Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ship to store met NL'se CC niet mogelijk. Omwegen?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ship to store met NL'se CC niet mogelijk. Omwegen?
Over 10 dagen vertrek ik voor 3,5 week naar Amerika. Ik verblijf eerst een klein weekje in Chicago, daarna reis ik naar North Carolina bij een vriendin en de laatste week zit ik in Philadelphia. Online heb ik in verschillende kledingwinkels leuke dingen gezien met heel leuke prijzen die ik graag zou willen bestellen. Al die winkels leveren ook naar Nederland voor enorme bedragen en bijkomende kosten, maar ze bieden daarnaast ook de optie om een zending naar een van hun fysieke winkels te versturen en het daar op te halen. Dat heb ik in 3 verschillende winkeld geprobeerd. De bestelling komt aan, mijn creditcard wordt geaccepteerd maar later ontvang ik mail dat de bestelling vervolgens wordt geannuleerd. Security reasons.......
Ze verzenden met een NL'se creditcard betaling dus alleen naar Nederland. Om te kunnen afhalen in een Amerikaanse fysieke winkel (of bij mijn vriendin te laten leveren, ook een mogelijkheid) moet je dus betalen met een Amerikaanse creditcard. Security reasons? Hoezo dan? Ik begrijp er werkelijk niets van. Wat zijn nu de risico's? Ik vind het echt doorgeslagen Amerikaanse toestanden...
Maar goed.... Ik arriveer in Chicago net 2 dagen na Memorial day, en ik wil graag profiteren van de kortingen en dus ook zeker zijn dat wat ik heb uitgezocht ook in de winkel beschikbaar is. Weet iemand een omweg om dat mogelijk te maken? En nee, betalen door mijn vriendin in Amerika vind ik absoluut geen optie. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.....
Ze verzenden met een NL'se creditcard betaling dus alleen naar Nederland. Om te kunnen afhalen in een Amerikaanse fysieke winkel (of bij mijn vriendin te laten leveren, ook een mogelijkheid) moet je dus betalen met een Amerikaanse creditcard. Security reasons? Hoezo dan? Ik begrijp er werkelijk niets van. Wat zijn nu de risico's? Ik vind het echt doorgeslagen Amerikaanse toestanden...
Maar goed.... Ik arriveer in Chicago net 2 dagen na Memorial day, en ik wil graag profiteren van de kortingen en dus ook zeker zijn dat wat ik heb uitgezocht ook in de winkel beschikbaar is. Weet iemand een omweg om dat mogelijk te maken? En nee, betalen door mijn vriendin in Amerika vind ik absoluut geen optie. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Ship to store met NL'se CC niet mogelijk. Omwegen?
Betalen door je vriendin is mssn geen optie... maar het verzenden naar je vriendin!? of naar je hotel?
Mn zus koopt regelmatig dingen die ze bij mij laat afleveren. En ik gebruik soms ook mn nederlandse cc om spullen te kopen.
Mn zus koopt regelmatig dingen die ze bij mij laat afleveren. En ik gebruik soms ook mn nederlandse cc om spullen te kopen.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
misschien je bank even contacteren. Vind het vreemd dat je kaasrt niet geaccepteerd word. Ik doé online aankopen met regelmaat met een Nederlandse pas zonder problemen en krijg het netjes hier afgeleverd. Beetje raar idee heb je wel eens geprobeerd je billing adres het adres van je vriendin op te gevenJasmino schreef:Ik vind het echt doorgeslagen Amerikaanse toestanden
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Ik heb laatst nog bij walmart besteld en dit naar een Amerikaans adres laten sturen. Ik gebruikte hierbij paypal en dat ging prima. Misschien is dat nog een optie?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- sunnyrojo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
misschien dat het met een "echt" adres van je vriendin het wel lukt, wij deden het vaak met een hotel waar we de eigenaar goed van kenden, altijd goed gegaan en de cc werd ook wel geaccepteerd.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn nederlandse cc wordt wel geaccepteerd hoor, alleen niet in combinatie met een Amerikaans afleveradres. Hij wordt wel geaccepteerd met een NL afleveradres, maar dan betaal ik veel meer kosten en kan ik bovendien niet gratis retourneren.
Ik heb zojuist geprobeerd om zowel het adres van mijn CC als het woonadres het adres van mijn vriendin te gebruiken, maar wel mijn eigen cc nummer. Kijken of dat gaat lukken....
Paypal heb ik trouwens ook geprobeerd, was ook geen optie omdat het een NL's account is.
Ik heb contact gehad met de klantenservice van het bedrijf en die gaven aan dat een NL'se CC alleen geaccepteerd wordt met een levering aan een NL adres. WIl ik laten leveren in Amerika (waar dan ook, hetzij hotel/vriendin/winkel) dan moet ik dus een Amerikaanse CC gebruiken. Ik probeer het nu te omzeilen, maar ik vermoed dat het nog mis gaat.
Ik heb zojuist geprobeerd om zowel het adres van mijn CC als het woonadres het adres van mijn vriendin te gebruiken, maar wel mijn eigen cc nummer. Kijken of dat gaat lukken....
Paypal heb ik trouwens ook geprobeerd, was ook geen optie omdat het een NL's account is.
Ik heb contact gehad met de klantenservice van het bedrijf en die gaven aan dat een NL'se CC alleen geaccepteerd wordt met een levering aan een NL adres. WIl ik laten leveren in Amerika (waar dan ook, hetzij hotel/vriendin/winkel) dan moet ik dus een Amerikaanse CC gebruiken. Ik probeer het nu te omzeilen, maar ik vermoed dat het nog mis gaat.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Kan je wat je wilt kopen niet ergens anders kopen? Er zijn genoeg winkels die je Nederlandse kaart gewoon accepteren. Of misschien toch overwegen of je vriendin je uit de brand kan helpen
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ongeveer 10% van de bedrijven in amerika accepteren geen buitenlandse credit cards en/of paypal. Ik los dat op voor mijn klanten door de aankoop voor ze te doen. Omdat ik ook moet leven reken ik daar een fee voor. Echter ik neem aan dat je vriendin dat wel als een vriendendienst wil doen. Je emailt haar wat je wilt hebben, rekent uit wat het kost (voeg daar ong 4.5% paypalkosten bij of betaal haar als je daar bent) en zij bestelt het voor je. Veel kleding bedrijven doen moeilijk met verkopen aan buitenlanders via internet. Ik als bedrijf wordt soms geboycot omdat ze weten dat ik het naar het buitenland stuur. Nou heb ik daar wel weer slimmigheidjes voor, dus het helpt toch niet wat ze proberen maar vervelend is het wel
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn vriendin zou dat ook wel willen doen, maar omdat het om kleding gaat vind ik dat zelf niet fijn. Ik wil vast niet alles houden, maar ook dingen retourneren/achterlaten in de winkel. Dat levert dan weer toestanden op en administratief gedoe dat ik niet prettig vind, niet te spreken over de kosten en moeite. Dat is het me gewoon niet waard.
Mark, deze betreffende bedrijven leveren overigens wel aan buitenlanders en aan het buitenland, ze leveren namelijk rechtstreeks aan Nederland. Alleen heb ik daar nu niets aan, ik wil het namelijk ophalen en mezelf zo veel extra kosten besparen. Echter, die service leveren ze niet aan buitenlanders om 'security reasons', de creditcard moet Amerikaans zijn om dat mogelijk te maken.
In de toekomst heb ik een omweg gevonden inmiddels, althans: dat moeten we nog uitproberen. Mijn nieuwe vriend heeft een Amex kaart, en die bieden de service (hebben we vandaag van de klantenservice vernomen) om een extra amerikaans adres aan de card te koppelen. Op die manier zien de bedrijven bij controle van de kaart dat het een amerikaans adres is, en dan zou het wel moeten lukken. Dat kan ik echter niet meer voor deze reis proberen, dus dat wordt een toekomstig experiment.
Mark, deze betreffende bedrijven leveren overigens wel aan buitenlanders en aan het buitenland, ze leveren namelijk rechtstreeks aan Nederland. Alleen heb ik daar nu niets aan, ik wil het namelijk ophalen en mezelf zo veel extra kosten besparen. Echter, die service leveren ze niet aan buitenlanders om 'security reasons', de creditcard moet Amerikaans zijn om dat mogelijk te maken.
In de toekomst heb ik een omweg gevonden inmiddels, althans: dat moeten we nog uitproberen. Mijn nieuwe vriend heeft een Amex kaart, en die bieden de service (hebben we vandaag van de klantenservice vernomen) om een extra amerikaans adres aan de card te koppelen. Op die manier zien de bedrijven bij controle van de kaart dat het een amerikaans adres is, en dan zou het wel moeten lukken. Dat kan ik echter niet meer voor deze reis proberen, dus dat wordt een toekomstig experiment.
Winston Churchill
Winston Churchill
Wij doen het op die manier ook al jaren, via de AmEx route! Onze AmEx Plat staat hier gekoppeld aan mijn adres in Ft. Collins, en zo kunnen we dus alles bestellen! Helemaal perfect 

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik heb een AMEX, MasterCard, VISA en Discover. AMEX heeft de beste klantendienst.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1819 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-
- 9 Reacties