Tioga road) als daarbuiten.
De bezienswaardigheden in Page kun je in een middag en ochtend bekijken dus 1 nacht zou voldoende zijn. wil je een boottocht maken op LAke Powell dan wordt het een ander verhaal. Zie voor Horseshoe Bend en Antelope Canyon mijn 2011-verslag.
De volle dag Joshua Tree begrijp ik niet, wat wil je daar doen? Dan liever een stop in Death Valley of een extra nacht Zion.

Marianne
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Ik zoek iets tussen Grand Canyon en San Diego. Aangezien die 2 plaatsen zeker 8 uur van elkaar afliggen (volgens Google Maps) vandaar dat ik Joshua Trees er tussen heb zitten. Dit is ook weer een aantal uren rijden.. Las Vegas en Yosemite ook zo'n 8 uur dacht ik te zien.

Death Valley moeten we beide achter staan dus vandaar dat die van het lijstje is.

Wat zouden jullie dan aanraden tussen Yosemite en Las Vegas?
En wat tussen Grand Canyon en San Diego. Tips zijn altijd welkom.

Ja je reisverslag heb ik half bekeken maar vind hem persoonlijk niet zo fijn bekijken.
Maar dat komt gewoon omdat het op Blogspot staat.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een tussenstop tussen de GC en San Diego is zeker aan te raden maar twee nachten is toch niet nodig dan?
Ja je reisverslag heb ik half bekeken maar vind hem persoonlijk niet zo fijn bekijken.
Maar dat komt gewoon omdat het op Blogspot staat.
Dat hoor ik voor het eerst. :wink:
Is de navigatie niet duidelijk of wat?

Hier het verslag van de dag waar ik op doelde.

Marianne
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Ik vind Blogspot persoonlijk niet werken. Onoverzichtelijk :)

Is Palm Springs iets? Daarmee kan ik de 2e dag in Joshua misschien inkorten? :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kunt boven death valley langs rijden vanaf Yosemite, maar het beste kun je er toch gewoon doorheen rijden. Zet dan je stop niet in het park, maar doe Yosemite - Lone Pine (via de tioga pass) en de dag erna Lone Pine - Las Vegas. Ik heb geen idee wat je bezwaar tegen Death Valley is, maar de route bovenlangs is niet erg boeiend. De volle dag Page moet dan wel hiervoor ingeruild worden.

Dag 11 als je van Bryce naar Page gaat zou ik Lake Powell en de Horseshoe bend meepakken. Dag 12 in de ochtend Antelope Canyon en dan naar de Grand Canyon. Dit betekent wel dat je deze dag maar een halve dag voor de GC hebt. Ik zou de dag erna dan dus nog een halve dag bij de GC blijven en dan naar Kingman/Needles rijden en daar overnachten. Dan de dag erna vanaf Kingman/Needles naar Joshua Tree en dan overnachten in bv. Palm Springs en dan naar San Diego.
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Dank je voor de tips. :)
Ik heb niet zozeer iets tegen Death Valley maar zoals ik al zei we moeten er natuurlijk wel allebei achter staan.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, maar het ligt eigenlijk midden op je route tussen Yosemite en Las Vegas, de weg ten noordoosten ervan ziet er qua ongeving ongeveer ook zo uit (niet heel erg boeiend) en het is er ook heet. De keus er niet te overnachten kan ik begrijpen, maar je kunt er eigenlijk niet aan ontkomen erdoorheen te rijden. Vooral omdat je de rit Yosemite - Las Vegas
toch op moet splitsen.
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Hoi hoi,

Ik heb even mee zitten lezen met jullie verslag en ik ben het met je eens je moet beiden achter een reis staan.
Echter hebben wij in 2012 dezelfde reis gemaakt als jullie op de planning hebben staan en ook in dezelfde periode.
Yoshua tree vonden wij toen helemaal niks. September is gewoon niet de juiste tijd voor dit park.
Dus ik zou er zeker geen volle dag in steken. Dan zou ik er voor kiezen om er lekker door heen te rijden als je het toch graag
zou willen zien.

Las Vegas moet je van houden. De een kiest er voor om er een nachtje te blijven en er zijn mensen die er wel 2 weken heen
kunnen gaan. Zelf hebben wij gekozen voor 2 nachten. Ook om even op adem te komen na vele dagen vele kilometers gereden
te hebben.

Als je het leuk vind zou je ons weblog kunnen lezen. De link staat onderaan mijn berichtje.

Persoonlijk zou ik Death Valley niet overslaan. Dit is echt iets bijzonders. Wij hebben er 1 nacht overnacht en we hebben nog
nooit zo'n mooie sterrenhemel gezien als daar toen.

Wij vonden het zelf prettig om een beetje balans in onze reis te hebben voor wat betreft steden en natuur. Wij zijn ook geen wandelaars
voor lange hikes enzo. De grand canyon hebben wij ook in 2 halve dagen gedaan. Lekker rijden met de auto en stoppen bij de viewpoints of een
kleine wandeling doen.

Groetjes Louise
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Louise vo schreef: Yoshua tree vonden wij toen helemaal niks. September is gewoon niet de juiste tijd voor dit park.
Dus ik zou er zeker geen volle dag in steken. Dan zou ik er voor kiezen om er lekker door heen te rijden als je het toch graag zou willen zien.
Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Wij waren er eind september en vonden het prachtig! Daarbij moet ik wel vertellen dat wij er tegen zonsondergang waren. Die hebben we bij Key's Vieuw bekeken. Daarvoor hadden wij een kleine wandeling bij Skull Rock gemaakt. Ook best leuk. Een volle dag zou ik er ook niet spenderen, maar ik vind het op zich wel een mooi park. Je ziet dat meningen verschillen.
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Kristel de Schrijver, Misschien is onze mening ook niet helemaal eerlijk want toen wij er waren was het al lange tijd erg droog dus de bomen e.d.
waren allemaal dor enzo. En zonsondergangen zijn overal mooi vind ik :) Wat trouwens wel mooi was is het gedeelte aan het eind van het park met al die cactussen daar denk ik nu net ineens aan :oops:
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 31 aug 2015, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Kleine update. De tickets zijn geboekt dus de reis staat vast.
Nu de rest nog indelen. Qua route wordt het nu toch echt het volgende:

Gekozen voor een extra dag in Page omdat mijn vriend alles in zijn uppie moet rijden. Dan kunnen we daar ook mooi de Antelope Canyon meepikken.

Amsterdam - San Fransisco
San Fransisco
San Fransisco - Yosemite National Park
Yosemite National Park - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion National Park
Zion National Park - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Page
Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - San Diego
San Diego
San Diego - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Amsterdam
Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wordt het inderdaad september, of een andere periode?
Voor Yosemite heb je nu nauwelijks tijd, is dat bewust? En hoe rijden jullie tussen Mammoth Lakes en Las Vegas? Er is al eerder aangegeven dat GC - San Diego eigenlijk te ver is voor 1 dag. Ik zou die tweede nacht GC verruilen voor een stop in de richting van San Diego.
Ik rij altijd alles alleen, en dat valt heel erg mee; ik zou dat in elk geval niet als enige reden aanhouden voor twee nachten Page. Voor Antelope Canyon heb je meer dan voldoende tijd op de ochtend dat je naar Monument Valley rijdt. Diezelfde dag kun je ook nog naar Horseshoe bend of Lake Powell.

Marianne
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik zou geen volle dag Page nemen in deze route.
Met deze verdeling, heb je genoeg tijd voor:
Bryce Canyon - Page ('s avonds Horseshoe Bend)
Page - Monument Valley ('s ochtends Antelope Canyon)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou er ook rekening mee dat als je vriend alles moet rijden zo'n rit Grand Canyon - San Diego op het einde niet echt fijn is. Hij heeft er dan al een paar 1000 km opzitten en dan krijg je de langste rit uit de vakantie. Nogmaals, rijd op de 2e dag GC al tot Kingman. Je hebt de dag ervoor nl ook al bijna de hele dag voor de Grand Canyon.
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

PSVwally schreef:Hou er ook rekening mee dat als je vriend alles moet rijden zo'n rit Grand Canyon - San Diego op het einde niet echt fijn is. Hij heeft er dan al een paar 1000 km opzitten en dan krijg je de langste rit uit de vakantie. Nogmaals, rijd op de 2e dag GC al tot Kingman. Je hebt de dag ervoor nl ook al bijna de hele dag voor de Grand Canyon.
Dit hebben we uitgebreid samen overlegd en daar is nu bewust voor gekozen :)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voor die lange rit, of die onderbreking? :D
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

PSVwally schreef:Voor die lange rit, of die onderbreking? :D
Die lange rit.
Maar goed.. de tickets zijn geboekt zowel heen als terug.
Daar tussen moeten we nog alles vastleggen.

Dus wellicht dat ik een deze dagen nog eens goed kan spitten.
Want de een zegt dat je met 1 nacht GC ook wel genoeg hebt (ook met helikoptertour) de ander zegt weer van niet.
Want als we dan redelijk op tijd zouden aanrijden van uit MV dan zou dat moeten lukken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jullie kunnen het beste eens goed gaan kijken wat je overal wilt doen. Ga niet af op wat "men" zegt; het moet passen in jullie route en bij jullie belangstelling. Maar bekijk toch nog eens de tips die hier gegeven zijn, zoals over Death Valley vergeleken met de route bovenlangs, en de tijd voor Page.
Ik begrijp dat je geen reisverslagen leest, maar het is misschien toch niet zo gek om eens te lezen hoeveel tijd dingen in de praktijk kosten. Lees in elk geval de informatie over de parken op www.ontdek-amerika.nl of op de NPS-sites (elk park heeft een Plan your visit-deel). Kijk wat je wilt doen en hoeveel tijd dat kost. Ik neem aan dat jullie niet willen wandelen gezien de korte tijd bij Yosemite en Zion, en dan is een volle dag Grand Canyon wat veel, zeker met die lange rit erna. Je kunt de tweede nacht open laten en kijken hoeveel tijd nodig hebt bij de GC. Je kunt dan de tweede nacht in Williams overnachten, of in Kingman, of nog verder. Boeken zal niet nodig zijn op dat stuk, maar op een gegeven moment liggen de plaatsen wel wat verder uit elkaar, dus kijk van te voren waar je overnachtingsmogelijkheden hebt.
Ik ga er van uit dat je voor de GC overnacht in het park, als je er buiten overnacht wordt het al weer iets anders.

Marianne
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Iriis schreef: Want de een zegt dat je met 1 nacht GC ook wel genoeg hebt (ook met helikoptertour) de ander zegt weer van niet.
Want als we dan redelijk op tijd zouden aanrijden van uit MV dan zou dat moeten lukken?
Als je 's morgens vroeg vanuit Monument Valley vertrekt richting Grand Canyon, kan je die dag best nog een paar vieuwpoints meepakken (onderweg Watchtower niet vergeten), eventueel een klein stukje afdalen (Ooh Ah Point bij South Kaibab Trail bv.) en een leuke plek uitkiezen voor zonsondergang. Overnachten in het park. De volgende dag kan je 's morgens de zonsopgang nog bekijken en vervolgens de helicoptertour doen. Nadien kan je tot aan Kingman rijden om daar te overnachten. Volgende dag richting San Diego. Als je goed uitzoekt waar je zonsondergang en -opgang wilt bekijken en welke vieuwpoints (keuzes maken) je eventueel nog wilt meepikken, moet het zeker lukken.

Als je enkel Horseshoe Bend en Antelope canyon wilt bezoeken in Page, is ook hier 1 overnachting voldoende. Als je de Rainbow Continental Cruise wilt doen of een boot huren, dan zijn 2 overnachtingen nodig.

Veel plezier nog met plannen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer