Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Teller: hulp en ervaringen gezocht !
Reis Teller: hulp en ervaringen gezocht !
Beste allemaal,
Eindelijk is het zo ver, op vakantie naar de USA ! Stiekem toch wel een beetje een lang gekoesterde droom voor mij. Begin April ga ik voor 4 weken naar Amerika. 3 weken daarvan wil ik reizend doorbrengen met de auto, om uiteindelijk bij familie in Phoenix nog een week te verblijven. Voor mij word het de eerste keer dat ik alleen op reis ga, vrienden hadden niet de mogelijkheid of het budget om 4 weken vrij te nemen, waardoor ik toch besloten heb alleen te gaan nu ik de kans heb. Echter is het plannen van de reis an sich een hele opgave ! Ik heb al onwijs veel gelezen op internet en met name op dit forum, veel leuke reisverslagen te vinden ! (Al menig avondje voorbij zien vliegen al lezend op deze site !) Toch leek het mij wijsheid om een eigen topic te maken voor al jullie tips en informatie, omdat dat wat fijner en overzichtelijker is. Ik hoop dat ook veel bruikbare informatie te verzamelen hier.
Ik vlieg 10 April op LA, en 7 Mei weer terug vanuit Phoenix. De auto moet ik nog huren, en daarover heb ik in de andere topics op deze site al veel informatie weten te vinden. Ook goedkopere optie's dan ik in eerste instantie gevonden had ! Iemand tips over wat voor type auto te huren ? Ik hoef dus geen al te grote auto, maar ik wil zeker wel comfortabel reizen.
Een echte reisplanning heb ik nog niet op papier staan, echter heb ik al wel een gedeelte van de route zoals ik hem graag zou afleggen. Aankomst is dus zoals gezegd in LA, hier wil ik 2 dagen blijven, om vervolgens via de pacific coast highway omhoog te rijden richting San Francisco. Op deze route tussenstops maken bij Santa barbara (?) Big Sur, en Hearst Castle, (Tips voor mooie tussenstops?) of hier nog ergens 1 nacht overnachten voor door te rijden naar San Francisco ? In San Francisco wilde ik ook 2 dagen blijven, om vervolgens door te rijden naar Yosemite NP. (Hier wil ik zeker niet haasten en de tijd voor nemen, geld voor alle np's overigens) Hierna Sequoia & Kings Canyon, en Las Vegas. Vanaf dit punt weet ik niet zo goed hoe de rest in te vullen, NP's welke ik ook nog graag zou zien zijn Bryce en Zion. Tips over hoe dit in te vullen en de optimale reisroute zijn meer dan welkom ! De Grand Canyon hoeft hier nog niet in bij te zitten, omdat ik deze in de laatste week met de familie ga bezoeken.
Gaandeweg zal ik nog wel een hoop vragen tegen komen, maar voor nu wilde ik het hier eerst bij laten. Ik hoop op mooie tips over wat zeker niet te missen, of wat over te slaan. Ook tips qua verblijfplaatsen e/d zijn meer dan welkom, aangezien ik wel graag enigszins veilig en betaalbaar op pad wil !
Alvast bedankt ! Gr, Teller
Eindelijk is het zo ver, op vakantie naar de USA ! Stiekem toch wel een beetje een lang gekoesterde droom voor mij. Begin April ga ik voor 4 weken naar Amerika. 3 weken daarvan wil ik reizend doorbrengen met de auto, om uiteindelijk bij familie in Phoenix nog een week te verblijven. Voor mij word het de eerste keer dat ik alleen op reis ga, vrienden hadden niet de mogelijkheid of het budget om 4 weken vrij te nemen, waardoor ik toch besloten heb alleen te gaan nu ik de kans heb. Echter is het plannen van de reis an sich een hele opgave ! Ik heb al onwijs veel gelezen op internet en met name op dit forum, veel leuke reisverslagen te vinden ! (Al menig avondje voorbij zien vliegen al lezend op deze site !) Toch leek het mij wijsheid om een eigen topic te maken voor al jullie tips en informatie, omdat dat wat fijner en overzichtelijker is. Ik hoop dat ook veel bruikbare informatie te verzamelen hier.
Ik vlieg 10 April op LA, en 7 Mei weer terug vanuit Phoenix. De auto moet ik nog huren, en daarover heb ik in de andere topics op deze site al veel informatie weten te vinden. Ook goedkopere optie's dan ik in eerste instantie gevonden had ! Iemand tips over wat voor type auto te huren ? Ik hoef dus geen al te grote auto, maar ik wil zeker wel comfortabel reizen.
Een echte reisplanning heb ik nog niet op papier staan, echter heb ik al wel een gedeelte van de route zoals ik hem graag zou afleggen. Aankomst is dus zoals gezegd in LA, hier wil ik 2 dagen blijven, om vervolgens via de pacific coast highway omhoog te rijden richting San Francisco. Op deze route tussenstops maken bij Santa barbara (?) Big Sur, en Hearst Castle, (Tips voor mooie tussenstops?) of hier nog ergens 1 nacht overnachten voor door te rijden naar San Francisco ? In San Francisco wilde ik ook 2 dagen blijven, om vervolgens door te rijden naar Yosemite NP. (Hier wil ik zeker niet haasten en de tijd voor nemen, geld voor alle np's overigens) Hierna Sequoia & Kings Canyon, en Las Vegas. Vanaf dit punt weet ik niet zo goed hoe de rest in te vullen, NP's welke ik ook nog graag zou zien zijn Bryce en Zion. Tips over hoe dit in te vullen en de optimale reisroute zijn meer dan welkom ! De Grand Canyon hoeft hier nog niet in bij te zitten, omdat ik deze in de laatste week met de familie ga bezoeken.
Gaandeweg zal ik nog wel een hoop vragen tegen komen, maar voor nu wilde ik het hier eerst bij laten. Ik hoop op mooie tips over wat zeker niet te missen, of wat over te slaan. Ook tips qua verblijfplaatsen e/d zijn meer dan welkom, aangezien ik wel graag enigszins veilig en betaalbaar op pad wil !
Alvast bedankt ! Gr, Teller
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Hulp en ervaringen gezocht !
Als ik je bericht lees geef je zelf de helft van je route al aan.
Los Angeles - kustweg - San Francisco - Yosemite - Sequoia / Kings Canyon - Death Valley - Las Vegas
Vanaf daar zou kunnen
Zion - Bryce - Page - Monument Valley - Petrified Forest? - Phoenix
en dan met de familie op en neer naar de Grand Canyon
Los Angeles - kustweg - San Francisco - Yosemite - Sequoia / Kings Canyon - Death Valley - Las Vegas
Vanaf daar zou kunnen
Zion - Bryce - Page - Monument Valley - Petrified Forest? - Phoenix
en dan met de familie op en neer naar de Grand Canyon
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Re: Hulp en ervaringen gezocht !
In april bezoeken wij eveneens Yosemite NP. Wij zouden graag de Tioga Road nemen maar deze zal dan normaal gezien nog afgesloten zijn. Gezien we na Yosemite naar Mono Lake en Death Valley willen, vragen we ons af of reizen via South Lake Tahoe naar de 395 de beste (en enige) mogelijkheid is om op onze bestemmingen te geraken. We voelen er niet veel voor om via de 41, 99 en 58 richting Death Valley te rijden. Wie weet hier raad mee?
Groeten.
Easyphant
Groeten.
Easyphant
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Teller: hulp en ervaringen gezocht !
Als de Tioga Pass afgesloten is, zijn er iets noordelijker ook hele mooie routes (bv de 108), maar of die passen open zijn is ook de vraag.
Het zal een kwestie van "op dat moment zelf opletten" worden.
Het zal een kwestie van "op dat moment zelf opletten" worden.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De Ca-88 over de Carsons Pass zou open moeten zijn, die wordt alleen tijdens hevige sneeuwval tijdelijk gesloten. Op http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi kun je checken welke wegen open zijn.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
So far:
Inmiddels wat verder met de route, en tot nog toe ziet hij er als volgt uit.
10 April aankomst LA. Auto ophalen en naar Hotel.
11 April. LA
12 April. LA
13 April. Pismo beach, met tussenstop in Santa Barbara.(300km)
14 April. Pismo beach - San Francisco. Via highway 1. (420km) Tussenstops bij Hearst castle/Big Sur/Monterey. Te veel om op 1 dag te doen ? Misschien een extra tussenstop voor SF ?
15 April. San Francisco
16 April. San Francisco
17 April. Yosemite National Park. (Curry Village) (300km)
18 April. Yosemite National Park. (Curry Village)
19 April. Kings Canyon/Seqouia NP. (500km) Hier zou ik graag wat advies krijgen. Is het een optie om hier in 1 x door te rijden naar bv lake isabella, en daar te overnachten ? Dan heb je een route van ruim 8 uur waardoor je eigenlijk geen tijd hebt om ergens een wandeling te maken. Had nu een route uitgestippeld via de 180-198 en dan door het National Forrest, iemand alternatieven ? Doel is om vanuit hier door te rijden naar Las Vegas.
20 April. Las Vegas (475km)
21 April. Las Vegas.
22 April. Zion National Park. (260km)
23 April. Zion National Park.
24 April. Bryce Canyon. (136km)
25 April. Page. (315km)
26 April. Page.
27 April. Monument Valley. (220km)
28 April. Naar de familie in Phoenix.(525km)
Hier zal ik tot 7 Mei blijven, Grand Canyon staat hier nog op het programma, en wil de Apache Trail nog doen, verder nog niks ingepland. Er zit speling op bovengenoemde planning, graag zou ik jullie ideeën en/of tips horen, zodat ik miss een en ander nog kan optimaliseren/aanpassen !
Groetjes, Teller
Inmiddels wat verder met de route, en tot nog toe ziet hij er als volgt uit.
10 April aankomst LA. Auto ophalen en naar Hotel.
11 April. LA
12 April. LA
13 April. Pismo beach, met tussenstop in Santa Barbara.(300km)
14 April. Pismo beach - San Francisco. Via highway 1. (420km) Tussenstops bij Hearst castle/Big Sur/Monterey. Te veel om op 1 dag te doen ? Misschien een extra tussenstop voor SF ?
15 April. San Francisco
16 April. San Francisco
17 April. Yosemite National Park. (Curry Village) (300km)
18 April. Yosemite National Park. (Curry Village)
19 April. Kings Canyon/Seqouia NP. (500km) Hier zou ik graag wat advies krijgen. Is het een optie om hier in 1 x door te rijden naar bv lake isabella, en daar te overnachten ? Dan heb je een route van ruim 8 uur waardoor je eigenlijk geen tijd hebt om ergens een wandeling te maken. Had nu een route uitgestippeld via de 180-198 en dan door het National Forrest, iemand alternatieven ? Doel is om vanuit hier door te rijden naar Las Vegas.
20 April. Las Vegas (475km)
21 April. Las Vegas.
22 April. Zion National Park. (260km)
23 April. Zion National Park.
24 April. Bryce Canyon. (136km)
25 April. Page. (315km)
26 April. Page.
27 April. Monument Valley. (220km)
28 April. Naar de familie in Phoenix.(525km)
Hier zal ik tot 7 Mei blijven, Grand Canyon staat hier nog op het programma, en wil de Apache Trail nog doen, verder nog niks ingepland. Er zit speling op bovengenoemde planning, graag zou ik jullie ideeën en/of tips horen, zodat ik miss een en ander nog kan optimaliseren/aanpassen !
Groetjes, Teller
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Met wat je op het programma hebt tussen Pismo Beach en SF, zou je beter een stop tussenvoegen.
