Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nog 8 weken te gaan, maar nu in het gips met een gescheurde pees
- Dr.Phlox
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Nog 8 weken te gaan, maar nu in het gips met een gescheurde pees
Hallo allemaal,
Met nog 8 weken voor vertrek heb ik mijn achillespees gescheurd. Dat is ongeveer 7 weken gips. Heeft iemand al hier eens mee te maken gehad en hoe is alles verlopen. Verder wil ik graag weten of er formgangers wel eens met krukken op vakantie zijn gegaan?
Grz
Ton
Met nog 8 weken voor vertrek heb ik mijn achillespees gescheurd. Dat is ongeveer 7 weken gips. Heeft iemand al hier eens mee te maken gehad en hoe is alles verlopen. Verder wil ik graag weten of er formgangers wel eens met krukken op vakantie zijn gegaan?
Grz
Ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
Re: Nog 8 weken te gaan, maar nu in het gips met een gescheurde pees
Balen, Ton!
Ik ben 1x op vakantie naar Ierland gegaan toen ik na 6 weken net een weekje uit het gips was. Ik had toen nog krukken mee, want mijn spieren waren erg verslapt en stijf. We sliepen in een klein tweepersoons tentje. Het was allemaal niet ideaal, dus heb ik na een paar dagen daar die krukken maar opzij gelegd en ben ondanks de stijfheid en pijn maar zonder gaan lopen. Het was verbazingwekkend hoe snel ik daarvan vooruit ging. Binnen 2 dagen liep ik alsof er niks gebeurd was en heb uiteindelijk zelfs nog een flinke wandeling gedaan. Dit verhaal helpt jou natuurlijk verder niks, maar wie weet heb je net zoveel geluk!
Ik ben 1x op vakantie naar Ierland gegaan toen ik na 6 weken net een weekje uit het gips was. Ik had toen nog krukken mee, want mijn spieren waren erg verslapt en stijf. We sliepen in een klein tweepersoons tentje. Het was allemaal niet ideaal, dus heb ik na een paar dagen daar die krukken maar opzij gelegd en ben ondanks de stijfheid en pijn maar zonder gaan lopen. Het was verbazingwekkend hoe snel ik daarvan vooruit ging. Binnen 2 dagen liep ik alsof er niks gebeurd was en heb uiteindelijk zelfs nog een flinke wandeling gedaan. Dit verhaal helpt jou natuurlijk verder niks, maar wie weet heb je net zoveel geluk!
Hoi Ton,
Ik heb geen tips, maar wil alleen even zeggen: balen en hopen dat het goed komt!
Ik heb geen tips, maar wil alleen even zeggen: balen en hopen dat het goed komt!
Misschien de huisarts om advies vragen?
- bedeve
- Amerika-expert
Dat is echt K.....
En pijnlijk.
Pas over 7 weken terug naar ziekenhuis ?.
Niet eerder met kans op gips eraf en elastische kous aan ??
Dat wens ik je toe.
Maar dan nog...
In ieder geval als het gips er af is veel met de geblesseerde hiel in warm bad.
Een wandelvakantie wordt het in ieder geval niet.
En autorijden kan heel pijnlijk worden.
Een tip van deze collega achilleslijder; in Amerika bij aankomst meteen een paar laarzen kopen.
Door de hogere hak wordt je achillespees ondersteund en ontlast
Dat scheelt je heel veel pijn.
De laars ondersteunt je hele voet en daardoor sta je steviger, en voorkom je misstappen.
Sterkte !
En tot troost deze quote uit The House of Cards " Even Achilles was only as strong as his heel ".
En pijnlijk.
Pas over 7 weken terug naar ziekenhuis ?.
Niet eerder met kans op gips eraf en elastische kous aan ??
Dat wens ik je toe.
Maar dan nog...
In ieder geval als het gips er af is veel met de geblesseerde hiel in warm bad.
Een wandelvakantie wordt het in ieder geval niet.
En autorijden kan heel pijnlijk worden.
Een tip van deze collega achilleslijder; in Amerika bij aankomst meteen een paar laarzen kopen.
Door de hogere hak wordt je achillespees ondersteund en ontlast
Dat scheelt je heel veel pijn.
De laars ondersteunt je hele voet en daardoor sta je steviger, en voorkom je misstappen.
Sterkte !
En tot troost deze quote uit The House of Cards " Even Achilles was only as strong as his heel ".
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Mag ik vragen welke kant ? Links of rechts? Indien links heb je nog geluk... en anders veel op cruise control rijden. En inderdaad zoals Bedeve al zei, stevige schoenen kopen die niet snel buigen. Ik zou stevige, hoge maar toch lichte bergschoenen adviseren met een hoge hak.
PS: mocht je nog met krukken lopen, beter met twee krukken lopen dan met 1 kruk ivm je houding. Verder vaak voet omhoog mocht je hem een tijdje belast hebben.
Sterkte en hopelijk een spoedig herstel.. probeer snel maar rustig je voet te mobiliseren als je uit het gips bent. (Misschien wellicht nog even naar de fysiotherapeut.)
PS: mocht je nog met krukken lopen, beter met twee krukken lopen dan met 1 kruk ivm je houding. Verder vaak voet omhoog mocht je hem een tijdje belast hebben.
Sterkte en hopelijk een spoedig herstel.. probeer snel maar rustig je voet te mobiliseren als je uit het gips bent. (Misschien wellicht nog even naar de fysiotherapeut.)
Mijn man heeft 5 jaar geleden 8 weken voor de vakantie zijn enkelbanden ingescheurd. Uiteindelijk een week voor de vakantie gips eraf en tape erom. In de eerste 2 weken heeft hij alle wandelingen die niet over gebaande paden gingen moeten laten gaan. De laatste 2 weken kon hij wat meer.
Ideaal was het niet, maar uiteindelijk ging het wel. Gelukkig was het wel zijn linkervoet, dus hij kon gewoon auto rijden
Veel sterkte en hopelijk pakt het voor jullie ook goed uit.
Groet,
Sandra
Ideaal was het niet, maar uiteindelijk ging het wel. Gelukkig was het wel zijn linkervoet, dus hij kon gewoon auto rijden
Veel sterkte en hopelijk pakt het voor jullie ook goed uit.
Groet,
Sandra
- Dr.Phlox
- Amerikafan
- Contacteer:
Het is ook mijn linker voet. En we moeten inderdaad alles afwachten hoe het gaat. Maar zoals sommige al aangeven, rustig dien en niet forceren. Inpakken of hoge schoenen is ook een optie. Ik hou jullie op de hoogte.
Grz
Ton
Grz
Ton
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Geen ervaring met gescheurde pees ofzo, maar wel maar rolstoel gebruik. In 2012 brak mijn vrouw haar heup, 4 weken voor vertrek. Uiteindelijk is dat met rolstoel en krukken gegaan. De dat was voor sommige dingen wel lastig. Natuurlijk niet Antilope Canyon in (hoe toepasselijk de naam ook was) etc, maar als er ergens een land is waar je geholpen word met je krukken of rolstoel, dan is het de USA wel.
Zie: https://avsboz.wordpress.com/2013/04/20 ... -ervaring/
Succes en beterschap!
Zie: https://avsboz.wordpress.com/2013/04/20 ... -ervaring/
Succes en beterschap!
- Dr.Phlox
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt voor jullie verhalen.
Grz
Ton
Grz
Ton
Ik zou zeggen annuleren. Ik heb dat ook moeten doen in 2007 toen stond bij ons een wandelvakantie in Canada op de planning. 3 weken van te voren kreeg ik botvliesontsteking aan de beide onderbenen kon geen stap meer lopen . We konden tot een week voor vertrek nog annuleren en tot op de laatste cent alles teruggekregen.
En gek genoeg nooit spijt van gehad en een jaar later hebben we een heerlijke vakantie in de usa gehad.
Vergeet niet dat je behoorlijk beprekt ben in je doen en laten. Ik zou thuis blijven en rustig revalideren, want peesblessures vragen heel veel tijd om te herstellen en dat lukt absoluut niet in 8 weken.
Sterkte!
En gek genoeg nooit spijt van gehad en een jaar later hebben we een heerlijke vakantie in de usa gehad.
Vergeet niet dat je behoorlijk beprekt ben in je doen en laten. Ik zou thuis blijven en rustig revalideren, want peesblessures vragen heel veel tijd om te herstellen en dat lukt absoluut niet in 8 weken.
Sterkte!
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ben je geopereerd of alleen in het gips?, ik zou even aan de arts of fysio vragen hoe de revalidatie gaat, ik heb ooit een peesje gescheurd van mijn vingertop(daar loop je wel niet op
) maar na 6 weken spalk kon ik direct alles weer terwijl mijn arts dacht dat het niet meer goed zou komen, mijn topje hing er gewoon slap bij.
Hou ook rekening met trombose op zo'n lange vlucht als je lang immobiel bent geweest.

Hou ook rekening met trombose op zo'n lange vlucht als je lang immobiel bent geweest.
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Je zou eventueel aan je arts kunnen vragen of je nog wat langer door kunt/moet gaan met de trombose-prikken die je jezelf waarschijnlijk nu al moet geven.
Verder is het misschien raadzaam om de luchtvaartmaatschappij te bellen en begeleiding op het vliegveld te vragen, dan word je bij de gate opgewacht met een rolstoel, op een golfkarretje met al je reisgenoten naar de immigration gereden, waar je weer in een rolstoel moet en je via een speciale rij mag met je hele gezelschap. Ik neem aan dat 1,5 uur in de rij staan bij immigrations nog geen optie is op dat moment. Wij hebben vorig jaar ons ook een beetje aan moeten passen omdat ik 2 dagen voor vertrek een hersenschudding opliep, geen moment spijt gehad dat we toch gegaan zijn. We hebben bijvoorbeeld niet de Panorama trail gelopen in Yosemite, maar toch genoeg gezien hoor. Verder kon ik opeens bijna geen Engels meer, dus pubers moesten meestal antwoorden als mij iets gevraagd werd en pubers moesten de kaart lezen en ik heb ook niet auto gereden.
Verder is het misschien raadzaam om de luchtvaartmaatschappij te bellen en begeleiding op het vliegveld te vragen, dan word je bij de gate opgewacht met een rolstoel, op een golfkarretje met al je reisgenoten naar de immigration gereden, waar je weer in een rolstoel moet en je via een speciale rij mag met je hele gezelschap. Ik neem aan dat 1,5 uur in de rij staan bij immigrations nog geen optie is op dat moment. Wij hebben vorig jaar ons ook een beetje aan moeten passen omdat ik 2 dagen voor vertrek een hersenschudding opliep, geen moment spijt gehad dat we toch gegaan zijn. We hebben bijvoorbeeld niet de Panorama trail gelopen in Yosemite, maar toch genoeg gezien hoor. Verder kon ik opeens bijna geen Engels meer, dus pubers moesten meestal antwoorden als mij iets gevraagd werd en pubers moesten de kaart lezen en ik heb ook niet auto gereden.
Ik zou zeker comfort class oid. vliegen. Dan hebben jij en je benen tenminste ruimte.
Sommige luchtvaartmij.en geven de upgrade gratis als er een med. indicatie is.
Krijgen mensen nu trombose prikken als ze in het gips gaan ? Blij te horen dat dit gevaar serieus wordt genomen.
Overigens, zijn die prikken - in de buik - nog steeds zo pijnlijk ? Sorry off-topic, maar nieuwsgierig !
Krijgen mensen nu trombose prikken als ze in het gips gaan ? Blij te horen dat dit gevaar serieus wordt genomen.
Overigens, zijn die prikken - in de buik - nog steeds zo pijnlijk ? Sorry off-topic, maar nieuwsgierig !
- Dr.Phlox
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ben niet geopereerd. Heb 2 weken gips met een spitsvoet. Dinsdag wordt het gips vervangen voor nieuw gips en een iets mindere spitsvoet. Dan 2 weken later loopgips. We kijken het nog even aan. En de prikken zijn er nog steeds. Aangezien ik een klein buikje heb is prikken iets minder pijnlijkUSInsider schreef:Ik zou zeker comfort class oid. vliegen. Dan hebben jij en je benen tenminste ruimte.

Grz
Ton
Off Topic: Bij ons in het ziekenhuis is het protocol. Been in gips = trombose-prikken, hoewel ik niet weet of dat voor iedereen is of boven een bepaalde leeftijd. Of het een landelijk protocol is weet ik niet. Volgens mij is het niet erg pijnlijk (ik was het niet zelf maar mijn man), maar mijn man had wel een helemaal blauwe buik. Ik kreeg met mijn medische indicatie niet een betere stoel of een betere plek om te wachten tijdens 3 uur vertraging. Maar goed, ik had wat aan mijn hoofd en niet aan mijn been. Maar ik geloof dat ze met dat soort dingen niet meer zo scheutig zijn. Tegenwoordig betaal je ook extra voor een voorkeursplek met meer beenruimte bij bijvoorbeeld de nooduitgang, terwijl 20 jaar geleden kreeg je die gratis als je een bepaalde lengte had, wat toch eigenlijk ook een soort medische indicatie is.
Dank vor de info !
Ik vond de blauwe buik wel heel pijnlijk.
Ik heb mbt. 'extra's' nodig vanweg een med. conditie slechte ervaringen met de KLM. ('Dan vliegt u toch niet !')
Ik vond de blauwe buik wel heel pijnlijk.
Ik heb mbt. 'extra's' nodig vanweg een med. conditie slechte ervaringen met de KLM. ('Dan vliegt u toch niet !')
Bij United doen ze ook niks extra's. Waarschijnlijk ook het standpunt "dan vliegt u toch niet".
- jansenvanbentum
- Amerikafan
Helaas ben ik ervarings deskundige. 4 jaar geleden in Mei tijdens een wedstrijd mijn rechter kuitspier en Achilles pees ingescheurd. Mijn kuit werd na paar uur, ondanks het koelen met ijs, heel dik. De dag erna meteen naar fysio geweest en kom daar nu nog steeds (iedere 14 dagen). Doordat mijn been zo dik was heeft de fysio de ernst van de kwetsuur in eerste instantie niet goed kunnen inschatten. Gips vond hij toen geen goed idee, dat gaf te veel druk op de zwelling. Achteraf had ik beter naar het ziekenhuis kunnen gaan om de boel aan elkaar te laten naaien. (een vriend van mij heeft vorig jaar zijn achillespees volledig afgescheurd, die hebben ze in het ziekenhuis vast gezet en hij kon na 8 weken gips alweer redelijk lopen). Doordat de zwelling bij mij maar bleef, en ik te weinig rust heb genomen heeft het herstel enorm lang geduurd. Ook ik ben na circa 8 weken met de auto op vakantie gegaan, ben wezen kamperen en heb ook nog wat kunnen lopen. Het lopen ging het beste met een hiel verhoging (dat ontlast je pees) en stevige schoenen!!! Tijdens het lopen op mijn slippers richting de kampwinkel verstapte ik me een keer en had het idee dat er weer wat inscheurde. Het deed in ieder geval behoorlijk zeer en mijn been werd weer dikDr.Phlox schreef:Hallo allemaal,
Grz
Ton
In het kort mijn advies
Belast je been niet te veel
Als je gaat lopen doe iets onder je hiel, 5 a 10 mm is meer dan genoeg (ik nam een dubbelgevouwen bierviltje) (Tip met die laarzen is super idee:thumbup: )
Trek altijd stevige schoenen aan, voor je het weet rek je de pees weer uit met alle gevolgen van dien
Zoek zo snel mogelijk een fysio met achillespees ervaring op en doe braaf je oefeningen (in het begin onbelast)
Overbelast je pees niet (heeft die vriend met afgescheurde pees gedaan)
Masseer voorzichtig je pees zodra het kan, je voelt zelf hoe ver je kan gaan
Succes met revalideren en geniet van je vakantie!!
Gr Peter
2005 Breckenridge | 2006 Canada/Alaska | 2008 Australië/Nieuw Zeeland | 2009 Florida | 2010 Canada | 2011 Carribean Cruise - Puerto Rico | 2012 Alaska | 2015 West Amerika | 2017 Frankrijk/Italië | 2018 Italië | 2019 Canada | 2020 Italië | 2021 Noorwegen
- Dr.Phlox
- Amerikafan
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Even een update. Na 3x gips is er afgelopen donderdag alles afgegaan. Met een stel hielverhogers gaat lopen al redelijk zonder krukken. Heb alleen last van een dikke voet overdag. We gaan gewoon op vakantie. We passen wel een aantal dingen aan en vermijden lange wandelingen. Heeft iemand ook ervaring gehad na het gips dat de voet dik werd?
Grz
Ton
Even een update. Na 3x gips is er afgelopen donderdag alles afgegaan. Met een stel hielverhogers gaat lopen al redelijk zonder krukken. Heb alleen last van een dikke voet overdag. We gaan gewoon op vakantie. We passen wel een aantal dingen aan en vermijden lange wandelingen. Heeft iemand ook ervaring gehad na het gips dat de voet dik werd?
Grz
Ton
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2640 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 4 Reacties