Leuk draadje!
Wij zijn nu met twee volwassenen twee-en-een-halve week onderweg. Hebben inmiddels ongeveer 3500 mijl afgelegd (CA, OR, ID, UT, CO, WY, MT). We hebben State (Antelope Island, in Utah) en National Parks bezocht (Redwoods N.P., Grand Teton N.P. Yellowstone, N.P) en ook een verzamelijk National Monuments en National Historic Sites zoals Dinosaur N.M. en Golden Spike N.H.S. Mazzeltje voor ons: we hebben een America The Beautiful Pass cadeau gekregen, en die heeft ons nu al ruim meer dan de aanschafprijs bespaard.
Over ticketkosten en autohuur kan ik niet meepraten, omdat we hier wonen, maar ik houd wel onze dagelijkse kosten bij:
- duurste dag (tot nu toe):$222 in Eureka, Californië (met name duur vanwege wat preventief onderhoud aan de auto)
Kostenopbouw:
Red Lion Hotel (via Hotwire) $65
Breakfast: Chalet house of omelettes $30 Custom omelettes with face-sized pancakes / hashbrowns / toast (w. leftovers!)
Premier Oil Change: (recommended by our server at the breakfast place) $80
CVS / WINCO (employee-owned) / AutoZone: pokey sticks (for teeth picking), apples, bananas and trail mix, and a new cabin air filter. Oh, and a cig lighter to USB charger converter trinket thingamajig. $35
Sidney Poitier’s ‘spiritual autobiography’ as an audiobook, from the ‘Booklegger’ used book store. $12
- goedkoopste dag tot nu toe: Grand Junction, Colorado $74.5 (vooral goedkoop omdat we lopend de binnenstad verkenden en verder een dagje emails bijwerkten en werk deden (we zijn niet helemaal 'vrij' tijdens deze trip).
Kostenopbouw:
Econolodge $54 (via Hotwire)
Breakfast: From the hotel
Downtown parking: $0.5 (50 cts left on the meter when we arrived, 30 cts when we left)
Whichwich $20 (turkey reuben / turkey & avocado)
Onze gemiddelde dag ligt tussen de 110 en 150 dollar (taxes, tips en fees inclusief), met gemiddeld één maaltijd per dag in een restaurant. De andere maaltijden zijn of inbegrepen hotelontbijtjes, boodschappen of kliekjes van gisteren (serieus, als je een koelkast en een magnetron hebt in je motel hebt, ga dan lekker Chinees eten en bestel wat extra rijst - heb je de volgende dag ook nog een volledige maaltijd en Chinees eten is eigenlijk altijd lekkerder de tweede dag).
Ik denk dat het helpt dat we Californische prijzen gewend zijn: als ik onze hotelovernachtingen rond de $55 p/n houd (ik houd zoveel van Hotwire!), ben ik daaraan ongeveer net zoveel kwijt als we aan huur betaalden (en die betalen we nu niet meer, dus dat is makkelijk). De 'extra' kosten zijn dan dus benzine, maaltijden en excursies.
Ander voordeeltje: een zuinige auto. We hebben een leuke sedan, die ongeveer 32:1 doet (miles to the gallon). Een volledige tank kost ons tussen de 30 en 35 dollar (89/91 grade benzine), als we nooit meer terug gaan naar Californië daar is benzine duurder).
Ik weet nog niet wat het volledoge budget gaat zijn, maar daar kom ik begin augustus nog op terug.