2 nachten Page is niet echt nodig (het water van Lake Powell is nog erg koud in april)
Even in een van - naar schema, met extra overnachting in Monterey:
10-04 ? - LA
11-04 LA
12-04 LA
13-04 LA - Pismo Beach
14-04 Pismo Beach - Monterey
15-04 Monterey - SF
16-04 SF
17-04 SF
18-04 SF - Yosemite
19-04 Yosemite
20-04 Yosemite - Sequoia
21-04 Sequoia - Las Vegas
22-04 Las Vegas
23-04 Las Vegas - Zion
24-04 Zion
25-04 Zion - Bryce
26-04 Bryce - Page
27-04 Page - Monument Valley
28-04 Monument Valley - Phoenix
Groetjes,
Ingrid
2 nachten Page is niet echt nodig (het water van Lake Powell is nog erg koud in april)
Even in een van - naar schema, met extra overnachting in Monterey:
10-04 ? - LA
11-04 LA
12-04 LA
13-04 LA - Pismo Beach
14-04 Pismo Beach - Monterey
15-04 Monterey - SF
16-04 SF
17-04 SF
18-04 SF - Yosemite
19-04 Yosemite
20-04 Yosemite - Sequoia
21-04 Sequoia - Las Vegas
22-04 Las Vegas
23-04 Las Vegas - Zion
24-04 Zion
25-04 Zion - Bryce
26-04 Bryce - Page
27-04 Page - Monument Valley
28-04 Monument Valley - Phoenix
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sequoia is een prachtig park, maar vergis je niet in de weg die er doorheen gaat, smal en bochtig.
Het gaat je dus veel tijd kosten zonder dat je veel zien, want dat zul je toch uit de auto moeten stappen.
In verband met de beperkte tijd, zou ik de laatste nacht Yosemite in Oakhurst gaan overnachten en vanaf daar via de 'grote' weg in één keer naar Las Vegas rijden. Dit geeft je dan wellicht ook nog wat extra tijd op het einde voor je bezoekjes.
Het gaat je dus veel tijd kosten zonder dat je veel zien, want dat zul je toch uit de auto moeten stappen.
In verband met de beperkte tijd, zou ik de laatste nacht Yosemite in Oakhurst gaan overnachten en vanaf daar via de 'grote' weg in één keer naar Las Vegas rijden. Dit geeft je dan wellicht ook nog wat extra tijd op het einde voor je bezoekjes.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Hallo Ingrid en Hans B,
Bedankt voor jullie reactie's !
Tussenstop in Monterey lijkt mij eigenlijk ook wel verstandig ja, ook lettende op tussenstops onderweg. Als ik zo jullie tips lees, zou ik een dag kunnen schrappen in Page. 1 dag daar zou voldoende zijn. Ik heb speling aan het eind, want ben niet gebonden aan wanneer ik in Phoenix aan moet komen. Het komt dus niet op een dag. Sequoia zou ik toch graag iets van zien, en eventueel dus een overnachting plannen. Is de route door Sequoia sowieso af te raden ? In dat geval kan ik misschien beter 1 dag het park bezoeken, of een halve dag afhankelijk van waar je welke route wil lopen, en dan overnachten in bv Porterville ? Om vandaaruit dan de volgende dag in 1 x door te rijden naar LV.
Misschien dat ik ook nog wat tijd kan winnen in SF. Aangezien ik daar nu bijna 3 volle dagen heb, wat mij aan de hoge kant lijkt.
PS, even heel iets anders nog. Voor zover ik kon zien bij bepaalde autoverhuur maatschappijen zijn er tussen Californië en Arizona geen droppoff kosten ? Iemand die dit toevallig weet ?
Bedankt voor jullie reactie's !
Tussenstop in Monterey lijkt mij eigenlijk ook wel verstandig ja, ook lettende op tussenstops onderweg. Als ik zo jullie tips lees, zou ik een dag kunnen schrappen in Page. 1 dag daar zou voldoende zijn. Ik heb speling aan het eind, want ben niet gebonden aan wanneer ik in Phoenix aan moet komen. Het komt dus niet op een dag. Sequoia zou ik toch graag iets van zien, en eventueel dus een overnachting plannen. Is de route door Sequoia sowieso af te raden ? In dat geval kan ik misschien beter 1 dag het park bezoeken, of een halve dag afhankelijk van waar je welke route wil lopen, en dan overnachten in bv Porterville ? Om vandaaruit dan de volgende dag in 1 x door te rijden naar LV.
Misschien dat ik ook nog wat tijd kan winnen in SF. Aangezien ik daar nu bijna 3 volle dagen heb, wat mij aan de hoge kant lijkt.
PS, even heel iets anders nog. Voor zover ik kon zien bij bepaalde autoverhuur maatschappijen zijn er tussen Californië en Arizona geen droppoff kosten ? Iemand die dit toevallig weet ?
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor zovef ik weet zijn er geen drop-off kosten tussen Arizona en Californie
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je zou ook vanaf Sequoia nog in 2 dagen naar Las Vegas kunnen rijden. Death Valley is dan nog doenbaar qua temperatuur namelijk.
Ik heb al best wat NP's in de route verwerkt, en Death Valley leek mij vergeleken met de andere parken 'niet zo bijzonder'. Het blijft natuurlijk persoonlijk, maar schat ik dit verkeerd in, en is het zeker de moeite om eventueel in te passen ?
In Sequoia/Kings Canyon kun je een grot bezoeken: de Crystal Cave.
- bloodymarie
- Amerikafan
- Partner van: JohnDeere
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij vonden Death Valley een van de mooiste en meest bijzondere plek waar we tot nu toe zijn geweest. Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik raad aan om te kijken of je dit park mee zou kunnen pakken op je route.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet goed kijken wat je wilt doen in Sequoia. Alleen er doorheen rijden heeft geen zin, je zult de auto uitmoeten om iets te kunenn zien, Afhankelijk van wat je wilt bezoeken kun je het hele park doorkruisen of via de 180 het park in- en uitrijden.Teller schreef:Sequoia zou ik toch graag iets van zien, en eventueel dus een overnachting plannen. Is de route door Sequoia sowieso af te raden ?
Kijk eens in ons 2013-verslag voor ons bezoek aan Sequoia en Kings Canyon.
DV is erg mooi en heel anders dan de andere parken en aleen daarom al de moeite waard. In april is het ook nog niet zo heel heet, dus dat geeft je de mogelijkheid om iets meer te doen dan alleen wat view points. In die periode is de Salt Creek leuk om te zien omdat je dan nog de pupfish kunt zien. Zie daarvoor ook ons 2013-verslag.Teller schreef:Ik heb al best wat NP's in de route verwerkt, en Death Valley leek mij vergeleken met de andere parken 'niet zo bijzonder'. Het blijft natuurlijk persoonlijk, maar schat ik dit verkeerd in, en is het zeker de moeite om eventueel in te passen ?
Marianne
Dank voor jullie reactie's allemaal. Toch besloten na aanleiding van jullie reactie's om Death Valley mee te nemen in het schema. (ook na aanleiding van het reisverslag van Marianne
) In Sequoia wil ik toch op zn minst de hoogtepunten zien. (General Sherman, Senetor Group) Zonde om hieraan voorbij te rijden. Zoals het reisschema er nu uit zag, had ik 2,5 bijna 3 volle dagen in SF, dit omdat Monterey - SF maar 2 uur rijden is. Dit is mij wat te veel, dus deze dag wil ik sowieso gebruiken om extra tijd in te ruimen voor Sequoia/Death Valley.
Het schema zou er dan als volgt uit komen te zien.
10-4 Amsterdam - Londen - LA
11-4 LA
12-4 LA
13-4 La - Pismo beach
14-4 Pismo beach - Monterey
15-4 Monterey - San Francisco
16-4 SF
17-4 SF - Yosemite
18-4 Yosemite
19-4 Yosemite - Sequoia
20-4 Sequoia - Death Valley
21-4 Death Valley - LV
22-4 LV
23-4 LV - Zion
24-4 Zion
25-4 Zion - Bryce
26-4 Bryce - Page
27-4 Page - Monument Valley
28-4 Monument Valley - Phoenix
Is dit reëel of heb ik nu teveel gestopt in het stukje Yosemite - Sequoia - Death Valley ? Er kan best een dag extra tussen (Geen probleem als ik de 29e aankom in Phoenix) echter vind ik dit gedeelte lastig in te schatten.
Gr, Teller

Het schema zou er dan als volgt uit komen te zien.
10-4 Amsterdam - Londen - LA
11-4 LA
12-4 LA
13-4 La - Pismo beach
14-4 Pismo beach - Monterey
15-4 Monterey - San Francisco
16-4 SF
17-4 SF - Yosemite
18-4 Yosemite
19-4 Yosemite - Sequoia
20-4 Sequoia - Death Valley
21-4 Death Valley - LV
22-4 LV
23-4 LV - Zion
24-4 Zion
25-4 Zion - Bryce
26-4 Bryce - Page
27-4 Page - Monument Valley
28-4 Monument Valley - Phoenix
Is dit reëel of heb ik nu teveel gestopt in het stukje Yosemite - Sequoia - Death Valley ? Er kan best een dag extra tussen (Geen probleem als ik de 29e aankom in Phoenix) echter vind ik dit gedeelte lastig in te schatten.
Gr, Teller
- ingrid14
- Amerika-expert
Voor DV heb je nu weinig tijd want 19-4 is een lange rijdag. Ik zou hier een dag toevoegen.
Op 20-4 zou ik nog eerst regio Giant Forest in Sequoia bezoeken en dan richting DV rijden, vb naar Ridgecrest.
Dan de volgende dag naar DV zelf. In april is het er nog frisser dus je kan wel wat wandelingen doen.
Groetjes,
Ingrid
Op 20-4 zou ik nog eerst regio Giant Forest in Sequoia bezoeken en dan richting DV rijden, vb naar Ridgecrest.
Dan de volgende dag naar DV zelf. In april is het er nog frisser dus je kan wel wat wandelingen doen.
Groetjes,
Ingrid
Ik zie wat je bedoeld Ingrid, dit stuk is idd erg lang, en zou weinig tijd overlaten. Thanks voor het meekijken !
Vanuit regio Giant Fortest, sequoia zou je daar 'binnendoor' via Lake Isabella naar Ridgecrest rijden, of via de grote weg. (CA-58) Dit scheelt een uur, volgens de planner, maar zou kunnen dat de route een stuk zwaarder is om te rijden, en dat dat in de praktijk dus mee valt.
Zou hier dan dus nog een dag tussen plannen, vanaf de 19e gezien zou het dan zo eruit zien.
19 Yosemite - Sequoia
20 Sequoia - Ridgecrest of in die richting
21 Ridgecrest - DV
22 DV - LV
Vanuit regio Giant Fortest, sequoia zou je daar 'binnendoor' via Lake Isabella naar Ridgecrest rijden, of via de grote weg. (CA-58) Dit scheelt een uur, volgens de planner, maar zou kunnen dat de route een stuk zwaarder is om te rijden, en dat dat in de praktijk dus mee valt.
Zou hier dan dus nog een dag tussen plannen, vanaf de 19e gezien zou het dan zo eruit zien.
19 Yosemite - Sequoia
20 Sequoia - Ridgecrest of in die richting
21 Ridgecrest - DV
22 DV - LV
- ingrid14
- Amerika-expert
Ja dat is wat ik bedoelde.
Door op dit stuk een dag tussen te voegen win je een halve dag voor Sequoia en bijna een volledige dag voor DV.
Binnendoor is langs Lake Isabella vind ik persoonlijk mooier. Maar ik weet niet als je er in april al goed door kan.
Op deze site kan je de condities van de weg checken voor je aan de rit begint: http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi
Groetjes,
Ingrid
Door op dit stuk een dag tussen te voegen win je een halve dag voor Sequoia en bijna een volledige dag voor DV.
Binnendoor is langs Lake Isabella vind ik persoonlijk mooier. Maar ik weet niet als je er in april al goed door kan.
Op deze site kan je de condities van de weg checken voor je aan de rit begint: http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi
Groetjes,
Ingrid
Inmiddels alweer een kleine 2 weken terug na mijn 4 weken durende vakantie in de USA. Wilde hier iedereen nog bedanken voor het mee kijken en denken tijdens het plannen. Het is een fantastische vakantie geweest !! Wat een geweldig land. Stiekem al bezig om te kijken waar ik volgende keer heen wil ! (Volgend jaar?
)

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht