Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reizen met minder jarige dochter zonder vader

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

reizen met minder jarige dochter zonder vader

Bericht door ess »

Vraagje.....
Mijn schoonzus gaat met onze twee nichtjes mee naar Amerika maar mijn zwager gaat niet mee.
1 van mijn nichtjes is 18 maar de andere is 15 moeten daar nog extra maatregelen voor worden genomen omdat mijn zwager niet mee gaat of levert dit geen problemen op.
Groetjes Esther
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: reizen met minder jarige dochter zonder vader

Bericht door babarage »

Het hoeft geen probleem op te leveren, ze kan wel wat doen om zeker te weten dat er geen gedoe is. Kijk eens op deze site

Ik zou in ieder geval een kopie paspoort vader meenemen waarop hij toestemming geeft dat ze mee gaat naar Amerika. Rest is inschatting of je het nodig vindt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

babarage schreef: Kijk eens op deze site
Het zou een hele goede zaak zijn als er bij binnenkomst in de USA op je 15 jarige nichtje extra wordt doorgevraagd.
En als je de link van " Babarage" volgt kom je bij de engelstalige " consent-letter-for-minors-traveling-abroad " .
Die ingevuld met een copie-paspoort van vader moet voldoende zijn.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

ja dat kan helemaal verkeerd gaan kan ik uit ervaring zeggen. wij zijn helemaal ala border security ondervraagd en wisten niet tot een half uur voor vertrek of we mee mochten. wat heb ik de stress gezeten :(

er moet naast het toestemmingsformulier en kopie paspoort van de vader ook de geboorteakte mee van je nichtje als ze niet dezelfde achternaam heeft als haar moeder om aan te tonen dat het haar kind is .

de 2e keer werd er nergens naar gevraagd bij vertrek maar bij terugkomst werd ik op schiphol ondervraagd of ik de kinderen uit amerika naar nederland heb ontvoerd . daar waren ze trouwens gauw klaar mee toen ze in de paspoorten visa van egypte nog een keer usa, suriname en curacao zagen staan :mrgreen:
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

b_talens schreef:ja dat kan helemaal verkeerd gaan kan ik uit ervaring zeggen. wij zijn helemaal ala border security ondervraagd en wisten niet tot een half uur voor vertrek of we mee mochten. wat heb ik de stress gezeten :(
maar bij terugkomst werd ik op schiphol ondervraagd of ik de kinderen uit amerika naar nederland heb ontvoerd
Helemaal goed
Stuur mij een PB !
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

weggehaald ivm privacy
Laatst gewijzigd door b_talens op 20 mei 2015, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

b_talens schreef: ondanks dat het goed is dat er controle is zijn er dus ook gezinnen die de grens niet over kunnen omdat papa / mama onvindbaar is om wil dwarsbomen en dan sta je als moeder/vader met lege handen

Ja; dat is erg.
Maar nog erger dan dat is dat er elk jaar veel minderjarigen "verdwijnen "
Laatst gewijzigd door bedeve op 20 mei 2015, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik ben ook alleen met mijn zoon en heb volledig hoederecht.
De papa en ik kunnen nog prima door dezelfde deur en toch moest ik altijd een document halen bij het gemeentebestuur.
Daarop stond de gezinssamenstelling (dus dat mijn zoon met een verschillende familienaam dan mijzelf wel degelijk bij mij woont).
En er diende door de papa een document ondertekend te worden dat zijn zoon het land mocht verlaten.

Trouwens toen mijn zoon op uitstap ging met school naar Parijs, moesten wij beiden een document invullen om toestemming tot het verlaten van het land te geven.

@ Ess: ik zou echt deze documenten (samenstelling van het gezin en toestemming die door de papa getekend wordt) halen bij het gemeentebestuur, dan ben je zeker dat je geen problemen krijgt
(ik denk niet dat een kopie van het paspoort van de vader waarop die een toestemming schrijft enige rechtsgeldigheid heeft)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

elk verhaal heeft 2 kanten en kleuren vanuit het perspectief van je eigen leven .... ik heb het vorige weggehaald . op een forum komt niet over wat ik bedoelde maar als je na een loodzware donkere periode je kinderen wil meenemen op een droomreis naar disneyworld om een nieuwe periode in te luiden en waar je jaren voor gespaard hebt en dan misschien niet mag gaan heeft mij en de kinderen echt tot huilen gebracht op schiphol .we hebben uren staan huilen .... onze droom ging bijna in rook op omdat ik een papier niet bij me had die ik niet eens nodig heb..... het heeft voor altijd een angst ingeboezemd , ook bij mijn oudste die het bewust heeft meegemaakt en onze vakantie begint pas als we door de douane in land van bestemming zijn en tot die tijd is er altijd de angst dat we het land niet binnenmogen
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2019 florida
2021 florida
2023 florida
jetusa
Amerikakenner

Bericht door jetusa »

Ook als niet-gescheiden-alleen-reizende-ouder-met-dezelfde-achternaam-als-je-kinderen kun je maar beter wel papieren bij je hebben dat het akkoord is dat je alleen met je kinderen reist. Het is een kleine moeite en kan onnodig gedoe voorkomen. Ik ben regelmatig alleen met de kinderen naar Canada gereisd (nee dat is inderdaad geen Amerika) en heb aantal keren de vraag gehad of ik kon aantonen dat dat wel oké was. Overigens was dat steeds bij binnenkomst Canada en niet bij vertrek uit Nederland.
Ik had steeds de volgende papieren bij me:
* geboorte uittreksel van ieder kind (waarop dus staat wie de vader en wie de moeder is)(1x gehaald, gebruik steeds dezelfde)
* getekende brief van vader waarin hij toestemming geeft dat ik met de kinderen reis (in het engels, volledige naam, geb dd, paspoortnummer vader, volledige naam, geb dd, paspoortnummer moeder, volledige naam, geb.dd, paspoortnummer kinderen)
* kopie paspoort vader, na kopieren door hem voorzien van datum en zijn handtekening, (zodat ze zien dat hij weet heeft dat zijn paspoort is gekopieerd (een kopie kan immers iedereen maken)).
Deze voorschriften stonden destijds op de site van de Canadese ambassade, op de US-Embassy site zal deze informatie ook te vinden moeten zijn.
boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door boonens »

ess schreef:reizen met minder jarige dochter
Toch wel sneu voor zo'n meisje; al die cadeautjes en verjaardagstaart die ze misloopt. Sorry en flauw, maar ik kon het niet laten :D
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Ik ben ook al menig keer naar Amerika en andere landengereisd met mijn toen minderjarige dochter en er is nog nooit naar verklaring gevraagd. Misschien dat het scheelt omdat ze mijn achternaam heeft.
In Canada is er ooit 1 x naar gevraagd maar ik heb gezegd dat ik niks van een verklaring afwist. Er werd mij toen verteld dat ik de volgende keer wel een verklaring nodig had. De daarop volgende keren heb ik ook geen verklaring meegenomen, want vader en ik zijn niet echt on speaking terms, en is er ook nooit naar gevraagd.
Bij schiphol hebben ze ook nog nooit wat gevraagd. Wel stonden ze meestal op om even over de balie naar haar te kijken en vroegen ze hoe ze heet en hoe oud ze was.
Maar je kent het gezegde behaalde resultaten in het verleden .....
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik reis zelf nooit alleen met de kinderen, maar van een NLse vriendin die jaren in de VS heeft gewoond (kinderen hebben dubbele nationaliteit) en nu hier in Rio woont hoorde ik dat nog nooit in de VS ergens om is gevraagd, maar wel al meerdere keren bij binnenkomst in NL. De eerste keer had ze niet voldoende papieren bij zich, en dus was het een heel gedoe om haar man te bereiken, die moet telefonisch toestemming geven. Sindsdien reist ze dus met een stapel documentatie. Die controles bij haar komen waarschijnlijk ook deels doordat de kinderen in de VS zijn geboren (wij zijn ook wel eens wat uitvoerig bekeken door de marechaussee, met 3 kinderen geboren in 3 verschillende landen), maar ook bij terugkeer in NL kan er dus om gevraagd worden!
Mijn schoonzus reist ook veel alleen met haar kinderen, haar is nooit wat gevraagd, maar ze heeft altijd een toestemmingsformulier bij zich en kopie paspoort van haar ex-man.
Terug in Texas!
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

:offtopic: Onze 15 jarige dochter reisde onlangs van Brussel naar Rome, met nog 2 vriendinnen van 15 en 3 van 16 jaar naar een oud-klasgenoot, zonder begeleiding van een volwassene. Wij hadden haar voor de zekerheid een kopie van onze paspoorten meegegeven en een briefje waarin we toestemming gaven, maar er werd helemaal niet naar gevraagd en eigenlijk vond ik dat best raar.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat dat komt omdat je binnen Sjengen landen amper controle hebt.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij wonen tussen een enorme berg expats en daar werd (door vrouwen die met kinderen maar zonder hun partner reizen) vorig jaar zomer steen en been geklaagd over de controles op Schiphol, vooral bij het verlaten van Nederland. Dat gold ook voor Amerikanen die de naam van hun man hebben aangenomen.

Dit is in een nuttig overzicht van de problemen die je bij de grens kunt tegenkomen en welke documenten je mee zou kunnen brengen om die problemen te voorkomen: http://www.ouders.nl/artikelen/paspoort-perikelen

Zorg in elk geval dat de andere ouder telefonisch bereikbaar is voor de marechaussee, in het geval ze vragen hebben.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

Bedankt iedereen voor antwoorden..... ik zal het er nog eens met haar over hebben om toch even de verklaring te laten invullen.....
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer