Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Paspoort vernieuwen vanuit de VS (vereiste documenten)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Fleuro$
Amerika-ontdekker

Re: Paspoort vernieuwen vanuit de VS (vereiste documenten)

Bericht door Fleuro$ »

Ja, onbegrijpelijk.
Dutchess schreef:
Fleuro$ schreef: ... Bureau Bijzondere Reisdocumenten, gemeente Den Haag, en ze accepteren niet de Verklaring omtrent Behoud van het Nederlanderschap.
Belachelijk! Document uitgegeven door een officiële Nederlandse instantie wordt niet geaccepteerd door een andere officiële Nederlandse instantie. :evil:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Are you kidding me?! Wat is dat nou weer voor een rare regel?? Waarom 'praten' die instanties niet met elkaar? En dan moeten die documenten zeker ook weer niet ouder dan zes maanden zijn...ppfft...dat zou mij de moeite niet waard zijn. Dan zou ik het hier in de VS regelen,

Maar goed, dat hele systeem in Den Haag is sowieso vreemd. Toen we deze keer naar de VS verhuisden verzekerde een medewerker in mijn oude gemeente (waar ons huwelijk netjes was
Ingeschreven) dat alles overgezet zou worden naar Den Haag, ook ons huwelijk. Toen ik daar achteraan belde (omdat ik overwoog daar mijn paspoort daar te laten verlengen, en wel mijn getrouwde naam in mijn paspoort wilde), werd mij verteld dat, oh nee, hoor, als ik mijn huwelijk daar ingeschreven wilde hebben, moest ik hen een huwelijkscertificaat opsturen, met apostille, niet ouder dan zes maanden. Waarom zou ik dat nog een keer moeten doen, als ik dat ook al voor mijn oude gemeente gedaan had?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Fleuro$
Amerika-ontdekker

Bericht door Fleuro$ »

De dame waar ik mee sprak, zei dat de documenten dezelfde mochten zijn als die ik toendertijd gebruikt had om de Verklaring van Behoud Nederlanderschap te krijgen, en dat ze dus ook ouder dan 6 maanden mochten zijn... Of dat ook waar blijkt te zijn als ik eenmaal in Den Haag aan de balie sta, is natuurlijk een tweede.
DixieChick schreef:Are you kidding me?! Wat is dat nou weer voor een rare regel?? Waarom 'praten' die instanties niet met elkaar? En dan moeten die documenten zeker ook weer niet ouder dan zes maanden zijn...ppfft...dat zou mij de moeite niet waard zijn. Dan zou ik het hier in de VS regelen
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

hemmie schreef:Ik heb wel eens gelezen dat die grensgemeenten eigenlijk alleen gericht zijn op Nederlanders die in Duitsland/Belgie wonen, en eigenlijk niet goed om kunnen gaan met mensen die elders wonen.
Valt wel mee hoor :) Ik heb een paar jaar geleden mijn paspoort vernieuwd in Enschede. Hoewel de medewerker wel het e.e.a. moest navragen, waren ze supervriendelijk en vroegen of ze een kopie mochten bewaren van mijn Permanent Resident Card (net zoiets als Green Card maar dan voor Canada) als voorbeeld voor toekomstige medewerkers hoe ermee om te gaan. Het ging verder gesmeerd!
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Kijk, dat is mooi, want wij zouden het dan waarschijnlijk ook in Enschede doen. Hier in Rio gelukkig een consulaat, maar mochten we terug gaan naar Houston dan zou NL wel eens de beste optie kunnen zijn.
Terug in Texas!
Fleuro$
Amerika-ontdekker

Bericht door Fleuro$ »

dimona schreef:Ik heb het stukje nu 4 keer gelezen, en volgens mij staat er gewoon een fout in. Als je 2007 leest in plaats van 1997, dan is het enigszins begrijpelijk (al is het me dan nog steeds niet duidelijk wat er gebeurt als je nummer niet is omgezet) maar zoals het er nu staat heb ik echt geen flauw idee wat er tijdens die periode tussen 1997 en 2007 nu precies geldt.
Het is al een tijd geleden dat deze discussie speelde, maar ik kwam het net weer tegen, en heb nu de volgende duidelijkere Nederlandse tekst gevonden op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... r-bsn.html :

BSN in het buitenland

Voor Nederlanders in het buitenland gelden de volgende situaties:

Als u op 26 november 2007 bij een Nederlandse gemeente stond ingeschreven, dan hoefde u zelf niets te doen. Uw sofinummer is automatisch omgezet in uw burgerservicenummer (BSN). Ook als u buiten Nederland gaat wonen, blijft uw BSN geldig.
Bent u vóór 26 november 2007 buiten Nederland gaan wonen, maar ná 30 september 1994? Dan is uw sofinummer automatisch omgezet in uw BSN. Uw BSN bestaat uit dezelfde cijfers als uw sofinummer.
Bent u vóór 1 oktober 1994 buiten Nederland gaan wonen en hebt u een sofinummer? Dan blijft u uw sofinummer houden. Als u weer in Nederland komt wonen, moet u zich inschrijven bij de gemeente waar u gaat wonen. De gemeente zet uw sofinummer dan om in een BSN.
Bent u vóór 1 oktober 1994 buiten Nederland gaan wonen en hebt u geen sofinummer? Schrijft u zich dan bij de gemeente waar u gaat wonen als u weer in Nederland komt wonen. Die gemeente geeft u dan een BSN.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Of als je 65 bent en AOW aanvraagt, dan zorgt Groningen (http://www.svb.nl) voor een BSN/SOFI/weetwieweetwattegendietijd nummer.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
OriginalMars
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door OriginalMars »

Sofinummer, Burger Service Nummer.... " onclick="window.open(this.href);return false;? ok... :offtopic:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer