Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Morgaine: Denver-Yellowstone-Salt Lake-Denver
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Morgaine: Denver-Yellowstone-Salt Lake-Denver
Hoi,
Ik hoop dat het hier mag (aangezien onze reis voor een deel ook door het Zuidwesten gaat wist ik niet zeker op welk forum ik m zou plaatsen) en dat jullie het niet erg vinden dat ik als 'newbie' mijn reisschema post, maar wij hebben zelf zo veel inspiratie gehaald uit de andere reisschema's die hier gepost zijn dat ik m toch wil delen, misschien heeft iemand er iets aan op dezelfde manier en ik hoop natuurlijk dat jullie nog tips hebben die we anders zouden missen.
Man en ik vliegen 15 juni richting Denver voor onze allereerste Amerika avontuur.
We maken dan met de auto een rondje via Rocky Mountain National Park, Yellowstone en Arches. In Estes hebben we een tipi gereserveerd tot mijn grote plezier, in Yellowstone en Grand Teton zullen we kamperen met een klein tentje en verder slapen we in hotels. Op advies van een vriendin uit New York hebben we geprobeerd veel rust in te bouwen om datgene wat we gaan zien, ook echt te zien (we kunnen altijd nog een keer terug om de dingen te doen die we nu overslaan:)).
We zijn fervente wandelaars, dus we willen in de NP's tijd hebben om een paar mooie tochten te maken. Vanuit Grand Junction willen we graag Arches, the Black Canyon of the Gunnison en Colorado NM bezoeken. We doen Salt Lake eigenlijk alleen aan omdat het op de route lag, maar als ik daar dan toch ben wil ik in elk geval de bibliotheek zien (ik ben gek van bibliotheken en er schijnt een zeer indrukwekkende te zijn daar, een mens heeft een hobby nodig niet?) en natuurlijk de mormonentempel.
Met dat alles in het achterhoofd wordt ons schema:
15 juni: Aankomst Denver
16 juni: Denver - Estes
17 juni: Rocky Mountain National Park
18 juni: Estes - Yellowstone
19 juni: Yellowstone
20 juni: Yellowstone
21 juni: Yellowstone
22 juni: Yellowstone - Grand Teton
23 juni: Grand Teton
24 juni: Grand Teton
25 juni: Grand Teton - Salt Lake City
26 juni: Salt Lake City
27 juni: Salt Lake City - Grand Junction
28 juni: Grand Junction
29 juni: Grand Junction
30 juni: Grand Junction
1 juli: Grand Junction - Denver
2 juli: Terug naar huis
Alle overnachtingen zijn geboekt, behalve voor Yellowstone en Grand Teton. We hebben alleen de eerste nacht Yellowstone een campingplek geboekt op Canyon, verder waren de 'te boeken' campings vol toen wij gingen boeken (les voor volgend jaar:) maar door omstandigheden konden we ons toch niet eerder vastleggen). In Grand Teton is sowieso weinig te boeken volgens mij. Behalve de tipi en die eerste nacht in YS is alles nog kosteloos te wijzigen echter, dus als jullie hele goede tips hebben voor een andere route, dan staan we natuurlijk open voor suggesties:)
Ook als er bibliotheken of wandeltochten zijn die echt het aanraden waard zijn, dan hoor ik het graag (al weet ik niet of iemand mijn bibliotheken obsessie deelt). Ik ga in de tussentijd lekker verder lezen in jullie reisverslagen! Ik heb al gezien dat het zelfs af te wegen is, welke route je rijdt van a naar b omdat de ene snelweg de andere niet is...
Ik hoop dat het hier mag (aangezien onze reis voor een deel ook door het Zuidwesten gaat wist ik niet zeker op welk forum ik m zou plaatsen) en dat jullie het niet erg vinden dat ik als 'newbie' mijn reisschema post, maar wij hebben zelf zo veel inspiratie gehaald uit de andere reisschema's die hier gepost zijn dat ik m toch wil delen, misschien heeft iemand er iets aan op dezelfde manier en ik hoop natuurlijk dat jullie nog tips hebben die we anders zouden missen.
Man en ik vliegen 15 juni richting Denver voor onze allereerste Amerika avontuur.
We maken dan met de auto een rondje via Rocky Mountain National Park, Yellowstone en Arches. In Estes hebben we een tipi gereserveerd tot mijn grote plezier, in Yellowstone en Grand Teton zullen we kamperen met een klein tentje en verder slapen we in hotels. Op advies van een vriendin uit New York hebben we geprobeerd veel rust in te bouwen om datgene wat we gaan zien, ook echt te zien (we kunnen altijd nog een keer terug om de dingen te doen die we nu overslaan:)).
We zijn fervente wandelaars, dus we willen in de NP's tijd hebben om een paar mooie tochten te maken. Vanuit Grand Junction willen we graag Arches, the Black Canyon of the Gunnison en Colorado NM bezoeken. We doen Salt Lake eigenlijk alleen aan omdat het op de route lag, maar als ik daar dan toch ben wil ik in elk geval de bibliotheek zien (ik ben gek van bibliotheken en er schijnt een zeer indrukwekkende te zijn daar, een mens heeft een hobby nodig niet?) en natuurlijk de mormonentempel.
Met dat alles in het achterhoofd wordt ons schema:
15 juni: Aankomst Denver
16 juni: Denver - Estes
17 juni: Rocky Mountain National Park
18 juni: Estes - Yellowstone
19 juni: Yellowstone
20 juni: Yellowstone
21 juni: Yellowstone
22 juni: Yellowstone - Grand Teton
23 juni: Grand Teton
24 juni: Grand Teton
25 juni: Grand Teton - Salt Lake City
26 juni: Salt Lake City
27 juni: Salt Lake City - Grand Junction
28 juni: Grand Junction
29 juni: Grand Junction
30 juni: Grand Junction
1 juli: Grand Junction - Denver
2 juli: Terug naar huis
Alle overnachtingen zijn geboekt, behalve voor Yellowstone en Grand Teton. We hebben alleen de eerste nacht Yellowstone een campingplek geboekt op Canyon, verder waren de 'te boeken' campings vol toen wij gingen boeken (les voor volgend jaar:) maar door omstandigheden konden we ons toch niet eerder vastleggen). In Grand Teton is sowieso weinig te boeken volgens mij. Behalve de tipi en die eerste nacht in YS is alles nog kosteloos te wijzigen echter, dus als jullie hele goede tips hebben voor een andere route, dan staan we natuurlijk open voor suggesties:)
Ook als er bibliotheken of wandeltochten zijn die echt het aanraden waard zijn, dan hoor ik het graag (al weet ik niet of iemand mijn bibliotheken obsessie deelt). Ik ga in de tussentijd lekker verder lezen in jullie reisverslagen! Ik heb al gezien dat het zelfs af te wegen is, welke route je rijdt van a naar b omdat de ene snelweg de andere niet is...
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: ReisMorgaine Denver-Yellowstone-SaltLake-Denver
Het is wel een rustige route maar toch ook weer niet.
Je gaat veel tijd verliezen rondom Grand Junction om alles te zien wat je opsomde.
Ook de rit Estes Park - Yellowstone is erg lang.
Jammer dat Estes Park niet meer gewijzigd kan worden, anders had je de 3de nacht in Grand Lake kunnen doorbrengen (aan de west kant van RMNP) en dan via Vernal naar Grand Teton.
Het zou mooi zijn als je de rit op 18-06 korter zou kunnen maken.
Ik zou de volle dag voor SLC weglaten. Er is niet zo veel te doen. Je hebt er aan een namiddag genoeg (ook voor de bib te zien)
26 juni : SLC - Moab
27 juni : Moab
28 juni : Moab
29 juni : Moab - Utah 128 - Grand Junction (Colorado NM) - Montrose
30 juni : Montrose - Black Canyon Gunnison - Denver
01 juli : Denver
02 juli : Terug naar huis
Denver is in vergelijking met SLC een veel aangenamere stad.
Je zou de volle dag Denver in bovenstaand schema ook kunnen weglaten en na SLC een stop bij Capitol Reef (Torrey) invoegen voor je naar Moab rijdt.
Groetjes,
Ingrid
Je gaat veel tijd verliezen rondom Grand Junction om alles te zien wat je opsomde.
Ook de rit Estes Park - Yellowstone is erg lang.
Jammer dat Estes Park niet meer gewijzigd kan worden, anders had je de 3de nacht in Grand Lake kunnen doorbrengen (aan de west kant van RMNP) en dan via Vernal naar Grand Teton.
Het zou mooi zijn als je de rit op 18-06 korter zou kunnen maken.
Ik zou de volle dag voor SLC weglaten. Er is niet zo veel te doen. Je hebt er aan een namiddag genoeg (ook voor de bib te zien)
26 juni : SLC - Moab
27 juni : Moab
28 juni : Moab
29 juni : Moab - Utah 128 - Grand Junction (Colorado NM) - Montrose
30 juni : Montrose - Black Canyon Gunnison - Denver
01 juli : Denver
02 juli : Terug naar huis
Denver is in vergelijking met SLC een veel aangenamere stad.
Je zou de volle dag Denver in bovenstaand schema ook kunnen weglaten en na SLC een stop bij Capitol Reef (Torrey) invoegen voor je naar Moab rijdt.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: ReisMorgaine Denver-Yellowstone-SaltLake-Denver
Ik zou ook in Moab gaan zitten voor een bezoek aan Arches, je rijdt anders veel heen en weer. Of zoek een plaats op de camping in Arches.
Zie voor Arches en Canyonlands, dat zou ik niet overslaan) en Colorado NM en de Black Canyon ons 2013-verlsag.
Dit jaar gaan we onder andere naar Yellowstone; zie onze planning voor mogelijke activiteiten in Yellowstone (naast de reguliere bezienswaardigheden).
Marianne
Zie voor Arches en Canyonlands, dat zou ik niet overslaan) en Colorado NM en de Black Canyon ons 2013-verlsag.
Dit jaar gaan we onder andere naar Yellowstone; zie onze planning voor mogelijke activiteiten in Yellowstone (naast de reguliere bezienswaardigheden).
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Morgaine: Denver-Yellowstone-Salt Lake-Denver
Wow, wat een snelle en behulpzame reacties!
In de rit tussen Estes en Yellowstone hebben we inderdaad ergens een rekenfout gemaakt.
We gaan dat proberen om te gooien zodat we die rit in tweeen kunnen breken. Stom, maar beter dat we er nu achter zijn. Bedankt!
SLC hebben we ook een dag ingebouwd met de redenering: we hebben dan een dikke week kamperen erop zitten met hopelijk veel vroeg op en lange wandelingen, een dagje rust voor je aan het volgende stuk begint is dan prettig. Maar als er echt niet zo veel te doen is, is het misschien beter om dat dagje rust nog even uit te stellen (en de rit naar Moab is natuurlijk ook al weer korter dan als we in een keer naar GJ zouden zijn doorgereden).
Het einde van de reis aanpassen gaan we zeker doen! We hebben wellicht nog te veel vanuit onze 'Europa' kampeer ervaring gepland, waar we eigenlijk altijd een uitvalsbasis zoeken omdat de afstanden relatief klein zijn. Het is zo lastig plannen, hoe goed je je ook inleest, sommige plaatsnamen zeggen je als Amerika nitwit zo weinig (Moab klonk mij enigszins bijbels in de oren, maar verder zag het er net zo uit als de andere stipjes op de kaart)
. Daarom is het echt superfijn dat jullie meegedacht hebben, echt ontzettend bedankt.
Marianne, jullie reisverslagen zijn zeker een inspiratie. Jullie verhalen over de wandelingen geven toch een wat persoonlijker beeld dan de wandelroutes in de reisgidsen:).
In de rit tussen Estes en Yellowstone hebben we inderdaad ergens een rekenfout gemaakt.

SLC hebben we ook een dag ingebouwd met de redenering: we hebben dan een dikke week kamperen erop zitten met hopelijk veel vroeg op en lange wandelingen, een dagje rust voor je aan het volgende stuk begint is dan prettig. Maar als er echt niet zo veel te doen is, is het misschien beter om dat dagje rust nog even uit te stellen (en de rit naar Moab is natuurlijk ook al weer korter dan als we in een keer naar GJ zouden zijn doorgereden).
Het einde van de reis aanpassen gaan we zeker doen! We hebben wellicht nog te veel vanuit onze 'Europa' kampeer ervaring gepland, waar we eigenlijk altijd een uitvalsbasis zoeken omdat de afstanden relatief klein zijn. Het is zo lastig plannen, hoe goed je je ook inleest, sommige plaatsnamen zeggen je als Amerika nitwit zo weinig (Moab klonk mij enigszins bijbels in de oren, maar verder zag het er net zo uit als de andere stipjes op de kaart)

Marianne, jullie reisverslagen zijn zeker een inspiratie. Jullie verhalen over de wandelingen geven toch een wat persoonlijker beeld dan de wandelroutes in de reisgidsen:).
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Misschien kun je voor inspiratie ook eens ons 2012 verslag bekijken?
Wij kamperen en wandelen ook veel
Wij kamperen en wandelen ook veel

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat is ook een beetje het verschil. De afstand bv tussen Grand Junction en Moab is enkele reis toch een km of 180. Dan zou je dus zeker 3x 360km extra gaan rijden. In Europa is het inderdaad toch iets anders. Dan rij je vaak ergens heen en maak je kortere dagtochten. Dus goed dat je dat aanpast.Het einde van de reis aanpassen gaan we zeker doen! We hebben wellicht nog te veel vanuit onze 'Europa' kampeer ervaring gepland, waar we eigenlijk altijd een uitvalsbasis zoeken omdat de afstanden relatief klein zijn. Het is zo lastig plannen, hoe goed je je ook inleest, sommige plaatsnamen zeggen je als Amerika nitwit zo weinig (Moab klonk mij enigszins bijbels in de oren, maar verder zag het er net zo uit als de andere stipjes op de kaart)
Om die rit tussen Estes Park en Yellowstone op te delen zou ik zelf denk ik toch de volle dag Salt Lake City of een dag Grand Teton deels eraan opofferen. Ik zou persoonlijk 18 juni wel al zo ver mogelijk in de buurt komen van Yellowstone door bv of naar Thermopolis of zelfs al naar Cody te rijden. Dat is een fikse rit, maar een rijdag ertussen is niet zo erg.
-
- Amerika-ontdekker
Woohoo het is bijna zo ver. Naar aanleiding van jullie tips het schema nog aangepast, de rit van Estes naar Yellowstone opgeknipt in twee stukken en het laatste stuk omgegooid zodat we steeds dicht bij de dingen zitten die we willen zien. Na het lezen van het verslag van Marianne ook Canyonlands ingepland - we gaan zien wat er allemaal gaat lukken. Ik kan niet wachten en ben maar vast de leuke reisverslagen nog eens aan het lezen - bedankt voor de tip ook Elly!
Ik vind het ook superspannend, maar dankzij dit forum, de informatieve reacties in deze thread maar ook op andere plekken, zijn we volgens mij zo goed voorbereid als mogelijk. Dank dat jullie allemaal je wijsheid willen delen!
Ik vind het ook superspannend, maar dankzij dit forum, de informatieve reacties in deze thread maar ook op andere plekken, zijn we volgens mij zo goed voorbereid als mogelijk. Dank dat jullie allemaal je wijsheid willen delen!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Op onze vrije dag in SLC zijn wij vorig jaar naar Park City gegaan. Aardige outlet, freestyleskishow bekeken en bobslee in Olymic Park en daarna Park City zelf. In Park City was de temperatuur ook aangenamer dan midden op de dag in SLC.
M.b.t Arches. Wij vonden Devils Garden in Arches een hele mooie plek. We stonden in 2013 met onze tent helemaal achterin.
Mocht je in Grand Teton naar Jenny Lake willen, zorg dat je op tijd bent! De camping loopt snel vol en berg de spullen goed op. Om 06:00 's morgens stond er een beer aan onze tent te snuffelen. Schijnt diverse tenten in ons laantje besnuffeld te hebben (zonder problemen verder).
2014 https://sites.google.com/site/vegas2yellowstone/
2013 https://sites.google.com/site/vandenver ... francisco/
M.b.t Arches. Wij vonden Devils Garden in Arches een hele mooie plek. We stonden in 2013 met onze tent helemaal achterin.
Mocht je in Grand Teton naar Jenny Lake willen, zorg dat je op tijd bent! De camping loopt snel vol en berg de spullen goed op. Om 06:00 's morgens stond er een beer aan onze tent te snuffelen. Schijnt diverse tenten in ons laantje besnuffeld te hebben (zonder problemen verder).
2014 https://sites.google.com/site/vegas2yellowstone/
2013 https://sites.google.com/site/vandenver ... francisco/
2011 Orlando & Atlanta
2013 Atlanta & Denver - Las Vegas - San Francisco (tijdens shutdown)
2014 Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas
2015 Vancouver - Vancouver via Icefield Parkway & VI
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6539 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa