Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JelleBolding: 24 dagen SF- Portland - SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis JelleBolding: 24 dagen SF- Portland - SF

Bericht door Martin & Marianne »

JelleBolding schreef: Ik vond de motels die je aangaf eerlijk gezegd niet zo heel mooi uit zien maar ik ga het wel even overleggen met mijn vriendin want de locatie is ook wel wat waard!
Ik heb alleen goedkope motels vermeld. Wil je iets moois, kijk dan eens naar de Desert Pearl Inn.
Maar goed, je slaapt er toch alleen maar? Een bed en badkamer is dan voldoende. En Springdale is een leuke plaats. Er gaan gratis shuttlebussen naar Zion, dus je hebt ook geen parkeerproblemen.

Die route van Kanab naar de GC via MV is niet echt interessant. Het stuk naar Page is mooi (maar dat heb je dan al twee keer gereden - of vaker, hoeveel dagen Page heb je nu gepland?), de rest niet. Laat dan MV vallen, als je er toch niet overnacht, want wanneer ga je dan de GC bezoeken?

Wat de afstanden betreft: je moet goed kijken wat googlemaps doet als je een park invoert. Kijk eens op het kaartje als je Zion NP invoert: je zit dan aan de oostingang, niet bij het visitor center (en daar moet je naar toe voor de shuttlebus die het park ingaat).

Edit: Paul was me al voor. :wink:

Marianne
Bolle
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Bolle »

Thanks all!

Ah nu worden de reistijden wel iets duidelijker!

Ja ik ga in overleg, er is wel verschil tussen 42 dollar of plus/minus 110 dollar per nacht voor het motel.. Dat rij je er niet uit qua benzine. Ik laat jullie weten wat we doen.

We hebben 1 dag Page in de planning en we moeten hier nog de keuze maken of dat we gaan varen of dat we enkele bezichtingen hier en daar gaan doen (horseshoe bend etc.)

De planning was om 23 juli naar Flagstaff te rijden vanaf Kanab en dan via MV. Maar als dit dan toch niet de reistijd waard is laten we dit vallen en dan kunnen we misschien wel gelijk naar GC rijden en dan door naar Flagstaff en hier blijven we dan tot de 25ste en dan rijden we naar Kingman.

Ik zet onze routeplanning er later nog bij voor de duidelijkheid welke ik nu niet voorhanden heb.
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

10-jul SXM naar SF
auto ophalen en naar geboekte verblijf cottage oakland (Adres nog niet bekend.)
11-jul SF - SF
San francisco in: Fisherman wharfs / Alamo square / tram
12-jul SF - SF
fietsen? / Alcatraz? /

13-jul SF - Yosemite
Naar geboekte verblijf Yosemite, jamestown (2 uur rijden.) Onderweg ook stoppen bij walmart (koelbox kopen/drinken/eten)
14-jul Yosemite
Tuolumne grove (1 uur rijden) Trail doen. (Reuzen sequoia’s)

15-jul Yosemite - Mammoth Lakes
Via Tioga Pass (1 x doorrijden is 2 uur maar doen er de hele dag over.) Overnachten Mammoth lake. Misschien nog Bodie bezichtigen
- De view
- trails

16-jul Mammoth Lakes –via Death Valley naar las vegas
sochtends uur of 10 vertrekken! Lange rit van 5.5 uur door het park.
Verblijf in hotel stratosphere.

17-jul Las Vegas
STRIP Verblijf in green valley ranch
18-jul Las Vegas
STRIP STRIP Verblijf in green valley ranch

19-jul Las Vegas – Kanab
Kanab air bnb: 2020 South Powell Drive in Kanab Utah 84741
20-jul Zion
kanab air bnb
21-Bryce
kanab air bnb
22-jul – Lake Powell
Kanab air bnb

23-jul – Kanab – Monument Valley – Flagstaff
Flagstaff air bnb
24-jul Grand Canyon
flagstaff air bnb

25-jul Flagstaff – Laughlin via route 66
Laughlin river lodge

26-jul Laughlin – Los Angeles
27-jul Los Angeles
28-jul Los Angeles
29-jul Los Angeles
30-jul Los Angeles - Morro Bay

donderdagavond: farmers market in San Luis Obispo

31-jul Morro Bay - Monterey
1 augustus Monterey – vliegveld (Vliegen savonds 10 uur richting SXM)
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

Grote kans dat we Kanab annuleren.. Iemand ervaringen met Foster's motel in bryce canyon? Ik kan Tropic in bryce canyon niet vinden.

Of is dat deze? : http://brycecanyonlogcabins.com/tropic-utah-lodging.php
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tropic is een plaats vlakbij Bryce, niet in Bryce. Foster's ligt ook niet in Bryce.
Kijk eens naar de beoordelingen op de AA-site (zie de link hierboven) of gebruik de zoekfunctie eens voor specifieke motels.
Wij hebben voor Bryce de Bryce Canyon Inn geboekt: 78 dollar incl tax.

Ik hoef denk ik niet te zeggen dat Jamestown niet handig ligt voor Yosemite. :wink: Het is ook geen 2 uur van Jamestown naar Mammoth Lakes, reken daar maar een uur extra voor. En ga je niet naar Yosemite Valley of naar Glacier Point?

Marianne
MarjanE
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MarjanE »

Hoi Jelle,
Death Valley is heel heet in juli is mijn ervaring, maar dan 50 graden. Ik kon amper ademen toen we halverwege uitstapten om ergens te gaan drinken. Het valt me op dat jouw reisdagen lang zijn en dat je dan een paar dagen op dezelfde plek bent. Wij hebben slechts één keer een reis van 6 uur gemaakt en de rest van de afstanden tot maximaal 4 uur beperkt. Zodoende hadden we elke dag een relaxte dag. Met kinderen is het natuurlijk wel anders. Alleen in de buurt van LA zijn we 3 dagen gebleven om goed met de kids Holywood te kunnen bekijken met shows enzo. Ons overnachtingsrondje was: SF2 dgn - Manteca - Mammoth Lake - Beatty - Las Vegas - St. George 2 dgen - Bryce - Page 2dgn - Williams - Temeculla (3dgn) - LA - Oxnard - Morro Bay 2dgn - Monterey - Oakland SF.
Succes met het maken van je keuze!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

En houd er ook rekening mee dat al die extra kilometers, naast heel veel tijd, ook geld kosten. Door de extra benzinekosten gaat minstens een deel van de goedkopere overnachtingen verloren.
In Springdale zijn Zion Park Motel en Canyon Ranch Inn over het algemeen vrij betaalbaar.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

Wellicht gaan we de eerste nacht in springdale zitten en dan hebben we twee dagen zion en dan gaan we door naar Kanab en van hieruit een dag bryce doen alhoewel dit wel een stukje rijden is en dan de laatste dag rijden we naar page en dan door naar grand canyon. We hebben een redelijk zuinig rijdende auto dus dat scheelt ook wel en het rijden zie ik er niet tegenop dat zie ik nog niet zozeer als verspilling van tijd.

We hebben in ons schema een lange rijdag en dat is van mammoth lakes naar las vegas via death valley waar we een hele dag voor uit trekken. Of is dit af te raden omdat we er niet overnachten en kunnen we er beter omheen rijden? Het lijkt mij wel gaaf om er door heen te rijden.

En tja jamestown ligt ook niet zo gunstig maar ben er wel van overtuigd dat we een mooie reis gaan maken! :) Yosemite valley en glacier point willen we dan zeker bezichtigen
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Het is een lange dag, maar ik zou zeker de 190 door Death Valley pakken. Dan doe je er zonder te stoppen ruim 5 uur over. Dat kan dus best. Je kan dan ook makkelijk nog een aantal stops maken.
Groetjes,
Daniel
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

In Nederland in Doetinchem de (baby)sequoia kunnen bewonderen bij hotel Ruimzicht waar we een kamer hadden met uitzicht op deze mooie boom.

Nu heb ik de vraag waar wij op onze route de overgrootouders van deze Sequoia kunnen bewonderen? Kan dit rondom de Tioga road en welke hike zouden jullie adviseren om deze bomen te kunnen zien?

PS: Hotel in Springdale is geboekt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De grootste sequoia in Nederland staat bij Beekbergen; zie ook dit topic.
Voor sequoia's op jouw route had je zelf al de Tuolumne Grove vermeld. Of zoek je nog iets anders? De Merced grove is ook een mogelijkheid. Zie voor beide deze site (tabel bijna onderaan).

Marianne
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

Bedankt Marianne voor die link, helemaal top! De Mariposa grove zal dan gesloten zijn tijdens onze periode zie ik... Welke is de mooiste trail?

Een andere vraag is nog: wat te doen in Kanab als we daar een dagje de nabije omgeving willen verkennen en niet al teveel willen rijden? Je hebt ook de Kanab Creek, is dit interessant? Of de Coral pink dunes?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je zit toch in Kanab om Bryce en Zion te bezoeken? Is niet ideaal, maar goed. Ga je Page ook nog vanuit Kanab bezoeken? Ik kan me niet voorstellen dat je nog tijd over hebt.
Misschien meeloten voor de Wave als je daar niets te doen hebt. :thumbup:

Marianne
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

19-jul Las Vegas – Springdale (vroeg weg, en dan Zion park in.)
20-jul Springdale - Kanab ( Hike doen : the narrows en hierna richting Kanab.)
21-jul Kanab ?
22-jul Kanab - Bryce - Kanab (viewpoints pakken met de auto.)
23-jul – Kanab – Page - Flagstaff ( Dagje naar Page, willen nog een antelope canyon bezichtigen, weet nog niet welke.) En de horseshoebend zien en als we tijd over hebben nog een duik nemen in Lake Powell. ) Hierna naar Flagstaff rijden (2.15 H)

Ik heb twee weken terug nog gekeken of we nog mee konden doen met de loting voor The Wave maar ik zag dat het niet meer kon en alleen nog maar kan vanaf midden augustus geloof ik.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt ter plekke loten. De 20e loten en als je geluk hebt de 21e naar de Wave.
Als je de 20e gene geluk hebt kun je de 21 weer loten voor de 21e.

Voor de walk in permits zie: http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/ ... rmits.html

Marianne
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

We hebben onze reis wat meer uitgestipt en ik vroeg me af of jullie hier nog op of aanmerkingen over hebben over de indeling van de dagen. We weten dat Jamestown en Flagstaff niet al te gunstig ligt en ook Kanab ligt niet al te gunstig om Bryce te bezoeken. Brookdale zal vast ook iets te ver liggen maar we hebben hier een supermooi verblijf om de reis mee af te sluiten dus daar willen we wel iets verder voor rijden.

Ik vroeg me ook af wat een goede tijd is om te vertrekken vanuit Mammoth Lakes richting Las Vegas via Death Valley... Ik dacht een uur of elf... dat je dan in de late namiddaguren nog in Death Valley bent.

10 – 13 juli: Oakland

• Vrijdag 10 juli: Landen San Francisco auto ophalen, naar air bnb
• Zaterdag 11 juli: 49 mile scenic route, fishermans wharf, Alamo square, tram
• Zondag 12 juli: 9.10 Alcatraz, 30 min. voor aanvang aanwezig, Pier 33 on the Embarcadero in San Francisco (21 minuten rijden dus 8.00 weg van huis.). Daarna fietsen (groupon) kabeltram. Powell Hyde naar Union Square.
• Maandag 13 juli: Rijden naar Jamestown, onderweg shopping Mall (30 min.). 2774 Livermore Outlets Drive, Livermore, CA 94551. Vanaf Livermore nog 1,5 uur.

13 – 15 juli: Jamestown

• Dinsdag 14 juli: Tuolumne grove (1,5 u rijden), wandelen tussen Reuze Sequoia’s
• Woensdag 15 juli: Rijden naar Mammoth Lakes, via Tioga pass (hele dag).

15 – 16 juli: AIR BNB Mammoth Lakes

• Donderdag 16 juli: 11 uur vertrek: Rijden naar Las Vegas via Death valley (5,5 u rijden). In las Vegas eten.

16 juli – 17 juli: Hotel Stratosphere Las Vegas

• Vrijdag 17 juli: Las Vegas. Little Tony’s Groupon: 2411 West Sahara Avenue, Las Vegas, NV 89102.

17 – 19 juli: Green Valley Las Vegas

• Zaterdag 18 juli: Las Vegas
• Zondag 19 juli: Rijden naar Zion Park Motel (2,5 u). Eventueel valley of fire state park tussendoor, of gelijk ’s middags naar Zion (zonsondergang).

19 – 20 juli: Zion Park Motel

• Maandag 20 juli: Vroeg Zion in, Narrows trail. Na de trail naar Kanab rijden (1,5 u).

20 – 23 juli: Kanab

• Dinsdag 21 juli: Rustig dagje, kanab verkennen evt.
• Woensdag 22 juli: Naar Bryce rijden (1,5 u), view points, hele dag rondrijden.
• Donderdag 23 juli: Rijden naar Lower Antelope Canyon (1,5 u), 9.30 inchecken voor de tour. Daarna naar Horseshoe Bend (10 min.). Rijden naar Page, Lake Powell. Vanaf Lake Powell nog 2,5 uur rijden naar Flagstaff.

23 – 25 juli: Flagstaff

• Vrijdag 24 juli: Grand Canyon
• Zaterdag 25 juli: Rijden naar Laughlin via Oatman (4 uur via route 66).

25 – 26 juli: Laughlin River Lodge

• Zondag 26 juli: Rijden naar Los Angeles (5 u 20 min.)

26 - 30 juli: Los Angeles verblijf in Hollywood

• Maandag 27 juli: Rondje Beverly Hills/Hollywood, en chillen aan het zwembad
• Dinsdag 28 juli: Universal Studios of Disneyland
• Woensdag 29 juli: Venice Beach
• Donderdag 30 juli: Rijden naar Santa Maria via Camarillo Premium Outlets (740 E. Ventura Boulevard, Camarillo, CA, 93010) (totaal 2 u 45 min.)

30 – 31 juli: Santa Maria

• Vrijdag 31 juli: Rijden naar Brookdale via de kust (5 u). Pacific coast Highway.

31 – 1 augustus: Brookdale

• Zaterdag 1 augustus: Auto inleveren in San Francisco en terugvliegen
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

IngridZw schreef: Misschien nog een leuke tip als je tenminste wat country/westernsfeer wilt opsnuiven: boek dan een avond Ebenezer Barn & Gril. Een goede band en lekker eten.
Ik heb nog een vraag over deze tip, heeft deze leuke tent nou een buffet of losse menus, dat wordt me niet helemaal duidelijk en wat is de prijs?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

JelleBolding schreef: Ik vroeg me ook af wat een goede tijd is om te vertrekken vanuit Mammoth Lakes richting Las Vegas via Death Valley... Ik dacht een uur of elf... dat je dan in de late namiddaguren nog in Death Valley bent.
Op zich is het wel mooi om tegen de avond in DV te zijn, maar wat zou je dan nog zo lang in Mammoth Lakes willen doen? Vertek op tijd en bezoek onderweg iets (Ancient Bristlecone Pines Forest, Alabama Hills) of doe een wandeling onderweg. Kijk eens in ons 2015-verslag; wij gingen van ML naar Lone Pine en van Lone Pine naar Las Vegas.
JelleBolding schreef: • Dinsdag 14 juli: Tuolumne grove (1,5 u rijden), wandelen tussen Reuze Sequoia’s
Mocht er een parkeerplaats vrij zijn, dan kun je ook kiezen voor de Merced grove. Veel kleiner en rustiger en je rijdt er toch langs. Ik neem aan dat je toch wel meer gaat doen in het park dan alleen de sequoia's bekijken? Rij je niet door naar de vallei? Of naar glacier Point?

JelleBolding schreef:
20 – 23 juli: Kanab
• Dinsdag 21 juli: Rustig dagje, kanab verkennen evt.
• Woensdag 22 juli: Naar Bryce rijden (1,5 u), view points, hele dag rondrijden.
• Donderdag 23 juli: Rijden naar Lower Antelope Canyon (1,5 u), 9.30 inchecken voor de tour. Daarna naar Horseshoe Bend (10 min.). Rijden naar Page, Lake Powell. Vanaf Lake Powell nog 2,5 uur rijden naar Flagstaff.
Ik blijf dit erg jammer vinden. Gooi er een paar tientjes meer tegenaan en overnacht in Tropic. Bryce is vooral tegen de avond en in de vroege ochtend mooi. Lees je ook eens meer in; je gaat daar geen dag rondrijden.

Santa Maria - Brookdale is een behoorlijk eind rijden. Wat wil je allemaal aan de kust gaan doen?

Marianne
Bolle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bolle »

Wederom bedankt voor je tips!

Gaan we naar Merced grove en dan gaan we die eerste dag de vallei opzoeken en/of glacier point.

Brookdale is inmiddels gewijzigd in Salinas, iets dichterbij. We gaan gewoon langs de kustrijden en genieten van de weg. Wellicht doen we op de laatste dag nog de 17 mile scenic drive.

Kanab kunnen we helaas niet meer wijzigen en geen zin om nu twee dagen voor vertrek nog om te gooien ;). Ik heb mij ook veel ingelezen, en gelezen dat Bryce heel veel viewpoints heeft waar je een klein stukje voor hoeft te lopen en gezien de tijd denk ik dat het niet lukt om langere wandelingen te maken. We zullen dan de uitzichten tegen de avond wel meemaken.

Mocht iemand nog van de naad en de kous weten betreft Ebenezer Bar & Grill dan hoor ik het graag :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer